خانه کنکور ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ + لینک مستقیم | sanjesh.org

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ + لینک مستقیم | sanjesh.org

ثبت نام کنکور سراسری 1403

کنکور سراسری ماراتن پر طرفداری است که در کنار بیم و امید ها و استرس های قبل و بعد خود، تعیین کنندگی بالایی در کیفیت زندگی داوطلبان در سال های بعد و چه بسا تا پایان عمر دارد. هرساله تعداد زیادی از داوطلبان تا فرا رسیدن زمان برگزاری کنکور از روال عدای زندگی خود فاصله می گیرند تا آینده ای بهتر برای خود بسازند. برای این دسته داوطلبان، اطلاع از مواردی چون شرایط ثبت نام کنکور و سایت ثبت نام کنکور جزو بدیهیات است؛ چرا که در بسیاری از موارد دانستن یا ندانستن تنها یک نکته کوچک تاثیری بسیار بزرگ در نتیجه زحمات یک سال دانش آموزان خواهد داشت.

 

لینک مستقیم ثبت نام نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ (نوبت اردیبهشت ماه)

(لینک در مهلت مجدد ثبت نام، فعال می گردد.) 

 

لینک مستقیم ثبت نام نوبت دوم کنکور سراسری 1403 (نوبت تیر ماه)

(به محض شروع لینک فوق فعال می گردد)

 

مهلت مجدد ثبت نام کنکور 1403 نوبت اول در تاریخ 27 و 28 آذر ما 1402 در نظر گرفته شده است.

زمان ثبت نام کنکور سراسری 1403

یکی از مهمترین نکاتی که هر داوطلب کنکور سراسری باید بداند زمان ثبت نام کنکور و پس از آن تمدید مهلت ثبت نام کنکور و مهلت مجدد ثبت نام کنکور می باشد. به طور کلی در هر دوره ای که کنکور سراسری برگزار می شود بازه هایی علاوه بر مهلت اصلی ثبت نام برای ویرایش اطلاعات و ثبت نام جاماندگان در نظر گرفته می شود.

 

زمان ثبت نام کنکور 1403 نوبت اول از 5 تا 11 آذر ماه بوده که سایت سنجش با انتشار اطلاعیه، زمان در نظر گرفته شده اولیه را پس از یک بار تمدید، به طور مجدد در روز های 27 و 28 آذر ماه 1402 تعیین کرد. شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره می توانید در اسرع وقت از تازه ترین اخبار در این خصوص مطلع گردید.

زمان ثبت نام کنکور سراسری نوبت اول 1403 
عنوان زمان 
زمان اولیه5 تا 11 آذر ماه 1402
تمدید مهلتتا 15 آذر ماه 1402
مهلت مجدد27 و 28 آذر ماه 1402
زمان ثبت نام کنکور سراسری نوبت دوم 1403 
عنوان زمان 
زمان اولیه7 الی 12 فروردین ماه 1403
تمدید مهلتمشخص نمی باشد
مهلت مجددمشخص نمی باشد

همچنین برگزاری کنکور 1403 در دو نوبت، نوبت اول در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه و نوبت دوم در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ ماه تیر ماه 1403 برگزار خواهد شد.

 

تغییرات کنکور سراسری 1403

بنابر آخرین اخبار منتشر شده در این زمینه، می توان گفت به طور کلی تغییرات کنکور 1403، در نهایت در 5 دسته ذیل تقسیم بندی شده است:

تاثیر قطعی سوابق تحصیلی

این که سوابق تحصیلی داوطلبان بر روی نتایج کنکور آن ها تاثیر گذار است، خبر بسیار خوبی است زیرا باعث می شود داوطلبان این آزمون، تنها بر روی کنکور برنامه ریزی نکرده و در سال تحصیلی به نمرات خویش نیز اهمیت دهند. تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور به این معنی است که سوابق تاثیر در هر صورت بر رتبه کنکور ماثر خوتهند بود چه مثیت و چه منفی! به جهت اطلاع از تاثیر معدل در کنکور بر روی لینک کلیک نمایید.

 

میزان تاثیر معدل در کنکور سراسری 1403 پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی به میزان ۵۰ درصد قطعی می باشد. میزان تاثیر نمره کل سوابق تحصیلی دیپلم نظام سالی – واحدی/ ترمی – واحدی در این گروه‌های آزمایشی ۳۷/۵ درصد تاثیر قطعی و میزان تاثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی آنان ۱۲/۵ درصد تاثیر قطعی و در مجموع ۵۰ درصد تاثیر قطعی است.

 

همچنین میزان تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم نظام سالی واحدی در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی، ۲۱ درصد با تاثیر قطعی و میزان تاثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی آنان ۷ درصد با تاثیر قطعی در نمره کل سوابق تحصیلی در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۲۸ درصد است. میزان تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم نظام ۳-۳-۶ در این گروه‌های آزمایشی، به میزان ۲۸ درصد با تاثیر قطعی است که تنها شامل دروس عمومی می باشد.

حذف دروس عمومی

کسانی که قصد ثبت نام در کنکور سراسری را دارند می بایست از منابع کنکور سراسری آگاه باشند. زیرا به دلیل این تغییرات، شاهد حذف دروس عمومی از کنکور هستیم. پس تمامی متقاضیان باید تمام تمرکز خود را بر روی دروس اختصاصی گروه آزمایشی مورد نظر بگذارند.

برگزاری دو کنکور در سال

برگزاری دو کنکور در سال یکی از راه حل های بسیار خوب برای متقاضیان کنکور سراسری است تا اگر در نوبت اول موفق به رفع استرس خود نشده و یا از رتبه بدست آمده راضی نباشند، در نوبت دوم شانس خویش را امتحان کنند. به این ترتیب کنکور 1403 شامل دو مرحله اردیبهشت ماه و تیرماه گردید.

افزایش اعتبار نتایج تا دو سال

در سال های گذشته نتایج کنکور فقط در همان سال اعتبار داشت اما تغییرات کنکور باعث شده است امتیازات نتایج کسب شده به مدت دو سال اعتبار داشته باشد.

حذف زیر گروه ها

حذف زیرگروه ها و اهمیت تراز کنکور موجب در نظر گرفته شدن یک نمره کلی برای داوطلبان کنکور سراسری شده است.

برگزاری همزمان کنکور زبان و هنر

پیش از این متقاضیان می توانستند در هر دو آزمون سراسری هنر و زبان شرکت نمایند اما با توجه به دفترچه کنکور 1403 با برگزاری همزمان کنکور زبان های خارجه  و هنر، از این پس متقاضیان تنها می توانند در یکی از این گروه های آزمایشی شرکت نمایند.

نحوه ثبت نام کنکور سراسری 1403

داوطلبان می بایست مدارک ثبت نام کنکور را آماده کرده و سپس نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند. همان طور که اشاره کردیم، ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد و سراسری به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود. متقاضیان توجه داشته باشند که جهت شرکت در کنکور هر گروه آزمایشی، باید کارت های اعتباری جداگانه ای خریداری کنند.

  • ابتدا به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و گزینه “سراسری” را از منوی موجود در سایت انتخاب نمایید.
مرحله اول ثبت نام کنکور
مرحله اول ثبت نام کنکور
  • بر روی لینک فعال “سریال ثبت نام آزمون سراسری 1403 نوبت اول یا پذیرش اختصاصی دانشگاه فرهنگیان” کلیک نمایید.
مرحله دوم ثبت نام کنکور
مرحله دوم ثبت نام کنکور
  • در این صفحه مجددا بر روی عبارت “سریال ثبت نام آزمون سراسری 1403 نوبت اول یا پذیرش اختصاصی دانشگاه فرهنگیان” انتخاب کنید.
مرحله سوم ثبت نام کنکور
مرحله سوم ثبت نام کنکور
  • سپس گزینه “سریال ثبت نام آزمون سراسری 1403 نوبت اول یا پذیرش اختصاصی دانشگاه فرهنگیان” را انتخاب کنید و گزینه تایید و ادامه را بفشارید.
مرحله چهارم کنکور
مرحله چهارم کنکور
  • در این مرحله جهت خرید سریال ثبت نامی می بایست اطلاعات هویتی خود را وارد نموده و ضمن انتخاب درگاه پرداخت بر روی کلید تایید و ادامه بزنید.
مرحله پنجم کنکور
مرحله پنجم کنکور
  • با وارد نمودن اطلاعات هویتی کلید ادامه روند خرید را بفشارید.
مرحله ششم کنکور
مرحله ششم کنکور
  • اطلاعات کارت بانکی خود را وارد نمایید و هزینه 218 هزار تومانی ثبت نام را پرداخت نمایید.
مرحله هفتم کنکور
مرحله هفتم کنکور
  • مجدد به صفحه اصلی سایت سازمان سنجش بازگردید و بر روی لینک فعال ” ثبت نام در آزمون سراسری 1403 نوبت اول” کلیک نمایید.
مرحله هشتم کنکور
مرحله هشتم کنکور
  • با ورود به صفحه مای سنجش در صورتی که قبلا عضو شده اید اطلاعات خود را وارد نموده و بر روی آیکون ورود بزنید و در صورتی که تا به حال وارد نشده اید بر روی لینک ایجاد حساب کاربری بزنید.
مرحله نهم کنکور
مرحله نهم کنکور
  • در این مرحله با وارد کردن اطلاعات هویتی و شماره های تماس عضویت را انتخاب کنید.
مرحله دهم کنکور
مرحله دهم کنکور
  • پس از وارد نمودن اطلاعات مورد نظر رمز یکبار مصرف به شماره تلفن همراه شما پیامک خواهد شد و در صورت تایید آن پیامی مبنی بر موفقیت ثبت نام بر روی صفحه ظاهر خواهد  شد.
مرحله یازدهم کنکور
مرحله یازدهم کنکور
  • پس از عضویت و ورود به سامانه باید در صفحه زیر عکس خود را آپلود نمایید.

مرحله ششم ثبت نام کنکور

  • در صفحه بعدی مطابق شکل زیر اطلاعات ثبت احوال شما نمایش داده شده است.

  • در این مرحله صفحه ای باز می شود که در آن باید اطلاعات تماس و محل سکونت خود را وارد کنید.
  • در صفحه بعد اطلاعاتی از قبیل نظام آموزشی، کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی، کد دانش آموزی، عنوان مدرک دیپلم، معدل و… را وارد کنید.
  • سپس در صفحه بعد نیاز است تا کد سوابق تحصیلی 19 رقمی خود را وارد کنید.
  • پس از آن صفحه ای حاوی کد پیگیری و شماره پرونده نمایش داده خواهد شد که باید از آن پرینت تهیه کرده و تا پایان مراحل کنکور نزد خود نگه دارید.

همچنین در صورتی که پس از انجام فرآیند های مربوط به نام نویسی نیازمند ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری خود بودید، می بایست از طریق گزینه مربوطه در سایت اقدام نمایید.

شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1403

داشتن شرایط ثبت نام کنکور اولین موضوعی است که هر شخص داوطلب می بایست نسبت به آن آگاهی کامل داشته و از آن برخوردار باشد. کنکور سراسری 1403 دارای شروطی بوده که در ادامه به توصیف آن پرداخته ایم.

شرایط عمومی

  • عدم احراز عناد (نه اعتراض) نسبت به نظام جمهوری اسلامی
  • نداشتن سابقه عضویت شخص یا خانواده وی در سازمان های غیر قانونی و فراماسونری
  • عدم احراز فساد اخلاقی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر

نکته: در صورتی که داوطلب سابقه عناد با نظام را داشته باشد باید تغییر عقیده وی محرز شده باشد.

شرایط اختصاصی

  • داشتن دیپلم چهارساله نظام قدیم آموزش متوسطه و یا مدرک دوره پیش دانشگاهی لازم است.
  • تمامی داوطلبان نظام آموزشی قدیم یا جدید، فارغ التحصیلان رشته های فنی حرفه ای و کاردانش و فارغ التحصیلان مقطع کاردانی، در صورتی مجاز به ثبت نام هستند که تا تاریخ 31 شهریور ماه 1403 مدرک خود را اخذ نمایند.
  • داوطلبانی که تحصیلات خود را در مقطع کاردانی رشته های آموزش پزشکی به پایان رسانده اند در صورتی مجاز به ثبت نام در کنکور سراسری هستند که مدرک مربوط به خدمات قانونی خود را حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه و یا 31 بهمن ماه 1401 دریافت نمایند. بنابراین داوطلبان هنگام ثبت نام باید گواهی پایان دوره طرح نیروی انسانی خود را ارائه دهند.
  • دانشجویان و قبولی های کنکور سراسری 1401 در دانشگاه های روزانه می توانند بدون انصراف دادن در کنکور سراسری ثبت نام نمایند. به شرط اینکه پس از قبولی از رشته فعلی خود انصراف دهند.
  • داشتن گواهی پایان خدمت سربازی و یا معافیت از آن (دائم و یا موقت) الزامی است.
  • چنانچه داوطلبی در کنکور سراسری سال گذشته شرکت نموده و به موجب آن مشغول به تحصیل در یکی از دانشگاه های غیر روزانه باشد، برای شرکت و ثبت نام کنکور سراسری سال جاری لازم نیست از دانشگاه خود انصراف دهد.

شرایط نظام وظیفه

  • داوطلبان مرد شرکت در کنکور سراسری 1403 می بایست در یکی از وضعیت های پایان خدمت، معافیت دائم و یا معافیت به صورت موقت بوده و کد مربوطه به آن را در فرم ثبت نامی خود وارد کنند.
  • مشمولان دارای غیبت از دوره سربازی امکان ثبت نام در این آزمون را ندارند و در صورت پذیرش در رشته انتخابی، معافیت تحصیلی برای آنها صادر نگشته و قبولی آن ها لغو می گردد.
  • دانشجویانی که بعد از رسیدن به سن مشمولیت اخراج شده اند، تا پایان رسیدن دوره خدمت سربازی خود امکان ادامه تحصیل نخواهند داشت.
  • معافیت تحصیلی برای هر مقطع فقط یک مرتبه صادر می گردد.
  • ترخیص سربازان برای ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی به جز مقطع کاردانی مجاز می باشد.
  • امکان تحصیل به صورت همزمان با خدمت سربازی وجود ندارد.
  • داوطلبان پذیرفته شده در کنکور 1401 می بایست با مراجعه به دفاتر پلیس +10، نسبت به دریافت مدرک معافیت موقت خود به جهت ثبت نام در دانشگاه اقدام کنند.

در ضمن داوطلبان برای اطلاع از جزئیات سهمیه های کنکور و کارت معافیت سربازی دائم، می توانند روی لینک ها کلیک نموده و مقاله مربوطه را مطالعه کنند.

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور 1403

مدارک لازم ثبت نام کنکور سراسری

متقاضیان شرکت در کنکور سراسری می بایست به جمع آوری و آماده کردن مدارک مورد نیاز اقدام نموده تا در هنگام ثبت نام از درج اشتباه اطلاعات خود جلوگیری کنند. تنها مدرکی که نیاز به اسکن و بارگذاری در سامانه ثبت نام دارد یک قطعه عکس مربوط به داوطلب با ویژگی های زیر خواهد بود.

  • عکس ارسالی بدون حاشیه و در ابعاد 4×3 یا 4×6 باشد.
  • عکس داوطلب باید در قالب jpg اسکن شده باشد.
  • حجم عکس ارسالی نباید بیشتر از 70 کیلوبایت باشد.
  • تصویر ارسالی باید رنگی با پس زمینه سفید و حتما مربوط به سال جاری باشد.
  • عکس ارسالی باید واضح، بدون هرگونه خدشه و تمام رخ باشد.
  • عکس اسکن شده از روی مدارک دیگر، قابل قبول نمی باشد.
  • تصویر داوطلبان خانم باید با حجاب کامل و به صورت تمام رخ باشد.
  • در صورت استفاده از عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب می گردد.

همچنین داوطلبان می بایست به هنگام ثبت نام پس از بارگذاری عکس، برخی از مدارک را در دسترس داشته باشند، تا بتوانند فرآیند تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی خود را به درستی به پایان برسانند. این موارد مطابق جدول زیر می باشند:

مدارک و اطلاعات لازم برای تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام کنکور 1403
شناسنامه و کارت ملی
کد سوابق تحصیلی دیپلم
کد دانش آموزی
کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی
کد مربوط به منطقه و کدپستی محل سکونت
کد وضعیت نظام وظیفه داوطلبان مرد
معدل کتبی دیپلم
شماره سریال 12 رقمی خریداری شده جهت ثبت نام

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1403

داوطلبان جهت آشنایی با روند کلی نام نویسی و همچنین شرایط شرکت در کنکور سراسری 1403 می بایست فایل پی دی اف آن را در زمان مقرر به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org دریافت نمایند. همچنین برای دسترسی آسان تر به این فایل، پی دی اف مربوطه در جدول زیر قرار داده شده است.

راهنمای تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری 1403+ دانلود

پس از آن که متقاضیان تصمیم قطعی خویش را برای نام نویسی در این آزمون بزرگ یعنی کنکور سراسری 1403 را گرفتند، می بایست به تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری روی آورند. حال فرم ثبت نام کنکور سراسری چیست و با توجه به این که ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می شود چه نیازی به تکمیل این فرم است؟

 

تکمیل این فرم از آن جهت ضروری و مهم است که داوطلبان از مواردی که برای ثبت نام مورد نیاز است، آگاه شده و تمامی اطلاعات و مشخصات لازم را به صورت جمع بندی شده در اختیار خواهند داشت تا با کمترین خطا در زمان ثبت نام فرایند را به انجام برسانند. از این رو توصیه می شود پیش از مراجعه به سایت جهت ثبت نام فرم مربوطه را دریافت کرده و اطلاعات خود را تکمیل کنید.

نحوه تکمیل فرم پیش نویس ثبت نام

فرم پیش نویس ثبت نام در برگیرنده شش دسته اصلی از اطلاعات داوطلب می باشد. لازم به ذکر است که مسئولیت هرگونه اشتباه در اطلاعات وارد شده متوجه خود داوطلب است.

1. اطلاعات هویتی

در بند 1 تا 11 فرم ثبت نام اطلاعات هویتی داوطلب مورد پرسش قرار گرفته است که در تصویر زیر مشاهده می کنید

 

اطلاعات هویتی فرم ثبت نام کنکور سراسری 1403
شمارهتوضیحاتنحوه دریافت
1نام خانوادگی
2نام
3نام پدر
4جنسیت
5شماره شناسنامهمندرج در شناسنامه
6سری و سریال شناسنامهمندرج در صفحه اول شناسنامه(به عنوان مثال 36/645308ب)
7کد ملیمندرج در شناسنامه
8تاریخ تولدمندرج در شناسنامه
9کد استان محل تولدکد هر استان در دفترچه ثبت نام کنکور ذکر شده است
10کد بخش محل تولدکد هر بخش در دفترچه ثبت نام کنکور ذکر شده است
11کد نظام وظیفه (مخصوص آقایان)در قسمت مربوط به نظام وظیفه دفترچه ثبت نام شرایط احراز هر کد نوشته شده است.

2. اطلاعات تماس و سکونت

بند 12 تا 19 فرم ثبت نام به اطلاعات مربوط به محل سکونت و نحوه تماس اختصاص داده شده است.

اطلاعات تماس و سکونت فرم ثبت نام کنکور سراسری 1403
شمارهتوضیحاتنحوه دریافت
12شماره تلفن همراه
13شماره تلفن ثابت
14آدرس ایمیل
15کد استان محل سکونتمندرج در دفترچه
16کد بخش محل سکونتمندرج در دفترچه
17کد پستی محل سکونتدرگاه خدمات الکترونیک اداره پست epostcode.post.ir
18منطقه شهردارینقشه تقسیمات شهرداری محل سکونت
19آدرس محل سکونت

3. اطلاعات سوابق تحصیلی

در بند 20 الی 32 فرم ثبت نام اطلاعات سوابق تحصیلی داوطلب خواسته شده است. در تکمیل سه بند آخر این بخش بسیار دقت کنید چرا که تعیین می کند که شما در سهمیه کدام منطقه سنجیده می شوید.

 

اطلاعات سوابق تحصیلی فرم ثبت نام کنکور سراسری 1403
شمارهتوضیحاتنحوه دریافت
20کد سوابق تحصیلی دیپلمسایت my.medu.ir
21کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهیسایت my.medu.ir
22تعیین نظام قدیم یا جدید بودن
23کد منطقه یا ناحیه دریافت دیپلمدفترچه ثبت نام
24کد دانش آموزی مقطع دیپلمدفترچه ثبت نام
25کد عنوان مدرک دیپلمدفترچه ثبت نام
26تاریخ دریافت مدرک دیپلم
27معدل کل دیپلمکارنامه
28معدل کتبی نهایی دیپلمکارنامه
29معدل پایه دوازدهمکارنامه
30کد بخش محل دریافت مدرک سال اول متوسطهدفترچه ثبت نام
31کد بخش محل دریافت مدرک سال دوم متوسطهدفترچه ثبت نام
32کد بخش محل دریافت مدرک سال آخر متوسطهدفترچه ثبت نام

4. اطلاعات آزمون

در بند 33 الی 38 اطلاعاتی از قبیل زیرگروه آزمایشی ، زبان خارجی و گزینش رشته های دو دانشگاه امام باقر و امام صادق است.

نکات مهم:

  • از بین زیر گروه های اصلی (ریاضی، تجربی، انسانی) فقط انتخاب یک مورد مجاز است.
  • زیر گروه های هنر و زبان شناور اند و می توان در یکی یا هر دو آنها در کنار زیرگروه های اصلی یا به طور مجزا ثبت نام کرد.
  • بهیاران متقاضی استفاده از سهمیه بهیاری باید در این قسمت علاقه مندی خود را اعلام کنند تا سوالات مختص بهیاران در دفترچه آنان درج شود.

5. سهمیه

اطلاعات سهمیه فرم ثبت نام کنکور سراسری 1403
شمارهتوضیحاتنحوه دریافت
39انتخاب نوع سهمیه
21کد پیگیری 12 رقمیمراجعه به ارگان ذیربط و تکمیل فرم
22مدت حضور داوطلبانه در جبهه

6. اطلاعات تکمیلی

در بند 42 تا 49 فرم در بخش اطلاعات تکمیلی داوطلبان دارای شرایط ویژه نظیر معلولیت، اشتغال به تحصیل و…بند مربوط به خود را علامت می زنند.

دانلود فرم ثبت نام

فرم پیش نویس ثبت نام کنکور در انتهای دفترچه ثبت نام کنکور سراسری قرار گرفته شده است اما شما می توانید در جدول زیر فایل فایل پی دی اف آن را دانلود کنید

چه کدهایی برای ثبت نام کنکور سراسری 1403 نیاز است؟

هنگام تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری، وارد نمودن تعداد مشخصی کد با عناوین مختلف ضروری است که برای آشنایی و همچنین دستیابی به آن ها توضیحاتی که در ادامه خواهد آمد را حتما مطالعه نمایید.

کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

کد سوابق تحصیلی یکی از مهم ترین مدارکی است که باید برای نام نویسی در کنکور سراسری درج شود. سابقا این کد از طریق سایت dipcode.medu.ir قابل دریافت بود اما از امسال داوطلبان برای دریافت آن باید به سایت my.medu.ir مراجعه نمایند.

نکات مهم

  • کلیه داوطلبان اعم از داوطلبان نظام قدیم، نظام جدید،فنی و حرفه ای، کار و دانش، طلاب و… (اعم از اینکه دارای سوابق تحصیلی هستند یا خیر و نیز ترمیم معدل انجام داده اند یا نه ) باید برای دریافت کد 19 رقمی مذکور به سایت my.medu.ir مراجعه نمایند.
  • لازم به ذکر است که در آزمون سراسری 1403 و پس از آن، برای داوطلبانی که سابقه تحصیلی ناقص داشته و یا کلا سابقه ای در این خصوص ندارند، نمره کل سوابق تحصیلی نسبت به سوابق موجود داوطلب در گروه درخواستی اعمال می شود و نمره آزمون اختصاصی جایگزین آن نخواهد شد.
  • توجه به این نکته نیز ضروری است که، چنانچه داوطلبی در امتحاناتی که وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد سوابق پیش بینی می کند، شرکت نکرده و اقدام به ایجاد سوابق تحصیلی برای دروس عمومی و اختصاصی ننماید، نمره آن درس برایش “صفر” لحاظ خواهد شد.

کد دانش آموزی مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی

دریافت کد دانش آموزی برای آن دسته از شرکت کنندگانی که سوابق تحصیلی آن ها در نتیجه کنکور تاثیرگذار است، یعنی فارغ التحصیلان سال 84 به بعد، ضروری می باشد. همچنین این کد، معمولا در کارنامه های دریافت شده آن ها از دوره تحصیلی موجود می باشد. اما دانش آموزان برای دریافت آن می توانند با مراجعه به سایت sanjesh.org و انتخاب گزینه سراسری و پس از آن انتخاب عبارت سوابق تحصیلی، کد مذکور را به دست آورند.

مهم: بر روی لینک نحوه دریافت کد دانش آموزی با کد ملی کلیک نموده تا اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنید.

کد بخش محل تولد

در خصوص نحوه تکمیل تقاضانامه اینترنتی در ردیف شماره 9، داوطلب باید کد بخش محل تولد خود را در این محل درج نماید. این کد از طریق مراجعه به دفترچه ثبت نام کنکور سراسری و مشاهده جدول شماره 7 صورت می پذیرد.

کد منطقه محل اخذ مدرک دیپلم

این شماره بر اساس محل دریافت مدرک پیش دانشگاهی و یا دیپلم مشخص می شود و در بالای کارنامه داوطلبان نظام قدیم درج شده است. البته به منظور راحتی داوطلبان، لینک دسترسی سریع برای دریافت کد مذکور را هنگام ثبت نام اینترنتی در فرم نام نویسی کنکور سراسری فراهم شده است، که پس از کلیک بر روی لینک مربوطه و درج نام استان محل آموزش خود، می توان کد مشخص شده برای ناحیه محل تحصیل فرد را به دست آورد.

مهم: بر روی لینک نحوه دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی کنکور سراسری کلیک نموده تا اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنید.

کد عنوان دیپلم

به منظور ثبت نام در کنکور سراسری 1403، متقاضیان می بایست رشته تحصیلی دیپلم خود را در فرم ثبت نام کنکور وارد نمایند. بدین منظور سازمان سنجش کد رشته دیپلم مشخصی را در نظر گرفته و داوطلبان می بایست بجای نام رشته خود این کد ها را وارد نمایند.

کد نظام وظیفه

کلیه داوطلبان مرد برای تکمیل فرایند نام نویسی خود باید وضعیت نظام وظیفه خود را با استفاده از کدهای موجود در دفترچه ثبت نام مشخص نموده و ااز این طریق به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کنند.

مهم: بر روی لینک راهنمای دریافت کد نظام وظیفه کنکور سراسری کلیک نموده تا اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنید.

کد استان و بخش محل اقامت

داوطلب می بایست کد استان و کد بخش محل اقامت خود را برای تعیین حوزه امتحانی استخراج و از چپ به راست در محل مربوطه درج نماید. متقاضیان برای دست یابی به این کد به جدول شماره 7 دفترچه ثبت نام کنکور سراسری مراجعه کنند.

کد 12 رقمی ایثارگران

افراد داوطلب می بایست به صورت اینترنتی به سایت aja.ir مراجعه نموده و اطلاعات مربوط به این فرایند را کسب کنند. زیرا تکمیل فرم استفاده از سهمیه ایثارگران جهت دریافت کد 12 رقمی ایثارگران و تایید درخواست متقاضی از طرف سازمان مربوطه الزامی است.

تا کنون 14469599 نفر از این نرم افزار استفاده کرده اند

منابع کنکور سراسری 1403

داوطلبان به منظور افزایش سطح آمادگی خود می بایست از جزوات و کتاب های کمک آموزشی کمک بگیرند. انتخاب منابع جامع و استاندارد نه تنها موجب افزایش شانس موفقیت فرد در رقابت می شود بلکه از استرس و اضطراب داوطلبان نیز می کاهد. به منظور یاری شما داوطلبان، لیست تعدادی از این منابع کامل و استاندارد در در ادامه مطلب ذکر شده است. به منظور مشاهده اسامی این کتب می توانید بر روی لینک های موجود در جدول زیر کلیک نمایید.

منابع کنکور سراسری 1403
بهترین منابع کنکور تجربی 1403

(برای مشاهده منابع کلیک کنید.)

بهترین منابع کنکور ریاضی 1403

(برای مشاهده منابع کلیک کنید.)

بهترین منابع کنکور انسانی 1403

(برای مشاهده منابع کلیک کنید.)

بهترین منابع کنکور هنر 1403

(برای مشاهده منابع کلیک کنید.)

بهترین منابع کنکور زبان 1403

(برای مشاهده منابع کلیک کنید.)

لیست رشته های کنکور سراسری 1403

همچنین با توجه به انتشار دفترچه کنکور سراسری تیر ماه، می توان لیست رشته های هر گروه آزمایشی را به تفکیک مطالعه نمود اما به منظور سهولت در بررسی این مورد، در ادامه و با کلیک بر روی هر یک از لینک های فعال موجود در جدول زیر، داوطلبان می توانند به این موارد دست پیدا کنند.

لیست رشته های کنکور سراسری 1403
لیست رشته های کنکور انسانی

(جهت مشاهده، روی لینک فوق کلیک نمایید.)

لیست رشته های کنکور تجربی

(جهت مشاهده، روی لینک فوق کلیک نمایید.)

لیست رشته های کنکور ریاضی

(جهت مشاهده، روی لینک فوق کلیک نمایید.)

لیست رشته های کنکور هنر

(جهت مشاهده، روی لینک فوق کلیک نمایید.)

لیست رشته های گروه زبان های خارجی

(جهت مشاهده، روی لینک فوق کلیک نمایید.)

برنامه ریزی کنکور سراسری 1403

متقاضیان شرکت در آزمون سراسری 1403 پیش از هر چیزی، به منظور مطالعه صحیح و اصولی و همچنین افزایش میزان بازدهی می بایست برنامه ریزی درسی درستی داشته باشند. به منظور تعیین یک برنامه جامع می توانند با در نظر گرفتن فاکتورهایی که در ادامه مطلب به آن اشاره شده نسبت به طراحی برنامه خود اقدام نمایند. به جهت مطالعه صحیح و برداشت بیشترین بازدهی می توانید ابتدا برنامه خود را طراحی کنید.

طراحی برنامه

داوطلبان پیش از تعیین نحوه و ساعات مطالعه می بایست برنامه خود را در قالب های مختلف مانند جدول طراحی نمایند. لازم است برای انجام این امر به توصیه های زیر توجه نمایید.

  1. تهیه لیست دروس و وظایف
  2. مشخص کردن اولویت ها
  3. تعیین زمان هایی برای فرآیندهای غیر درسی
  4. طراحی برنامه یا جدول برنامه ریزی
  5. درج اطلاعات با زمانبندی درست در جدول

نحوه برنامه ریزی و مطالعه

برنامه ریزی کنکور باید واقع بینانه و به دور از سخت گیری باشد. چراکه اگر فرد در تمام طول روز به مطالعه بپردازد نه تنها پیشرفت نخواهند کرد بلکه موجب افت و دلزدگی وی خواهد شد. به همین سبب لازم است برای نوشتن برنامه درست به نکات زیر توجه نمایید.

  1. در ابتدا مشخص کنید که می خواهید برنامه ریزی شما به صورت هفتگی، ماهانه و یا سالانه باشد.
  2. سپس، با طراحی جدول مناسب، زمان های مطالعه دروس را برحسب اولویت و اهمیت مشخص نمایید.
  3. در طول روز زمان هایی برای استراحت و انجام کارهای مورد علاقه خود مشخص کنید.
  4. در طول هفته و یا ماه، روزهایی را برای تفریح و رسیدگی به امور زندگی تعیین نمایید.
  5. از مشخص کردن زمان هایی برای جمع بندی دروس و مباحث مطالعه شده غافل نشوید. خلاصه نویسی مطالب مهم به هنگام مطالعه می تواند کمک شایانی به این امر داشته باشد.
  6. می توانید زمان هایی را به تمرین تست زنی به منظور افزایش مهارت خود اختصاص دهید.
  7. از مکان های آرام برای مطالعه و افزایش تمرکز خود استفاده نمایید.
  8. تغذیه نیز به اندازه تمامی موارد ذکر شده در میزان بازدهی یادگیری تاثیرگذار خواهد بود.
  9. می توانید پس از هر دوره مطالعه، با آزمون های آزمایشی میزان مهارت خود را بسنجید.

 

نکات مهم ⭐
  • ثبت نام کنکور 1403 نوبت اول از 5 تا 11 آذر ماه و نوبت دوم از 7 لغایت 12 فروردین از سایت سازمان سنجش می باشد.
  • ثبت نام کنکور نوبت اول تا 15 آذر ماه تمدید شد.
  • برگزاری کنکور 1403 در دو نوبت، نوبت اول در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه و نوبت دوم در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ ماه تیر ماه برگزار خواهد شد.
  • تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1403 به صورت 50 درصد قطعی می باشد.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ چه زمانی است؟

ثبت نام کنکور 1403 نوبت اول از 5 تا 15 آذر ماه و نوبت دوم از 7 لغایت 12 فروردین از سایت سازمان سنجش می باشد که زمان تمدید و مهلت مجدد نوبت اول در متن مقاله نوشته شده است.

2- از چه طریقی می توان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ را انجام داد؟

نام نویسی این آزمون از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام می گیرد.

3- مشغول به تحصیل در دوره روزانه هستم. آیا می توانم در کنکور سال ۱۴۰۳ شرکت کنم؟

بله، داوطلبانی که در دوره های غیر روزانه یا روزانه مشغول به تحصیل باشند، می توانند در این آزمون شرکت کرده و در صورت قبولی، از دانشگاه محل تحصیل انصراف دهند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴۳۱ نظر
  1. عمر

    سلام من از ثبت نام کنکور اردیبهشت جا موندم و فقط کنکور فرهنگیان ثبت نام کردم الان میتونم ثبت نام کنم؟
    اگه نوبت دومه کنکور ثبت نام کنم می تونم فرهنگیان قبول شم؟
    ممنون از شما

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      متاسفانه در حال حاضر امکان ثبت نام در کنکور اردیبهشت ماه وجود ندارد اما شما می توانید برای نوبت دوم کنکور سراسری ثبت نام کنید.

  2. بامری

    سلام من مد سه اعلام نکرد برای کنکور ۲۸ سشنبه فهمیدم و سریع اقدام کردم مشخصات را زدم پول را واریز کردم کد را که خواستم بزنم سایت بسته شد هنوز مهلت و روز به پایان نرسیده بود لطفا کمک کنید

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، لطفا این مورد رو از طریق بخش سیستم پاسخگویی سایت سنجش پیگیری کنید.

  3. بامری

    سلام من مدرسه اعلام نکرد ۲۸ سشنبه فهمیدم سریع وارد سایت شدم مشخصات و عکس و پول را واریز کردم اما وقتی هواست کد را وارد کنم بسته شد الان چیکار کنک کمک کنید لطفا

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      شما میتوانید از طریق تلفن گویا و ارسال درخواست با کارشناسان سایت سنجش ارتباط بگیرید. در صورت موفق نشدن به ثبت نام هزینه کارت طی یک ماه آینده به حساب شما واریز می شود.

  4. adel

    درود .
    من داوطلب نظام جدیدی کنکور بودم .
    یکبار از دانشگاه پیام نور انصراف دادم.
    و هم اکنون دانشجو روزانه فوریت پزشکی ورودی مهر ۱۴۰۲ هستم .
    سوال : اگر در کنکور ۱۴۰۳ ثبت نام کنم ‘ و آزمون شرکت کنم’ جواب نهایی کنکور’ مثلا قبولی رشته برام اعلام میشه؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      بله، کارنامه نهایی برای شما صادر خواهد شد.
      اما به دلیل مشکلات نظام وظیفه امکان ثبت نام در دانشگاه جدید برای شما وجود نخواهد داشت.

  5. معصومه

    سلام وقتتون بخیر ،ببخشین من از ثبت نام این دوره جام موندم،میتونم فقط دوره دوم رو ثبت نام کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      بله

  6. Maho

    سلام ببخشید هکس آپلود نمیشه میشه راهنمایی کنید چه کنم ؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      احتمالا مشکل ایجاد شده به دلیل حجم و یا فرمت عکس شما می باشد.
      پیشنهاد می شود در ابتدا حجم عکس را کاهش دهید.

  7. Maho

    سلام ببخشید یه برای ایجاد حساب رمز میخواد که من ندارم نمدونم رمز چیو میخواد

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید فراموشی رمز عبور و در غیر این صورت ابتدا فرایند ثبت نام را تکمیل کنید.

  8. مریم

    سلام.رشته پرستاری خوندم و دوسال طرح رفتم.آیا میتونم کنکور شرکت کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود بله، هیچ منعی برای شرکت در کنکور نخواهید داشت.

  9. مها

    سلام
    دانش آموزانی که در حال حاضر محصلن ، تاریخ اخذ دیپلم رو چی باید بزنن

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود شما باید تاریخ فارغ التحصیلی را ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ وارد نمایید.

  10. فرامرز

    سلام. حتماً باید عکس کاغذی بگیریم و بعد اسکن کنیم؟ یا میتونیم با دوربین دیجیتالی عکس با مشخصات مورد نظر ( فرمت .jpg ) بگیریم و مستقیماً آپلود کنیم.

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، نیازی به گرفتن عکس کاغذی نیست و اگر فرمت عکس گرفته شده متناسب با استاندارد های اعلامی سایت باشد میتوانید بارگزاری نمایید.

  11. ایرج

    من دیپلم قدیم سال ۶۸ هستم کد دانش اموزی برا ثبت نام میخواد یا خیر

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، کد دانش آموزی در کارنامه ی سال آخر درج می شود و برای پیگیری بیشتر می توانید حضورا به اداره آموزش و پرورش محل سکونت خود مراجعه کنید.

  12. امیر

    سلام عزیز وقت بخیر
    من قبل خدمت رشتم فنی حرفه ای بوده الان دوباره میخوام ادامه تحصیل بدم ایا میشه تو رشته دیگری کنکور بدم ؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      در صورت داشتن دیپلم نظام جدید مانعی برای شما وجود ندارد.

  13. الی

    سلام واسه ثبت نام کنکور کارت ملی هم نیاز هست ؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      نیازی به بارگزاری تصویر کارت ملی نمی باشد.

  14. مهرداد

    سلام
    من دانشجوی روزانه دکتری شیمی هستم و تا آخر تابستون ۱۴۰۳ فارغ التحصیل میشم.میتونم تو کنکور شرکت بکنم و در صورت قبولی (آزاد یا سراسری) از مهرماه تو دانشگاه ثبت نام کرده و تو رشته جدید ادامه تحصیل بده م؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود اگر شما مشکل نظام وظیفه نداشته باشید منعی برای شرکت مجدد در کنکور نخواهید داشت.

  15. محمد درینی

    سلام وقتتون به خیر من یکبار رشته ای رو در دانشگاه ازاد قبول شدم ولی دوباره کنکور دادم و دانشگاه فرهنگیان قبول شدم و از اون قبلی انصراف دادم.حالا ترم اخر دانشگاه فرهنگیان هستم میخواستم بدونم با توجه به تعهدی که دادم می تونم دوباره در کنکور تجربی شرکت کنم و رشته های علوم پزشکی رو همراه با تدریس در مدرسه انجام بدم؟یعنی تحصیلم مانع کارم نشه باهام موافقت میکنن یا مدرکی چیزی باید نشون بدم که بتونم دوباره کنکور بدم؟ ممنون میشم جواب منو بدین

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      در صورتی میتوانید پس از فارغ التحصیلی ادامه تحصیل دهید که موافقت محل خدمت را کسب نمائید.

  16. سعید

    سلام خسته نباشید زمان ثبت نام کنکور فنی و حرفه ای کی شروع میشه

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      در حال حاضر اطلاعیه ثبت نام کنکور کاردانی مخصوص دانشکده های فنی و حرفه ای بر رو ی سایت سنجش فعال شده است.

  17. محمد

    سلام آیا هیچ راهی برای ثبت نام وجود نداره؟
    من از ثبت نام کنکور سراسری جا موندم

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      متاسفانه زمان ثبت نام کنکور سراسری به اتمام رسیده و احتمال گذاشتن فرصت مجدد کم است.
      می توانید از طریق سایت سازمان سنجش درخواستی مبنی بر گذاشتن فرصت مجدد ارسال بفرمایید.

  18. A

    سلام ، وقت به خیر .
    ببخشید من دانش اموز دوازدهم هستم اما موقع ثبت نام ازم معدل دیپلم میخواد باید چکار کنم

    • ایران مشاوره

      سلام وقت بخیر
      میتونید معدل نوبت اول را وارد کنید و در زمان انتخاب رشته نسبت به ویرایش معدل اقدام نمائید.

  19. فرشته

    سلام سهمیه مناطق و بومی بودن توی رشته های سوابق تحصیلی تاثیر داره؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، مطابق با دفترچه ثبت نام بدون کنکور بهمن ماه سال ۱۴۰۱، سهمیه مناطق و بومی بودن در قبولی شما تاثیر گذار خواهد بود.

  20. پوریا

    سلام من دوازدهم رشته انسانی ام میخواستم ببینم میتونم کنکور ریاضی بدم و اگه رتبه ام خوب بود برم دانشگاه ؟؟ شرایط این کار چیه ممنون میشم کمکم کنید

    • ایران مشاوره

      با سلام ، شما میبایست برای شرکت در کنکور ریاضی ابتدا درآزمون آزمایشی مذکور ثبت نام کرده و با در نظر گرفتن تاثیر معدل، نسبت به مطالعه ی دروس اقدام نمائید.

  21. رامین

    سلام وقت بخیر . ببخشید بنده فعلا سرباز هستم و ۱ مهر ۱۴۰۳ ترخیص میشوم و روی کارت پایان خدمت همین تاریخ ترخیص درج میشود. جسارتا خواستم بدونم بنده میتونم بنده برای آزمون ۱۴۰۳ ثبت نام کنم و مهر ۱۴۰۳ در دانشگاه ثبت نام و شروع به تحصیل کنم ؟ یا یا باید صبر کنم برای آزمون ۱۴۰۴ ثبت نام کنم ؟
    چون معمولا تو دفترچه کنکور زمان نهایی ترخیص از خدمت تا ۳۱ شهریور همان سال هست.میخواستم بدونم یک روز ترخص دیرتر از زمان مقرر مشکل ساز و مانع از ثبت نام بنده در آزمون ۱۴۰۳ میشود؟ با تشکر بابت راهنماییتان

    • ایران مشاوره

      سلام ، وقتتون بخیر. شما حتی در زمان خدمت سربازی هم میتونید کنکور شرکت کنید و با ایست خدمت وارد دانشگاه بشید و تحصیل کنید و هیچ مشکلی از بابت شرکت در کنکور و ورود به دانشگاه ندارید.

  22. Parvaneh

    سلام من جا موندم از کنکور دی چه راهی هست

    • ایران مشاوره

      با سلام، شما می توانید برای سایت سنجش درخواست ثبت کنید و با موافقت سازمان سنجش برای ثبت نام کنکور دی ماه اقدام کنید.

  23. نیما

    سلام خسته نباشید
    برای ثبت نام وقتی به بخش استفاده از سهمیه رسیدم هیچ کدوم ازگزینه هارو نزدم (چون هیچکدوم نبودم ) حالا برای تایید اصلی که برای ثبت نام هست رو میزنم میاد روی همین بخش سهمیه و میگه باید حتما یکی رو انتخاب کنی حالا نمیدونم باید گزینه مناطق رو بزنم یا چیکار کنم ثبت نامم نصفه موند اخه ممنون.

    • ایران مشاوره

      با سلام ، برای تکمیل با موفقیت ثبت نام می بایست یکی از گزینه های سهمیه ای مربوط به خود را انتخاب نمائید.

  24. علی

    سلام خسته نباشید میخوام بدونم منی که واسه نوبت اول کنکور تو رشته تجربی ثبت نام کردم میتونم مرحله دوم کنکور تو رشته ریاضی کنکور بدم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود ، خیر هر دو گروه انتخابی در کنکور باید یکسان باشند .

  25. جمشیدی

    سلام خسته نباشید
    من دانشجوی کارشناسی ورودی ۱۴۰۰ هستم
    میخواستم بدونم اگر که بدون انصراف از دانشگاه فعلی در کنکور تیر ۱۴۰۲ شرکت کنم در صورت قبول نشدن در رشته و محل مطلوب، مشکلی برای ادامه تحصیل در دانشگاه و رشته فعلی خواهم داشت یا خیر؟
    و سوال دیگر اینکه آیا بازهم مثل دفعه ی اول باید (((بعد))) از قبولی در رشته ی جدید برای تمدید معافیت تحصیلی اقدام کنیم؟شرایطش چطوره؟

    • ایران مشاوره

      با سلام طبق اطلاعیه جدید برای کنکور ۱۴۰۲ ، با توجه به شرایط ذکر شده شما مجاز به شرکت در آزمون می باشید و در صورت قبولی از دانشگاه انصراف خود را ثبت می کنید و مجددا برای شما معافیت تحصیلی جدید طبق قبولی جدید برای شما ثبت می شود.

نمایش دیدگاه های بیشتر
مشاوره کنکور پیج کنکور