خانه مدارس ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

نام نویسی المپیادهای علمی دانش آموزی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳
ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی 1402 – 1403

یکی از آزمون هایی که در سطح دانش آموزی (دانش آموزان دوره متوسطه دوم) برای رشته های شیمی، زیست، فیزیک، ریاضی، جغرافیا، ادبی، کامپیوتر، نجوم، علوم زمین، تفکر و کارآفرینی، اقتصاد و مدیریت، علوم و فناوری نانو و پژوهشی برگزار می شود، المپیاد علمی دانش آموزی می باشد که هدف آن ارتقای سطح علمی داوطلبان و اعزام آن ها به المپیادهای جهانی می باشد. علاوه بر این، یکی دیگر از اهداف برگزاری این آزمون کشف استعداد و نخبه های علمی برای به کارگیری آنان در جهت رشد و شکوفایی کشور می باشد. علاقه مندان به شرکت در این رقابت می بایست پس از کسب اطلاع از ضوابط تعیین شده، در موعد مقرر ثبت نام خود را به انجام برسانند.

✅لینک مستقیم ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی 1402 – 1403

 

ثبت نام مرحله اول آزمون المپیاد دانش آموزی 1403 – 1402 آغاز شد و تا  26 آذر ماه 1402 از درگاه my.medu.ir ادامه دارد.

مراحل برگزاری المپیاد علمی دانش آموزی

المپیاد های دانش آموزی در دو دسته بندی علمی و علوم و فناوری نانو در بازه های زمانی متفاوت از سایت های مجزا برگزار می گردد. در ادامه مطلب، جزء به جزء مراحل هر کدام از این آزمون ها شرح داده شده است.

مراحل برگزاری آزمون المپیاد علمی دانش آموزی

المپیاد علمی دانش آموزی معمولا در 5 مرحله برگزار می شود که در ادامه تمام مراحل آن را ذکر خواهیم کرد.

مرحله اول

 سوالات این مرحله به صورت چهار گزینه ای و پاسخ کوتاه می باشند و اسامی برگزیدگان جهت شرکت در مرحله دوم آزمون المپیادهای دانش آموزی، به صورت کتبی به اداره کل آموزش و پرورش استان و مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور، اعلام می شود.

مرحله دوم

داوطلبانی که جزو پذیرفته شدگان مرحله اول بوده اند، بدون نیاز به ثبت نام می توانند در این مرحله شرکت کنند. سوالات مرحله دوم آزمون المپیاد دانش آموزی به صورت تستی، تشریحی و یا ترکیبی می باشند.

مرحله سوم (عملی)

این مرحله ویژه دانش آموزانی است که در آزمون رشته های کامپیوتر و فیزیک شرکت کرده اند. تنها در صورت شرکت و پذیرش در آزمون های عملی که توسط کمیته علمی طراحی و برگزار شده، می توانند در دوره تابستان شرکت کنند.

مرحله چهارم (دوره آموزشی تابستان)

تمامی پذیرفته شدگان مرحله دوم و سوم، به طور معمول می توانند از دهه اول تیر ماه در این دوره حضور یابند؛ اما لازم است پیش از آن، ثبت نام خود را انجام دهند. ثبت نام جهت شرکت در دوره آموزشی تابستان طی دو مرحله اینترنتی و حضوری انجام می شود. به این صورت که دانش آموزان در موعد مقرر ثبت نام اینترنتی خود را انجام می دهند، سپس در تاریخ تعیین شده از سوی سازمان ملی استعدادهای درخشان به ثبت نام حضوری خود می پردازند.

دانش آموزان جهت ثبت نام حضوری این مرحله لازم است مدارکی همچون اصل کارنامه های تحصیلی پایه دهم و یازدهم، کپی شناسنامه و کارت ملی، اصل گواهی اشتغال به تحصیل دارای عکس و مهر مدرسه محل تحصیل را همراه خود داشته باشند. دوره آموزشی تابستان کمی متفاوت از سایر مراحل است و تقریبا مشابه یک اردوی علمی می باشد. به این صورت که دانش آموزان در دوره های آموزشی و آزمایشی مختلف شرکت می کنند و مورد سنجش قرار می گیرند. بسته به امتیازی که در این دوره تقریبا یک ماهه کسب کنند، رتبه بندی شده و از امتیازات و تسهیلات مربوطه بهره مند خواهند شد. تعداد دانش آموزانی که می توانند در این مرحله به رقابت با یکدیگر بپردازند برای تمامی رشته ها حداکثر 40 نفر و برای رشته ریاضی 60 نفر در نظر گرفته شده است.

مرحله پنجم (دوره آموزشی طلای کشور)

دارندگان مدال طلای کشوری از دوره آموزشی تابستان در رشته های ریاضی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، کامپیوتر، جغرافیا، علوم زمین و نجوم و اخترفیزیک می توانند در این مرحله شرکت کنند. هدف از برگزاری این دوره آموزشی، تشکیل یک تیم ملی از برگزیدگان المپیادهای دانش آموزی است که بتوانند در سطح جهانی به رقابت بپردازند.

مرحله ششم (دوره آمادگی تیم های ملی)

دانش آموزانی که پس از دوره آموزشی طلای کشور، جزو تیم ملی المپیادی رشته های ریاضی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، کامپیوتر، جغرافیا، علوم زمین و نجوم و اخترفیزیک کشور قرار گیرند، می بایست حدودا یک ماه پیش از اعزام به المپیادهای جهانی، در دوره های آموزشی و آزمون های تمرینی که برای آن ها در نظر گرفته می شود، شرکت کنند.

مراحل برگزاری آزمون المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو

آزمون المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو، طی 3 مرحله انجام می شود.

مرحله اول به صورت آزمون کتبی و دارای سوالات تستی برگزار می شود.

مرحله دوم به صورت آزمون کتبی و با سوالات تستی – تشریحی اجرا می گردد.

مرحله سوم به صورت یک دوره علمی، آموزشی و رقابتی برگزار خواهد شد.

زمان ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

بر اساس اطلاع رسانی سازمان مربوطه، زمان ثبت نام آزمون المپیادهای دانش آموزی بازه زمانی 19 لغایت 26 آذر ماه 1402 تعیین شده است. توجه داشته باشید که پس از این تاریخ به دلیل آغاز فرآیند حوزه بندی در استان ها و سایر عملیات اجرایی مربوطه، به هیچ عنوان اجازه ثبت نام جدید در سیستم نخواهید داشت. با عضویت در کانال تلگرام مدارس ایران مشاوره می توانید از تازه ترین اخبار در خصوص زمان و یا تمدید مهلت ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی در اسرع وقت مطلع گردید.

زمانبندی ثبت نام برگزاری دوره های المپیاد علمی دانش آموزی 1402 – 1403
عنوان دورهتاریخ ثبت نامتاریخ برگزارینوع سوالات آزمون
مرحله اولاز 19 لغایت 26 آذر ماه 1402 7 لغایت 13 بهمن ماه 1402تستی و کوتاه پاسخ
مرحله دومنیاز به ثبت نام ندارداردیبهشت ماه ۱۴۰۳تستی، تشریحی و کوتاه پاسخ
دوره آموزشی تابستانتیر ماه 1403مرداد و شهریور ماه 1403تستی، تشریحی، عملی و کوتاه پاسخ

لازم به ذکر است که زمان ثبت نام آزمون المپیاد علوم و فناوری نانو در دوره پیش رو نیز، به محض اعلام از طریق همین مطلب و همچنین کانال مذکور اطلاع رسانی می گردد. همچنین زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از طریق اطلاعیه های منتشر شده به اطلاع عموم خواهد رسید.

زمان برگزاری آزمون های مرحله اول المپیادهای علمی دانش آموزی 1402 – 1403

با توجه به اطلاع رسانی های اخیر، زمانبندی دقیق و ساعات برگزاری تمامی آزمون های مرحله اولیه المپیاد دانش آموزان برای سال 1402 در جدول زیر شرح داده شده است. لازم به ذکر است که داوطلبان واجد شرایط مجاز به شرکت در بیش از یک آزمون المپیاد علمی دانش آموزی می باشند. در صورت انتشار زمان برگزاری المپیاد در سال 1402 – 1403، این مقاله به روز خواهد خواهد شد.

برنامه زمانبندی آزمون های مرحله اول المپیادهای علمی دانش آموزی 1402 – 1403
عنوانتاریخ برگزاریساعت برگزاری
تفکر و کار آفرینییکشنبه 8 بهمن ماه 140214 بعد از ظهر
نجوم و اختر فیزیکدوشنبه 9 بهمن ماه ۱۴۰۲9 صبح
علوم زمینشنبه 7 بهمن ماه 140214 بعد از ظهر
شیمییکشنبه 8 بهمن ماه 14029 صبح
جغرافیاشنبه 7 بهمن ماه 140214 بعد از ظهر
کامپیوترشنبه 7 بهمن ماه 14029 صبح
سلول های بنیادی و پزشکی بازساختیدوشنبه 9 بهمن ماه ۱۴۰۲14 بعد از ظهر
فیزیکسه شنبه 10 بهمن ماه ۱۴۰۲9 صبح
سواد رسانه ایسه شنبه 10 بهمن ماه ۱۴۰۲14 بعد از ظهر
ریاضیچهارشنبه 11 بهمن ماه ۱۴۰۲9 صبح
علوم و فناوری نانوپنجشنبه 12 بهمن ماه ۱۴۰۲14 بعد از ظهر
اقتصاد و مدیریتچهارشنبه 11 بهمن ماه ۱۴۰۲14 بعد از ظهر
زیست شناسیجمعه 13 بهمن ماه 14029 صبح
ادبیپنجشنبه 12 بهمن ماه ۱۴۰۲9 صبح

راهنمای ثبت نام المپیادهای دانش آموزی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

جهت انجام نام نویسی در آزمون المپیادهای دانش آموزی می بایست در تاریخ مقرر به سایت ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ مراجعه نموده و مراحل زیر را بپیمایید. لازم به ذکر است که سایت ثبت نام این المپیادها از oly.medu.ir به my.medu.ir تغییر یافته است.

ثبت نام المپیاد علمی

در حال حاضر، داوطلبان برای ثبت نام در المپیادهای علمی دانش آموزی می بایست به سایت وزارت آموزش و پرورش مراجعه نمایند.

  • ابتدا وارد سامانه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی سال تحصیلی به نشانی my.medu.ir شده و کد ملی و رمز ورود دانش آموز را در کادرهای مربوطه درج نمایید.
مرحله اول ثبت نام المپاد دانش آموزی
مرحله اول ثبت نام المپاد دانش آموزی
  • در ادامه، بر روی آیکون “المپیادهای علمی” کلیک نمایید.
مرحله دوم ثبت نام المپاد دانش آموزی
مرحله دوم ثبت نام المپاد دانش آموزی
  • مجدداً، بر روی لینک فعال “المپیادهای علمی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ” کلیک نمایید.
مرحله سوم ثبت نام المپاد دانش آموزی
مرحله سوم ثبت نام المپاد دانش آموزی
  • با نمایش داده شدن نام و نام خانوادگی بر روی آیکون ثبت نام بزنید.
مرحله چهارم ثبت نام المپاد دانش آموزی
مرحله چهارم ثبت نام المپاد دانش آموزی

در این مرحله با نمایش اطلاعات هویتی دانش آموز عنوان درسی قایل انتخاب می باشد. با انتخاب ماده درسی و فعال سازی آیکون تایید،بر روی آیکون ثبت و تایید بزنید تا به درگاه پرداخت هزینه هدایت شوید.

مرحله پنجم ثبت نام المپاد دانش آموزی
مرحله پنجم ثبت نام المپاد دانش آموزی

ثبت نام المپیاد علوم و فناوری نانو

دانش آموزانی که قصد ثبت نام در این آزمون را دارند، می بایست وارد سایت “باشگاه نانو” به نشانی nanoclub.ir شوند و مطابق با مراحل زیر، فرآیند ثبت نام را انجام دهند. لازم به ذکر است که این افراد می توانند به صورت مستقیم به سایت my.medu.ir مراجعه کرده و نام نویسی خود را تکمیل نمایند.

  • از منوی موجود در بالای صفحه، گزینه “المپیاد نانو” را انتخاب کنید.مرحله اول ثبت نام المپیاد نانو دانش آموزی
  • از کادر موجود در سمت راست سایت که با عنوان المپیاد دانش آموزی نانو مشخص شده است، گزینه “ثبت نام المپیاد” را انتخاب کنید و از منوی باز شده بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک کنید.

مرحله دوم ثبت نام المپیاد نانو دانش آموزی

  • وارد صفحه my.medu.ir شده و پس از درج اطلاعات خواسته شده در کادرهای مربوطه دکمه “ورود” را بفشارید.نحوه ثبت نام در المپیادهای علمی دانش آموزی 1401 - 1402

  • در صفحه بعد، پس از کلیک بر روی گزینه “المپیاد علمی” اطلاعات فردی و تحصیلی دانش آموز را وارد نموده و با پرداخت هزینه ثبت نام این فرآیند را نهایی سازید.

هزینه ثبت نام دوره

با توجه به اطلاع رسانی های صورت گرفته شده، هزینه ثبت نام المپیاد های علمی دانش آموزی مبلغ 110 هزار تومان در نظر گرفته شده که تسویه این مبلغ برای تکمیل نام نویسی الزامی می باشد. لازم به ذکر است که هزینه پرداخت نام نویسی برای هر یک از رشته های المپیاد به صورت مجزا می باشد.

شرایط ثبت نام در المپیاد علمی دانش آموزی 1402 – 1403

دانش آموزان برای شرکت در این آزمون ها بتدا می بایست شرایط ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ را مطالعه و بررسی نموده و در صورت اطمینان از واجدالشرایط بودن نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

  • دانش آموزان در دوره دوم متوسطه می بایست اشتغال به تحصیل داشته باشند.
  • در صورت داشتن شرایط اختصاصی می توانند در بیش از یک آزمون المپیاد شرکت نمایند.
  • دانش آموزان در دوره دوم متوسطه تکرار پابه، وقفه تحصیلی و یا ترک تحصیل نداشته باشند.

 

ضوابط ثبت نام در المپیاد دانش آموزی

  • تمامی دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم مجاز به شرکت در المپیادهای دانش آموزی هستند.
  • شرکت کردن دانش آموزان پایه دهم در المپیادهای ادبی و فیزیک به صورت آزمایشی می باشد و آن ها نمی توانند به دوره آموزشی تابستان راه یابند.
  • دانش آموزان پایه دهم که به موجب شرکت در آزمون المپیاد سال گذشته موفق به کسب مدال برنز در رشته کامپیوتر و یا مدال نقره و برنز سایر رشته ها در دوره آموزشی تابستان شده اند، جهت حضور در آزمون المپیادهای سال جاری موظف به ثبت نام مجدد و شرکت در تمامی مراحل هستند. بدیهی است که تنها در صورت کسب موفقیت می توانند وارد مرحله بعد شوند.
  • برگزیدگان آزمون المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و یا دارندگان مدال طلا، نقره و برنز سایر رشته های المپیاد سال گذشته، جهت شرکت و ثبت‌ نام المپیاد سلول‌ های بنیادی و پزشکی بازساختی می بایست تمام مراحل را از ابتدا طی کنند و با کسب قبولی به مراحل بعدی راه یابند.
  • داوطلبانی می توانند به ثبت نام المپیاد جغرافیا  بپردازند که رشته تحصیلی آن ها ادبیات و علوم انسانی باشد.
  • دانش آموزان پایه دهم می توانند ثبت نام آزمون المپیاد شیمی را انجام داده و در مراحل اول و دوم آن شرکت کنند؛ اما تنها یک بار اجازه حضور در دوره آموزشی تابستان و مراحل پس از آن را دارند.
  • متقاضیان پایه دهم که جهت حضور در دوره آموزشی تابستان آزمون المپیاد شیمی مورد پذیرش قرار بگیرند اما به هر دلیلی از شرکت در آن انصراف دهند، باید بدانند که امتیاز آن ها برای سال بعد حفظ نخواهد شد و مجددا باید نسبت به ثبت نام و شرکت در مراحل مختلف آزمون، اقدام کنند.
  • امکان شرکت در آزمون المپیاد علوم زمین، تنها برای دانش آموزان رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی و فنی و حرفه ای وجود دارد.
  • منتخبینی که دارای مدال یا دیپلمی از آزمون المپیاد تفکر و کارآفرینی هستند، می توانند مجددا در آزمون المپیاد این رشته شرکت کنند.
  • تمامی دانش آموزان پایه نهم تا دوازدهم می توانند در آزمون المپیاد علوم و فناوری نانو، شرکت نمایند.
  • دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون المپیاد پژوهشی را دارند، باید بدانند که هر دانش آموز تنها اجازه ارائه یک طرح پژوهشی را دارد.
  • امکان شرکت در المپیاد اقتصاد و مدیریت برای دانش آموزان رشته علوم و معارف اسلامی وجود دارد.

دانلود دفترچه ثبت نام المپیاد علمی دانش آموزی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

داوطلبان شرکت در این آزمون ها می توانند برای کسب اطلاعات لازم در این خصوص، دفترچه ثبت نام این فرآیند را دانلود نموده و با آگاهی کامل نسبت به نام نویسی اقدام کنند. به منظور دسترسی آسان شما عزیزان، لینک دانلود فایل این دفترچه را در جدول زیر قرار داده ایم.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در المپیاد علمی دانش آموزی 1402 – 1403

یکی از مراحل ثبت نام، بارگذاری مدارک لازم می باشد. داوطلبان آزمون این المپیادها می بایست فایل اسکن شده عکس خود را که دارای ویژگی های بیان شده در زیر می باشد را بارگذاری نمایند.

یکی از اقدامات لازم در مهلتی که تا زمان برگزاری المپیادهای علمی دانش آموزی باقی مانده است، جمع آوری منابع آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی می باشد که مطالعه منابع مذکور با استفاده از یک برنامه جامع و مناسب، مسیر موفقیت شما را در این رقابت هموار خواهد کرد. این دانش آموزان می توانند در صورت کسب مدال طلا در المپیاد بدون دادن کنکور سراسری 1402 در رشته مورد نظر به تحصیل بپردازند.

ظرفیت پذیرش دوره آموزشی تابستان المپیادهای دانش آموزی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

بنابر بر پیوستی که از سایت وزارت آموزش و پرورش منتشر شد، ظرفیت پذیرش رشته های مختلف المپیادهای دانش آموزی برای دوره های آموزشی تابستان، به شرح جداول ذیل می باشد. لازم به ذکر است که هر یک از این افراد پذیرفته شده مدال (طلا، نقره و برنز) دریافت می کنند. در صورت انتشار دفترچه ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳، مندرجات جدول زیر به روز خواهد شد.

ظرفیت پذیرش دوره آموزشی تابستان المپیاد دانش آموزش 1402 – 1403 (با سهمیه کنکور)
عنوان رشتهتعداد ظرفیت (نفر)
ادبی40
ریاضی60
زیست شناسی40
شیمی40
فیزیک40
کامپیوتر40
نجوم اختر فیزیک40
ظرفیت پذیرش دوره آموزشی تابستان المپیاد دانش آموزش 1402 – 1403 (بدون سهمیه کنکور)
عنوان رشتهتعداد ظرفیت (نفر)
اقتصاد و مدیریت40
تفکر و کارآفرینی40
جغرافیا40
سواد رسانه ای40
سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی40
علوم زمین40
علوم و فناوری نانو40

2 نکته تکمیلی

لازم به ذکر است که پذیرفته شدگان مرحله اول نیازی به ثبت نام مجدد برای شرکت در مرحله دوم ندارند. پذیرفته شدگان مرحله دوم نیز برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره های آموزشی تابستان می توانند به سایت های sampad.medu.ir و my.medu.ir مراجعه نمایند.

 

پس از برگزاری مرحله اول این آزمون ها، اعلام نتایج آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی از طریق سایت my.medu.ir اعلام می گردد. برای آگاهی از زمان دقیق و نحوه مشاهده این نتایج می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام آزمون مرحله اول المپیاد علمی دانش آموزی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ چه زمانی انجام می گیرد؟

ثبت نام مرحله اول آزمون المپیاد دانش آموزی 1403 - 1402 19 آذر ماه آغاز شده و تا  26 آذر ماه 1402 ادامه دارد.

2- جهت انجام ثبت نام المپیاد علمی دانش آموزی می بایست از چه طریقی اقدام کرد؟

برای ثبت نام در آزمون این المپیاد می بایست به سایت my.medu.ir مراجعه نمایید.

3- نام نویسی دانش آموزانی که قصد شرکت در المپیاد نانو را دارند در کدام سایت صورت می پذیرد؟

داوطلبان جهت ثبت نام خود در این آزمون می بایست به سایت باشگاه نانو به نشانی nanoclub.ir مراجعه نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس