خانه آزمون زبان های خارجی زمان برگزاری آزمون زبان انگلیسی EPT سال 1401

زمان برگزاری آزمون زبان انگلیسی EPT سال 1401

تاریخ برگزاری آزمون زبان انگلیسی EPT سال 1401
زمان برگزاری آزمون زبان انگلیسی EPT سال 1401

آزمون ept یا به اختصار English Proficiency Test، یک آزمون زبان انگلیسی معتبر بوده که توسط دانشگاه آزاد اسلامی در کشور برگزار می شود و مخاطبان آن، دانشجویان و داوطلبان تحصیل در مقطع دکتری این دانشگاه می باشند. علاقه مندان که تمایل دارند در این آزمون شرکت نمایند، باید در زمان مقرر به صورت اینترنتی نسبت به ثبت نام آزمون EPT سال 1401 اقدام نمایند. داوطلبان واجد شرایط آزمون EPT سال 1401 جهت نام نویسی می بایست به سایت دانشگاه آزاد مراجعه نمایند. به علت برگزاری چند باره آزمون EPT در طول سال، متقاضیان می بایست با اطلاع از اطلاع از زمان برگزاری هر مرحله اقدامات لازم را به انجام رسانده و خود را برای شرکت در آزمون آماده کنند.

نوبت سوم آزمون EPT سال 1401 در 18 شهریور ماه برگزار می شود.

زمان برگزاری آزمون زبان انگلیسی EPT سال 1401

همان طور که ذکر شد، داوطلبان می توانند از طریق سایت ثبت نام آزمون EPT نسبت به آغاز مراحل نام نویسی خود جهت شرکت در آزمون زبان انگلیسی دانشگاه آزاد در بازه های زمانی مختلف اقدام نمایند چرا که آزمون زبان انگلیسی EPT به طور تقریبی هر 45 روز یک بار و حدودا ده بار در سال اجرا می شود. سومین نوبت آزمون زبان انگلیسی (EPT) و آزمون فراگیر مهارت های عربی شهریور ماه 1401 که بازه ثبت نام آن 24 الی 31 مرداد ماه تعیین شده، در 18 شهریور ماه برگزار خواهد شد. شما داوطلبان گرامی می توانید با عضویت در کانال تلگرام دکتری ایران مشاوره از زمان برگزاری دوره های بعدی این آزمون که درصورت انتشار، اطلاع رسانی می گردد، باخبر شوید.

لازم به ذکر است که در این آزمون صرفا داوطلبانی که در زمان ثبت نام آزمون EPT سال 1401 و یا در هنگام تمدید مهلت ثبت نام آزمون زبان انگلیسی EPT دوره مورد نظر نام نویسی کرده باشند، می توانند در جلسه حضور یابند. 

ساختار آزمون زبان انگلیسی EPT سال 1401

یکی از مهم ترین دغدغه های شرکت کنندگان آزمون زبان انگلیسی EPT، اطلاع از ساختار از آزمون و همچنین تعداد سوالان اختصاص داده شده به هر بخش می باشد. آگاهی از نحوه طرح سوالات به زمان بندی آزمون و همینطور مطالعه برای آن کمک کرده و در کسب نتیجه تاثیر گذار است. آزمون EPT شامل 100 سوال در 4 بخش اصلی می باشد که مدت پاسخگویی به آن ها 140 دقیقه در نطر گرفته شده است. در جدول زیر با تعداد سوالات مربوط به هر قسمت آشنا خواهید شد.

ساختار سوالات آزمون EPT
تعداد سوالات عنوان بخش سوالات آزمون
25 سواللغات – Vocabulary
40 سوالگرامر – Grammar
20 سوالدرک مطلب – Reading
15 سوالدرک مطلب – Close Test

 اعلام نتایج آزمون EPT نیز از طریق سایت ثبت نام آزمون و چند روز پس از برگزاری آزمون انجام می شود و نتیجه آن قابل ارائه به دانشگاه خواهد بود.

زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون زبان انگلیسی EPT سال 1401

 متقاضیان برای حضور در جلسه آزمون، ملزم به داشتن کارت ورود به جلسه آزمون زبان انگلیسی EPT می باشند زیرا هویت شرکت کنندگان از این طریق برای مسئولان و مجریان آزمون قابل تشخیص خواهد بود. چنانچه داوطلبی این مسئله را فراموش کند، به هیچ وجه مجاز به شرکت در آزمون نمی باشد. این کارت معمولا 2 الی 3 روز قبل از زمان برگزاری منتشر می شود.

جهت اخذ کارت ورود به جلسه لازم است در تاریخ مقرر به سامانه ثبت نام مراجعه نموده و با درج اطلاعات خواسته شده نسبت به پرینت کارت اقدام نمایید. به همین منظور می بایست اطلاعات مربوط به پرونده داوطلب که در زمان نام نویسی به وی اختصاص یافته است، برای وارد شدن به صفحه کاربری مورد استفاده قرار بگیرد. برای دریافت کارت خود می توانید به ترتیب مراحل زیر عمل نمایید.

  • مراجعه به سایت رسمی ثبت نام آزمون زبان EPT به نشانی english.iau.ac.ir
  • ثبت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، کد ملی و شماره شناسنامه و فشردن عبارت “دریافت کارت ورود به جلسه” 
  • پرینت کارت ورود به جلسه مورد نظر

چنانچه داوطلبی شماره پرونده آزمون EPT خود را فراموش کرده باشد، می تواند به سایت english.iau.ac.ir مراجعه نموده و شماره پرونده خود را بازیابی کند. متقاضیان شرکت در این آزمون باید در روز برگزاری علاوه بر کارت ورود به جلسه، کارت ملی یا شناسنامه خود را نیز به همراه داشته باشند. همچنین لازم به ذکر است که در زمان اعلام نتایج آزمون EPT سال 1401، شرکت کنندگان می توانند با مراجعه به سایت مربوطه نسبت به دریافت کارنامه خود به صورت اینترنتی اقدام نمایند.

منابع آزمون زبان انگلیسی EPT سال 1401

با توجه به اهمیت بالای آزمون EPT برای دانشجویان دوره دکتری دانشگاه آزاد، اطلاع از منابع آزمون برای برنامه ریزی و مطالعه دقیق و درست جهت موفقیت در این امتحان ضروریست. در ادامه به بهترین منابع این آزمون اشاره شده است.

منابع آزمون زبان انگلیسی EPT سال 1401
کتاب تافل لانگمن – Longman Preparation for the TOEFL
فلش ریدینگ تافل – TOEFL Reading Flash
کتاب 504 واژه – ۵۰۴ Essential Words
کتاب 1100 واژه – ۱۱۰۰ Words You Need to Know
کتاب لغات ضروری تافل – Barron’s Essential Words for TOEFL

مجموعه کتاب های گفته شده در بالا، به تقویت دایره واژگان و تسلط به تمامی نکات آموزشی زبان انگلیسی شما کمک میکند. پس پیشنهاد می شود حتما مطالعه آن ها را در راس برنامه ریزی خود قرار داده تا آمادگی کافی برای شرکت در این امتحان را داشته باشید.

 

سوالات متداول

1- آزمون زبان انگلیسی EPT سال ۱۴۰۱ چه زمانی برگزار خواهد شد؟

جدیدترین دوره این آزمون در 18 شهریور ماه سال جاری اعلام شده است.

2- داوطلبان از چه طریقی می توانند از حوزه برگزاری آزمون EPT خود باخبر می شوند؟

آدرس دقیق حوزه برگزاری آزمون EPT بر روی کارت ورود به جلسه داوطلب ذکر می شود.

3- کارت ورود به جلسه آزمون EPT سال ۱۴۰۱ در چه تاریخی منتشر می گردد؟

کارت ورود به جلسه این آزمون معمولا 2 الی 3 روز قبل از زمان برگزاری منتشر می شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره