خانه کنکور زمان کنکور ۱۴۰۳

زمان کنکور ۱۴۰۳

زمان کنکور ۱۴۰۳

یکی از مهمترین موارد تاثیرگذار روی برنامه ریزی کنکور برای سال ۱۴۰۳، اطلاع از زمان برگزاری آن است. سازمان سنجش معمولا یک سال قبل از برگزاری کنکور، روز آزمون و ثبت نام آن را اطلاع رسانی می کند تا داوطلبان بتوانند از هم اکنون و قبل از شروع سال تحصیلی، برنامه ریزی درستی داشته باشند. علاوه بر اطلاعیه این سایت، تاریخ برگزاری آزمون سراسری توسط دفترچه ثبت نام نیز در دسترس همگان قرار می گیرد اما روز و ساعت اجرای آن برای هر گروه آزمایشی در هنگام انتشار کارت ورود به جلسه کنکور مشخص می گردد.

زمان برگزاری کنکور 1403 در دو نوبت 6 و 7 اردیبهشت ماه و 7 و 8 تیر ماه ۱۴۰۳ مشخص شده است..

زمان برگزاری کنکور سراسری 1403

سازمان سنجش آموزش کشور با انتشار اطلاعیه ای برنامه زمانی کنکور در سال ۱۴۰۳ را مشخص کرده است. طبق این برنامه در سال آینده نیز کنکور در دو نوبت انجام خواهد شد و تنها تغییر ایجاد شده، زمان و تاریخ برگزاری کنکور در نوبت اول می باشد. زمان برگزاری کنکور تیر و اردیبهشت ماه 1403 مطابق با اطلاعات درج شده در جدول زیر می باشد.

تقویم زمانی برگزاری کنکور ۱۴۰۳
نوبت کنکورزمان برگزاری کنکور
نوبت اول6 و 7 اردیبهشت ماه 1403
نوبت دوم7 و 8 تیر ماه ۱۴۰۳

اگر طبق مندرجات لینک تغییر زمان برگزاری کنکور، تغییری در روند آن و یا زمان برگزاری رخ دهد، آخرین اطلاعیه های آن در کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره و متن همین مقاله قرار داده می شود.

منابع کنکور سراسری ۱۴۰۳

اطلاع از منابع کنکور به عنوان اولین قدم برای موفقیت در این مسیر پیچیده و دشوار به شمار می آید. رقابت بالای داوطلبان در کنکور باعث شده تا کتاب های بسیار زیادی برای کسب آمادگی و موفقیت در کنکور پیشنهاد شوند. ولی تمام کتاب های آموزشی کمک درسی که مورد استفاده قرار می گیرند، حول محور کتاب های درسی هستند که در مدارس تدریس می شوند.

طبق روال همه ساله، اطلاعات کامل مربوط به منابع اصلی کنکور، در دفترچه ثبت نام منتشر می شود. منابع معرفی شده برای سال ۱۴۰۳ نیز مثل سال 1402 و همچنین سوالات کنکور فقط از دروس تخصصی خواهند بود که برای هر کدام از گروه های شرکت کننده نیز متفاوت می باشد. جهت مشاهده منابع مربوط به هر یک از 5 گروه آزمایشی می توانید به لینک منابع آخرین نوبت برگزاری کنکور که تیر ماه 1402 بود، مراجعه نمایید.

 منابع کنکور 1403
 منابع کنکور ریاضی

(برای مشاهده منابع، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

منابع کنکور تجربی

(برای مشاهده منابع، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

منابع کنکور انسانی

(برای مشاهده منابع، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

منابع کنکور هنر

(برای مشاهده منابع، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

منابع کنکور زبان

(برای مشاهده منابع، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1403

کارت ورود به جلسه کنکور یکی از مدارک مهم و الزامی برای شرکت در این آزمون می باشد. هر سال چند روز قبل از برگزاری کنکور، یک بازه زمانی مشخص جهت دریافت کارت ورود به جلسه کنکور از سوی سازمان سنجش کشور اعلام می شود.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه

زمان دریافت کارت ورود به جلسه معمولا 3 روز قبل از برگزاری کنکور است. البته زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۳ هنوز مشخص نیست ولی پیش بینی می شود که تاریخ دقیق آن برای نوبت اول و دوم به ترتیب اوایل اردیبهشت ماه و اوایل تیر ماه باشد. به محض انتشار اطلاعیه در خصوص زمان دقیق دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1403 در هر دو نوبت، اطلاعات مقاله نیز به روز رسانی خواهد شد.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه

منبع اصلی برای دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۳ نیز مثل سال های قبل، سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org خواهد بود. همزمان با اعلام زمان انتشار کارت ورود به جلسه در هر کدام از نوبت های اول و دوم کنکور، داوطلبان می توانند وارد سایت سازمان سنجش شده و نسبت به دریافت کارت خود اقدام کنند.

  • ورود به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org و انتخاب قسمت “سراسری” از بخش پایین صفحه
  • کلیک روی لینک “سامانه جامع آزمون سراسری سال 1403(دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری نوبت دوم)”
  • انتخاب گزینه “سامانه جامع آزمون سراسری سال ۱۴۰۳(دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری نوبت دوم)
  • پر کردن فیلد اطلاعات و فشردن کلید “ورود”
  • بررسی اطلاعات داوطلب و ویرایش آن در صورت نیاز
  • مطالعه و بررسی مجدد اطلاعات روی کارت و دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1403

ویرایش کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۳

بعد از مشخص شدن زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور و مراجعه داوطلبان برای دریافت کارت از سایت سازمان سنجش، باید صحت اطلاعات توسط شرکت کنندگان بررسی شود. با توجه به روال همه ساله، امکان ویرایش اطلاعات کنکور 1403 نیز برای داوطلبان فراهم خواهد شد. اگر چه ویرایش اطلاعات ثبت نام، توسط سایت سازمان سنجش و به صورت اینترنتی هم امکان پذیر است ولی برای تغییر برخی از بندهای مهم و حساس کارت، باید به صورت حضوری اقدام کرد.

زمان ویرایش کارت ورود به جلسه

در هنگام انتشار کارت ورود به جلسه، یک بازه زمانی 3 الی 4 روزه در اختیار داوطلبان قرار می دهند تا بتوانند اشکالات کارت خود را رفع نمایند. با توجه به این که هنوز زمان انتشار کارت شرکت در آزمون مشخص نیست، نمی توان در رابطه با تاریخ مراجعه به سایت سازمان سنجش و یا باجه های رفع نقض اطلاعاتی داد. اما پیش بینی می شود، همانند دوره های گذشته 3 الی 4 روز قبل از زمان برگزاری کنکور یعنی در هفته اول اردیبهشت ماه و تیر ماه ۱۴۰۳ امکان ویرایش اطلاعات وجود داشته باشد. به محض انتشار اخبار جدید و موثق، متن مقاله بروزرسانی می شود.

نحوه ویرایش کارت ورود به جلسه

 آدرس باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور در بازه زمانی مشخص شده برای ویرایش اطلاعات کارت ورود به جلسه توسط سایت سنجش اعلام خواهد شد. در صورت مغایرت اطلاعات هر کدام از بندهای کارت، باید به صورت حضوری یا اینترنتی اقدام کرد. مکان و نحوه مراجعه برای ویرایش کارت ورود به جلسه با توجه به اطلاعات جدول می باشد.

