خانه کنکور کنکور تجربی تیر ماه ۱۴۰۳ | زمان و مدارک ثبت نام

کنکور تجربی تیر ماه ۱۴۰۳ | زمان و مدارک ثبت نام

کنکور تجربی تیرماه 1403| زمان و مدارک ثبت نام

تا به حال از خودتان پرسیده اید که اصلا کنکور از کجا پیدا شد؟ اولین بار کنکور در سال 1348 برگزار شد که 47هزار و 703 نفر در آن شرکت کرده و تا امروز به صورت همگانی تر و رقابتی تر دنبال می شود به طوری که در سال 1402 تعداد داوطلبان در کنکور سراسری به 1 میلیون 489 هزار و 220 نفر رسیده است.

 

و از سال 1348 تا به امروز مشمول تغییرات بسیار زیادی در حیطه های مختلف مانند نحوه طرح سوالات،  تعداد شرکت کنندگان کنکور و نوع برگزاری آزمون شده است. مثلا در سال جاری تعداد دفعاتی که به اجرا درآمد، به 2 مرتبه افزایش یافت.اما نکته مهم در این رابطه اطلاع دقیق داوطلبان از تمامی شرایط و ضوابط رشته منتخب خود اعم از ریاضی، تجربی و انسانی است که ما می خواهیم در این مقاله به کنکور تجربی، تعداد شرکت کنندگان آن و نحوه برگذاری، ثبت نام و…. بپردازیم.

مهلت مجدد ثبت نام کنکور تجربی تیرماه 1403 ، در تاریخ 29 الی 30 فروردین ماه سال ۱۴۰۳ اعلام شد.

زمان ثبت نام کنکور تجربی تیر ماه 1403

از آنجا که ورود به دانشگاه و پذیرش در موسسات عالی یک بار در سال خواهد بود، اطلاع دقیق از بازه زمانی ثبت نام  کنکور تجربی ۱۴۰۳ اهمیت بسزایی در برنامه ریزی کنکور تجربی1403 شما دارد.

 

دانستن اطلاعاتی همانند زمان ثبت نام، زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور، برگزاری آزمون و اعلام نتایج به شما کمک می کند تا برنامه ریزی بهتر و نتیجه دلخواه تری داشته باشید. به طور مثال اگر از ثبت نام دریافت کار ورود، جا بمانید مسلما تلاش یک سال شما به هدر خواهد رفت.

جدول زمان بندی کنکور تجربی تیرماه ۱۴۰۳

 

زمانبدی کنکور تجربی تیرماه 1403
فرآیندزمان
1ثبت نام کنکور تجربی ۱۴۰۳7 فروردین الی 12 فروردین 1403
تمدید ثبت نام کنکور تجربی 140316 فروردین ماه
مهلت مجدد ثبت نام کنکور تجربی ۱۴۰۳29 الی 30 فروردین ماه
2مشاهده و ویرایش اطلاعات7 فروردین الی 16 فروردین ۱۴۰۳
3دریافت کارت ورود به جلسه4 الی 6 تیر ماه 1403
4برگزاری آزمون سراسریپنج شنبه 7 تیر ماه 1403

جمعه 8 تیر ماه ۱۴۰۳

5ارائه کارنامه خامنیمه دوم مرداد ماه 1403
6ارائه کارنامه نهایی و انتخاب رشتهنیمه دوم مرداد ماه ۱۴۰۳
7اعلام نتیجه نهایی و بارگذاری کارنامه نهایینیمه دوم شهریور ماه 1403

نحوه ثبت نام کنکور تجربی تیر ماه ۱۴۰۳

ثبت نام در کنکور سراسری فقط به صورت اینترنتی و با مراحعه به سایت sangesh.ir صورت خواهد گرفت. لازم است که پیش از اقدام به ثبت نام مدارک مورد نیاز را آماده کرده تا در مراحل انجام آن اختلالی صورت نپذیرد.

 

  • ابتدا به سایت ثبت نام کنکور به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و گزینه “سراسری” را از منوی موجود در سایت انتخاب نمایید.

مرحله اول ثبت نام کنکور تیر

  • بر روی لینک فعال “سیستم ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1403 (نوبت دوم)” کلیک کنید.

مرحله دوم ثبت نام کنکور تیر

  • در این مرحله باید مجددا عبارت “سیستم ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت دوم)” انتخاب کنید.

مرحله سوم ثبت نام کنکور تیر

  • سپس به صفحه ای وارد می شوید که می بایست در صورتی که قبلا برای ورود به ثبت نام اقدام نکرده باشید، ابتدا در سامانه ثبت نام کرده و رمز عبور دریافت نمایید.

مرحله چهارم ثبت نام کنکور تیر

  • در این مرحله می بایست اطلاعات هویتی خود را وارد نموده و یک رمز برای خود در نظر بگیرید. رمز خود را به خاطر سپرده و کلید “عضویت” را بفشارید.

مرحله پنجم ثبت نام کنکور تیر

  • پس از عضویت و ورود به سامانه باید در صفحه زیر عکس اسکن شده” خود را آپلود نمایید.

مرحله ششم ثبت نام کنکور

  • در صفحه بعدی مطابق شکل زیر اطلاعات ثبت احوال شما نمایش داده شده است.

  • در این مرحله صفحه ای باز می شود که در آن باید اطلاعات تماس و محل سکونت خود را وارد کنید.
  • در صفحه بعد اطلاعاتی از قبیل نظام آموزشی، کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی، کد دانش آموزی، عنوان مدرک دیپلم، معدل و… را  وارد کنید.
  • سپس در صفحه بعد نیاز است تا کد سوابق تحصیلی  19 رقمی خود را وارد کنید.
  • در نهایت برای نهایی کردن ثبت نام باید پرداخت هزینه را انجام دهید و پس از آن صفحه ای حاوی کد پیگیری و شماره پرونده نمایش داده خواهد شد که باید از آن پرینت تهیه کرده و تا پایان مراحل کنکور نزد خود نگه دارید.

پس از انجام تمامی مراحل زیر درصورتی که نیاز به  ویرایش اطلاعات کنکور خود داشتید، تا تاریخ 12 فروردین ماه 1403 اقدام به رفع مشکلات، کنید.

شرایط ثبت نام کنکور تجربی تیر ماه ۱۴۰۳

با توجه به دفترچه ثبت نام کنکور  سراسری، ثبت نام کنکور دارای دو دسته از شرایط عمومی و اختصاصی است که لازم است در این مطلب به آن اشاره شود. در صورت نداشتن یکی از شرایط عمومی، قادر به ثبت نام نخواهید بود.

شرایط عمومی

  • عدم اعتراض به نظام جمهوری اسلامی ایران( در صورتی که درگذشته این اتفاق افتاده باشد باید تغییر نظر داوطلب احراز شود)
  • نداشتن سابقه عضویت داوطلب و بستگانش در گروه های غیرقانونی و فراماسونری
  • عدم احراز فساد اخلاقی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی

  • داوطلب باید دارای گواهی دوره پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام آموزشی جدید( تا تاریخ 31\6\1403) یا دیپلم دوره چهارساله نظام قدیم و یا داشتن مدرک دوره کاردانی (فوق دیپلم) باشد.
  • پذیرفته شدگان در دوره روزانه ۱۴۰۲ می توانند در آزمون سراسری 1403 نیز شرکت کنند. در صورت قبولی آزمون جدید، باید از رشته قبلی خود انصراف داده و در رشته جدید به تحصیل بپردازند. این دسته از داوطلبان پس از قبولی و انصراف از رشته خود، قادر به بازگشت دوره نخواهند بود.
  • متقاضیان دوره کارشناسی در صورت دارا بودن شرایط زیر می توانند در آزمون ثبت نام کنند.
  1. فارغ التحصیلانی که مشمول خدمات اجباری تحت نظر سازمان وزارت بهداشت هستند، باید تا تاریخ 31 شهریور ماه سال ۱۴۰۳ یا 30 بهمن ماه سال 1403 (با توجه به نیمه اول یا دوم بودن قبولی داوطلبان) خدمات خود را شروع نکرده باشند. در صورتی که در مقطع دکتری عمومی، دندان پزشکی و داروسازی قبول شوند، می توانند مابقی خدمات خود را پس از اتمام تحصیل انجام دهند.
  2. داوطلبان نباید هرگونه تعهدی به ارگان ها و دستگاه های اجرایی، تعهدات سهمیه بومی و یا سهمیه مناطق محروم، داشته باشند.
  3. در آخر نداشتن ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان نظام وظیفه.
  • متقاضیان کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته دکترای عمومی، دندان پزشکی، دارو سازی و دکتری حرفه ای دامپزشکی با داشتن شرایط بالا به علاوه الزامی بودن خدمت آن ها، می توانند مجددا در آزمون سراسری شرکت کنند.
  • انجام خدمات برای پزشکان و پیراپزشکان برای رشته های مورد نظر وزارت بهداشت، الزامی است.

مدارک تحصیلی مورد نیاز برای ثبت نام کنکور تجربی تیر ماه ۱۴۰۳

حتما برای شما هم این سوال پبش آمده که مدارک لازم برای ثبت نام کنکور تجربی چیست؟ باید بدانید که پیش از انجام مراحل ثبت نام، شما باید مبلغ 208 هزار تومان جهت شرکت در آزمون بپردازید. همچنین اگر متقاضی دانشگاه های پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر دولتی باشید، لازم است کارت اعتباری به مبلغ 57600 تومان تهیه کنید. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کنکور تجربی تیرماه 1403 به شرح زیر است:

  • شناسنامه و کارت ملی
  • شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده (به تعداد گروه های آزمایشی که قصد شرکت در آزمون آن را دارید)
  • کد سوابق دیپلم و یا کد سوابق پیش دانشگاهی (پنجره واحد خدمات الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش به
    نشانی: ir.medu.my و کد دانش آموزی (صادر شده از سوی دبیرستان)
  • کد مربوط به منطقه و کد پستی محل سکونت
  • کد وضعیت نظام وظیفه(داوطلبان مرد). در صورت اطلاع از نحوه دریافت،کد نظام وظیفه کنکور  را مطالعه کنید.
  • معدل کتبی دیپلم و معدل کل دیپلم
  • کد پیگیری مربوط به  سهمیه ایثارگران و رزمندگان
  • کد(13 رقمی) مربوط به داوطلبان غیر ایرانی
  • فایل عکس اسکن شده

نکته: عکسی که در پروفایل ثبت نام خود استفاده می کنید حتما باید پرسنلی، با حجاب کامل( برای خانم ها)، تمام رخ، بدون خط خوردگی و مهر، مربوط به سال جاری و رنگی با پس زمینه سفید باشد. در صورت مناسب نبودن عکس، داوطلب از شرکت در آزمون محروم خواهد شد.

مواد و ضرایب کنکور تجربی تیر ماه 1403

یکی از مهم ترین سوال هایی که در ذهن داوطلبان شکل می گیرد این است: کدام درس را بیشتر بخوانم تا به بهبود رتیه کنکوری ام کمک کند؟

با بررسی مواد و ضرایب دروس، شما آگاهی کاملی از اولویت بندی دروس حائز اهمیت تر پیدا کرده و به طبع آن برنامه ریزی صحیح تر و کارآمد تری دارید.

که در مقاله برنامه ریزی کنکور به صورت کامل به آن پرداخته شده است.

نکته: در سال های اخیر کنکور سراسری دستخوش تغییراتی شد که در مقدمه هم به آن اشاره کردیم اما مهم ترین تغییر در مواد و ضرایب، حذف ضریب دروس عمومی است.

ضرایب دروس تخصصی گروه آزمایشی علوم تجربی در کنکور سراسری ۱۴۰۳
نام درسضریب
زمین شناسی1
ریاضی7
زیست شناسی12
فیزیک7
شیمی9

تمدید ثبت نام کنکور تجربی تیر ماه 1403

ممکن است هنگام اعلام زمان ثبت نام به آن دقت نکرده باشید یا مشکلاتی دامن گیر شما شده باشد به همین دلیل در هر سال، وزارت آموزش و پرورش کشور به داوطلبانی که از ثبت نام بازمانده یا به هر دلیلی قادر به انجام ثبت نام نبوده اند فرصتی مجدد اعطا می کند. از طرف وزارت آموزش و پرورش روی سایت سنجش، در نظر گرفته خواهد شده. همچنین متقاضیانی که نیاز به ویرایش اطلاعات دارند باید در این تاریخ اقدام به رفع مشکلات آن کنند. ثبت نام در کنکور تجربی تیرماه تا 16 فروردین ماه تمدید شد.

سال های گذشته علاوه بر تمدید مهلت ثبت نام کنکور ، وزارت آموزش و پرورش مهلت مجددی به داوطلبان اعطا می کرد که در سال جاری این فرصت، از 29 الی 30 فروردین ماه تعیین گردیده است.

میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور تجربی تیرماه ۱۴۰۳

با توجه به اینکه ملاک سنجش رتبه، میان سوابق تحصیلی و نتیجه آزمون تقسیم شده است، تمامی سوابق تحصیلی در مقطع دبیرستان دارای اهمیت می باشد و بهتر است داوطلبان فقط روی نتیحه آزمون متمرکز نبوده و به بهبود نمره های نهایی خود نیز توجه کافی داشته باشند.سوابق تحصیلی متقضیان در نظام آموزشی جدید( پایه دوازدهم) به طور کلی 50 درصد با تاثیر قطعی است .

این سوابق در دیپلم نظام سالی _واحدی|ترمی 50 درصد می باشد و معدل دیپلم و پیش دانشگاهی را شامل می شود.

نکته: برای داوطلبانی که در خرداد ماه موفق به اخذ دیپلم نشده و در شهریور ماه همان سال  آن را دریافت کرده اند، نمرات سوابق تحصیلی بر اساس نمرات داوطلب در آزمون خرداد می باشد .

 انتخاب رشته کنکور تجربی تیرماه 1403

پس از طی کردن مسیر کنکور و گذراندن آن، شما به حساس ترین مرحله از مسیر خود خواهید رسید. انتخاب رشته حاوی دفترچه ای که در آن قوانین و مقررات انتخاب رشته، نام دانشگاه، کد مندرج هر دانشگاه و موقعیت مکانی آن قرار دارد.

 

هر ساله این دفترچه از طریق سایت سنجش و پس از اعلام نتایج در دسترس داوطلبان قرار گرفته و متقاضیان می بایست طبق محل زندگی خود و علاقمندی زیر شاخه های گروه درسی خود اقدام به الویت بندی دانشگاه ها کنند.تعداد الویت های مجاز در انتخاب رشته کنکور سراسری، حداکثر 150 کد درسی است.

 

به علت حساسیت این مرحله از آزمون بهتر از داوطلبان از مشاوران متخصص در این زمینه کمک گرفته و از قبل نسب به علاقمندی های زیر شاخه گروه  رشته تجربی آگاهی داشته باشند تا نتایج مطلوب تری را کسب کنند لذا برای اطلاعات و دقیق و کامل تر از انتخاب رشته کنکور تجربی حتما مقاله انتخاب رشته کنکور تجربی را مطالعه نمایید.

سوالات متداول

1- زمان ثبت نام کنکور تجربی تیرماه ۱۴۰۳ چه تاریخی است؟

مهلت ثبت نام آن از 7 الی 16 فروردین ماه ۱۴۰۳ بود.

2- نحوه ثبت نام کنکور تجربی تیرماه ۱۴۰۳ به چه صورت انجام می گیرد؟

ثبت نام آن به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org صورت می گیرد.

3- مدارک تحصیلی مورد نیاز برای ثبت نام کنکور تجربی تیرماه ۱۴۰۳ چه چیزهایی است؟

مدارک تحصیلی مورد نیاز شامل کارت ملی و شناسنامه، کد سوابق دیپلم، کد پستی منزل و... که در مقاله به طور کامل به آن پرداخته شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور