خانه کنکور کارنامه نهایی کنکور دانشگاه آزاد 1401

کارنامه نهایی کنکور دانشگاه آزاد 1401

انتشار کارنامه نهایی کنکور دانشگاه آزاد 1401
کارنامه نهایی کنکور دانشگاه آزاد 1401

در سال های اخیر کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده است. پس از اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد 1401 از سوی سازمان سنجش، انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و انتخاب رشته آزاد به صورت مجزا انجام می شود و شرکت کنندگانی که در این فرآیند، کد رشته های مورد نظر خود را در فرم انتخاب رشته ثبت کرده اند، در انتظار انتشار کارنامه نهایی بر روی سایت azmoon.org به سر می برند و مشتاق اند بدانند در کدام یک از انتخاب های خود پذیرفته شده اند. بنابراین یکی از دغدغه های داوطلبانی که انتخاب رشته کرده اند، اطلاع از زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد می باشد.

پس از اتمام مهلت انتخاب رشته و گذشت چند هفته، نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد در قالب کارنامه نهایی بر روی سایت اصلی این دانشگاه منتشر می شود.

زمان انتشار کارنامه نهایی کنکور دانشگاه آزاد 1401

 نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401، مدتی پس از اتمام مهلت انتخاب رشته انتشار می یابد و داوطلبان با مشاهده این کارنامه از رشته محلی که در آن پذیرفته شده اند، اطلاع یافته و با توجه به آن اقدامات مربوط به ثبت نام خود در دانشگاه قبولی را انجام می دهند. تاکنون اطلاعیه ای درباره زمان انتخاب رشته و انتشار کارنامه نهایی کنکور دانشگاه آزاد برای سال 1401 منتشر نشده است اما به محض منتشر شدن، مقاله پیش رو به روز رسانی خواهد شد.

بنابراین پذیرفته شدگان نتایج انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد می بایست مطابق راهنمایی که در ادامه مطلب ارائه کرده ایم، نسبت به مشاهده نتایج نهایی اقدام نمایند.

نحوه مشاهده کارنامه نهایی دانشگاه آزاد 1401

گفتیم که داوطلبان می توانند پس از انتشار کارنامه نهایی از سوی مرکز پذیرش دانشگاه آزاد، نسبت به مشاهده آن از طریق سایت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد اقدام نمایند. روند دریافت کارنامه نهایی دانشگاه آزاد به صورت مراحل زیر می باشد.

شایان ذکر است که تصاویر ذیل مربوط به سال های گذشته بوده و به محض انتشار کارنامه نهایی دانشگاه ازاد این تصاویر بروز رسانی خواهد شد.

  • ابتدا وارد سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ac.ir شوید و با استفاده از لینک فعال “اعلام نتیجه آزمون سراسری سال 1399 دانشگاه آزاد اسلامی” اقدامات مربوط به مشاهده نتایج را آغاز کنید.

 

مرحله اول نحوه مشاهده کارنامه نهایی دانشگاه آزاد 1401

  • در این صفحه لازم است به درج“کد دسترسی انتخاب رشته” و “کد ملی” خود در کادرهای مشخص شده بپردازید و پس از آن دکمه “ورود” را بفشارید.

مرحله دوم نحوه مشاهده کارنامه نهایی دانشگاه آزاد 1401

  • اکنون شما می توانید با کلیک بر روی “دریافت کارنامه” کارنامه نهایی خود را مشاهده و اخذ نمایید.

مرحله سوم نحوه مشاهده کارنامه نهایی دانشگاه آزاد 1401

اطلاعات مندرج در کارنامه نهایی کنکور دانشگاه آزاد 1401

کارنامه نهایی داوطلبان علاوه بر مشخصات فردی، حاوی شرایط قبولی آنان نیز می باشد. هر کارنامه دارای 6 ستون است که با ذکر جزئیات در جدول زیر به آن پرداخته ایم

 جزئیات کارنامه نهایی دانشگاه آزاد
ستون هاتعریف هر بخش از ستون
ستون اول نشان دادن انتخاب های داوطلب به ترتیب
ستون دومنشان دادن کد رشته محل انتخابی داوطلب را به همراه عنوان رشته
ستون سومنشان دادن نمره کل داوطلب، تراز در زیر گروه انتخابی
ستون چهارمنشان دادن نمره کل (تراز) آخرین فرد پذیرفته شده در زیر گروه انتخابی
ستون پنجمعدد نمایش داده شده برای این است که خود داوطلب چندمین نفر در بین تمامی کسانی که کد رشته محل مورد نظر را انتخاب کرده اند شده است.
ستون ششمعدد نشان داده شده در ستون ششم ، آخرین فرد پذیرفته شده در بین داوطلبانی است که کد رشته محل مورد نظر را در یکی از انتخاب های خویش برگزیده اند.

پذیرش این دسته از داوطلبان در دانشگاه مورد نظر با توجه به ظرفیت دانشگاه آزاد و در شرایطی که هر یک از افراد پذیرفته شده در دانشگاه مذکور به هر دلیلی نسبت به ثبت نام خود اقدام نکنند، امکان پذیر می باشد. لازم به ذکر است که در انتهای کارنامه بخش نتیجه وجود دارد که به دو صورت قبولی و مردود قابل مشاهده است.

قبولی: اگر فرد متقاضی در یکی از کد رشته محل های انتخابیخود قبول شود روبه روی نام آن رشته، در قسمت توضیحات کلمه قبولی ثبت می شود.

مردود: اگر داوطلب در هیچ یک از کد رشته محل های منتخب خود پذیرفته نشده باشد در قسمت نتیجه، مردود نوشته می شود.

آیا کارنامه نهایی دانشگاه آزاد 1401 کاربرد دارد؟

کارنامه نهایی دانشگاه آزاد به بررسی و نشان دادن تراز و رتبه قبولی فرد داوطلب با آخرین فرد پذیرفته شده در رشته محل قبولی ایشان می باشد. همچنین متقاضی نمی تواند به وسیله این کارنامه مذکور درخواست پیگیری اشتباه در قسمت هایی چون انتخاب رشته، اولویت بعدی و نقل و انتقال را داشته باشد. پس در نتیجه این کارنامه کاربرد ویژه ای نداشته و فقط به جهت اطلاع یافتن داوطلبان از وضعیت انتخاب رشته آن ها صادر می شود.

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 داوطلبان با مراجعه به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، به دریافت و مشاهده کارنامه نهایی خود می پردازند. این کارنامه انتخاب های متقاضی تا کد رشته محل انتخابی که در آن پذیرفته شده است را نشان می دهد و داوطلب باید اقدامات لازم برای ثبت نام خود در آن رشته محل را انجام بدهد.

افرادی که در هیچ یک از انتخاب های خود در دانشگاه آزاد قبول نشده اند، می توانند با اطلاع از رشته های بدون کنکور آزاد نسبت به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401 اقدام نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص بر روی لینک های مربوطه کلیک فرمایید.

 

سوالات متداول

1- نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ چه زمانی منتشر می شود؟

تاکنون اطلاعیه ای درباره نتایج انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد سال جاری منتشر نشده است اما به محض اطلاع از آن، این مقاله به روز رسانی می شود.

2- از چه طریقی می توان به مشاهده نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد اقدام کرد؟

داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت مرکز پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ac.ir، نسبت به مشاهده کارنامه خود اقدام نمایند.

3- برای وارد شدن به صفحه کاربری مشاهده نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟

با استفاده از کد ملی و کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد می توان به صفحه نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد وارد شد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور