خانه مشاوره تحصیلی زمان ثبت نام آزمون سامفا

زمان ثبت نام آزمون سامفا

    مهلت ثبت نام آزمون سامفا 98زمان ثبت نام آزمون سامفا 98
آزمون سامفا که مخفف عبارت سنجش استاندارهای مهارت زبان فارسی است ، به منظور ارزیابی سطح آشنایی اتباع غیر ایرانی و سنجش سطح مهارت های آنان در زبان شیرین فارسی برگزار می گردد. ارائه مدرک زبان فارسی به اتباع غیر ایرانی که قصد تحصیل در دانشگاه های ایرانی دارند و یا با هدف اشتغال و اقامت به کشور ما مهاجرت کرده اند ، تنها با شرکت در آزمون سامفا و کسب نمره قبولی امکان پذیر می باشد.

آزمون سامفا به دو بخش عمومی و دانشگاهی تقسیم می شود. آن دسته از افراد غیر فارسی زبان که قصد تحصیل در دانشگاه های ایران را دارند ، می بایست در آزمون آکادمیک شرکت کنند. آزمون آکادمیک سامفا با توجه به رشته تحصیلی متقاضی به چهار زیر گروه علوم اجتماعی ، علوم مهندسی ، علوم پزشکی و علوم انسانی تقسیم می شود. آزمون سامفای عمومی نیز برای افرادی که با هدف اقامت و یا تاسیس دفاتر بین المللی به ایران مهاجرت کرده اند و می خواهند به امر تجارت بپردازند ، مناسب می باشد.

ثبت نام آزمون سامفا به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش امکان پذیر می باشد.

زمان ثبت نام آزمون سامفا 98

آزمون سامفا معمولا دو الی سه بار در سال و قبل از شروع هر نیمسال تحصیلی دانشگاه ها و مراکز آموزش زبان فارسی در خرداد ، شهریور و بهمن ماه برگزار می شود. ثبت نام آزمون سامفا معمولا چند هفته پیش از برگزاری آزمون آغاز می شود و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور ، نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

زمان شروع و پایان ثبت نام آزمون سامفا در هر دوره دست خوش تغییراتی است. مطابق اطلاعیه ی سازمان سنجش آموزش کشور ، ثبت نام ششمین دوره این آزمون از تاریخ 26 آذر ماه 98 آغاز می شود و تا تاریخ 7 دی ماه ادامه خواهد داشت. شایان ذکر است که این دوره از آزمون در تاریخ 3 بهمن ماه سال 98 برگزار خواهد شد.

شما عزیزان می توانید با عضویت در کانال کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره از آخرین اخبار پیرامون آزمون سامفا مطلع شوید.

نحوه ثبت نام آزمون سامفا 98

تمامی مراحل ثبت نام آزمون سامفا از جمله پرداخت هزینه آن به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می پذیرد. گام اول به منظور ورود به سیستم نام نویسی آزمون مذکور ، پرداخت هزینه آن و دریافت شماره سریال کارت اعتباری می باشد. هزینه ثبت نام در آخرین دوره برگزاری آن برابر با 120 هزار تومان بوده است. پس از خرید کارت اعتباری ، سامانه یک کد 12 رقمی در اختیار شما قرار می دهد که با استفاده از آن می توانید وارد سیستم نام نویسی شوید و مراحل ثبت نام خود را تکمیل نمایید.

همان طور که اشاره شد آزمون سامفا دارای دو بخش آکادمیک و عمومی می باشد و این امکان فراهم شده است که متقاضیان بتوانند در صورت تمایل در هر دو آزمون ثبت نام کنند. دقت داشته باشید ثبت نام در هر دو بخش مستلزم خرید کارت اعتباری برای هر دو گروه می باشد. لازم به ذکر است داوطلبان شرکت در آزمون آکادمیک باید به هنگام ثبت نام زیر گروه خود را از بین علوم مهندسی ، اجتماعی ، انسانی و پزشکی انتخاب نمایند.

به طور کلی آزمون سامفا دارای چهار بخش نوشتاری ، درک مطلب ، مکالمه و شنیداری می باشد و داوطلبانی که موفق به کسب نمره قبولی شوند ، می توانند مدرک خود را که به دو زبان فارسی و انگلیسی ترجمه شده است ، دریافت نمایند. این مدرک دارای دو سال اعتبار می باشد و دارندگان آن می بایست پس از گذشت دو سال ، مجددا در آزمون شرکت کرده و مدرک جدیدی برای آن ها صادر گردد.

یکی از الزامات تحصیل ، اشتغال و یا اقامت در دیگر کشورها ، اخذ مدارک معتبر زبان می باشد. شما می توانید با مراجعه به لینک های ثبت نام آزمون TOEFL ، ثبت نام آزمون TOLIMO ، ثبت نام آزمون آیلتس و ثبت نام آزمون CAE به اطلاعاتی تکمیلی پیرامون آزمون های مذکور دسترسی پیدا کنید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره