خانه دکتری مصاحبه دکتری دانشگاه پردیس خودگردان 1401

مصاحبه دکتری دانشگاه پردیس خودگردان 1401

زمان مصاحبه دکتری دانشگاه پردیس بین الملل 1401
مصاحبه دکتری دانشگاه پردیس خودگردان 1401

داوطلبانی که قصد ورود به مقطع دکتری در یکی از دانشگاه های روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، دانشگاه آزاد و… را دارند می بایست برای تحصیل در دانشگاه و رشته مورد علاقه خود، دو آزمون را پشت سر بگذارند.

اولین این آزمون ها شرکت در آزمون سراسری مقطع دکتری است که معمولا در اوایل اسفندماه برگزار می شود. مرحله بعدی که نقش مهمی در پذیرش داوطلبان دارد شرکت در مصاحبه علمی یا همان آزمون شفاهی است. داوطلبانی که به مصاحبه دانشگاه ها دعوت می شوند حتما پرسش های زیادی در این مورد برایشان مطرح می شود، از جمله اینکه مصاحبه چه زمانی برگزار می شود؟ هزینه شرکت در مصاحبه به چه میزان است؟ در جلسه مصاحبه چه سوالاتی مطرح می شود؟ و… .

عدم حضور داوطلب در جلسه مصاحبه، به منزله انصراف وی از آزمون تلقی شده و داوطلب از گزینش نهایی حذف خواهد شد.

زمان مصاحبه دکتری دانشگاه پردیس خودگردان 1401

اعلام نتایج آزمون دکتری حدودا 2 ماه بعد از برگزاری آزمون انجام می گیرد و آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های پردیس خودگردان شوند، در صورت تمایل می بایست نسبت به انتخاب رشته محل های مورد علاقه خود در این دانشگاه ها اقدام کنند.

معمولا مصاحبه برخی از دانشگاه های پردیس خودگردان چند روز پس از اعلام نتایج انتخاب رشته و در خرداد ماه آغاز می شود. از آن جایی که برنامه زمانی مصاحبه هنوز مشخص نشده و تاریخی که هر دانشگاه بدین منظور در نظر می گیرد، متفاوت با دیگری است، بنابراین امکان تعیین زمان مشخص برای انجام این فرآیند وجود ندارد. البته به محض انتشار زمان دقیق برگزاری مصاحبه این دانشگاه می توانید اخبار آن را از طریق کانال تلگرام دکتری ایران مشاوره دریافت کنید.

نحوه برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه پردیس خودگردان 1401

پذیرش دانشجو در مقطع دکتری دانشگاه پردیس خودگردان در دو مرحله ی سنجش علمی (برگزاری آزمون متمرکز) و مصاحبه علمی و عملی برگزار می شود. افرادی که بتوانند حدنصاب علمی را در آزمون دکتری کسب کنند، به مصاحبه دعوت می شوند. مصاحبه علمی توسط هر دانشگاه به صورت جداگانه برگزار می شود و با توجه به ضوابط و اهداف دانشگاه ممکن است به صورت کتبی یا شفاهی برگزار شود.

مصاحبه علمی که جهت سنجش معلومات، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری داوطلبان برگزار می شود، در هر دو شیوه پذیرش آموزشی – پژوهشی و پژوهش محور، به میزان 30 درصد در پذیرش دانشجویان موثر خواهد بود. بنابراین علاوه بر کسب رتبه خوب در آزمون، مصاحبه یکی از مهم ترین عاملان در پذیرش داوطلبان در این مقطع می باشد.

همان طور که گفته شد مرحله مصاحبه علمی و سنجش عملی به طور جداگانه توسط هر دانشگاه برگزار خواهد شد و دانشگاه ها موظف اند طبق شیوه نامه ارسالی سازمان سنجش آموزش کشور، ارزیابی و نمره دهی به داوطلبان را انجام دهند و در نهایت نمره ای را که طبق شیوه نامه مذکور تعیین کرده اند برای گزینش نهایی داوطلب به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال کنند.

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه پردیس خودگردان 1401

این دانشگاه ها از نظر سطح علمی و امکانات قابل مقایسه با دوره های روزانه و شبانه می باشند، با این تفاوت که دانشگاه های پردیس خودگردان جهت پذیرش دانشجو، شهریه سنگینی را نیز دریافت می نمایند.

داوطلبانی که به مصاحبه حداقل یکی از دانشگاه های پردیس خودگردان دعوت می شوند، می بایست پیش از زمان برگزاری آن، هزینه شرکت در جلسه مصاحبه را که بر روی سایت هر دانشگاه منتشر می شود، بپردازند. هزینه مصاحبه دکتری پردیس خودگردان با توجه به رتبه و اعتبار و همچنین امکانات دانشگاه، برای دانشگاه های مختلف با یک دیگر متفاوت خواهد بود.

البته هزینه فرم بررسی صلاحیت های عمومی که برای سال 1401، 119 هزار تومان تعیین شده است، باید پیش از انجام مصاحبه از طریق سایت سازمان سنجش اموزش کشور پرداخت شود، چراکه داشتن این فرم برای مرحله مصاحبه ضروری می باشد. همچنین داوطلبان باید پس از پرداخت هزینه مذکور، رسید دریافتی را به همراه سایر مدارک به مسئولین تحویل دهند.

مدارک لازم جهت حضور در مصاحبه دکتری دانشگاه پردیس خودگردان 1401

پس از پرداخت هزینه مصاحبه دکتری لازم است تا مدارک مورد نیاز جهت حضور در جلسه مصاحبه را آماده کنید تا در روز مصاحبه به مشکل برنخورید. مدارکی که برای حضور در جلسه مصاحبه بهتر است به همراه داشته باشید شامل موارد زیر می شود.

  1. اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه
  2. مدرک کارشناسی ارشد و یا گواهی معدل و ریز نمرات دروس
  3. پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد
  4. گواهی سابقه تدریس در دانشگاه ها
  5. مدرک زبان (آیلتس، تافل، تولیمو و …)
  6. کتاب های تالیف و یا ترجمه شده
  7. گواهی ثبت اختراع و عناوین علمی
  8. رزومه کامل تحصیلی و شغلی
  9. توصیه نامه از سه تن از اساتید مقطع ارشد از جمله استاد راهنما

سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه پردیس خودگردان 1401

با توجه به اهمیتی که مرحله مصاحبه در پذیرش دانشجو دارد، معمولا داوطلبان برای حضور در این جلسه بسیار نگران و مضطرب هستند.  پرسش هایی که در جلسه مصاحبه علمی از داوطلبان پرسیده می شود با توجه به رشته تحصیلی آن ها بسیار متفاوت است و حتی گاهی پرسش های آن ها می تواند بسیار غیرقابل پیش بینی باشد.

برخی از سوالاتی که در روز مصاحبه مورد پرسش قرار می گیرد نیز میان اکثر مصاحبه کنندگان مشترک است و ما قصد داریم در این قسمت شما را با برخی از این پرسش ها آشنا کنیم.

  • معمولا در جلسه مصاحبه دکتری ابتدا از دانشجو می خواهند تا خود را به زبان انگلیسی معرفی کند. در این صورت پس از بیان نام و نام خانوادگی، رشته و دانشگاه محل تحصیل، خلاصه ای از مسیر تحصیلی خود را بیان کنید.
  • پرسش دیگری که از شما پرسیده خواهد شد، به طور قطع در رابطه با موضوع پایان نامه شما خواهد بود. در صورتی که موضوع پایان نامه شما چندان با رشته تحصیلی تان هم خوانی ندارد، بهتر است از همین حالا به دنبال پاسخی قانع کننده برای مصاحبه کنندگان باشید.
  • در کل میزان تسلط شما بر روی موضوع پایان نامه ای که در مقطع کارشناسی ارشد کار کرده اید بسیار دارای اهمیت می باشد و ممکن است، سوالاتی در این مورد جهت بررسی قدرت تحلیل و میزان تسلط شما بر روی موضوع پایان نامه پرسیده شود.
  • قطعا یکی از پرسش های مصاحبه کنندگان از شما در رابطه با ریز نمرات، معدل و رزومه شغلی و تحصیلی شما خواهد بود. بنابراین داشتن یک رزومه قوی می تواند در موفقیت شما در این جلسه بسیار تاثیرگذار باشد. البته شاغل بودن داوطلبان برای مصاحبه کنندگان چندان خوشایند نیست مگر این که شغل شما مرتبط با رشته تحصیلیتان باشد.

همان طور که اشاره شد، داوطلبان واجد شرایط تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان جهت تحصیل در مقطع دکتری این دانشگاه می بایست شهریه پرداخت کنند، جهت آگاهی از شهریه دکتری دانشگاه پردیس خودگردان می توانید روی لینک آن کلیک کنید.

 

سوالات متداول

1- دانشگاه های پردیس خودگردان چه زمانی مصاحبه دکتری ۱۴۰۱ را برگزار می کنند؟

در حال حاضر از زمان برگزاری این فرآیند در دوره پردیس خودگردان اطلاعی در دست نیست. به محض دریافت اخبار جدید، شما را از آن در کانال دکتری ایران مشاوره مطلع می کنیم.

2- هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه های پردیس خودگردان ۱۴۰۱ چقدر است؟

دانشگاه های پردیس خودگردان پس از مشخص شدن این هزینه، میزان آن را از طریق سایت خود اطلاع رسانی می کنند. البته داوطلبان باید مبلغ 119 هزارتومان را برای بررسی فرم صلاحیت های عمومی بپردازند.

3- آیا بدون داشتن مدرک زبان نمی توان در صاحبه دکتری دانشگاه های پردیس خودگردان موفق بود؟

در صورتی که موفق به اخذ هیچ مدرکی تا روز مصاحبه نشده اید برای دریافت آن اقدام نمایید چرا که در دوره تحصیل در این مقطع به آن نیاز خواهید داشت.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. یداله احمدی

    سلام ببخشید بنده سال ۱۴۰۰ دکترای شهرسازی قبول شدم و دعوت به مصاحبه شدم بعد از مصاحبه که گرفتند مردود اعلام کردند حال بنده میتوانم در دانشگاه‌های خودگردان ثبت نام کنم و تحصیلات دوره دکترا ادامه بدهم

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، با تایید وزارت علوم، تعداد محدودی از دانشگاه های سراسری دوره ی پردیس خود گردان، اقدام به پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون کتبی می کنند. لازم به ذکر است که دانشگاه در چنین حالتی صرفاً آزمون کتبی را بر می دارد و مراحل بعدی از جمله مصاحبه تخصصی به قوّت خود باقی است.

مشاوره دکتری پیج دکتری