ویرایش کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۳
محل مراجعهاطلاعات قابل ویرایش
اداره آموزش و پرورش محل دریافت مدرک تحصیلی
  • مغایرت در اطلاعاتی مثل نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه، شماره ملی و سال تولد
  • نیاز به ویرایش در سال دریافت دیپلم و نوع آن، ویرایش کد دانش آموزش و منطقه دریافت مدرک دیپلم، وجود اشکال در نمرات نهایی و عدم ارسال آن به سازمان سنجش
  • نیاز به ویرایش سال دریافت و بخش مدرک پیش دانشگاهی، نوع مدرک پیش دانشگاهی، منطقه یا ناحیه دریافت پیش دانشگاهی، ویرایش کد دانش آموزی مقطع پیش دانشگاهی
باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور
  • مغایرت در اطلاعاتی مثل جنسیت، دین، زبان خارجی امتحانی، معلولیت و سهمیه بهیاری
  • وجود مشکلاتی مثل چاپ اشتباه عکس یا بی کیفیت بودن آن، فاقد مهر بودن کارت ورود به جلسه
  • ناخوانا بودن شماره درج شده داوطلب روی کارت ورود به جلسه
  • داوطلبانی که بند معلولین دفترچه را علامت زده ولی از طرف سازمان بهزیستی مورد تایید واقع نشده است، باید با در دست داشتن کارت معلولیت و شناسایی به باجه های مربوطه مراجعه کنند.
  • ثبت نام و یا تغییر گروه آزمایشی کنکور با مراجعه به باجه ها ممکن نیست.
سایت سازمان سنجش
  • سری و سریال شناسنامه
  • محل تولد
  • محل اخذ مدرک ماقبل دیپلم
  • محل اخذ مدرک دیپلم
  • سهمیه ها
  • وضعیت تحصیلی و اشتغال

برای مشاهده آدرس باجه های رفع نقص، می توانید از طریق لینک زیر استفاده نمایید. البته چون هنوز این فایل برای سال 1403 منتشر نشده، لینک آن غیر فعال است اما برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی شما با این آدرس ها، لینک باجه های سال گذشته را قرار داده ایم.

آدرس باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۳ (به محض انتشا، فعال می شود.)

5 نکته مهم در خصوص جلسه برگزاری کنکور سراسری 1403

در روز برگزاری کنکور توجه به برخی از موارد باعث می شود تا درصد موفقیت شرکت کنندگان افزایش یابد و بتوانند بدون هیچ گونه مشکلی این مرحله را پشت سر بگذارند.

  • صحت اطلاعات کارت ورود به جلسه کنکور را بررسی کنید تا در اسرع وقت بتوانید آن را رفع نمایید.
  • همراه داشتن کارت ورود به جلسه، کارت شناسایی معتبر مثل شناسنامه و کارت ملی، مداد نرم و پاک کن جهت حضور در جلسه الزامی است که باید آن ها را یک روز قبل آماده کنید.
  • یک روز قبل از برگزاری کنکور، محل و حوزه امتحانی را مسیریابی کنید تا به موقع به جلسه آزمون برسید.
  • لوازم غیر مجاز مثل وسایل دیجیتالی و حافظه دار، ماشین حساب، خودکار و پاک کن هوشمند، کتاب های درسی و غیر درسی، وسایل فلزی مانند گل سر، آینه، جعبه عینک و… (پلاستیکی باشند.) و… را به جلسه آزمون نبرید.
  • در حوزه برگزاری معمولا آب، خوراکی شیرین مثل کیک یا بیسکوییت و سنجاق دارند لذا از بردن هر گونه خوراکی یا این موارد فوق الذکر اجتناب نمایید.

برای کسب اطلاعات در رابطه با پاسخبرگ کنکور می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

سوالات متداول

1- آیا زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۳ مشخص شده است؟

بله، نوبت اول کنکور سراری ۱۴۰۳ در تاریخ 6 و 7 اردیبهشت ماه و نوبت دوم نیز در 7 و 8 تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

2- چه زمانی کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۳ منتشر می شود؟

3 الی 4 روز قبل از برگزاری کنکور ۱۴۰۳ منتشر می شود که البته زمان دقیق آن مشخص نیست.

3- اگر کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۳ مشکلی داشت، چگونه آن را رفع کنم؟

برای ویرایش اطلاعات کارت ورود به جلسه می توانید به دو طریق اینترنتی و حضوری اقدام کنید که به طور مفصل در متن فوق راهنمای لازم صورت گرفته است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور