خانه دانشگاه آزاد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما کلیبر – آبش احمد 1401

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما کلیبر – آبش احمد 1401

ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد 1401
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401

پس از اعلام نتایج کنکور، افراد بسیاری در صدد ثبت نام بدون کنکور برمی آیند. اما این نوع از ثبت نام، در کدام یک از دانشگاه ها امکان پذیر است؟ در پاسخ می توان گفت هم دانشگاه های سراسری و هم دانشگاه های آزاد بسیاری هستند که به صورت بدون آزمون، به پذیرش دانشجو می پردازند.

در این میان، داوطلبانی که تمایل به تحصیل در دانشگاه های آزاد داشته اما به هر دلیلی موفق به ثبت نام کنکور آزاد نشده اند، می توانند به دفترچه رشته های بدون آزمون این دانشگاه ها، در چهار دوره کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، مراجعه کرده و کد رشته / محل های مورد نظر را استخراج نمایند.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ه صورت اینترنتی و از طریق مراجعه به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org انجام می گیرد.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما کلیبر – آبش احمد 1401

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد در دو مقطع کاردانی و کارشناسی، به صورت پیوسته و ناپیوسته ارائه می شوند. علاقه مندان به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401 می بایست در موعد مقرر به سایت انتخاب رشته کنکور آزاد مراجعه کرده و کد رشته محل های خود را در این سامانه به ثبت برسانند.

زمان ثبت نام نیمسال اول (مهر ماه)

جدول زیر بیان گر زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد در نیمسال تحصیلی مهر ماه می باشد. داوطلبان لازم است ابتدا هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401 را پرداخت کرده تا بتوانند وارد سامانه ثبت نام و انتخاب رشته شوند.

زمانبندی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد واحد سما کلیبر – آبش احمد 1401
مقطعزمان ثبت نام اولیهتمدید مهلت ثبت ناممهلت مجدد
کاردانی پیوسته5 الی 27 مرداد ماهتا 6 شهریور ماهتا 8 شهریور ماه
کاردانی ناپیوسته18 الی 28 مرداد ماه
کارشناسی پیوسته
کارشناسی ناپیوسته25 تیر ماه الی 5 مرداد ماه

زمان ثبت نام نیمسال دوم (بهمن ماه)

داوطلبانی که شرایط ثبت نام در نیمسال اول تحصیلی را ندارند، می توانند تا انتشار دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته ترم بهمن، صبر نموده و درصورتی که رشته مورد نظر آن ها بین رشته های بدون کنکور آزاد بهمن ماه باشد، می توانند اقدام به انتخاب رشته نمایند.

مطابق با انجام این روند در سال های گذشته، انتظار می رود نام نویسی این نیمسال دوم این دانشگاه در آذر ماه انجام گیرد اما از آن جایی که هنوز زمان دقیقی برای آن اعلام نشده است، حهت اطلاع دقیق از زمان انتشار دفترچه و ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد در بهمن ماه می توانید در  کانال تلگرام بدون آزمون  عضو شوید.

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما کلیبر – آبش احمد 1401

مطابق توضیحات گفته شده، داوطلبان برای ثبت نام در این دانشگاه می بایست به به صورت اینترنتی اقدام نمایند که بدین منظور لازم است به سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد یعنی سامانه مرکز سنجش، پذیر و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد مراجعه کنید که در ادامه توضیحات لازم برای انجام این فرآیند درج شده است.

البته ذکر این نکته ضروری است که باید به هنگام نام نویسی لینک مربوط به مقطع مورد نظر خود را انتخاب نموده و بقیه مراحل را مطابق با راهنمای ذیل طی کنید.

  • به سایت azmoon.org مراجعه نموده و روی لینک فعال “ثبت نام و انتخاب رشته دوره بدون آزمون مقطع کارشناسی ناپیوسته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی 1401” در نیمسال مورد نظر کلیک کنید.

مرحله اول ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آژاد

  • در این صفحه گزینه “خرید کارت” را بفشارید.

مرحله دوم ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

  • اکنون برای آغاز خرید مراحل کارت اعتباری، دکمه “ادامه” را انتخاب نمایید.

مرحله سوم ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

  • با کلیک بر روی دوره مورد نظر خود، به مرحله بعدی منتقل شوید.

نکته: به محض فرا رسیدن زمان ثبت نام مقاطع مختلف، لینک نام نویسی آن ها نیز به این لیست اضافه خواهد شد.

مرحله چهارم ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

  • سپس با فشردن کلید “بلی” تمایل خود را جهت ادامه مراحل اعلام نمایید.

مرحله پنجم ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

  • در اینجا اطلاعات خواسته شده را وارد و در ادامه گزینه “ثبت اطلاعات و نهایی نمودن خرید” را انتخاب نمایید.

مرحله ششم ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

  • حالا مجددا با فشردن کلید “بلی” صحت اطلاعات خود را تایید کنید.

مرحله هفتم ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

  • در نهایت جهت واریز هزینه مورد مشخص شده، در صفجه پیش رو، پس از درج اطلاعات کارت بانکی خود، روی کلید “پرداخت” کلیک کنید.

مرحله هشتم ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

  • با دریافت شناسه پرداخت، دوباره به مرحله دوم بازگشته و لینک “ثبت نام” را انتخاب نمایید.

مرحله نهم ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

  • پس از درج اطلاعات خواسته شده از جمله شماره سریال کارت اعتباری  و کلیک بر روی کلید “ورود به ثبت نام” می توانید مراحل نام نویسی خود را آغاز کنید.

مرحله دهم ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

جهت انجام مراحل بعدی نیز می بایست مطابقمراحل ذیل عمل کرده و کد رشته محل های مورد نظر خود را در فرم انتخاب رشته وارد نمایید.

  1. کد رشته و محل تقاضا را از دفترچه ثبت نام پیدا و ضمن وارد کردن در قسمت مربوطه، گزینه “جستجو” را برگزینید تا رشته و دانشگاه مورد نظر شما یافت شود.
  2. سپس کلید “تایید” را انتخاب کرده تا رشته درج شده ثبت شود، برای مابقی کد رشته ها نیز می توانید به همین طریق عمل کنید.
  3. با به پایان رساندن مراحل ثبت نام یک کد رهگیری دریافت خواهید نمود که لازم است تا زمان اعلام نتایج آن را پیش خود نگه دارید.
  4. در نهایت به منظور ذخیره اطلاعات وارد شده، روی عبارت “تایید نهایی” کلیک نمایید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما کلیبر – آبش احمد 1401

شرایطی که برای ثبت نام بدون آزمون این دانشگاه ها، در نظر گرفته می شود، به طور کامل در دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور آزاد 1401 قابل مشاهده است. مهم ترین شرایطی که برای عموم داوطلبان دوره های کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، مطرح است در ادامه بیان شده اند.

شرایط عمومی

  • اعتقاد و عمل نمودن به دین اسلام و یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی کشور
  • عدم عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدر
  • برخورداری از توانایی جسمی متناسب با رشته مورد نظر
  • عدم فساد اخلاقی
  • نداشتن ممنوعیت از شروع و ادامه تحصیل از لحاظ قوانین و مقررات کشور
  • عدم مشکل نظام وظیفه برای آقایان

شرایط اختصاصی

ثبت نام دوره کاردانی ناپیوسته

  • ارائه گواهی نامه پایان تحصیلات دوره متوسطه نظام جدید 3 – 3 – 6 یا گواهی نامه دوره پیش دانشگاهی (نظام سالی / واحدی یا ترمی / واحدی در صورتی که تا تاریخ 31 شهریور ماه 1401 اخذ گردد.) برای نام نویسی در این مقطع الزامی خواهد بود.
  • افرادی که دارای مدرک دیپلم فنی و حرفه ای یا کاردانش نظام قدیم هنرستان هستند، در صورتی که فاقد مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی باشند، امکان ثبت نام در این دوره تحصیلی را نخواهند داشت.
  • متقاضیانی که فارغ التحصیل دوره های کاردانی یکی از گروه های پزشکی هستند، در صورت پایان طرح تعهد خدمت خود می توانند در دوره کاردانی ناپیوسته ثبت نام کنند.
  • داوطلبانی که مدرک کاردانی پیوسته و یا ناپیوسته دارند، اگر از لحاظ نظام وظیفه مشکلی نداشته باشند، امکان نام نویسی مجدد در دوره کاردانی ناپیوسته را خواهند داشت.
  • افرادی که متقاضی رشته های هنر های نمایشی _بازیگری و هنر های نمایشی _ کارگردانی هستند، می بایست از نظر وضعیت سلامت جسمانی، نداشتن بیماری های قلبی و تنفسی اطمینان حاصل نموده و معلولیت حادی نیز نداشته باشند.

ثبت نام دوره کاردانی پیوسته

  • دارا بودن گواهی نامه پایان تحصیلات دوره متوسطه نظام جدید 3 – 3 – 6 (شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش) یا فارغ التحصیلی در یکی از رشته های مذکور تا پایان شهریور ماه 1401، دیپلم فنی و حرفه ای دوره چهار ساله (نظام قدیم)
  • متقاضیانی که دارای مدرک دیپلم نظام قدیم یکی از رشته های فنی و حرفه ای، کاردانش و هنرستان نظام قدیم باشند، صرفا مجاز به انتخاب یکی از رشته های دوره کاردانی متناسب با دیپلم خود خواهند بود.
  • برای ثبت نام در رشته تربیت بدنی احتیاجی به احراز شرط تناسب مدرک دیپلم با رشته های دوره کاردانی نیست.

ثبت نام دوره کارشناسی ناپیوسته

  • دارا بودن گواهی نامه کاردانی رشته های مورد تایید وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد و همینطور مراکز ضمن خدمت آموزش و پرورش برای شرکت در پذیرش این مقطع اجباری می باشد.
  • داوطلبان باید مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته و کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  را داشته باشند.
  • کسانی که در گذشته در مقطع کارشناسی پیوسته مشغول به تحصیل بوده ولی بنا به دلایلی ادامه تحصیل نداده و دارای مدرک کاردانی می باشند، چنانچه از نظر وظعیت نظام وظیفه مشکلی ندارند، این امکان را خواهند داشت تا در دوره کارشناسی ناپیوسته ثبت نام نمایند. در ضمن این دسته از داوطلبان به تشخیص معاونت آموزشی دانشگاه باید دروس جبرانی بگذرانند.
  • افراد فارغ التحصیل رشته های گروه پزشکی مقطع کاردانی چنانچه طرح تعهد خدمت خود را به پایان رسانده باشند، این امکان را دارند تا در دوره کارشناسی ناپیوسته ثبت نام کنند. البته این دسته باید مدرک پایان طرح خود را در زمان ثبت نام حضوری به دانشگاه ارائه دهند.
  • داوطلبان می بایست توجه داشته باشند که در صورت پذیرفته شدن، باید برای فارغ التحصیلی از این دانشگاه موفق به کسب معدل کل دوره 12 شده باشند در غیر این صورت فقط گواهی گذراندن دروس دوره دریافت خواهند نمود.

ثبت نام دوره کارشناسی پیوسته

  • دارا بودن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم متوسطه یا مدرک دیپلم نظام جدید (3 – 3 – 6)
  • متقاضیانی که مدرک دیپلم رشته های فنی و حرفه ای و یا کاردانش نظام قدیم را دارند، اجازه ثبت نام در این دوره تحصیلی را نخواهند داشت.
  • مشمولانی که در گذشته در یکی از دانشگاه ها در حال تحصیل بوده اند ولی از رشته تحصیلی خود انصراف داده و یا اخراج شده اند، نمی توانند در این دوره ثبت نام کنند مگر آن که دارای کارت پایان خدمت بوده و یا گواهی معافیت از خدمت باشند.
  • افراد فارغ التحصیل شده مقطع کاردانی گروه پزشکی، در صورتی مجاز به ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته هستند که طرح تعهد خدمت خود را به پایان رسانده باشند. همچنین لازم به ذکر است که این دسته از داوطلبان باید در زمان ثبت نام حضوری، گواهی طرح تعهد خدمت خود را به دانشگاه محل پذیرش ارائه دهند.
  • متقاضیانی که علاقه مند به انتخاب رشته مهندسی دریا _ دریانوردی هستند، باید دارای سلامت کامل جسمانی علی الخصوص از لحاظ بینایی و کور رنگی باشند.
  • داوطلبانی که دارای مدرک حوزوی هستند، مدارک آن ها معادل دیپلم کامل نظام قدیم متوسطه تلقی شده و در صورتی که قصد تحصیل همزمان در حوزه را نداشته و از نظر نظام وظیفه نیز مشکلی نداشته باشند، مانعی برای ثبت نام آنان وجود ندارد.

مدارک ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد واحد سما کلیبر – آبش احمد 1401

داوطلبان باید مدارک ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور را به صورت اینترنتی در سایت مربوطه وارد نمایند. اما به طور کلی این مدارک شامل موارد خاصی نیست. در واقع به جز یک قطعه عکس پرسنلی 3*4، نیاز به بارگذاری مدرک دیگری نمی باشد ولی اطلاعاتی همچون کد ملی، تاریخ تولد، نام پدر و … مطمئنا نیاز است. از همین رو توصیه می شود تمام مدارکی که به نظر لازم است، به هنگام ثبت نام در کنار خود داشته باشید تا از بروز هرگونه خطا جلوگیری شود.

گفتیم که به جز یک عکس 3*4 فایل دیگری نیاز به بارگذاری نخواهد داشت. اما این عکس هم شرایط خاص خود را دارد.

  • فایل عکس پرسنلی داوطلب باید به صورت اسکن شده، به هنگام ثبت نام و در قسمت خواسته شده بارگذاری گردد.
  • این عکس باید به صورت 3*4 یا 4*6 باشد.
  • عکس داوطلب باید ترجیحا دارای پس زمینه سفید و تمام رخ باشد.
  • با فرمت JPG باشد.
  • حداکثر حجم عکس باید 70 کیلوبایت باشد.
  • ابعاد عکس حداقل 200×300 و حداکثر 300×400 پیکسل باشد.
  • بدون حاشیه زائد بوده و فاقد هر عاملی که باعث مخدوش شدن آن است، باشد.

نکته قابل توجه برای متقاضیان ثبت نام در دوره کارشناسی ناپیوسته، این است که در صورت قبولی باید گواهی فارغ التحصیلی و تاییدیه مدرک کاردانی خود را به دانشگاه، ارائه دهند. به علاوه پس از گذشت حداکثر دو ماه، باید ریزنمرات مقطع کاردانی داوطلب، توسط وی به واحد دانشگاهی عرضه گردد.

شهریه دانشگاه آزاد واحد سما کلیبر – آبش احمد 1401

شهریه آزاد به دو قسمت ثابت و متغیر تقسیم می شود. شهریه ثابت، همان طور که از نامش پیداست، در طول دوره تحصیل ثابت بوده اما برای ورودی های مختلف، متفاوت است. شهریه متغیر، با توجه به رشته، نوع و تعداد واحدهایی که دانشجو در هر ترم اخذ می نماید در نظر گرفته می شود. بنابراین نمی توان مبلغ دقیق شهریه یک ترم را حدس زد اما می توان یک حدودی برای آن تعیین نمود.

شهریه دانشگاه آزاد واحد سما کلیبر – آبش احمد 1401
مقطععلوم انسانیفنی مهندسیعلوم پایههنر
کاردانی2 میلیون و 640 هزار تا 3 میلیون و 800 هزار تومان3 میلیون و 460 هزار تا 4 میلیون و 760 هزار تومان3 میلیون و 150 هزار تا 3 میلیون و 700 هزار تومان3 میلیون تا 3 میلیون و 860 هزار تومان
کارشناسی ناپیوسته2 میلیون و 950 هزار تا 4 میلیون و 560 هزار تومان3 میلیون و 870 هزار تا 4 میلیون و 900 هزار تومان3 میلیون و 200 هزار تا 4 میلیون و 150 هزار تومان3 میلیون و 500 هزار تا 4 میلیون و 860 هزار تومان
کارشناسی پیوسته4 میلیون و 100 هزار تا 6 میلیون و 350 هزار تومان4 میلیون و 200 هزار تا 6 میلیون و 500 هزار تومان3 میلیون و 700 هزار تا 5 میلیون و350 هزار تومان3 میلیون و 700 هزار تا 4 میلیون و 900 هزار تومان

به طور کلی، شهریه دانشگاه های آزاد، هر سال 10 الی 15 درصد افزایش می یابد. تفکر اشتباهی که ممکن است بین برخی رایج باشد، تفاوت شهریه مقطع کاردانی و کارشناسی است.

برخی بر این باورند که چون دوره کاردانی 2 ساله بوده و کمتر از مقطع کارشناسی است، بنابراین شهریه پرداختی برای آن نیز کمتر خواهد بود. اما می توان گفت این طرز فکر، اشتباه است. چرا که تفاوت مبلغ شهریه پرداختی این دو مقطع به قدری نیست که قابل توجه بوده و داوطلبان را وادار به تحصیل در مقطع کاردانی نماید.

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما کلیبر – آبش احمد 1401

تمامی  لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401 در دفترچه های ثبت نام و انتخاب رشته آن موجود است. داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت رسمی دانشگاه آزاد، دفترچه دوره های مختلف، اعم از کاردانی و کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) واحد مورد نظر را مشاهده نمایند.

لیست رشته های ارائه شده در دانشگاه آزاد واحد آبش احمد کلیبر 1401
رشته های کاردانی پیوسته
ساختمان – کارهای عمومی ساختماننقشه کشی معماری – معماری
نقشه برداری – نقشه بردارینرم افزار کامپیوتر

 

[xyz-ihs snippet=”banner-tamas”

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره