خانه دانشگاه آزاد اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 96

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 96

زمان و نحوه اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 96

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 96
اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 96

 

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند اقدام به انتخاب رشته می نمایند و پس از اعلام نتایج نهایی چنانچه داوطلباندر مرحله اول پذیرفته نشده باشند این امکان را خواهند داشت تا مجددا شانس خود را در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۹۶ امتحان نمایند و در واقع تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۹۶  فرصتی دوباره را برای تمامی داوطلبانی که از رشته پذیرفته شده خود رضایت ندارند به وجود می آورد. پس از شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور تا زمان اعلام نتایج دغدغه ها و سوالات بسیاری برای داوطلبان مطرح خواهد شد به همین دلیل مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره به منظور راهنمایی بیشتر شما داوطلبان این مقاله را فراهم کرده است تا شما را در انجام انتخاب رشته ای بهتر یاری نماید.بنابراین مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

 نحوه پیگیری اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 96

نحوه پیگیری اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 96 به این صورت است که داوطلبان برای مشاهده اعلام نتایج بایستی به سایت سازمان سنجش وارد شده و سپس در قسمت سامانه اعلام نتایج دانشگاه آزاد وارد لینک اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 96 شده و در این قسمت می توانید به 2 روش نتایج را مشاهده کنید 1)  جستجو بر اساس مجموعه امتحانی و شناسه انتخاب رشته  2) جستجو بر اساس مجموعه امتحانی و اطلاعات فردی (داوطلبانی که به شماره شناسه خود دسترسی ندارند می توانند با وارد کردن اطلاعات فردی نتایج را مشاهده کنند) . لازم به ذکر است که در قسمت جستجو بر اساس مجموعه امتحانی و شناسه انتخاب رشته گزینه هایی وجود دارد که شاید داوطلبان در انتخاب گزینه مناسب به مشکل بخورند به همین دلیل هرکدام از این گزینه ها را تعریف می کنیم.

  • مجموعه امتحانی (یکی از رشته های علوم ریاضی و فنی ، علوم تجربی ، علوم انسانی هنر و زبان های خارجی است)
  • نظام آموزشی یکی از حالت های تمام وقت و پاره وقت می باشد . قابل توجه داوطلبان کنکور تجربی که در رشته های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه آزاد انتخاب رشته کرده اند بایستی گزینه تمام وقت را انتخاب نمایند.

اعتراض به نتایج تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 96

در خصوص نحوه اعتراض به نتایج تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 96 لازم است به اطلاعتان برسانیم که پس از مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۹۶ در صورت بروز هرگونه اشتباه در نتیجه و یا در صورتی که سهمیه شما به درستی درج نشده  و یا تراز شما به درستی درج نشده باشد) داوطلبان این امکان را خواهند داشت تا  اعتراض خود را به نتایج تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 96 ثبت نمایند و منتظر پاسخ دانشگاه آزاد باشند.همچنین لازم است بدانید که مشکلاتی از قبیل تعلق نگرفتن سهمیه بسیج  ، سهمیه ایثارگران  و … برای داوطلبان پیش آمده است که با ثبت اعتراض برطرف شده است و برای داوطلبان حق انتخاب رشته مجدد ایجاد شده است.

چند نکته در اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 96

  • بسیاری از داوطلبان در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۹۶ انتظار افت تراز در تمام رشته ها را دارند اما با توجه به سال های قبل بارها مشاهده شده که در برخی رشته ها افت تراز اتفاق افتاده و در برخی رشته های دیگر شاهد افزایش تراز بوده ایم.
  • داوطلبانی که در کارنامه خود واژه ذخیره قبولی را مشاهده کرده اند می توانند به دانشگاه ازاد محل قبولی مراجعه کرده و در صورت وجود ظرفیت ثبت نام کنند. لازم به ذکر است که داوطلبانی که نتوانستند در دانشگاه ثبت نام کنند در تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد از مدعیان اصلی قبولی هستند نه به دلیل اینکه ذخیره بودند بلکه با ترازی بالاتر از تراز آخرین نفر قبولی در انتخاب رشته شهریور ماه متقاضی قبولی در همان رشته محل ها بودند.
  • عدم تاثیر سهمیه بسیج در کنکور دانشگاه آزاد مشکلی بود که در چند سال گذشته شاهد آن بودیم علت این عدم تاثیر سهمیه بسیج فعال این است که دانشگاه آزاد لیست کسانی که در انتخاب رشته کد 12 رقمی بسیج فعال را ثبت کرده اند از سپاه استعلام می گیرد و اگر سهمیه کسی اعلام نشده به دلیل پاسخ دیر هنگام سپاه بوده است. لازم به ذکر است که اگر انتخاب رشته شهریور ماه سهمیه شما اعمال نشده است در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور آزاد 96 می توایند شاهد اعمال سهمیه تان باشید.

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 96

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد  در سال 95 در رشته های پرطرفداری مانند پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، علوم ازمایشگاهی ، پرستاری ، علوم انسانی ، رشته های مهندسی و … یکبار در 18 مهر ماه آغاز شد ودر 23 مهر به اتمام رسید و در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بهمن ماه 95 در 28 در آغاز شد و تا 8 دی ادامه داشت.در رابطه با زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 96  اطلاع دقیقی در دست نیست اما به احتمال زیاد طبق روال سال های گذشته در سال جاری نیز نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 96 در همین تاریخ اعلام شود. اعلام می شود. برای اطلاع از زمان دقیق اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره تماس حاصل نمایید و یا در کانال تلگرامی ایران مشاوره عضو شوید.


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک نظر
  1. سامان

    باسلام نتیجه تکمیل ظرفیت ارشد بهمن ماه کی معلوم میشه

دریافت مشاوره