خانه مدارس راهنمای ورود به شادینو در برنامه شاد

راهنمای ورود به شادینو در برنامه شاد

راهنمای به شادینو در نرم افزار شاد
راهنمای ورود به شادینو در برنامه شاد

شبکه آموزشی دانش آموز که مشهور به سرواژه شاد می باشد، نرم افزاری است که برای محیا کردن بستر آموزش مجازی دانش آموزان، به دلیل شرایط پیش آمده و شیوع ویروس کرونا طراحی شده است. صاحب امتیاز این نرم افزار وزارت آموزش و پرورش می باشد که به دلیل عدم حضور دانش آموزان در مدرسه، اقدام به طراحی برنامه شاد کرده بود. آموزش در این نرم افزار به صورت آنلاین برگزار می شود و به دلیل تاکید مکرر آموزش و پرورش برای نصب و استفاده از برنامه شاد، تعداد چشمگیری از دانش آموزان (بیش از 17 میلیون) در این سامانه فعال شدند که از بخش های مختلف این سامانه استفاده می کنند.

لازم به ذکر است نسخه قدیمی برنامه شاد به دلیل اشکالات و نقص هایی که در آن وجود داشت مثل ارور برنامه شاد، عدم توانایی در بارگزاری فایل هایی با حجم بالا، نیازمندی به نرم افزار های دیگر و بات شاد، زیبا سازی و باز طراحی و… به روز رسانی شد و نسخه جدید آن تحت عنوان شاد 2 از تاریخ 15 شهریور ماه، برای دانش آموزان، مدیران و معلمان در دسترس قرار گرفت. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی و راهنمای ورود به سامانه شاد آموزش و پرورش و بخش شادینو بپردازیم.

نسخه جدید اپلیکیشن شاد 2 با امکانات مکالمه گروهی، کانال‌ها در شاد، حضور و غیاب، ارتباط زنده یک طرفه، پخش زنده کلاس ارتباط زنده دوطرفه، آزمون شاد اپ، شادینو، اشتراک گذاری، تلویزیون اینترنتی شاد و… راه اندازی شد.

نحوه ورود به بخش شادینو در اپلیکیشن شاد 

برنامه شاد پیام رسانی مستقل و مجزا است که علاوه بر اجرای آن روی نسخه موبایل، برنامه شاد تحت وب و ویندوز، نیز طراحی و ارائه شده است، اما باید بدانید هنوز اپلیکیشن شاد نسخه ios قابل اجرا نمی باشد، اما امید بر این است که در نسخه های بعدی توانایی نصب بر روی نسخه ios نیز برای دانش آموزان فراهم شود. یکی از بخش هایی که در برنامه شاد، به منظور سهولت و تسهیل در اشتراک گذاری کار های آموزشی در نظر گرفته شده است، قسمتی تحت عنوان شادینو می باشد.

شادینو به منظور بهبود سرعت و ایجاد یک شبکه اجتماعی ایمن و  متناسب با آموزش و یادگیری و همچنین تعامل بین مدیران، معلمان و دانش آموزان توسعه یافته است. در این بخش با به اشتراک گذاری تجربیات و فعالیت های حرفه ای در زمینه های مختلف و آشنا کردن دیگران با آن به گسترش و توسعه دانش پرداخته می شود.

به طور مثال معلمان و مدیران، مهارت هایی که دارند و یا تجارب کسب شده در دوره آموزش خود را در قالب تصویر، ویدیو، فایل و یا متن به اشتراک می گذارند و افراد به منظور آشنایی با علوم و فنون، همدیگر را دنبال می کنند. این بخش از نرم افزار با اشتراک متن و فایل به صورت هدفمند، به سمت و سوی مهارت ها، توانایی ها، تحصیلات و راهکارهای پیشنهادی جهت بهبود و پیشرفت در زمینه آموزش و پرورش دانش آموزان و حتی معلمان و دبیران سوق پیدا خواهد کرد.

حال برای ورود به سامانه شاد آموزش و پرورش و یا ورود به بخش شادینو از طریق نسخه اندروید، نیازمند به طی کردن مراحلی هستیم که در قسمت زیر به آن ها اشاره می شود.

  • ابتدا اپلیکیشن شاد نسخه 2.6 را از طریق مرورگر دانلود نمایید و آن را بر روی موبایل نصب کنید. با باز کردن برنامه، روی قسمت “ورود به برنامه” کلیک کنید.مرحله اول نصب نسخه جدید نرم افزار شاد
  • در این صفحه شماره تلفن خود را وارد کنید. و کلمه “ورود” را بفشارید. سپس کدی برای شما ارسال خواهد شد  و به طور اتومات به صفحه اصلی نرم افزار وارد می شوید.مرحله دوم نصب نسخه جدید نرم افزار شاد
  • در این مرحله، قبل از این که وارد بخش شادینو یا هر بخش دیگری شوید باید مراحل  احراز هویت در سامانه شاد را طی نمایید، اما اگر مراحل احراز هویت را طی کرده اید می توانید بدون نیاز به مراحل قسمت 4 به بخش شادینو ورود پیدا کنید. روی کادر “ورود به مدرسه من” کلیک نمایید و پس از انتخاب گزینه “افزودن کاربر” نقش خود را برای ورود به برنامه انتخاب کنید.راهنمای ورود به شادینو در برنامه شادمرحله ششم نصب نسخه جدید نرم افزار شادش خود را مشخص نمایید.
  • سپس “کد ملی” خود را در کادر نشان داده شده وارد نمایید و دکمه “تایید” را بزنید.مرحله هشتم نصب نسخه جدید نرم افزار شاد
  • لطفا “سال، ماه، و روز تولد” خود را  در بخش های نشان داده شده وارد نمایید و گزینه “تایید” را بفشارید.مرحله نهم نصب نسخه جدید نرم افزار شادمرحله دهم نصب نسخه جدید نرم افزار شادمرحله یازدهم نصب نسخه جدید نرم افزار شاد
  • همانند عکس زیر پیامی نشان داده می شود که به معنای ثبت اطلاعات کاربری شما می باشد، سپس گزینه “باشه” را انتخاب کنید.مرحله دوازدهم نصب نسخه جدید نرم افزار شاد

5. بعد از انجام مراحل فوق در قسمت پایین صفحه اصلی، روی گزینه “شادینو” کلیک کنید.

راهنمای ورود به شادینو در اپلیکیشن شاد

6. در این قسمت، می بایست “نام کاربری” برای خود انتخاب نمایید، که استفاده از آن امکان دسترسی و تماس با شما بدون داشتن شماره همراهتان را می دهد.

راهنمای ورود به شادینو در برنامه شاد
راهنمای ورود به شادینو در برنامه شاد

شما می توانید در صورت مواجه شدن با مشکل و یا ارور در نصب این نرم افزار، با متخصصان مرکز ایران مشاوره تماس حاصل فرمایید.

بهتر است بدانید، به غیر از بخش شادینو در اپلیکیشن شاد دانش آموزی امکانات و بخش های مختلف دیگری نیز در این نرم افزار در نظر گرفته شده است که بسیاری از فعالیت های آموزشی را برای معلمین و دانش آموزان آسان تر نموده است که می توان از آن ها به بخش برگزاری امتحانات در برنامه شاد، بخش خانواده، کانال های رسمی و یا امکان ساخت کانال در نرم افزار شاد اشاره نمود. همچنین والدین دانش آموزان می توانند، برای بررسی وضعیت درسی دانش آموز خود از این نرم افزار استفاده نمایند.

سوالات متداول

1- شادینو چه کاربرد هایی دارد؟

امکان اشتراک گزاری تجربیات و مهارت ها، با هدف پیشرفت و یادگیری علم از اهداف شادینو می باشد.

2- آیا فقط دانش آموزان می توانند وارد نرم افزار شاد و بخش شادینو شوند؟

خیر، معلمان و مدیران نیز می توانند به این بخش دسترسی پیدا کنند.

3- آیا نرم افزار شاد بر روی نسخه ios نیز نصب می شود؟

خیر، این اپلیکیشن متناسب برای نسخه ios نمی باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس