خانه دانشگاه آزاد راهنمای جامع تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

راهنمای جامع تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

زمان، مهلت و نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور آزاد 1402
راهنمای جامع تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 1402

پس از اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد برخی از دانشگاه ها با ظرفیت خالی مواجه می شوند که در چنین مواقعی این مراکز اقدام به برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت می کند. در واقع به موجب برگزاری این دوره فرصتی دوباره برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته فراهم می شود. در این مرحله دفترچه ای تحت عنوان دفترچه تکمیل ظرفیت منتشر می گردد که در آن تمامی نکات و شرایط مربوطه اعم از لیست رشته های دانشگاه آزاد به همراه ظرفیت پذیرش، واحدهای پذیرنده و… قرار دارد.

البته افرادی که تمامی این مراحل به همراه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد خود را انجام داده اند ولی از رشته خود رضایت ندارند نیز می توانند در دوره تکمیل ظرفیت این دانشگاه ثبت نام نمایند. برای شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور آزاد بایستی دفترچه آن را از سایت اختصاصی دانشگاه آزاد دریافت کرده و پس از مطالعه دقیق متن آن، نسبت به ثبت کد رشته محل های مورد نظر خود در سامانه مذکور اقدام کنید.

فرآیند تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد در سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه انجام می شود.

زمان تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 1400

همان طور که پیش تر گفتیم، در صورتی که ظرفیت یک سری از رشته ها در زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد خالی مانده باشد، این دانشگاه به پذیرش دانشجو در دوره تکمیل ظرفیت اقدام خواهد کرد. در زمان تکمیل ظرفیت ابتدا باید دفترچه آن را از سایت دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org دریافت کرده و تمامی اطلاعات مربوط به این فرآیند را بررسی کنید.

زمان تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد از طریق سایت مذکور اطلاع رسانی می شود و داوطلبان واجد شرایط ثبت نام در این دوره، می بایست در تاریخ مشخص شده نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند. مهلت نام نویسی و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400 هنوز مشخص نشده، اما در سال گذشته این فرآیند تنها برای رشته های پیراپزشکی در اواخر بهمن ماه انجام شده است. پیشنهاد می کنیم که برای اطلاع از زمان نام نویسی در اسرع وقت به کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره بپیوندید.

دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 1400

کلیه نکات و جزئیات این مرحله از طریق دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور آزاد در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که در آن اطلاعاتی از جمله شرایط و ضوابط شرکت در تکمیل ظرفیت، لیست رشته ها و دانشگاه ها، ظرفیت پذیرش آن ها، نحوه ثبت نام و… درج شده و متقاضیان در زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد با مراجعه به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه و یا این مقاله می توانند به آن دسترسی پیدا کنند. البته نسخه پی دی اف این دفترچه برای سال 1400 هنوز منتشر نشده اما به محض انتشار، لینک دانلود آن فعال خواهد شد.

دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 1400
دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1400

(به محض انتشار، لینک فوق فعال می گردد.)

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 1400

انتخاب رشته و ثبت نام در دوره تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بهمن ماه 1400 نیز مانند انتخاب رشته اولیه، از سایت رسمی این دانشگاه به نشانی azmoon.iau.ac.ir یا azmoon.org صورت می گیرد. داوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه مذکور در زمان مقرر به ثبت کد رشته محل های انتخابی خود بپردازند. راهنمای دسترسی به سایت دانشگاه آزاد به صورت گام به گام، در ادامه بیان شده است.

  1. ابتدا به سایت رسمی این دانشگاه تحت عنوان سایت سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org مراجعه کرده و بر روی لینک فعال “سامانه انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت آزمون سراسری سال 1400” کلیک نمایید.
  2. کادرهای مربوطه را با کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد” و “کد ملی” تکمیل نموده و با فشردن کلید “ورود” به سامانه انتخاب رشته وارد می شوید.
  3. با استفاده از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب خود نسبت به پرداخت هزینه انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت بپردازید.

در این مرحله بایستی کد رشته محل هایی که از دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بهمن ماه استخراج کرده اید، در فرم انتخاب رشته اینترنتی درج کنید. در صورتی که تمامی مراحل را به درستی طی کرده باشید، کد رهگیری دریافت خواهید کرد که توصیه می کنیم تا اتمام فرآیند پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت، آن را نزد خود نگه دارید.

نکات و شرایط تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 1400

  • داوطلبانی که ثبت نام کنکور سراسری و آزاد را انجام داده و در آن شرکت کرده اند، در صورتی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، در کارنامه آن ها کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد درج شده است؛ دارندگان این کد مجاز به شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت این دانشگاه هستند. از این رو افرادی که کد دسترسی را ندارند، نمی توانند در این فرآیند شرکت کنند.
  • هر داوطلب می تواند حداکثر 100 کد رشته محل را با توجه به دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد از میان رشته های دانشگاهی متناسب با گروه آزمایشی که در کنکور آن شرکت کرده است، انتخاب نماید.
  • داوطلبان به منظور انجام انتخاب رشته تکمیل ظرفیت، باید هزینه آن را پرداخت کرده تا بتوانند وارد سامانه انتخاب رشته شوند.
  • تمامی داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در صورتی که در یک کد رشته انتخابی اولیه قبول شده باشند، می توانند در این فرآیند شرکت کنند اما نکته قابل توجه این است که در صورت قبولی نمی توانید به تحصیل در رشته اول بازگردید.
  • افرادی که انتخاب رشته کنکور را انجام داده و در دانشگاه های سراسری پذیرفته شده اند، در صورت شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد، می توانند بین این دو دانشگاه یکی را به دلخواه انتخاب کنند.

پس از ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بهمن ماه داوطلبان منتظر اعلام نتایج انتخاب رشته خود هستند که نتایج تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.org اعلام می شود. پذیرفته شدگان این مرحله بایستی با در دست داشتن مدارک لازم به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد مراجعه کرده و فرآیند ثبت نام را تکمیل نمایند.

سوالات متداول

1- تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 1400 چه زمانی می باشد؟

تاریخ ثبت نام در این مرحله برای سال 1400 هنوز اعلام نشده است.

2- آیا فرصت تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 1400 برای تمامی رشته های این دانشگاه فراهم می شود؟

این امر برای سال جاری هنوز مشخص نشده اما برای سال گذشته تنها برای رشته های پیراپزشکی انجام شد.

3- ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 1400 از طریق چه سایتی صورت می پذیرد؟

نام نویسی در این دوره از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org انجام می شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲,۵۱۶ نظر
  1. Saba

    با سلام
    دانشگاه آزاد برای بهمن ماه تکمیل ظرفیت داره برای رشته های پیراپزشکی؟؟ احتمال برگزاری هنوز هست؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، تا کنون مصوبه و اطلاعیه ای منتشر نشده است.

  2. پناه

    سلام
    در کارنامه نهایی رتبه منو در رشته داروسازی ازاد زده ۳۹ اخرین فرد قبولی رو زده ۳۲ چقدر اختلاف بین منو اخرین فرد قبولی هست؟
    اگه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد برگزار بشه احتمال داره در این رشته قبول شم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام ، بین شما و آخرین نفر پذیرفته شده ۷ نفر فاصله وجود دارد و هم چنین در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد شانس قبولی نیز خواهید داشت.

  3. Reyhane

    سلام و وقت بخیر
    آیا امسال دانشگاه آزاد برای رشته های پیراپزشکی تکمیل ظرفیت داره؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، در حال حاضر اطلاعیه ای در این خصوص منتشر نشده است؛ شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ، از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوید.

  4. Lp

    سلام
    دانشگاه آزاد امسال برای رشته های با آزمون تکمیل ظرفیت داره؟
    چرا در مورد برگزاری یا عدم برگزاری هیچ اطلاع رسانی ای نمیشه؟
    باز هم منتظر باشیم؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، در حال حاضر هیچ اطلاعیه ای در خصوص تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد منتشر نشده است، برای اطلاع از آخرین اخبار عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره باشید.

نمایش دیدگاه های بیشتر
دریافت مشاوره