خانه کنکور تغییرات دفترچه سوالات کنکور ۱۴۰۲

تغییرات دفترچه سوالات کنکور ۱۴۰۲

تغییرات دفترچه کنکور
تغییرات دفترچه کنکور 1402

پس از سال ها ایده پردازی سازمان سنجش در جهت اعمال تغییرات در آزمون سراسری، این تصمیمات در کنکور سراسری 1402  محقق شده و قابل اجراست. همانطور که می دانید از مهم ترین تغییرات کنکور امسال نسبت به سال های گذشته می توان حذف دروس عمومی از کنکور اشاره کرد که باعث ایجاد تفاوت های صریحی در کنکور 1402 شده و دیگر پاسخنامه ای با این عنوان نخواهیم داشت. به دنبال تغییرات دروس در کنکور، تعداد دفترچه سوالات تغییر کرده و قاعدتا در راستای آن پاسخبرگ کنکور که در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت نیز متفاوت خواهد بود.

طبق اعلام ساطمان سنجش، تعداد دفترچه و پاسخبرگ ها در کنکور 1402 نسب به سال های گذشته افزایش یافته است.

تغییرات دفترچه سوالات کنکور 1402

طی تغییرات سوالات کنکور و همچنین تعداد دفترچه های آن، تعداد متفاوتی نیز پاسخبرگ که در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت. ظاهرا قرار است در این آزمون در قسمت بالای هر پاسخبرگ و دفترچه علاوه بر درج مشخصات داوطلب و عکس وی، عنوان هر درس نیز ذکر شود. لازم به ذکر است که هر دفترچه مدت زمان  پاسخگویی مشخصی دارد و پس از گذشتن زمان مذکور پاسخنامه از داوطلبان گرفته شده و سری بعدی برای دروس دیگر در اختیار آنان قرار می گیرد.

تغییرات دفترچه سوالات کنکور تجربی

طبق اعلام سازمان سنجش قرار است کنکور گروه آزمایشی تجربی دارای 3 دفترچه اصلی باشد و برای هر کدام از این دفترچه ها پاسخبرگی مجزا تعلق بگیرد. البته شرکت کنندگان در کنکور سراسری تجربی اگر در مرحله ثبت نام خود گزینه بهیاری را هم انتخاب کرده باشند دفترچه شماره 4 نیز با همین عنوان در اختیارشان قرار خواهد گرفت.  سوالات کنکور علوم تجربی موجود در هر پاسخبرگ به شرح زیر می باشد.

 

دفترچه کنکور تجربی 1402
شماره دفترچهدروس تعداد سوالاتزمان پاسخگویی
دفترچه شماره 1زیست شناسی4545 دقیقه
دفترچه شماره 2فیزیک3040
شیمی3535
دفترچه شماره 3ریاضی3060
زمین15
دفترچه شماره 4بهیاری3020

تغییرات دفترچه سوالات کنکور انسانی

در آزمون سراسری 1402 داوطلبان کنکور سراسری انسانی می بایست به سوالات دو دفترچه پاسخ دهند، به این منظور برای هر دفترچه نیز یک پاسخ برگ جدا در نظر گرفته شده است.دفترچه شماره 1 شامل 70 سوال بوده و داوطلبان می بایست در 85 دقیقه آن را با جواب های خود تکمیل و تحویل دهند. مدت زمان پاسخگویی به دفترچه شماره 2 این گروه آزمایشی نیز 75 دقیقه بوده و حاوی 99 سوال می باشد.

برای آن دست از شرکت کنندگانی که دیپلم خود را در رشته علوم و معارف اسلامی اخذ کرده اند دفترچه و دفترچه شماره 3 در نظر گرفته شده است که مدت زمان پاسخگویی به آن 75 دقیقه است. دروس دفترچه شماره 3 این افراد به شرح زیر می باشد:

دفترچه کنکور انسانی 1402
شماره دفترچهدروس تعداد سوالاتزمان پاسخگویی
دفترچه شماره 1ریاضی2020
زبان و ادبیات فارسی2020
علوم اجتماعی1525
روان شناسی15
دفترچه شماره 2زبان عربی2020
تاریخ1220
جغرافیا12
فلسفه و منطق2020
اقتصاد1515
دفترچه شماره 3 (ویزه دیپلمه های علوم و معارف اسلامی)زبان عربی2020
تاریخ1220
جغرافیا12
فلسفه و منطق2020
اقتصاد1515

 

تغییرات دفترچه سوالات کنکور ریاضی

داوطلبانکنکور سراسری ریاضی 1402 دو دفترچه خواهند داشت که طبق داوطلبان می بایست طبق دفترچه، پاسخ مربوط به 40 سوال ریاضیات را در پاسخبرگ شمار 1 خود ثبت کنند. در دفترچه دوم نیز سوالات فیزیک و شیمی قرار دارد که پاسخبرگ این دو درس نیز یک عدد بوده و برای این دو درس مشترک است. زمان تکمیل پاسخبرگ شماره 1، 70 دقیقه  و  پاسخبرگ شماره 2، 75 دقیقه می باشد. در ادامه جایگاه دروس موجود در هر پاسخبرگ را شرح خواهیم داد.

دفترچه کنکور ریاضی 1402
شماره دفترچهدروستعداد سوالاترمان پاسخگویی
دفترچه شماره 1ریاضیات4070
دفترچه شماره 2فیزیک3545
شیمی3030

 

تغییرات دفترچه سوالات کنکور هنر

کنکور سراسری هنر 1402 در سال 1402 فقط یک دفترچه و پاسخبرگ خواهد داشت که شامل سه درس درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی و فیزیک و خلاقیت تصویری و تجسمی می باشد. داوطلبان می بایست طی 115 دقیقه جواب های خود را در پاسخبرگ این آزمون درج کنند.

تغییر دفترچه سوالات کنکور زبان

 کنکور سراسری زبان که کمترین تعداد سوال را در بین تمامی گروه های آزمایشی دارد، فقط یک دفترچه حاوی 70 سوال زبان تخصصی داشته و پاسخبرگی با همین عنوان نیز دراراست، شرکت کنندگان باید به گونه ای زمان خود را تنظیم کنند تا بتوانن ظرف 105 دقیقه به سوالات پاسخ داده و جواب خود را در پاسخبرگ مربوطه درج کنند.

 

سوالات متداول

1- پاسخبرگ کنکور سراسری ۱۴۰۲ چه تفاوتی با کنکور سال های پیش دارد؟

در حالت کلی تعداد پاسخبرگ کنکور ۱۴۰۲ نسبت به سال های پیش افزایش یافته که جزئیات آن در مقاله قید شده است

2- تغییرات ظاهری پاسخنامه کنکور سراسری ۱۴۰۲ چیست؟

در بالای هر پاسخبرگ مشخصات و عکس داوطلب به طور کامل درج شده و عنوان هر درس هم در قسمت بالای سوالات قید شده است.

3- آیا مدت زمان پاسخگویی به سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۲ نسبت به سال های پیش تغییر کرده است؟

بله، نسبت به تغییرات تعداد سوالات دفترچه، مدت زمان پاسخگویی و تحویل پاسخبرگ ها نیز تفاوت یافته است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور