خانه کنکور منابع کنکور تیر ۱۴۰۳ | بهترین کتاب های کمک آموزشی

منابع کنکور تیر ۱۴۰۳ | بهترین کتاب های کمک آموزشی

منابع کنکور تیر ۱۴۰۳ | بهترین کتاب های کمک آموزشی

کنکور سراسری یکی از مسابقات علمی چالش برانگیز کشور است که هر ساله بیش از یک میلیون داوطلب در آن به رقابت می پردازند. اما سوال این جاست که با وجود این تعداد متقاضی ثبت نام کنکور ۱۴۰۳، چه کسانی در این مسابقه پیروز می شوند؟

 

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که موفقیت در کنکور تیر تابع عواملی مختلفی نظیر سطح علمی داوطلب، داشتن برنامه ریزی و البته عمل به آن، مطالعه کتاب های درسی و کمک آموزشی، شرایط خانواده، محیط مناسب مطالعه و… می باشد. اما با وجود فاکتورهای نام برده، تنها 3 اصل مهم و جدا نشدنی بیش از 90 درصد موفقیت شما در کنکور را رقم می زند و آن هم تسلط بر کتاب های درسی، استفاده از منابع کمک آموزشی متناسب با سطح علمی خود و از همه مهم تر داشتن برنامه ریزی درسی اصولی و عمل به مفاد آن است.

مطالعه کتاب های درسی، استفاده از منابع کمک آموزشی و داشتن برنامه ریزی اصولی، 3 عامل مهم موفقیت در کنکور تیر ماه 1403 است.

مطالعه منابع کنکور سراسری تیر ماه ۱۴۰۳ چه نقشی در موفقیت داوطلبان دارد؟

همان طور که در بخش ابتدایی مقاله توضیح دادیم، برای طی کردن مسیر پر پیچ و خم کنکور سراسری به 3 رفیق همراه نیاز دارید. مهم ترین دوست و همراه سال کنکور شما، کتب درسی است که برای کسب رتبه قبولی باید کاملا بر مباحث آن ها مسلط باشید. اما 2 نفر بعدی یعنی منابع کمک آموزشی و داشتن برنامه ریزی همانند مکمل های انرژی زا عمل می کنند.

 

با توجه به این که سوالات کنکور در سال های اخیر به سمت مفهومی تر شدن پیش می روند، مطالعه کتاب های درسی به تنهایی کافی نیست. بنابراین نیاز به منابعی مثل کتب و یا دی وی دی آموزشی در روند یادگیری و مطالعه منابع کنکور حس می شود.

 

البته این که تنها کتاب های کمک آموزشی را مورد مطالعه قرار دهید، پیشنهاد مشاوران با تجربه این حیطه نبوده و کماکان اصرار بر مطالعه کتب درسی و تسلط بر آن ها از مهم ترین اقداماتیست که برای یک داوطلب کنکوری در نظر می گیرند. اما در کنار کتب درسی، استفاده از منابع کمک آموزشی مثل کتاب های موجود در بازار، بهترین دی وی دی های کنکور و یا شرکت در کلاس های آنلاین و حضوری در دروسی که سطح علمی قابل قبولی ندارید، پیشنهاد می شود.

 

نکته: با توجه به این که سوالات کنکور 1403 چهار گزینه ای اند، شما باید مهارت های تست زنی خوبی فرا بگیرید تا در جلسه آزمون بتوانید زمان خود را مدیریت نمایید. با مطالعه بهترین منابع، حل سوالات کنکور سال های گذشته و آزمون های آزمایشی در کنار تحلیل تست ها، نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و درصدد رفع نقطه ضعف ها و تقویت نقطه قوت ها بر می آیید.

بهترین منابع کنکور تیر ۱۴۰۳ ریاضی

یکی از 5 گروه آزمایشی کنکور سراسری تیر ماه سال 1403، گروه آزمایشی ریاضی است که طرفداران خاص خود را دارد. داوطلبانی که به رشته ها و کارهایی نظیر مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی برق و… علاقه مند هستند، در کنکور ریاضی ۱۴۰۳ شرکت می کنند.

 

دروس تخصصی گروه آزمایشی ریاضی شامل ریاضیات، فیزیک و شیمی می شود که سوالات آن ها از کتب درسی 3 سال دهم، یازدهم و دوازدهم طرح می شوند. برای پاسخگویی به سوالات کنکور ریاضی 1403 باید به خوبی دروس مربوطه را مطالعه کرده و با استفاده از بهترین منابع کمک آموزشی، مهارت های خود را برای حل تست های آن تقویت کنید.

 

برای این که بهترین منابع کنکور ریاضی را بشناسید، می بایست از تجربیات داوطلبان سال های گذشته، مشاوران تحصیلی و یا معلمان خود کمک بگیرید. اما در جدول زیر، با کلیک بر روی لینک موجود می توانید بهترین منابع را مشاهده کرده و با توجه به نیاز و سطح علمی خود آن ها را تهیه کنید.

بهترین منابع کنکور سراسری ریاضی تیر ماه ۱۴۰۳
مشاهده بهترین منابع کنکور تیر 1403 ریاضی 

(برای مشاهده منابع، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

بهترین منابع کنکور تیر ۱۴۰۳ تجربی

پرطرفدارترین گروه آزمایشی که تقریبا نیمی از داوطلبان کنکور را به خود اختصاص می دهد، گروه آزمایشی تجربی است. علت اصلی این امر وجود رشته هایی مثل پزشکی، دندانپزشکی داروسازی و پرستاری و… می باشد که برای کسب رتبه قبولی آن ها باید در رقابت سنگین کنکور تجربی 1403 پیروز شوید. این پیروزی تنها از عهده کسی بر می آید که در سال کنکور به خوبی مطالعه و برنامه ریزی کرده و به تلاش های خود باور دارد.

 

دروس تجربی شامل زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضی و زمین شناسی است که برای پاسخگویی به سوالات کنکور علوم تجربی ۱۴۰۳ در ابتدا باید بر کتاب درسی مسلط باشید. در کنار کتب درسی، استفاده از منابع کمک آموزشی و حل تست های فراوان پیشنهاد می شود تا با تکنیک های تست زنی و نحوه طراحی سوالات کنکور آشنا شوید. استفاده از بهترین منابع این امکان را به شما می دهد که نکات ریز و مخفی کتاب های درسی را پیدا کرده و در تله های طراح کنکور نیفتید. با کلیک بر لینک موجود در جدول زیر، می توانید بهترین منابع کنکور تجربی تیر 1403 را مشاهده نمایید.

بهترین منابع کنکور سراسری تجربی تیر ماه ۱۴۰۳
مشاهده بهترین منابع کنکور تیر 1403 تجربی 

(برای مشاهده منابع، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

بهترین منابع کنکور تیر ۱۴۰۳ انسانی

رشته علوم انسانی یکی از زیر شاخه های رشته های نظری است که داوطلبان ویژه خود را دارد. اکثر متقاضیان کنکور انسانی 1403، سودای وکالت و حقوق در سر دارند که برای رسیدن به آن در یک دانشگاه برتر، باید تمام تلاش و پشتکار خود را به کار گیرند. موفقیت در رقابت بزرگی مثل کنکور انسانی، نیاز به طراحی یک برنامه ریزی اصولی، داشتن منابع مفید و پشتکار دارد.

 

همان طور که می دانید، 90 درصد دروس رشته انسانی حفظیات است. برای این که جملات کتاب های درسی و مباحث آن را فراموش نکنید، باید به 3 اصل مهم پایبند باشید. این 3 اصل مطالعه، مرور و حل تست های کنکور سال های قبل و آزمون های آزمایشی است که البته در کنار برنامه ریزی کنکور انسانی و استفاده از بهترین منابع، این امر امکان پذیر می باشد. در ادامه متن، لینک مستقیم مشاهده منابع کنکور انسانی تیر ماه 1403 را قرار داده ایم که با یک کلیک به آن چه که مورد نیاز شماست، دست می یابید.

بهترین منابع کنکور سراسری انسانی تیر ماه ۱۴۰۳
مشاهده بهترین منابع کنکور تیر 1403 انسانی 

(برای مشاهده منابع، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

بهترین منابع کنکور تیر ۱۴۰۳ هنر

با توجه به آن چه که در مطلب کنکور هنر 1403 قید شده، داوطلبانی که در گروه های آزمایشی اصلی مثل ریاضی، تجربی و انسانی شرکت کرده اند، می توانند در رشته های شناور یعنی هنر و زبان های خارجی نیز ثبت نام خود را انجام دهند.

 

اما در این میان افرادی هستند که تنها یک خرگوش را دنبال می کنند یعنی صرفا کسب رتبه قبولی کنکور هنر ۱۴۰۳ و راه یابی به رشته های دانشگاهی آن، بزرگ ترین هدف آن هاست. بنابراین پیشنهاد می کنیم که با یک برنامه ریزی آگاهانه و فراهم کردن بهترین منابع موجود در بازار، به هدف خود جامه عمل بپوشانند. هنرمندان آینده کشور با یک کلیک بر روی لینک مندرج در جدول زیر می توانید بهترین منابع کنکور هنر تیر ماه 1403 را مشاهده نمایید.

بهترین منابع کنکور سراسری هنر تیر ماه ۱۴۰۳
مشاهده بهترین منابع کنکور تیر 1403 هنر 

(برای مشاهده منابع، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

بهترین منابع کنکور تیر ۱۴۰۳ زبان

 کنکور زبان 1403 همانند گروه آزمایشی هنر جزء رشته های شناور است و داوطلبان می توانند همزمان در گروه آزمایشی اصلی و رشته های شناور شرکت کنند. با توجه به مندرجات لینک تغییرات دفترچه سوالات کنکور ۱۴۰۳، زبان های خارجی دارای یک دفترچه سوال می باشد ک داوطلبان باید در مدت زمان 105 دقیقه به به سوالات زبان تخصصی پاسخ دهند.

 

طرح سوالات کنکور زبان از 4 مهارت Speaking ،Listening ،Reading و Wrtiting است که تسلط بر آن ها نیازمند مطالعه منابع سودمند و شناخته شده ای می باشد. لینکی که در جدول زیر قرار داده ایم، بهترین منابع کنکور زبان تیر ماه 1403 را به شما معرفی می کند.

بهترین منابع کنکور سراسری زبان های خارجی تیر ماه ۱۴۰۳
مشاهده بهترین منابع کنکور تیر 1403 زبان 

(برای مشاهده منابع، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

آیا برای دروس عمومی باید بهترین منابع کنکور سراسری تیر ماه ۱۴۰۳ را مطالعه کرد؟

کنکور سراسری در سال 1403 دست خوش تغییراتی شده که تمامی آن ها در لینک تغییرات کنکور نوشته شده است. یکی از تغییرات خیلی بزرگ کنکور سراسری ۱۴۰۳، حذف دروس عمومی از سوالات این آزمون می باشد؛ یعنی دیگر از دروس عمومی زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی و عربی و همچنین فرهنگ و معارف اسلامی، سوالی در کنکور طرح نمی شود.

 

اما نکته مهم این جاست که به طور مستقیم سوالی از دروس عمومی در کنکور نداریم. به این معنا که با وجود حذف دروس عمومی از کنکور 1403 ما شاهد تاثیر 40 درصدی نمرات امتحانات نهایی آن ها بر روی سوابق تحصیلی و نمره نهایی کنکور هستیم.

 

پس با این تفاسیر باید برای کسب نمره مطلوب در امتحانات نهایی، دروس عمومی را به خوبی مطالعه کرده و از مطالعه بهترین منابع موجود نیز غافل نشوید. بهترین منبع برای کسب نمره عالی در امتحانات نهایی، مطالعه کتب درسی و حل نمونه سوالات سال های گذشته است که با کلیک بر لینک نمونه سوالات امتحان نهایی خرداد می توانید آن ها را دانلود کنید.

فهرست حذفیات کنکور سراسری تیر ماه ۱۴۰۳

فهرست حذفیات کنکور شامل بخش هایی از کتاب های درسی است که طرح سوال از آن ها مجاز نیست. یعنی قسمت های مشخص شده در فایل حذفیات، حذف شده و مورد پرسش قرار نمی گیرند. این فهرست هر ساله توسط سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org منتشر می شود و داوطلبان می توانند با استفاده از آن، از مباحث حذف شده آگاهی یابند.

 

مطالعه و بررسی فهرست حذفیات در طراحی برنامه ریزی کنکور و مدیریت زمان می تواند مفید باشد. به طور مثال می توانید زمان مطالعه قسمت های حذف شده را صرف مطالعه مباحثی کنید که در کنکور تست خیز هستند. یا این که اگر در جلسه کنکور از قسمت های حذف شده سوالی طرح شده بود، به آن پاسخ ندهید و اعتراض خود را اعلام نمایید.

 

چرا که کنکور سراسری دارای نمره منفی می باشد و ممکن است که آن تست را به اشتباه پاسخ داده و اینگونه تراز شما دست خوش تغییر شود. لذا برای دریافت این فهرست می توانید از طریق سایت سازمان سنجش و یا لینک مستقیم موجود در کادر زیر اقدام نمایید.

فهرست حذفیات کنکور سراسری تیر ماه 1403 (به زودی فعال می گردد)

 

سوالات متداول

1- بهترین منابع کنکور تیرماه ۱۴۰۳ چه کتاب هایی هستند؟

کتب درسی که بهترین منابع کنکور تیر ماه ۱۴۰۳هستند اما کتاب های کمک آموزشی خوبی در بازار موجود است که در متن فوق آن ها را ذکر کرده ایم.

2- آیا منابع دروس عمومی کنکور سراسری تیر ماه ۱۴۰۳ را مطالعه کنیم؟

خیر، دروس عمومی از کنکور تیر ماه حذف شده اند.

3- فهرست حذفیات کنکور سراسری تیر ماه ۱۱۴۰۳ را از کجا می توان دانلود کرد؟

برای دانلود حذفیات کنکور تیر باید به سایت سازمان سنجش مراجعه نمود اما لینک مستقیم این فهرست در متن مقاله فوق موجود است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور