خانه کنکور کنکور هنر تیر ماه ۱۴۰۳

کنکور هنر تیر ماه ۱۴۰۳

کنکور هنر تیر ماه 1403

 

کنکور سراسری در 5 گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، زبان و هنر برگزار می شود که هنر و زبان جزء گروه های شناور این آزمون هستند. یعنی داوطلبانی که در یکی از گروه های اصلی ریاضی، تجربی و یا انسانی ثبت نام کنکور را انجام می دهند، می توانند در گروه آزمایشی هنر و زبان نیز شرکت نمایند.

مجری برگزار کننده کنکور هنر، سازمان سنجش است که تمامی اطلاعیه ها، دفترچه های ثبت نام و انتخاب رشته کنکور و… از طریق سایت این سازمان به نشانی sanjesh.org منتشر می شود. شایان ذکر است که پذیرش در برخی از رشته های کنکور هنر دو مرحله ایست؛ به این معنا که علاوه بر کسب حدنصاب رتبه قبولی در کنکور تیر، باید در آزمون عملی نیز ثبت نام و شرکت کرده و نمره قبولی آن را به دست آورند.

کنکور سراسری  در 7 و 8 تیرماه ۱۴۰۳ برگزار می شود. ولی روز دقیق گروه آزمایشی هنر مشخص نشده است.

زمانبندی فرآیندهای کنکور هنر تیر ماه 1403

متقاضیان گروه آزمایشی هنر باید در زمان مقرر به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهند. زمان بندی از زمان ثبت نام کنکور تا اعلام نتایج نهایی از طریق اطلاعیه های سایت سازمان سنجش و یا دفترچه ثبت نام کنکور در دسترس داوطلبان قرار می گیرد. در ادامه جدول زمان بندی تمامی فرآیندهای کنکور هنر تیر ماه ۱۴۰۳ را قرار داده ایم.

جدول زمان بندی فرآیندهای کنکور هنر تیر ماه 1403
فرآیندزمان
ثبت نام7 الی 12 فروردین ماه ۱۴۰۳
تمدید مهلت ثبت نامتا 16 فروردین ماه 1403
ثبت نام مجدد29 الی 30 فروردین ماه ۱۴۰۳
دریافت کارت ورود به جلسه4 الی 6 تیر ماه 1403
رفع نقص کارت ورود به جلسهمشخص نشده است
روز برگزاری کنکور هنرکنکور سراسری  در 7 و 8 تیرماه 1403 برگزار می شود. ولی روز دقیق گروه آزمایشی هنر مشخص نشده است.
ثبت نام آزمون عملیمشخص نشده
برگزاری آزمون عملیمشخص نشده
اعلام نتایج اولیهنیمه دوم مرداد ماه ۱۴۰۳
انتخاب رشتهنیمه دوم مرداد ماه 1403
اعلام نتایج نهایینیمه دوم شهریور ماه ۱۴۰۳

در برخی فرآیندها مثل ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر 1403، زمان دقیق آن ها مشخص نیست. لذا پیشنهاد می کنیم در کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره عضویت داشته باشید تا در اسرع وقت از زمان انجام فرآیندها مطلع گردید.

نحوه ثبت نام کنکور هنر تیر ماه ۱۴۰۳

سازمان سنجش مجری برگزاری کنکور سراسری می باشد لذا تمامی فرآیندهای مربوطه از طریق سایت آن به نشانی sanjesh.org به صورت اینترنتی انجام می شود. در ادامه، نحوه ثبت نام کنکور هنر 1403 در سایت سازمان سنجش را ذکر کرده ایم.

مرحله اول ثبت نام کنکور هنر تیر ماه

  • کلیک بر روی لینک فعال “سیستم ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت دوم)”مرحله دوم ثبت نام کنکور هنر تیر ماه
  • انتخاب عبارت “سیستم ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1403 (نوبت دوم)”

مرحله سوم ثبت نام کنکور هنر تیر ماه

  • کلیک بر روی لینک “ثبت نام کنید” برای دریافت رمز عبورمرحله چهارم ثبت نام کنکور هنر تیر ماه
  • درج اطلاعات هویتی خود و تعیین یک رمز عبور و در نهایت فشردن دکمه “عضویت”

مرحله پنجم ثبت نام کنکور هنر تیر ماه

  • پس از عضویت و ورود به سیستم، بارگذاری عکس با ویژگی های مندرج در دفترچه ثبت نام

مرحله ششم ثبت نام کنکور

  • مشاهده و تایید اطلاعات شناسنامه ای خود

  • وارد کردن اطلاعات تماس و محل سکونت خود
  • درج مشخصات تحصیلی مثل نظام آموزشی، کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی، کد دانش آموزی، عنوان مدرک دیپلم، معدل، کد سوابق تحصیلی و…

در آخر باید سریال خریداری شده ثبت نام کنکور را در کادر مشخص شده درج کرده و از فرم ثبت نام خود پرینت تهیه کنید. این فرم را تا اعلام نتایج کنکور و قبولی در دانشگاه نزد خود حفظ نمایید.

هزینه ثبت نام

برای ثبت نام کنکور همانند دیگر آزمون ها، داوطلبان باید هزینه مربوطه را بپردازند. این هزینه صرف چاپ دفترچه سوالات و برگ پاسخنامه، کارت نصب شده بر روی صندلی که حاوی شماره داوطلبی و مشخصات هویتی است و… می شود. هزینه ثبت نام کنکور هنر تیر ماه ۱۴۰۳ به اضافه هزینه پیامک اطلاع رسانی هنوز 208 هزار تومان می باشد. این هزینه در زمان نام نویسی و حین خرید سریال ثبت نام باید پرداخت شود.

شرایط ثبت نام کنکور هنر تیر ماه ۱۴۰۳

تمامی داوطلبان به جهت ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری هنر، باید از شرایط مندرج در دفترچه راهنما برخوردار باشند. مطابق با مندرجات موجود در لینک شرایط ثبت نام کنکور 1403 و همچنین دفترچه ثبت نام، شرایط به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم بندی می شود که در ادامه آن ها را ذکر کرده ایم. برای دسترسی به شرایط استفاده از سهمیه ها، شرکت در آزمون برای دانش آموزان یازدهم و دوازدهم، ضوابط تحصیل مجدد دانشجویان و… بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

شرایط عمومی

  • معتقد به دین اسلام یا یکی از دین های موجود در قانون اساسی کشور
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • نداشتن سوء پیشینه کیفری و اخلاقی
  • نداشتن سابقه دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران

شرایط اختصاصی

  • داشتن دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 در یکی از شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش که باید تا 31 شهریور ۱۴۰۳ آن را دریافت نمایند.
  • داوطلبان دارای دیپلم 4 ساله نظام قدیم آموزش متوسطه یا مدرک کاردانی می توانند ثبت نام کنند.
  • فارغ التحصیلان مقطع کاردانی رشته های آموزش غیرپزشکی در صورتی که مدرک طرح اجباری خود را تا تاریخ 31 شهریور 1403 و یا 30 بهمن ۱۴۰۳ اخذ کنند، مجاز به ثبت نام در کنکور هستند.
  • افرادی که در رشته های مورد نیاز وزارت بهداشت فارغ التحصیل شده اند و مشمول طرح اجباری قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان هستند، باید تا تاریخ 31 شهریور 1403 و یا 30 بهمن ماه ۱۴۰۳ طرح خود را به پایان رسانند.
  • اگر این افراد در دوره دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی قبول شوند، طرح اجباری ندارند.
  • دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه های سراسری دوره نوبت دوم (شبانه)، مجازی، ظرفیت مازاد، پردیس خودگردان، پیام نور، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد، بدون انصراف از دانشگاه می توانند در کنکور 1403 ثبت نام و شرکت کنند. اما اگر در کنکور قبول شوند، باید از رشته و دانشگاه محل تحصیل قبلی خود انصراف دهند و برگه آن را به دانشگاه محل قبولی جدید ارائه نمایند.
  • کارت پایان خدمت و یا معافیت برای آقایان الزامی است.
  • داوطلبان کنکور هنر تیر ماه ۱۴۰۳ باید در زمان مقرر نسبت به ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون عملی اقدام نمایند.

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور هنر تیر ماه 1403

در زمان نام نویسی یک دفترچه منتشر می شود که شامل اطلاعات مورد نیاز داوطلبان نظیر مدارک ثبت نام کنکور، شرایط، زمان بندی آزمون و… می باشد. مطالعه دفترچه راهنمای نام نویسی یکی از اقداماتی است که باید قبل از پرداخت هزینه سریال ثبت نام توسط متقاضیان انجام شود زیرا هزینه واریز شده قابل بازگشت نیست.

همچنین مطالعه و آگاهی از تمامی نکات پیرامون کنکور باعث می شود تا افراد در حین ثبت نام و یا فرآیندهای پیش رو، دچار مشکل نشوند. در ادامه لینک مستقیم دانلود دفترچه ثبت نام کنکور تیر ماه ۱۴۰۳ را قرار داده ایم.

مدارک لازم جهت ثبت نام کنکور هنر تیر ماه ۱۴۰۳

متقاضیان واجد شرایط کنکور هنر 1403 برای نام نویسی و شرکت در این آزمون باید مدارک مورد نیاز آن را فراهم کنند. طبق مندرجات لینک مدارک ثبت نام کنکور، اطلاعات لازم شامل مشخصات هویتی و شناسنامه ای، محل سکونت، سوابق تحصیلی و دیپلم، عکس و… می باشد.

تمامی اطلاعات نام برده را باید در فرم تقاضانامه اینترنتی وارد کنید اما تنها فایل عکس پرسنلی داوطلبان باید در سایت سازمان سنجش بارگذاری شود. این عکس می بایست ویژگی های موجود در دفترچه را دارا باشد که در متن زیر به طور کامل آن ها را توضیح داده ایم.

مدارک لازم جهت ثبت نام کنکور هنر تیر ماه ۱۴۰۳
اطلاعات هویتی و سکونتمشخصات تحصیلیکد های مورد نیازمشخصات عکس
نام و نام خانوادگیدیپلم نظام جدید آموزشی (نظام 3-3-6)سریال کارت اعتباریعکس 3 در 4 یا 6 در 4
نام پدردیپلم دوره چهار ساله نظام قدیم آموزش متوسطهکد نظام وظیفهفرمت JPG
شماره شناسنامهمدرک دوره پیش دانشگاهیکد سوابق تحصیلی دیپلمابعاد حداکثر 300*400 و حداقل 200*300
کد ملیمدرک کاردانیکد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی (نظام قدیم)حجم زیر 70 کیلوبایت
سری و سریال شناسنامهاخذ مدارک تحصیلی تا تاریخ 31 شهریور ماه 1403کد عنوان دیپلمتهیه عکس در سال جاری
تاریخ تولدمعدل کتبی دیپلمکد دانش آموزی دیپلم و پیش دانشگاهیاسکن نکردن عکس از روی کارت ملی یا شناسنامه
آدرس محل سکونتمعدل کل دیپلمکد 12 رقمی سهمیهعکس بدون اثر مهر، منگنه، لکه و…
شماره تماسمعدل پیش دانشگاهی (نظام قدیم)کد استان و بخش محل اقامتنداشتن حاشیه اضافی
کد پستیمعدل پایه یازدهم (نظام جدید)کد 13 رقمی داوطلبان اتباعتمام رخ با زمینه سفید

نکته مهم: داشتن یکی از مدارک نام برده در جدول فوق برای ثبت نام کنکور کفایت می کند.

معرفی منابع کنکور هنر تیر ماه ۱۴۰۳

موفقیت در هر کاری ملزم به داشتن نقشه راه و وسایل مورد نیاز آن می باشد. کنکور سراسری نیز چنین است؛ به این معنا که اگر مسیر رسیدن به رتبه قبولی و هدف خود را یک جاده در نظر بگیرید، برای گذر از سختی ها و ناملایمات این مسیر باید نقشه و توشه راه خوبی به همراه داشته باشید تا بتوانید در  زمان اعلام نتایج کنکور به نتیجه مطلوب خود دست پیدا کنید.

توشه راه در این جا تعبیر دیگری از منابع کنکور است یعنی با داشتن برنامه ریزی درسی و مدیریت زمان اصولی و همچنین بهترین منابع کمک آموزشی می توانید مسیر پر پیچ و خم این آزمون را به آسانی طی کنید.

یکی از راه های به دست آوردن بهترین منابع و کتاب های کنکور هنر، استفاده از تجربیات پذیرفته شدگان و رتبه قبولی های سال های گذشته است. همچنین گفتگو و مشاوره با معلمان، مشاوران تحصیلی و البته توجه به سطح درسی خود می توان این منابع را پیدا کرد.

شایان ذکر است، اکثر کتاب های کمک آموزشی بازار یک موضوع را تدریس می کنند و حتی بیشترین تست های موجود در این کتب، یک منبع دارند که شامل تست های موجود در لینک سوالات کنکور هنر و آزمون های آزمایشی سال های گذشته می باشد.

لذا باید با توجه به آن چه که گفته شد و سطح علمی خود از ضعیف تا قوی، کتاب های مورد نظر را تهیه کرده و یا در کلاس های کنکور شرکت نمایید. در ادامه متن، با کلیک بر لینک موجود درجدول می توانید بهترین منابع کنکور هنر 1403 را مشاهده کنید.

معرفی بهترین منابع کنکور هنر تیر ماه ۱۴۰۳
مشاهده بهترین منابع کنکور هنر تیر ماه 1403

(برای مشاهده منابع، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

مواد و ضرایب دروس اختصاصی کنکور هنر تیر ماه ۱۴۰۳

همان طور که می دانید، به دنبال مجموعه تغییرات موجود در لینک تغییرات کنکور، حذف دروس عمومی و افزایش ضرایب دروس تخصصی در سال 1403 رخ داد. یعنی دفترچه سوالات دروس عمومی از کنکور خداحافظی کرده و جای خود را به سوابق تحصیلی داوطلبان بخشیده است.

با این وجود از ضرایب دروس عمومی در کنکور خبری نیست و تنها ضرایب دروس تخصصی را داریم که در جدول زیر آن ها را می توانید مشاهده کنید. شایان ذکر است که مواد و ضرایب دروس تخصصی کنکور هنر تیر ماه ۱۴۰۳ از طریق دفترچه ثبت نام آن اطلاع رسانی شده است.

مواد و ضرایب دروس تخصصی گروه آزمایشی کنکور هنر تیر ماه 1403
نام درسضریب
درک عمومی هنر12
درک عمومی ریاضی – فیزیک5
خلاقیت تصویری و تجسمی3

نکته مهم: نمره آزمون عملی برای رشته های دارای آزمون عملی، به عنوان درس تخصصی با ضریب 12 در نظر گرفته می شود.

تاثیر سوابق تحصیلی

در لینک حذف دروس عمومی از کنکور قید شده که از کتاب های فارسی، زبان انگلیسی، عربی و معارف اسلامی سوالی طرح نمی شود و کنکور صرفا برای دروس تخصصی برگزار می گردد. اما سوال اینجاست که سهم دروس عمومی چگونه در کنکور سراسری محاسبه می شود؟

سهم دروس عمومی در سوابق تحصیلی داوطلبان تاثیر گذار است یعنی نمرات امتحانات نهایی این دروس در کنکور هنر تیر ماه ۱۴۰۳ به صورت 40 درصد بر روی نمره کل آزمون تاثیر قطعی دارد. البته برای داوطلبان نظام جدید و قدیم این ضرایب متفاوت است که در جداول زیر درج شده اند.

تاثیر سوابق تحصیلی دروس عمومی دیپلم هنر نظام جدید در کنکور تیر ماه 1403
نام درسضریب
فارسی 321.63
عربی، زبان قرآن 3 / عربی 3 (زبان تخصصی رشته)9.05
تعلیمات دینی 3 (دینی، اخلاق و قرآن) / اصول عقاید 316.52
زبان خارجی 311.80
سلامت و بهداشت3.44

داوطلبانی که مدرک دیپلم نظام جدید دارند، تنها نمرات دیپلم بر روی نتایج کنکور تاثیرگذار است. اما متقاضیانی که دیپلم نظام قدیم و مدرک پیش دانشگاهی دارند، نمرات هر دو مدرک بر روی نمره آزمون آن ها موثر می باشد.

تاثیر سوابق تحصیلی دروس عمومی دیپلم هنر نظام قدیم در کنکور تیر ماه ۱۴۰۳
نام درسضریب
زبان فارسی 3 (ریاضی و تجربی)8.11
ادبیات فارسی 3 (ریاضی و تجربی)8.11
زبان فارسی تخصصی (ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی)16.22
عربی 3 (ریاضی و تجربی)9.05
عربی 3 (ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی)9.05
زبان خارجی 3 (همه رشته ها)11.80
تاثیر سوابق تحصیلی دروس عمومی پیش دانشگاهی هنر نظام قدیم در کنکور تیر ماه 1403
نام درسضریب
زبان فارسی 3 (همه رشته ها)5.41
معارف اسلامی (همه رشته ها) / اصول و عقاید (علوم و معارف اسلامی)4.13

معرفی رشته های کنکور هنر تیر ماه ۱۴۰۳

لیست رشته های کنکور هنر هر ساله توسط دفترچه ثبت نام و دفترچه انتخاب رشته در دسترس داوطلبان قرار می گیرد. تعدادی از این رشته ها دارای آزمون عملی هستند و متقاضیان باید در زمان مقرر نسبت به ثبت نام و شرکت در آزمون آن ها اقدام نماید. در ادامه، لیست رشته های کنکور هنر تیر ماه 1403 را در جدول قرار داده ایم.

رشته های کنکور هنر تیر ماه ۱۴۰۳
کارشناسی پیوسته
آموزش هنر (ویژه فرهنگیان)آهنگسازیادبیات نمایشیارتباط تصویری
بازیگریباستان شناسیتلویزیون و هنرهای دیجیتالیتولید سیما
سینماصنایع دستیطراحی پارچهطراحی صنعتی
طراحی صحنهطراحی لباسطراحی و چاپ پارچهطراحی و ساخت طلا و جواهر
عکاسیفرشکارگردانیکارگردانی تلویزیون
کتابت و نگارگریگرافیک (ویژه دانشگاه فنی و حرفه ای)مجسمه سازیمرمت اشیاء فرهنگی و تاریخی
مرمت بناهای تاریخیموزهنقاشینقاشی ایرانی
نمایش عروسکینوازندگی موسیقی ایرانینوازندگی موسیقی جهانیهنر اسلامی
هنر های صناعی
کاردانی ناپیوسته
انیمیشنباستان شناسیحفاظت و مرمت آثار تاریخیطراحی پوشاک
هنر سفالگریکاردانی هنرهای تجسمی گرافیک

رشته های دارای آزمون عملی

در برخی از رشته های کنکور هنر پذیرش دو مرحله ایست یعنی داوطلبان پس از شرکت در کنکور سراسری، باید در آزمون عملی آن رشته نیز نمره قبولی کسب کنند. رشته های دارای آزمون عملی که ضریب 12 دارند، به شرح زیر است.

رشته های دارای آزمون عملی کنکور هنر تیرماه 1403
نقاشیارتباط تصویریطراحی پارچهطراحی لباس
آموزش هنرگرافیکطراحی صنعتیادبیات نمایشی
مجسمه سازینوازندگی موسیقی ایرانینوازندگی موسیقی جهانیکتابت و نگارگری
آهنگسازیبازیگریطراحی صحنهنمایش عروسکی
عکاسیسینما

برنامه ریزی کنکور هنر تیر ماه ۱۴۰۳

برنامه ریزی کنکور هنر تیر ماه 1403

کنکور را همانند یک مسیر کوه نوردی تصور کنید. برای طی کردن مسیر یک کوه تا رسیدن به قله، باید وسایل مورد نیاز و نقشه راه به همراه داشته باشید تا به سلامت و موفقیت به بالای کوه برسید. در ابتدا برای رسیدن به رتبه قبولی رشته و دانشگاه مورد نظر خود، باید یک برنامه طراحی کنید.

برنامه ریزی کنکور هنر باید ویژگی هایی نظیر انعطاف پذیری، شخصی سازی شده و منحصر به فرد، داشتن ساعات بیداری و خواب منظم و… را داشته باشد. همچنین ساعات مطالعه، استراحت، اوقات فراغت و تفریح و… را باید در برنامه ریزی خود بگنجانید. در متن زیر با طی کردن مراحلی که ذکر شده، می توانید برنامه ریزی مناسب با شرایط و روحیات خود را طراحی کنید.

  1. یک برگه کاغذ بردارید و از زمانی که بیدار شده و روز خود را شروع می کنید تا زمانی که می خوابید، کارها و امورات خود را بنویسید.
  2. روی آن برگه کاغذ باید تک به تک کارهایی که در طول یک روز کاری و درسی خود انجام می دهید، پیاده کنید.
  3. ساعات بیکاری را از بین نوشته های خود بیرون بکشید و برای آن ها برنامه بچینید.
  4. اگر مدتیست که از درس و مدرسه دور بوده اید، از ساعات پایین مطالعه مثلا 3 ساعت شروع کنید.
  5. سعی کنید که ساعات مطالعه خود را به مرور زمان افزایش دهید.
  6. واقع بینانه برنامه ریزی خود را طراحی کنید چرا که عمل به برنامه ریزی خیلی مهم است.
  7. نظم در ساعات خواب و بیدار شدن یکی از مورادیست که باید در برنامه ریزی به آن جایگاه ویژه ای داد.
  8. حتما در آخر هر روز، گزارشکار آن روز را یادداشت کرده و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی نمایید.
  9. همچنین داشتن برنامه ریزی ماهانه، هفتگی و روزانه به کارهای شما نظم می بخشد.

برنامه ریزی ماهانه: مشخص کردن کتاب هایی که قرار است در طول یک ماه مطالعه شود.

برنامه ریزی هفتگی: در این برنامه ریزی باید مباحث هر کتاب، تست زنی، میزان ساعات کلاس آموزشی و… قرار بگیرد.

برنامه ریزی روزانه: این برنامه باید از شب قبل تنظیم شود چرا که ذهن شما مرتب شده و باعث طبقه بندی شدن آن خواهد شد. همچنین ساعات انجام کارها را به طور حدودی بنویسید و تمام همت خود را به کار بگیرید تا در اسرع وقت کارها به انجام برسد.

آزمون عملی کنکور هنر تیر ماه 1403

در برخی از رشته های هنر، پذیرش داوطلبان صرفا بر اساس نمره و رتبه قبولی کنکور نیست بلکه باید در آزمون عملی آن رشته نیز شرکت نموده و نمره حدنصاب را کسب کنند. ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر معمولا بعد از اتمام زمان برگزاری کنکور از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود.

نحوه ثبت نام آزمون عملی

داوطلبان واجد شرایط ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر که در جلسه کنکور هنر ۱۴۰۳ حضور داشته اند، می توانند در آزمون عملی رشته مورد نظر خود ثبت نام کنند. در ادامه مراحل نام نویسی و پرداخت هزینه آزمون عملی را شرح داده ایم.

  • به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه نموده و گزینه “سراسری” را انتخاب کنید.

مرحله اول ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر 1401

  • عبارت “اعلام علاقه مندی به شرکت در آزمون عملی رشته های هنر و علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی (آزمون سراسری 1403)” را لمس نمایید.

مرحله شش ثبت نام آزمون عملی هنر

  • به یکی از 3 روش زیر می توانید به سامانه وارد شده و ثبت نام خود را به انجام برسانید.
  1. روش اول: شماره پرونده، شماره داوطلبی و شماره شناسنامه
  2. روش دوم: شماره پرونده و رسید ثبت نام
  3. روش سوم: شماره پرونده و رسید انتخاب رشته علاقه مندی رشته های خاص

مرحله هفت ثبت نام آزمون عملی هنردر ادامه علاقه مندی خود را نسبت به شرکت در آزمون عملی رشته مورد نظر کنکور هنر 1403 اعلام کنید.

هزینه ثبت نام آزمون عملی

برای ثبت نام آزمون عملی داوطلبان می توانند حداکثر دو مجموعه را انتخاب کنند که البته باید هزینه آن ها را بپردازند. در دوره گذشته هزینه ثبت نام و شرکت در آزمون عملی کنکور هنر برابر با 225 هزار تومان بود و انتظار می رود برای امسال این مبلغ افزایش یابد. تا به این لحظه هزینه ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر سال ۱۴۰۳ مشخص نشده اما به محض این که اعلام شود، متن مقاله بروزرسانی خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آزمون عملی، بر روی لینک فوق کلیک کنید.

محل برگزاری آزمون عملی

قبل از برگزاری آزمون عملی کنکور هنر، سایت سازمان سنجش کارت ورود به جلسه آن را منتشر می کند. داوطلبان باید در زمان مقرر کارت ورود به جلسه آزمون عملی کنکور هنر را دریافت کرده و از زمان و محل برگزاری این آزمون مطلع شوند. زمان برگزاری و انتشار کارت ورود به جلسه هنوز مشخص نشده است. اما به محض این که اعلام شود، متن مقاله بروزرسانی خواهد شد. و همچنین در جدول زمان بندی ابتدای همین مقاله اطلاع رسانی می شود.

انتخاب رشته کنکور هنر تیر ماه 1403

تمامی شرکت کنندگان این آزمون پس از دریافت نتایج کنکور و مشاهده رتبه خود باید انتخاب رشته کنند. انتخاب رشته کنکور امری حساس و مهم است که باید به طور دقیق و آگاهانه به انجام برسد لذا پیشنهاد می کنیم، برای انجام این امر از افراد با تجربه ای که در حیطه مشاوره تحصیلی فعالیت می کنند، کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید بر روی لینک مشاوره انتخاب رشته کنکور کلیک نمایید.

 

مشاوره انتخاب رشته

اولین توصیه مشاوران این است که دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر را به طور دقیق مطالعه کرده و رشته های مورد علاقه خود را از آن استخراج کنید. برای اولویت بندی و چینش انتخاب ها باید فاکتورهای مهمی نظیر علاقه فردی، شرایط، رتبه کنکور و توانایی های خود را در نظر داشته باشید. همچنین کد رشته محل ها را بر اساس 3 رنگ زرد، سبز و قرمز تنظیم کنید.

رنگ زرد: در قسمت زرد رنگ جدول، انتخاب های خوش بینانه را قرار دهید. قبولی در این انتخاب ها رتبه ای به مراتب بهتر از رتبه حال حاضر شما نیاز دارد و بر همین اساس آن ها را خوش بینانه می نامیم.

رنگ سبز: کد رشته محل هایی که کف قبولی شماست، در این بخش قرار می گیرند. به این معنا که احتمال قبولی شما در این رشته ها بسیار زیاد است.

رنگ قرمز: این بخش از فرم انتخاب رشته را انتخاب هایی اشغال می کنند که قبولی در آن ها به رتبه ای به نسبت پایین تر از رتبه شما نیاز دارد. یعنی اگر در دو انتخاب فوق شانسی نداشته باشید، حتما در رشته های قسمت قرمز رنگ قبولی از آن شماست.

نحوه انتخاب رشته

مرحله اول انتخاب رشته کنکور سراسری

  • کلیک بر روی لینک فعال شده “انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳”

مرحله دوم انتخاب رشته کنکور سراسری

  • فعال کردن تیک عبارت “اطلاعیه های دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1403 را مطالعه نموده ام” و فشردن دکمه “تایید و ادامه – گام بعدی”

مرحله سوم انتخاب رشته کنکور سراسری

  • انتخاب یکی از سه روش مندرج در تصویر برای ورود به سیستم انتخاب رشته

مرحله چهارم انتخاب رشته کنکور سراسری

  • تکمیل فرم انتخاب رشته و لمس گزینه “تایید و ادامه”

مرحله پنجم انتخاب رشته کنکور سراسری

دانلود دفترچه انتخاب رشته

دفترچه انتخاب رشته کنکور همزمان با آغاز این فرآیند از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود. انتخاب رشته کنکور هنر تیر ماه ۱۴۰۲ در نیمه دوم مرداد ماه امسال آغاز خواهد شد و فایل دفترچه نیز در حوالی همین تاریخ در دسترس شما قرار می گیرد.

در ادامه، فایل دفترچه انتخاب رشته کنکور سال گذشته را برای آشنایی هر چه بیشتر شما با رشته ها، شرایط و ضوابط، دانشگاه ها، ظرفیت پذیرش و… قرار داده ایم. لینک دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر تیر ماه ۱۴۰۳نیز قرار دارد اما به محض انتشار آن، فعال می شود.

دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۳ (به محض انتشار، فعال می شود.)

 

سوالات متداول

1- چه زمانی کنکور هنر تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار می شود؟

کنکور سراسری  در 7 و 8 تیرماه ۱۴۰۳ برگزار می شود. ولی روز دقیق گروه آزمایشی هنر مشخص نشده است. 

2- کارت ورود به جلسه کنکور هنر تیر ماه ۱۴۰۳ در چه تاریخی قابل دریافت می باشد؟

کارت ورود به جلسه کنکور هنر از 4 الی 6 تیرماه ۱۴۰۳ قابل دریافت از سایت سازمان سنجش می باشد.

3- ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر تیر ماه ۱۴۰۳ در چه روزی است؟

هنوز زمان ثبت نام مشخص نشده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور