خانه کنکور سوالات کنکور انسانی دی 1401

سوالات کنکور انسانی دی 1401

منابع کنکور انسانی دی
سوالات کنکور انسانی دی 1401

هر ساله پس از سپری شدن زمانی کوتاه از برگزاری کنکور سراسری انسانی، سوالات و پاسخنامه آزمون از طریق سایت سازمان سنجش  منتشر می گردد. بسیاری از کتب کمک آموزشی تالیفی دارای پرسش های غیر استانداردی در مقایسه سوالات کنکور سراسری می باشند. از همین رو، پرسش های کنکور می تواند بهترین منبع برای آماده سازی داوطلبان آزمون های آتی باشد. علاوه بر این، داوطلبان پس از شرکت در جلسه آزمون با دانلود پرسشنامه سوالات می توانند پاسخ های خود را بررسی نموده و امتیاز خود را به صورت حدودی محاسبه کنند.

اعتراض به سوالات و یا کلید اولیه کنکور رشته انسانی در دی ماه، از طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش امکان پذیر می باشد.

دانلود دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور انسانی دی 1401

امسال برای نخستین بار، شاهد برگزاری کنکور سراسری در دو نوبت دی و تیر می باشیم. با توجه به کنکورهای گذشته، سازمان سنجش پس از گذشت 3 الی 4 روز از زمان برگزاری کنکور سراسری 1402 اقدام به انتشار سوالات و پاسخنامه آزمون می نماید. جهت استفاده خوانندگان این مقاله، لینک دانلود دفترچه سوالات کنکور سراسری انسانی دی 1401، در جدول زیر قرار داده شده است. پاسخنامه این سوالات هنوز منتشر نشده اما به محض انتشار، لینک مربوطه فعال خواهد شد.

سوالات کنکور علوم انسانی دی 1401
دفترچه اختصاصیپاسخنامه

 سوالات ریاضی، زبان و ادبیات فارسی،

 علوم اجتماعی و روانشناسی

پاسخنامه

زبان عربی، تاریخ، جغرافیا،

فلسفه و منطق و اقتصاد

پاسخنامه

زبان عربی، تاریخ، جغرافیا،

فلسفه و منطق و اقتصاد

(ویژه دیپلمه های علوم و معارف)

پاسخنامه

ضرایب دروس کنکور انسانی دی 1401

آگاهی از ضرایب دروس، از این جهت حائز اهمیت می باشد که داوطلبان می توانند زمان خود را، چه در هنگام برنامه ریزی کنکور و چه در جلسه آزمون، به درستی مدیریت نمایند. از آن جایی که دروس عمومی از منابع سوالات این آزمون حذف شده، تنها ضرایب دروس اختصاصی کنکور انسانی در جدول زیر درج شده است:

ضرایب دروس اختصاصی کنکور انسانی دی 1401
نام درسضریب
زبان و ادبیات فارسی8
ریاضی6
زبان عربی5
علوم اجتماعی5
تاریخ و جغرافیا5
فلسفه و منطق5
روان شناسی2
اقتصاد2

بودجه بندی سوالات کنکور انسانی دی 1401

طبیعتا فصول مختلف هر درس در کنکور انسانی، از اهمیت یکسانی برخوردار نیستند و تعدادی از فصل ها می بایست در اولویت برنامه ریزی کنکور انسانی داوطلب قرار بگیرند. از همین جهت برای آگاهی از بودجه بندی دروس، می توانید بر روی لینک زیر کلیک نمایید. توجه داشته باشید که بودجه بندی سوالات کنکور انسانی، صد در صد قابل استناد نمی باشد و به هر حال این امکان وجود دارد که طراحان در کنکور های آینده، بر روی سر فصل های دیگری مانور دهند. مطلب بودجه بندی سوالات کنکور انسانی می تواند برای داوطلبان این گروه آژمایشی کمک کننده باشد.

زمان بندی و تعداد سوالات کنکور انسانی دی 1401

مطابق با آخرین تغییرات کنکور 1402 سوالات مربوط به کنکور انسانی در سه دفترچه مجزا ارائه می گردند که دفترچه شماره سه ویژه داوطلبین علوم و معارف اسلامی می باشد. از آنجایی که لازمه ی موفقیت در آزمون سراسری، مدیریت زمان است. از آن جایی که جهت پاسخگویی به سوالات مربوط به هر درس، زمانی در نظر گرفته شده، با مطالعه مندرجات جدول زیر و آگاهی از نحوه زمانبدی این آزمون می توانید آمادگی لازم در مواجه با پرسش های کنکور را کسب نمایید.

 زمان بندی و تعداد سوالات کنکور انسانی دی 1401
شماره دفترچهنام درستعداد سوالاتزمان پاسخ دهی
دفترچه شماره 1ریاضی20 سوال30 دقیقه
زبان و ادبیات فارسی30 سوال30 دقیقه
 علوم اجتماعی15 سوال25 دقیقه
روانشناسی15 سوال
دفترچه شماره 2زبان عربی20 سوال20 دقیقه
تاریخ13 سوال20 دقیقه
جغرافیا12 سوال
فلسفه و منطق20 سوال20 دقیقه
اقتصاد15 سوال15 دقیقه
دفترچه شماره 3 (ویژه دیپلمه های علوم و معارف اسلامی)زبان عربی20 سوال20 دقیقه
تاریخ13 سوال20 دقیقه
جغرافیا12 سوال
فلسفه و منطق20 سوال20 دقیقه
اقتصاد15 سوال15 دقیقه

منابع سوالات کنکور انسانی دی 1401

با تصمیم برگزار کنندگان آزمون سراسری، از این پس سوالات کنکور تنها از دروس تخصصی طرح خواهد شد و درس های عمومی دیگر در میان سوالات جایگاهی نخواهند داشت. البته حذف دروس عمومی از کنکور، به معنی حذف کامل این کتاب ها از سرنوشت تحصیلی دانش آموزان نمی باشد، زیرا همچنان بر سوابق تحصیلی تاثیر خواهند داشت. در کنکور سراسری 1402، سوابق تحصیلی به میزان 40 درصد تاثیر قطعی دارد که این مقدار در سال های آینده نیز افزایش خواهد یافت.

در جدول زیر، منابع کنکور سراسری دی ماه گروه آزمایشی انسانی گردآوری شده است. از آنجایی که ممکن است ویرایش سال های پیشین کتب درسی با کتاب های جدید تفاوت داشته باشد، توصیه می شود تا حتما به سال چاپ کتاب ها (مندرج در جدول) توجه داشته باشید.

منبع سوالات کنکور سراسری انسانی دی 1401
نام درساسامی و مقطع کتب درسیسال چاپ
زبان و ادبیات فارسیعلوم و فنون ادبی 1 (پایه دهم)1399
علوم و فنون ادبی 2 (پایه یازدهم)1400
علوم و فنون ادبی 3 (پایه دوازدهم)1401
ریاضیریاضی و آمار 1 (پایه دهم)1399
ریاضی و آمار 2 (پایه یازدهم)1400
ریاضی و آمار 3 (پایه دوازدهم)1401
عربیعربی، زبان قرآن 1 (پایه دهم)1399
عربی، زبان قرآن 2 (پایه یازدهم)1400
عربی، زبان قرآن 3 (پایه دوازدهم)1401
علوم اجتماعیجامعه شناسی 1 (پایه دهم)1399
جامعه شناسی 2 (پایه یازدهم)1400
جامعه شناسی 3 (پایه دوازدهم)1401
تاریختاریخ 1 ایران و جهان باستان (دهم)1399
تاریخ 2 از بعثت پیامبر اسلام تا پایان صفویه (یازدهم)1400
تاریخ 3 ایران و جهان معاصر (دوازدهم)1401
جغرافیاجغرافیای ایران (دهم)1399
جغرافیای (2) – جغرافیای ناحیه ای1400
جغرافیا 3 – کاربردی1401
فلسفهفلسفه 1 (یازدهم)1400
فلسفه 2 (دوازدهم)1401
منطقمنطق (دهم)1399
روان شناسیروان شناسی (یازدهم)1400
اقتصاداقتصاد (دهم)1399

نکته: منبع درس تاریخ برای دارندگان دیپلم رشته علوم و معارف، کتاب های تاریخ اسلام 1 پایه دهم (چاپ 1399)، تاریخ اسلام 2 پایه یازدهم (چاپ 1400) و تاریخ اسلام 3 پایه دوازدهم (چاپ 1401) می باشد.

حذفیات منابع سوالات کنکور سراسری انسانی دی 1401

سازمان سنجش در طی انتشار اطلاعیه ای، یک فایل پی دی اف را تحت عنوان “حذفیات منابع طرح سوال در کنکور دی 1401″، منتشر نمود. به این ترتیب طراحان سوالات آزمون سراسری در هیچ یک از کنکور های 1402 مجاز به طرح سوال از حذفیات نمی باشند. جهت دانلود فهرست حذفیات منتشر شده توسط سایت سازمان سنجش ، می توانید بر روی لینک درج شده کلیک نمایید. (این فایل منحصر به رشته انسانی نیست و شامل حذفیات دیگر گروه های آزمایشی نیز می باشد.)

چگونه به بهترین نحوه ممکن به سوالات کنکور دی 1401 پاسخ دهم؟

داوطلبان با مطالعه راهنمای زیر و رعایت نکات زیر در کنکور سراسری، می توانند بهترین نتیجه ممکن را برای شما به ارمغان بیاورند.

تمامی سوالات را پاسخ ندهید!

سوالات کنکور دارای نمره منفی می باشند و هر سه پاسخ اشتباه، نمره یک پاسخ صحیح را کسر می کند. به این ترتیب توصیه می شود تا از پاسخ دادن به سوالاتی که از جواب خود اطمینان کافی را ندارید، بپرهیزید.

در دام طراح نیفتید!

اگر در سوالات اولیه کنکور با پرسش های بسیار دشواری مواجه شدید، به هیچ وجه روحیه خود را از دست ندهید. حتما سوالات آسان تری در ادامه آزمون وجود دارند؛ سوالات دشوار را علامت زده تا در صورت باقی ماندن زمان، به آن ها بازگردید.

از زمان غافل نشوید!

چه بسیار داوطلبانی که به علت از دست دادن زمان، به پاسخ دهی سوالات انتهایی آزمون خود نمی رسند و متاسفانه، نتیجه دلخواه خود را نیز نمی گیرند. از همین رو توصیه می شود تا یک ساعت مچی یا کوچک غیر هوشمند، همراه خود داشته باشید تا برای زمان خود، به طور دقیق برنامه ریزی کنید. (استفاده از ساعت هوشمند در کنکور سراسری مجاز نمی باشد و تخلف محسوب می گردد.)

نحوه اعتراض به سوالات و کلید اولیه کنکور انسانی دی 1401

ممکن است برخی داوطلبان پس از برگزاری آزمون سراسری، به سوالات طرح شده اعتراض داشته باشند. همچنین این امکان وجود دارد که کلید اولیه سوالات، دارای اشکالاتی باشد و داوطلبان خواهان بررسی مجدد پاسخ سوالات باشند. در اینگونه موارد امکان ثبت اعتراض در سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش وجود خواهد داشت.

زمان ثبت اعتراض

معمولا پاسخ کلیدی سوالات کنکور سراسری، 24 الی 72 ساعت پس از برگزاری آزمون بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می گردد. پس از انتشار پاسخنامه کلیدی نیز امکان ثبت اعتراضات وجود خواهد داشت. از آنجایی که کنکور سراسری دی ماه 1401 در حال حاضر برگزار نشده است، نمیتوان بازه زمانی دقیقی برای ثبت اعتراضات اعلام کرد، اما در سال های گذشته، داوطلبان تقریبا به مدت 3 روز فرصت داشتند تا اعتراضات خود را ثبت نمایند. در صورتی که زمان دقیق ثبت اعتراضات اعلام شود، این مقاله به روز خواهد شد و اخبار آن نیز در کانال تلگرام ایران مشاوره منتشر می گردد.

نحوه ثبت اعتراض

همانطور که اشاره شد، ثبت اعتراضات از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود. پس از مراجعه به سایت مطابق با مراحل زیر پیش بروید:

  • ورود به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org و انتخاب کلید “آیکون موبایل” و یا برگزیدن گزینه “سامانه پاسخگویی” در قسمت اطلاعیه ها

ورود به سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش

  • گزینه “ورود به سیستم پاسخگویی” را انتخاب کنید.

مرحله دوم ورود به سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش

  • در صورتی که برای اولین بار وارد این سامانه می شوید، بر روی “عضویت در سایت” کلیک نمایید.

مرحله دوم ثبت اعتراض به کلید سوالات کنکور انسانی دی 1401

  • چنانچه گزینه “عضویت در سایت” را برگزینید، صفحه زیر برای شما نمایش داده می شود. در این فرم می بایست تمامی اطلاعات خواسته شده را وارد نموده و تیک گزینه “تایید میکنم که توضیحات مندرج در بالای صفحه را خوانده ام و تمامی موارد خواسته شده را رعایت کرده ام و مسئولیت عدم رعایت موارد ذکر شده را می پذیرم” را فعال نمایید. در نهایت “تایید” را بفشارید تا عضویت شما تکمیل گردد.

مرحله سوم اعتراض به نتایج کنکور سراسری دی 1401

  • در قدم بعدی، از منوی سمت راست بر روی گزینه “درخواست جدید” کلیک فرمایید.

مرحله چهارم ثبت اعتراض به کلید سوالات کنکور انسانی دی 1401

  • در این صفحه اطلاعات مورد نیاز جهت رسیدگی به اعتراض، اعم از “سال” و “آزمون” را وارد نموده “جستجو” را بفشارید. سپس گزینه مرتبط با اعتراض خود را بیابید و آن را انتخاب نمایید.

مرحله پنجم ثبت اعتراض به کلید سوالات کنکور انسانی دی 1401

  • در صورتی که در بازه زمانی مشخص شده جهت ثبت اعتراضات به سامانه مراجعه نمایید، در مرحله پیشین گزینه مرتبط با درخواست شما نمایش داده خواهد شد. در غیر این صورت باید اعتراض خود را از طریق صفحه “درخواست عمومی” مطرح کنید.

مرحله ششم ثبت اعتراض به کلید سوالات کنکور انسانی دی 1401

پس از ثبت اعتراض، در خواست شما توسط کارشناسان بررسی خواهد شد. جهت مشاهده وضعیت درخواست خود، پس از ورود به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش، می توانید با کلیک بر روی گزینه “درخواست ها و پاسخ ها” وضعیت اعتراض خود را مشاهده نمایید.

 

سوالات متداول

1- چگونه می توانم سوالات و پاسخنامه کنکور سراسری انسانی دی ماه ۱۴۰۱ را دریافت نمایم؟

پس از برگزاری آزمون سراسری، امکان دانلود سوالات از طریق سایت سازمان سنجش و همچنین لینک های موجود در مقاله وجود دارد.

2- ضرایب دروس رشته انسانی در کنکور دی چه مقدار است؟

ضرایب دروس تخصصی رشته انسانی در متن مقاله نگارش شده است.

3- آیا امکان اعتراض به سوالات یا کلید اولیه آزمون سراسری وجود دارد؟

بله، با مراجعه به سایت سازمان سنجش در مهلت تعیین شده، امکان ثبت اعتراض خود را خواهید داشت.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور