خانه دانشگاه آزاد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما فسا

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما فسا

ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد 98 - 99
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 98 – 99
رشته های بسیاری در انواع مختلف دانشگاه ها به صورت بدون کنکور ارائه می شوند که یکی از آن ها دانشگاه آزاد است. داوطلبان برای انتخاب این دسته از رشته ها نیازی به ثبت نام کنکور آزاد ندارند. چرا که تمامی افراد واجد شرایط می توانند به انتخاب رشته های بدون آزمون بپردازند. به عبارت دیگر ، می توان گفت تمامی داوطلبان ، فارغ از شرکت در کنکور دانشگاه آزاد و انتخاب رشته آن (در صورت مجاز شدن) ، می توانند یک لیست انتخابی از رشته یا رشته های بدون آزمون مورد نظر خود را تهیه و ثبت نمایند.

فرصت انتخاب رشته های بدون آزمون پس از اعلام نتایج کنکور نیز برقرار است. از این رو داوطلبانی که در آزمون سراسری حضور داشته اند پس از مشاهده کارنامه و وضعیت مجاز شدن خود ، می توانند نسبت به انتخاب این رشته ها اقدام کنند.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی و از طریق سایت رسمی دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد.

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما فسا 98 – 99

ثبت نام بدون کنکور آزاد معمولا در دو نوبت مهر ماه و بهمن ماه انجام می شود. داوطلبانی که قصد این نوع از ثبت نام در دانشگاه آزاد را دارند ، می توانند با مراجعه به سایت رسمی آن با نشانی azmoon.org و یا کانال تلگرام مشاوره تحصیلی از آخرین اخبار مربوط به ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد ، مطلع شوند. اما با توجه به دوره های گذشته ، زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد مطابق با جدول زیر می باشد.

زمان بندی ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد
ترم تحصیلیزمان ثبت نام
مهر ماه27 اسفند ماه 97 لغایت 20 شهریور ماه 98
بهمن ماهاواخر آبان ماه تا اواسط بهمن ماه

در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ، تا زمانی که داوطلب هزینه ثبت نام بدون کنکور آزاد را پرداخت نکند ، امکان ورود به سایت انتخاب رشته کنکور آزاد را نخواهد داشت. این هزینه با عنوان “خرید کارت اعتباری” شناخته می شود که باید برای هر گروه آزمایشی به صورت جداگانه خریداری شود.

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن در دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته مربوط به همین نیمسال درج می شود. داوطلبانی که قصد ثبت نام بدون کنکور در نیمسال دوم سال تحصیلی را دارند می بایست پیش از شروع مهلت انتخاب رشته ، دفترچه مذکور را دریافت کرده و کد رشته های مورد نظر خود را استخراج نمایند.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما فسا 98 – 99

تمامی شرایط و ضوابط لازم برای ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد در دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بیان شده اند که در جدول زیر جمع آوری گردیده اند.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد
فراغت از تحصیل تا پایان شهریور ماه جهت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در نیمسال تحصیلی اولدارا بودن مدارک دیپلم نظام قدیم یا جدید ، پیش دانشگاهی و یا کاردانی برای ثبت نام در دوره های کاردانی پیوسته و یا کارشناسی ناپیوسته
داشتن دیپلم شاخه کاردانی ، فنی و حرفه ای و یا هنرستان نظام قدیم به منظور ثبت نام در کاردانی پیوستهعدم امکان ثبت نام برای دارندگان مدرک دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام جدید که مدرک پیش دانشگاهی را ندارند ، در دوره های کاردانی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته
تطابق رشته مورد نظر با مدرک تحصیلی دوره کاردانی آن ها برای ثبت نام در مقطع کاردانی پیوستهامکان انتخاب یک کد رشته در 20 کد محل برای ثبت نام در دوره های کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته و انتخاب حداکثر 20 کد رشته محل برای ثبت نام در دوره های کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته
داشتن مدرک کاردانی برای ثبت نام در مقطع کارشناسی ناپیوسته (فارغ از اهمیت تطابق مدرک کاردانی با رشته دانشگاهی مورد نظر)عدم وجود مشکل نظام وظیفه برای آقایان

علاوه بر موارد فوق ، داوطلبانی که سابقه تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته را دارند اما با اخذ مدرک کاردانی از آن ، تحصیل خود را در نیمه راه رها کرده اند ، اگر مشکل سربازی نداشته باشند ، می توانند به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته بپردازند. هم چنین در صورت داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت ، می توانند تحصیل خود را در مقطع کارشناسی پیوسته ادامه دهند.

مدارک ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد واحد سما فسا 98 – 99

از اصلی ترین مدارک ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور یک قطعه عکس پرسنلی است که باید:

  • دارای اندازه 3*4 یا 4*6 باشد.
  • حتی الامکان دارای پس زمینه سفید بوده و تمام رخ باشد.
  • با فرمت JPG بارگذاری شود.
  • حداکثر دارای 70 کیلوبایت حجم باشد.
  • ابعادی بین 200×300 و 300×400 داشته باشد.
  • فاقد حاشیه های زائد و هر گونه اثر مهر و منگنه باشد.

علاوه بر موارد فوق اطلاعاتی از قبیل نام و نام خانوادگی ، شماره شناسنامه ، نام پدر ، تاریخ تولد ، آخرین مدرک تحصیلی ، معدل و … حین ثبت نام از شما خواسته می شود که به منظور جلوگیری از درج اشتباه آن ها توصیه می گردد مدارک مربوطه را در دسترس خود قرار دهید.

علاقه مندان به تحصیل در دوره کارشناسی ناپیوسته باید توجه داشته باشند که جهت ثبت نام لازم است مدرک فارغ التحصیلی و تاییدیه مدرک کاردانی خود را به دانشگاه ارائه دهند و در صورت قبولی نهایی ، حداکثر 2 ماه مهلت دارند که لیست ریزنمرات مقطع کاردانی خود را به دانشگاه تحویل دهند.

شهریه دانشگاه آزاد واحد سما فسا 98 – 99

شهریه دانشگاه آزاد از دو قسمت ثابت و متغیر تشکیل شده است که به طور کلی و با شروع هر سال تحصیلی حدود 10 الی 15 درصد بر میزان آن افزوده می شود. شهریه ثابت ، همان گونه که از نامش پیداست ، معمولا تا پایان دوره تحصیل دانشجویان بدون تغییر می ماند. اما مبلغ آن با شروع هر سال تحصیلی برای دانشجویان جدیدالورود با افزایش قیمت همراه است.

شهریه متغیر که بخش عمده شهریه ترمی داوطلبان را تشکیل می دهد بسته به عواملی مانند عنوان رشته ، تعداد واحدهای اخذ شده در هر ترم و نوع آن ها ، برای تمام دانشجویان و در طول دوره تحصیل متفاوت است. چرا که تعداد و نوع واحدهایی که هر دانشجو در یک ترم تحصیلی اخذ می کند نسبت به سایر دانشجویان تفاوت دارد. بنابراین شهریه ای که باید پرداخت شود نیز متفاوت می باشد. شهریه متغیر با گذشت زمان نیز دچار افزایش قیمت می شود.

با توجه به مطالب فوق ، نمی توان به طور دقیق شهریه دانشگاه آزاد را بیان کرد اما می توان حد و مرزی برای آن در نظر گرفت که مطابق جدول زیر می باشد.

میانگین شهریه هر ترم تحصیلی در دانشگاه آزاد
عنوان رشتهمیزان شهریه
رشته های علوم پایه و انسانیحداقل 1 میلیون و 450 هزار تومان و حداکثر 2 میلیون و 300 هزار تومان
رشته های فنی مهندسیحداقل 1 میلیون و 750 هزار تومان و حداکثر 2 میلیون و 900 هزار تومان

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما فسا 98 – 99

یکی از سوالاتی که همواره برای داوطلبان جهت ثبت نام بدون کنکور مطرح است رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد می باشد که هر رشته در کدام واحد دانشگاهی ارائه شده است و یا هر واحد دانشگاهی مشخص ، شامل چه رشته هایی می باشد. دفترچه های ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد که برای دوره های پیوسته و ناپیوسته مقاطع کاردانی و کارشناسی وجود دارند مرجع اصلی اطلاع از رشته های ارائه شده در واحدهای دانشگاهی مختلف می باشند.

با توجه به انتشار جداگانه دفترچه های ثبت نام و انتخاب رشته دوره های مختلف و جهت سهولت آگاهی شما داوطلبان گرامی ، تصمیم گرفتیم تمامی رشته های ارائه شده در دوره های پیوسته و ناپیوسته مقاطع کاردانی و کارشناسی این واحد دانشگاهی را در قالب جدولی به شرح زیر بیان کنیم.

لیست رشته های ارائه شده در دانشگاه آزاد واحد سما فسا در نیمسال اول 98
رشته های کاردانی پیوسته
کودکیاری – مربی کودکنقشه برداری – نقشه برداری


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره