خانه دانشگاه آزاد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما خرم آباد

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما خرم آباد

ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد 98 - 99
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 98 – 99
در سال های اخیر شاهد ارائه بسیاری از رشته های دانشگاه آزاد می باشیم که به صورت بدون کنکور دانشجو می پذیرند. امکان ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد برای تمامی داوطلبان واجد شرایط وجود دارد ، چه آن ها که در کنکور ثبت نام کنند و چه آن ها که تمایلی به تحصیل در رشته های با آزمون نداشته باشند.

هم چنین داوطلبانی که با هدف تحصیل در رشته های با آزمون دانشگاه های سراسری یا آزاد در کنکور سراسری شرکت می کنند ، ممکن است پس از انتشار و مشاهده کارنامه اولیه متوجه شوند که امکان انتخاب رشته و یا قبولی در رشته مورد نظر را ندارند. این افراد نیز می توانند پس از نتایج کنکور در رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد ثبت نام نمایند.

بنابراین می توان گفت تمامی داوطلبان کنکور سراسری مستقل از ثبت نام کنکور می توانند لیستی از رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد را در سامانه انتخاب رشته این دانشگاه به ثبت برسانند. آن دسته از متقاضیانی که در آزمون سراسری مجاز به انتخاب رشته شده اند نیز ، می توانند دو لیست انتخاب رشته مجزا (رشته های با آزمون ، رشته های بدون آزمون) را در سامانه یا سامانه های مربوطه وارد کنند.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی و از طریق سایت رسمی دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد.

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما خرم آباد 98 – 99

معمولا امکان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد دو مرتبه در سال فراهم می شود ، یکی نیمسال تحصیلی مهر ماه و دیگری نیمسال تحصیلی بهمن ماه. داوطلبانی که قصد ثبت نام در هر یک از ترم های تحصیلی را دارند ، باید در موعد مقرر نسبت به فرآیند نام نویسی و انتخاب رشته خود ، اقدام کنند. زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد برای ترم تحصیلی مهر ماه از روز 27 اسفند ماه 97 آغاز شد و تا روز 20 شهریور ماه 98 ادامه داشت. به عبارتی هر داوطلب حدود 6 ماه فرصت داشت تا با بررسی دقیق رشته های ارائه شده در واحدهای دانشگاهی آزاد و مراجعه به سایت انتخاب رشته کنکور آزاد ، لیست انتخابی خود را از میان کد رشته محل های موجود در دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور این دانشگاه استخراج نماید.

مهلت ثبت نام در رشته های بدون کنکور آزاد بهمن ماه سال جاری حدودا 2 ماه در نظر گرفته شده است و مقاضیان می توانند از روز 28 آبان ماه لغایت 18 بهمن ماه به صورت حضوری ، ثبت نام خود را انجام دهند. پیش بینی می شود زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در سال های آتی نیز به همین منوال باشد. اما باز هم داوطلبان می توانند با عضویت در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی از آخرین اخبار مربوط به این فرآیند مطلع شوند.

داوطلبان جهت ثبت نام در رشته های بدون کنکور نیمسال تحصیلی مهر ماه می بایست بسته به کد رشته محل های انتخابی و گروه آزمایشی آن ها ، یک یا چند کارت اعتباری خریداری کنند. در واقع از این طریق هزینه ثبت نام بدون کنکور آزاد را پرداخت می نمایند تا اجازه ورود به سامانه ثبت نام و انتخاب رشته را کسب داشته باشند.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما خرم آباد 98 – 99

شرایط ثبت نام بدون کنکور مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد مطابق با دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور آزاد ، به شرح زیر می باشد.

  • فراغت از تحصیل تا روز 30 شهریور ماه ، جهت ثبت نام در نیمسال تحصیلی مهر ماه
  • تطابق رشته انتخابی دارندگان دیپلم شاخه کاردانی ، فنی و حرفه ای و یا هنرستان نظام قدیم با مدرک تحصیلی آن ها ، جهت تحصیل در مقطع کاردانی پیوسته
  • داشتن مدرک کاردانی برای ثبت نام در دوره کارشناسی ناپیوسته
  • دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و کاردانی برای ثبت نام در دوره های کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته
  • انتخاب حداکثر یک کد رشته در 20 کد محل به هنگام ثبت نام در مقاطع کاردانی پیوسته یا کارشناسی ناپیوسته
  • انتخاب حداکثر 20 کد رشته محل هنگام ثبت نام در مقاطع کاردانی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته
  • عدم وجود مشکل نظام وظیفه عمومی برای آقایان

گفتنی است علاوه بر موارد مذکور ، داوطلبانی که در گذشته مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته بودند اما با انصراف از ادامه تحصیل ، موفق به اخذ یک مدرک کاردانی شده اند ، می توانند به ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته بپردازند. اما باید توجه کنند که ثبت نام در مقطع کارشناسی پیوسته با داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت و مقطع کارشناسی ناپیوسته ، در صورت نداشتن مشکل سربازی امکان پذیر است.

مدارک ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد واحد سما خرم آباد 98 – 99

داوطلبانی که قصد ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد را دارند ، لازم است مدارکی را جهت درج اطلاعات و ارائه در سامانه ثبت نام و انتخاب رشته این دانشگاه در دسترس داشته باشند. مدارک ثبت نام آزاد بدون کنکور بدین شرح می باشد:

  • یک قطعه عکس 3*4 یا 4*6
  • مدارک تحصیلی مرتبط
  • شناسنامه و کارت ملی

مدارک تحصیلی ، شناسنامه و کارت ملی به منظور درج اطلاعات آن ها در سامانه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد مورد نیاز است اما یک قطعه عکسی که گفته شد ، می بایست با ویژگی های زیر در سامانه مذکور بارگذاری شود.

  • تمام رخ
  • دارای پس زمینه سفید
  • فرمت JPG
  • حجمی کمتر از 70 کیلوبایت
  • دارای ابعاد حداقل 200×300 و حداکثر 300×400
  • نداشتن حاشیه زائد
  • عاری از هر گونه خدشه (اثر مهر ، منگنه و …)

ارائه مدرک فارغ التحصیلی و تاییدیه مدرک کاردانی داوطلب به دانشگاه ، به هنگام ثبت نام در مقطع کارشناسی ناپیوسته الزامی است. هم چنین پس از کسب قبولی در این مقطع ، داوطلبان حداکثر 2 ماه مهلت دارند که لیست ریزنمرات مقطع کاردانی را به دانشگاه محل قبولی تحویل دهند.

شهریه دانشگاه آزاد واحد سما خرم آباد 98 – 99

شهریه دانشگاه آزاد را می توان متشکل از دو قسمت ثابت و متغیر دانست. به این صورت که شهریه ثابت دانشجویان معمولا تا پایان دوره تحصیل آن ها بدون تغییر مانده و تنها با شروع سال تحصیلی و برای دانشجویان جدیدالورود بر میزان آن افزوده می شود. اما شهریه متغیر ، همان گونه که از نامش پیداست ، پیوسته در حال تغییر می باشد و مبلغ ثابتی را نمی توان برای آن تعیین کرد. به طور کلی می توان گفت شهریه متغیر بسته به سه عامل زیر می تواند در طول دوره تحصیلی دانشجو ، کم و زیاد شود.

  • نوع رشته تحصیلی
  • تعداد واحدهای اخذ شده در هر ترم
  • نوع واحدهای اخذ شده در هر ترم تحصیلی

شهریه متغیر در گذر زمان نیز با افزایش مبلغ همراه است. به طور کلی می توان گفت شهریه پرداختی دانشگاه آزاد در هر سال تحصیلی حدود 10 الی 15 درصد بیشتر از شهریه سال گذشته اش می باشد. متوسط هزینه ای که دانشجویان به عنوان شهریه هر ترم تحصیلی خود در دانشگاه آزاد پرداخت می نمایند عبارت است از:

  • رشته های علوم پایه و انسانی: حدودا بین 1 میلیون و 450 هزار تومان الی 2 میلیون و 300 هزار تومان
  • رشته های فنی مهندسی: حدودا بین 1 میلیون و 750 هزار تومان الی 2 میلیون و 900 هزار تومان

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما خرم آباد 98 – 99

تمامی داوطلبان جهت ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد ، ابتدا می بایست دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته دوره های کاردانی و کارشناسی را مطالعه کرده و با آگاهی از رشته های بدون کنکور آزاد نسبت به انتخاب کد رشته محل خود اقدام نمایند.

لیست رشته های ارائه شده در دانشگاه آزاد واحد سما خرم آباد در نیمسال اول 98
رشته های کاردانی پیوسته
حسابدارینقشه کشی معماری – معماری
تربیت بدنیتاسیسات – تبرید
الکترونیک – الکترونیک عمومیمکانیک خودرو – مکانیک خودرو
الکتروتکنیک – برق صنعتینرم افزار کامپیوتر
الکتروتکنیک – تاسیسات الکتریکیامور زراعی و باغی – تکنولوژی تولیدات زراعی
ساختمان – کارهای عمومی ساختمانامور زراعی و باغی – تکنولوژی تولیدات باغی


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره