خانه استخدام بانک ها مصاحبه آزمون استخدامی بانک ملی

مصاحبه آزمون استخدامی بانک ملی

زمان مصاحبه آزمون استخدامی بانک ملی 99
مصاحبه بانک ملی 99

برای آن که بتوانید در بانک ملی مشغول به فعالیت شوید، لازم است در آزمون ورودی آن شرکت کرده و حدنصاب نمره علمی را کسب نمایید. نکته حائز اهمیت آن است که استخدام در بانک ملی مانند بسیاری از ارگان های دولتی و خصوصی، محدود به اخذ نمره قبولی در آزمون کتبی نمی شود بلکه داوطلبان می بایست به منظور تکمیل فرآیند استخدام خود، در جلسه مصاحبه نیز موفق ظاهر شوند.

زمان استخدام بانک ملی، نحوه برگزاری آن، سوالات مصاحبه و… از جمله موضوعاتی هستند که همواره ذهن داوطلبان را به خود مشغول کرده و بسیاری از متقاضیان به دنبال کسب اطلاعات بیشتر از سایت استخدام بانک ملی آگاهی از جزئیات آزمون می باشند. در این مقاله قصد داریم مصاحبه استخدام بانک ملی را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داده و اطلاعات مفیدی در رابطه با آن ارائه نماییم.

 

✅ لینک مستقیم ثبت نام مصاحبه ازمون استخدامی بانک ملی 

لینک مستقیم ثبت نام مصاحبه آزمون استخدامی بانک ملی
لینک مستقیم ثبت نام مصاحبه آزمون استخدامی بانک ملی

 

داوطلبانی که متقاضی شغل “همیار حفاظت (نگهبان)” می باشند، علاوه بر گذراندن تمامی مراحل مصاحبه حضوری می بایست در سنجش آمادگی جسمانی نیز شرکت نمایند.

زمان مصاحبه آزمون استخدامی بانک ملی

پس از اعلام نتایج اولیه آزمون استخدامی بانک ملی که در تاریخ 7 تیرماه 1402 از سوی مجری برگزاری آن، از شرکت کنندگانی که موفق به کسب حدنصاب نمره آزمون شوند، برای حضور در مصاحبه شغلی و روانشناختی به میزان چند برابر ظرفیت پذیرش دعوت به عمل می آید. توجه داشته باشید که زمان و مکان مصاحبه از طریق سایت رسمی بانک ملی به نشانی bmi.ir در اختیار پذیرفته شدگان قرار می گیرد.

افرادی که حدنصاب لازم را در مرحله اول کسب کرده باشند از تاریخ 12 الی 18تیرماه 1402 مهلت دارند تا با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی بانک ملی به نشانی bmi.ir نسبت به بارگذاری مدارک مربوطه اقدام نمایند؛ پس از انجام این فرآیند روز و تاریخ مصاحبه برای داوطلب اعلام خواهد شد.

توجه داشته باشید از آنجایی که برای این فرآیند مهلتی 7 روزه در نظر گرفته شده است، عواقب ناشی از عدم تکمیل یا ارسال ناقص مدارک و فرم به عهده متقاضی می باشد.

آشنایی با مصاحبه آزمون استخدامی بانک ملی

مصاحبه آزمون استخدامی بانک ملی شامل چند بخش مختلف می باشد و آن هایی که در آزمون کتبی مورد پذیرش قرار می گیرند، مراحل زیر را در پیش رو خواهند داشت.

  1. بارگذاری مدارک در درگاه اطلاع رسانی بانک ملی
  2. معاینات پزشکی و بررسی صلاحیت های عمومی و گزینش

در صورتی که داوطلبان در مهلت مقرر 7 روزه مدارک لازمه را بارگذاری کرده و این مدارک پذیرفته شود، در روز مصاحبه مراحل زیر را طی خواهند کرد.

  •  ارزیابی رفتاری و شغلی
  • ارزیابی روانشناختی و تست هوش
  • گزینش عقیدتی و سیاسی
  • معاینات پزشکی
  • سنجش آمادگی جسمانی مختص عنوان شغلی “همیار حفاظت (نگهبان)”

ارزیابی رفتاری و شغلی

این بخش اغلب شامل سوالات روانشناسی و گاها سوالات تخصصی برای آگاهی از میزان آشنایی داوطلبان با امور بانکی می باشد. این مرحله از مصاحبه معمولا با سوالاتی در رابطه با زندگی نامه و خودشناسی آغاز می شود که لازم است با اعتماد به نفس کامل و صادقانه به سوالات پاسخ دهید. مسائلی که در این بخش مطرح می شوند معمولا چالش برانگیز بوده و تیم مصاحبه کننده سوالاتی را پیرامون نقاط قوت و ضعف داوطلب، نحوه عملکرد وی در کار تیمی، واکنش متقاضی در برخورد با ارباب رجوع و… می پرسند که پاسخ درست و منطقی به آن ها تاثیر بسزایی در نتیجه مصاحبه دارد.

این که آیا سوالات تخصصی و مربوط به امور بانکی نیز در این مرحله از مصاحبه مطرح می شود یا خیر، بستگی به تیم مصاحبه کننده دارد. اما بنا بر تجربه کاربران، بخش اعظمی از مصاحبه را سوالات روانشناسی تشکیل می دهد اما امکان پرسش درمورد مباحث تخصصی، مهارت ها و… نیز وجود دارد. بنابراین تسلط بر مباحث مربوطه نیز می تواند در کسب نتیجه مطلوب موثر واقع شود چرا که در این شرایط، علاوه بر پاسخ به تمامی سوالات می توانید با اعتماد به نفس بیشتری در جلسه حاضر شوید.

ارزیابی روانشناختی و تست هوش

این مرحله از مصاحبه به صورت الکترونیکی برگزار می شود و داوطلبان با استفاده از سیستم هایی که در اختیار آن ها قرار می گیرد، به سوالات این بخش پاسخ می دهند. جدا از سوالاتی که در حوزه روانشناسی مطرح می شوند، این مرحله به تست رنگ و سرعت معروف است و همان طور که از نامش پیدا است، شامل سوالات مرتبط با تطابق اشکال هندسی و رنگ ها می باشد که سرعت عمل و هوش داوطلبان را مورد سنجش قرار می دهد.

گزینش عقیدتی و سیاسی

سوالات احکام و مسائل سیاسی روز که اغلب در مصاحبه آزمون استخدامی نیز دیده می شوند، از جمله مراحل آزمون استخدامی بانک ملی به شمار می رود. در این مرحله نیز سوالاتی همچون احکام، تاریخ اسلام، ولایت فقیه، مباحث سیاسی و… مطرح می گردد که پاسخ به آن ها می تواند روند مصاحبه را به نفع شما پیش ببرد.

توجه داشته باشید که این دست از سوالات حتما در آزمون استخدامی بانک ملی مطرح می شوند و پاسخ به آن ها می تواند در نتیجه مصاحبه بسیار موثر باشد. بنابراین توصیه می کنیم اطلاعات خود را در این زمینه افزایش داده و با آمادگی کامل در جلسه مصاحبه حاضر شوید.

معاینات پزشکی

انجام معاینات پزشکی پیش از استخدام، از جمله مراحلی است که داوطلبان می بایست پشت سر بگذارند و انجام آن بسته به نظر بانک ممکن است در مراحل قبل تر صورت بگیرد. در چنین شرایطی فرد داوطلب باید به پزشک مورد تایید بانک مراجعه کرده و سپس تاییدیه پزشکی خود را ارائه نماید.

سنجش آمادگی جسمانی مختص عنوان شغلی همیار حفاظت (نگهبان)

ارزیابی آمادگی جسمانی و تست ورزش مختص داوطلبانی است که متقاضی شغل “همیار حفاظت (نگهبان)” می باشند و علاوه بر گذراندن مراحل فوق، شرکت در این مرحله نیز برای این دسته از متقاضیان الزامی است. این گروه از پذیرفته شدگان می بایست در مدت زمان مقرر که از سوی “پایگاه اطلاع رسانی بانک ملی” به نشانی bmi.ir اعلام می گردد، با به همراه داشتن لباس و کفش ورزشی در محل برگزاری آزمون حضور به عمل آورند.

مدارک مصاحبه آزمون استخدامی بانک ملی

مدارکی که داوطلبان باید پس از قبولی در مرحله اول ارائه نمایند در دو دسته قرار می گیرد. یکسری از مدارک می بایست در سایت بارگذاری شده و بعضی نیز در روز مصاحبه به صورت فیزیکی تحویل داده خواهد شد که به شرح زیر می باشد:

مدارک بارگذاری اینترنتی

  • عکس پرسنلی رنگی 4*3
  • اسکن کارت ملی
  • اسکن دانشنامه یا گواهی موقت پایان تحصیل
  • اسکن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم قانونی برای آقایان
  • اسکن گواهی دوره تکمیلی آموزش نظامی برای داوطلبان همیار حفاظت (نگهبان)
  • ارائه اسکن گواهی های مربوطه در صورت استفاده از سهمیه های قانونی ایثارگران، بهزیستی و شاغلین قراردادی دستگاه های اجرایی، ارائه اسکن گواهی ها

مدارک ارائه حضوری

  • ارائه اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه
  • اصل و کپی پشت و رو کارت ملی
  • اصل و کپی دانشنامه یا گواهی موقت پایان تحصیلات
  • اصل و کپی کارت پایان خدمت یا معافیت قانونی برای آقایان
  • اصل و کپی گواهی دوره تکمیلی آموزش نظامی (حمل سلاح) برای داوطلبان همیار حفاظت (نگهبان)
  • اصل گواهی های مربوطه در صورت استفاده از سهمیه های ایثارگران، بهزیستی و شاغلین قراردادی دستگاه های اجرایی

توجه داشته باشثید داوطلبانی که از سهمیه های قانونی همچون ایثارگران، بهزیستی و یا شاغلین قراردادی دستگاه های اجرایی استفاده می نمایند لازم است تا در روز مصاحبه مدارک زیر را ارائه نمایند:

  • ارائه اصل معرفی نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران (صادره از اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران برای خانواده معظم شهدا و جانبازان) برای داوطلبان استفاده از سهمیه های قانونی 25 و 5 درصد.
  • ارائه اصل و کپی مدارک و اصل معرفی نامه، گواهی و تاییدیه از مراجع ذیربط به منظور اصلاح حداکثر سن مقرر برای آن دست از داوطلبانی که به صورت غیر رسمی و تمام وقت در وزارتخانه ها، موسسات و شرکت های دولتی، بانک ها و شرکت های تحت پوشش آن، شرکت های بیمه دولتی، شهرداری ها و موسسات و شرکت های دولتی که بر آن ها مستلزم ذکر نام است، موسسات و شرکت های ملی و مصادره شده که به نحوی از بودجه و کمک دولت ساتفده می کنند از تاریخ 22 بهمن 1357 اشتغال داشته اند به میزان خدمت غیر رسمی آنها.

نکات مهم پیرامون مصاحبه آزمون استخدامی بانک ملی

  • دعوت به مصاحبه هیچ گونه حقی را برای داوطلبان ایجاد نمی کند و پذیرش نهایی آن ها مشروط به کسب نمره قابل قبول در مصاحبه می باشد.
  • آرامش و خونسردی خود را هنگام مصاحبه حفظ کرده و با اعتماد به نفس کامل در جلسه حاضر شوید.
  • با توجه به عدم برگزاری مجدد جلسه مصاحبه، حضور پذیرفته شدگان در محل برگزاری فرآیند مصاحبه در ساعت و روز تعیین شده الزامی است.
  • تاریخ و ساعت برگزاری مصاحبه از طریق سایت رسمی بانک ملی اطلاع رسانی می گردد.
  • عدم مراجعه به محل برگزاری مصاحبه به منزله انصراف از ادامه فرآیند استخدام تلقی می گردد و امکان برگزاری مجدد آن خارج از زمان معین مقدور نبوده و زمان مصاحبه نیز قابل تمدید نخواهد بود.

پس از بررسی مدارک داوطلبان و برگزاری مصاحبه، نتایج نهایی آزمون استخدامی بانک ملی از طریق پایگاه اطلاع رسانی مجری برگزاری آزمون و یا سایت رسمی این بانک به آدرس bmi.ir اعلام می شود و پذیرفته شدگان نهایی می توانند اقدامات لازم را برای تکمیل فرآیند استخدام خود به انجام برسانند. شما همراهان گرامی می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون مصاحبه آزمون استخدامی، روی لینک مرتبط با آن کلیک کنید.


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره بانک ها پیج استخدام بانک