خانه دکتری مدارک ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی ۱۴۰۲

مدارک ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی ۱۴۰۲

راهنمای ارسال مدارک نام نویسی آزمون دستیاری دندانپزشکی 1402
مدارک ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی 1402

فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی عمومی لازم است به منظور فراگیری مهارت های لازم در حوزه تخصصی خود در آزمونی تحت عنوان آزمون دستیاری دندانپزشکی که هر ساله از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور برگزار می گردد، شرکت نمایند. داوطلبان پس از کسب اطمینان از احراز شرایط ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی 1402 و آگاهی از ضوابط و نکات برگزاری آزمون می توانند اقدامات لازم از جمله ارسال مدارک مورد نیاز را در راستای نام نویسی خود به انجام برسانند.

کلیه فرآیند ثبت نام به صورت اینترنتی از طریق سایت ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی صورت می پذیرد، از همین رو متقاضیان می توانند در موعد مقرر به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه کرده و روند نام نویسی خود را پیگیری کنند.

ارائه گواهی نشان دهنده وضعیت طرح نیروی انسانی داوطلبان جهت ثبت نام در آزمون دستیاری دندانپزشکی الزامی است.

مدارک ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی 1402

با توجه به این که نام نویسی آزمون دستیاری دندانپزشکی به صورت اینترنتی از سوى سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور انجام می شود، لازم است پیش از ورود به سیستم ثبت نام ابتدا از مدارک مورد نیاز اسکن تهیه نموده و سپس اقدامات مربوطه را به انجام برسانید. توجه داشته باشید که حتما باید از اصل مدارکی که در ادامه ذکر خواهیم کرد، با فرمت jpg و حداکثر حجم 300 کیلوبایت اسکن تهیه کنید و هنگام ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی 1402 در سامانه بارگذاری نمایید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در آزمون دستیاری دندانپزشکی 1402
عکس پرسنلی 4*3 مربوط به سال جاری داوطلبکارت ملی (پشت و رو)
تمام صفحات شناسنامه (ارائه تمامی صفحات شناسنامه همسر برای آن دسته از داوطلبانی که بر اساس قانون تسهیل ازدواج جوانان در آزمون شرکت می کنند، الزامی است.)مدرک دکترای عمومی دندانپزشکی و یا فارغ التحصیل شدن و ارائه گواهی مربوطه تا پایان شهریور ماه 1402 (ارائه هر یک از مدارک دانشنامه، پروانه دائم یا موقت دندانپزشکی، معرفی نامه جهت شروع خدمت و یا گواهی معافیت و یا پایان طرح به عنوان مدرک تحصیلی قابل قبول می باشد.)
گواهی اشتغال به کار در حال حاضر برای استفاده کنندگان از سهمیه استانیمدرک نشان دهنده وضعیت نظام وظیفه برای آقایان
گواهی پایان یا معافیت از طرح نیروی انسانی (متقاضیانی که قصد دارند در آزمون دستیاری دندانپزشکی شرکت کنند و در حال انجام طرح هستند، در صورتی که حداکثر تا 31 شهریور ماه 1402 گواهی پایان طرح خود را اخذ نمایند، منعی برای ثبت نام نخواهند داشت.)مدارک داوطلبان استفاده از سهمیه بومی (فرم های مربوط به این بخش در دفترچه ثبت نام ارائه شده اند. از همین رو لازم است نسبت به تکمیل آن ها اقدام نموده و پس از تهیه اسکن در سامانه ثبت نام بارگذاری کنید.)
معرفی نامه از مرکز خدمات آموزشی (مربوط به سال جاری) برای فارغ التحصیلان مقطع تخصص خارج از کشور و اتباع غیر ایرانیگواهی مربوط به کادر نیروهای مسلح ویژه داوطلبان شاغل در نیروهای مسلح (این مدرک می بایست به تایید بالاترین مقام مربوطه برسد.)

افرادی که قصد دارند از سهمیه رزمندگان بهره مند شوند، پس از انتخاب سهمیه خود در فرم ثبت نام اینترنتی باید با مراجعه به سازمان های نیروهای مسلح (آجا، سپاه، ناجا، سازمان بسیج مستضعفین – فقط برای نیروهای رزمنده بسیجی) نسبت به تکمیل فرم مربوطه اقدام نموده و کد رهگیری 12 رقمی خود را دریافت کنند. این دسته از داوطلبان بایستی نوع سهمیه و کد رهگیری دریافتی را در تقاضانامه اینترنتی خود درج نمایند.

مدارک پس از اتمام دوره دستیاری دندانپزشکی 1402

داوطلبانی که آزمون دستیاری دندانپزشکی را با موفقیت پشت سر گذاشته اند بایستی در موعد مقرر به سامانه  obligat.behdasht.gov.ir مراجعه نموده و سپس جهت بارگذاری مدارک ذکر شده در زیر اقدام نمایند.

مدارک لازم جهت ثبت نام اینترنتی

تصویر اسکن شده از عکس 4*3 داوطلب لازم به ذکر است که اسکن عکس باید در ابعاد 300*400 پیکسل، با فرمت jpg و حجم حداکثر 10 تا 100 کیلو بایت باشد.

مدارک لازم جهت ثبت نام دانش آموختگان خارج از کشور

  1. تصویر اسکن شده از عکس 4*3 رنگی داوطلب
  2. تصویر اسکن شده از معرفی نامه مرکز خدمات آموزشی جهت شرکت در آزمون
  3. تصویر اسکن شده صفحات اول و دوم شناسنامه

نکات مهم پیرامون مدارک ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی 1402

علاقه مندان شرکت در آزمون دستیاری پزشکی 1402 در هنگام بارگذاری یا ارسال مدارک بایستی یک سری از نکات را رعایت نمایند که در ادامه موارد لازم برای شما داوطلبان گرامی ذکر شده است.

  • مشخصات متقاضی می بایست به زبان فارسی در فرم ثبت نام اینترنتی وارد شود.
  • اعلام کد رهگیری 12 رقمی رزمندگان پس از پایان مهلت ثبت نام قابل قبول نمی باشد.
  • کد 12 رقمی ایثارگری جهت استفاده از سهمیه رزمندگان برای هر دوره از آزمون متفاوت می باشد. بنابراین لازم است با مراجعه به سازمان ذیربط، کد 12 رقمی مخصوص آزمون سال 1402 را دریافت کنید.
  • هر یک از مدارک متقاضیان استفاده از سهمیه بومی بایستی پیش از اسکن و ارسال، مورد تایید رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفته و دارای شماره و تاریخ صدور باشند.
  • دانشگاه باید تصاویر مدارک 40 امتیاز استعداد درخشان داوطلبان واجد شرایط را که دارای مهر برابر اصل نیز می باشند، با پست پیشتاز به دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی ارسال کند. بدیهی است مدارکی که در خارج از بازه زمانی فوق ارسال شوند، مورد بررسی قرار نخواهند گرفت.

توصیه می کنیم پیش از اقدام به ارسال مدارک و پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی 1402، حتما مندرجات دفترچه ثبت نام دستیاری دندانپزشکی 1402 را به منظور آشنایی با تمامی نکات و ضوابط آزمون با دقت مطالعه نمایید تا در دیگر مراحل با مشکل مواجه نشوید. داوطلبان پیش از حضور در جلسه در زمان برگزاری آزمون دستیاری دندانپزشکی 1402، باید سبت به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دستیاری دندانپزشکی 1402 خود از طریق سایت ثبت نام این آزمون به نشانی sanjeshp.ir اقدام کنند.

 

سوالات متداول

1- ارسال مدارک ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی ۱۴۰۲ به چه صورت انجام می شود؟

ارسال نسخه اسکن این مدارک به صورت اینترنتی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور انجام می گیرد.

2- مدارک ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی ۱۴۰۲ با چه فرمت و حجمی بایستی بارگذاری شوند؟

مدارک ثبت نام این آزمون بایستی فرمت jpg و حداکثر حجم 300 کیلوبایت داشته باشند.

3- برای ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی ۱۴۰۲ چه مدارکی لازم است؟

اسامی مدارک لازم در دفترچه راهنمای ثبت نام و همچنین این مقاله به طور کامل ذکر شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. ایدا

    اصن نمیدونم اینو میبیند یا نه ولی من ۱۶سالمه دیپلم ندارم میخام برم دوره های آموزشی دستیار دندانپزشکی رو یاد بگیرم به نظرتون برای ثبت نام دیپلم لازمه؟؟؟چه شغل هایی مثل دستیار دندانپزشکی هست ولی نیاز به دیپلم نداشته باشه و دوره داشته باشه هست؟!

    • ایران مشاوره

      با سلام ،
      شما جهت شرکت در آزمون دستیاری دندانپزشکی می بایست دارای مدرک دکتری عمومی دندانپزشکی باشید ، لذا با توجه به شرایط فوق الذکر امکان نام نویسی در این آزمون برای شما وجود ندارد.لازم به ذکر است بدون داشتن مدرک دیپلم می توانید در دوره هایی که در آموزشگاه های آزاد برای آشنایی شما با این حرفه برگزار می شود ثبت نام کنید.

مشاوره دکتری پیج دکتری