خانه نمونه دولتی ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی استان فارس ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی استان فارس ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

زمان ثبت نام مدارس نمونه دولتی 1402 - 1403
ثبت نام مدارس نمونه دولتی 1402 – 1403

امروزه تحصیل در مدارس نمونه دولتی، هدف بسیاری از دانش آموزان با استعداد قرار گرفته است. علاقه مندان این مدارس در دو پایه ششم به هفتم و نهم به دهم، پذیرش می شوند و شیوه این پذیرش برای دانش آموزان واجد شرایط ثبت نام نمونه دولتی پایه ششم به صورت بدون آزمون و برای داوطلبان نهم با آزمون می باشد.

دانش آموزان متقاضی نام نویسی در مدارس نمونه دولتی پایه هفتم، می بایست ثبت نام خود را به صورت حضوری و با مراجعه به مدرسه مورد نظر در زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی، به انجام برسانند. اما ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی پایه نهم به دهم، برخلاف سال های پیش که به صورت استانی صورت می گرفت، در سال 1402 – 1403 از یک سایت جامع انجام می شود و دیگر شاهد سامانه های نام نویسی مخصوص به هر استان نخواهیم بود.

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم استان فارس به صورت اینترنتی از طریق سایت my.medu.ir انجام می شود.

زمان ثبت نام در آزمون نمونه دولتی استان فارس 1402 – 1403

در حال حاضر پذیرش بر اساس قبولی در آزمون مدارس نمونه دولتی، تنها در مقطع نهم به دهم انجام می شود و شیوه پذیرش دانش آموزان پایه ششم به هفتم متفاوت می باشد. شایستگی داوطلبان ورود به مدارس متوسطه اول نمونه دولتی، صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ایشان سنجیده می شود و این دسته از دانش آموزان در هیچگونه آزمونی شرکت نخواهند کرد.

به این ترتیب تمامی دانش آموزان پایه نهم علاقه مند به تحصیل در این مدارس، می بایست از روز شنبه مورخ 15 فروردین تا جمعه 25 فروردین 1402، با مراجعه به سایت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی، اقدام به نام نویسی در آزمون ورودی نمایند. ممکن است تاریخ یاد شده برای بازماندگان تمدید شود که در سال 1402، زمان اولیه نام نویسی این آزمون تا تاریخ 28 فروردین ماه تمدید شد.

راهنمای ثبت نام در آزمون نمونه دولتی استان فارس 1402 – 1403

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، نحوه ثبت نام مدارس نمونه دولتی دانش آموزان پایه های هفتم و دهم در مدارس نمونه دولتی، با یکدیگر تفاوت هایی دارد. به این ترتیب ممکن با توجه به حذف آزمون ورودی برای دانش آموزان پایه هفتم، برای بسیاری از افراد درباره چگونگی پذیرش در مدارس نمونه دولتی سوالاتی پیش بیاید که در ادامه، روند نام نویسی هر دو مقطع هفتم و دهم را شرح خواهیم داد.

ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم

داوطلبان پایه هفتم، می توانند از طریق سوابق تحصیلی و بدون شرکت در آزمون، به مدارس نمونه دولتی راه یابند. بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط آموزش و پرورش، علاقه مندان واجد شرایط نام نویسی، می توانند به نزدیک ترین مدرسه نمونه دولتی محل زندگی خود مراجعه نمایند و با ارائه مدارک تحصیلی دانش آموز، اقدام به ثبت نام وی نمایند.

طبیعتا با این شیوه نام نویسی، دانش آموزانی که دارای معدل و سوابق بهتر و رتبه علمی فرهنگی ویژه ای باشند، شانس بالاتری در بین رقبای خود خواهند داشت.

ثبت نام نمونه دولتی نهم به دهم

ثبت نام نمونه دولتی مقطع نهم به دهم سال 1402 در تمامی استان ها، از طریق سایت my.medu.ir انجام می گیرد. مراحل ثبت نام آزمون ورودی این مدارس، پس از ورود به سایت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی، به شرح زیر می باشد.

  1. وارد کردن کد ملی و سریال شناسنامه داوطلب
  2. پرداخت هزینه ثبت نام در آزمون
  3. بارگذاری عکس دانش آموز که حتما ویژگی های مربوط به عکس قابل قبول در دفترچه ثبت نام آزمون نمونه دولتی را دارا باشد
  4. پر نمودن فرم تقاضانامه ثبت نامی
  5. تکمیل نام نویسی و دریافت شماره پیگیری ثبت نام (تا زمانی که شماره پیگیری صادر نشده، فرآیند ثبت نام به اتمام نرسیده است.)

شرایط ثبت نام در مدارس نمونه دولتی استان فارس 1402 – 1403

شرکت در آزمون ورودی و همچنین پذیرش در مدارس نمونه دولتی مشروط به داشتن شرایط مختص خود می باشد. بنابراین تنها دانش آموزانی که از شرایط تعیین شده برخوردار هستند می توانند شانس خود را برای تحصیل در این مدارس امتحان کنند. تنها موردی که به عنوان شرایط عمومی برای نام نویسی دانش آموزان در نظر گرفته شده است، دارا بودن تابعیت ایرانی می باشد.

شرایط اختصاصی پایه ششم به هفتم

  • کسب مقیاس خیلی خوب در همه دروس و یا حداکثر یک مقیاس خوب در یکی از دروس نیمسال اول پایه ششم ابتدایی
  • کسب مقیاس خیلی خوب در یکی از دروس و یا حداکثر یک مقیاس خوب در یکی از دروس نیمسال دوم پایه ششم ابتدایی

شرایط اختصاصی پایه نهم به دهم

  • دارا بودن حداقل معدل 17 در پایه نهم سال تحصیلی 1401 – 1402
  • اشتغال به تحصیل در پایه نهم

شرایط پذیرش پایه نهم به دهم

  • دانش آموزان عشایری به دلیل کوچ رو بودن می توانند در هر منطقه ای از استان محل سکونت خود نسبت به ثبت نام و شرکت در آزمون اقدام نمایند.
  • رقابت علمی در آزمون مدارس نمونه دولتی، در بین دانش آموزان همان منطقه خواهد بود.
  • هر داوطلب می تواند در هنگام ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم، فقط یک رشته تحصیلی از شاخه نظری (علوم تجربی، ریاضی و فیزیک، ادبیات و علوم انسانی) را انتخاب کند.
  • هر دانش آموز صرفا می تواند در هنگام ثبت نام، یک هنرستان از شاخه فنی و حرفه ای را انتخاب کند.
  • به دلیل عدم برگزاری آزمون مجزا برای دانش آموزانی که در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند، لذا برای شرکت در این آزمون می بایست در موعد مقرر نسبت به ثبت نام خود در استان مورد نظر اقدام نمایند

دفترچه ثبت نام آزمون نمونه دولتی استان فارس 1402 – 1403

جهت اطلاع از جزئیات آزمون نمونه دولتی، به تمامی داوطلبان توصیه می شود تا با مطالعه دفترچه ثبت نامی، با شرایط و مدارک مورد نیاز، زمان برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی و همچنین تاثیر سهمیه شاهد، جانبازی، شهری و روستایی در آزمون مدارس نمونه دولتی، آگاهی لازم را کسب نمایند.

معمولا دفترچه راهنمای نام نویسی، یک روز پیش از آغاز و یا همزمان با فرآیند ثبت نام منتشر می گردد که به جهت دسترسی آسان خوانندگان مقاله، لینک دانلود دفترچه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم که از سایت my.medu.ir قابل دریافت می باشد در قسمت زیر قرار داده شده است. داوطلبان می توانند به هنگام ثبت نام دفترچه راهنما را دریافت نموده و از مشخصات مدارس و مناطق که در دفترچه هر استان متفاوت است نیز مطلع شوند.

به این ترتیب پس از مراجعه به سایت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی، می بایست با تکمیل فرم نام نویسی، پرداخت هزینه ثبت نام نمونه دولتی، بارگذاری مدارک ثبت نام آزمون نمونه دولتی و عکس پرسنلی دارای شرایط مندرج در دفترچه ثبت نامی، عملیات نام نویسی را تکمیل نمایید. توجه داشته باشید که حتما کد پیگیری صادر شده در انتهای فرآیند را یادداشت نمایید، چرا که مجددا به آن احتیاج پبدا خواهید کرد. همچنین توصیه می شود که جهت اطلاع از زمان و نحوه اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی نهم به دهم، بر روی لینک درج شده کلیک فرمایید.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم استان فارس ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ چه زمانی انجام می شود؟

زمان ثبت نام این مدارس برای دانش آموزان پایه نهم از روز سه شنبه مورخ 15 فروردین الی جمعه 25 فروردین ۱۴۰۲ بوده و تا تاریخ 28 فروردین ادامه دارد.

2- نام نویسی مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم استان فارس ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ از چه طریقی انجام می گیرد؟

در سال های اخیر، شیوه پذیرش در این مقطع تغییر یافته و دانش آموزان بدون نیاز به شرکت در آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی خود به این پایه راه می یابند.

3- سایت ثبت نام آزمون نمونه دولتی استان فارس ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ کدام است؟

دانش آموزان پایه نهم برای شرکت در آزمون پایه دهم این مدارس می بایست از طریق سایت my.medu.ir اقدام نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره نمونه دولتی پیج سمپاد