خانه نمونه دولتی نحوه دریافت رمز ورود همگام ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

نحوه دریافت رمز ورود همگام ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

راهنمای دریافت رمز همگام ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ششم 1402 - 1403
نحوه دریافت رمز ورود همگام ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1402 – 1403

در دوره های گذشته رمز عبور همگام در بسیاری از امور دانش آموزی اعم از ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان کاربرد داشت و برای یکی از مراحل اصلی شرکت در آزمون نمونه دولتی ثبت نام اینترنتی در سایت آموزش و پرورش مربوط به استان محل سکونت دانش آموز لازم بود. داوطلبان می بایست برای انجام این فرآیند،  حتما این رمز را در اختیار داشتند.

این آزمون برای پایه ششم به هفتم حذف شده و پذیرش آن به صورت حضوری در مدارس مذکور انجام می گردد و تنها آزمون نمونه دولتی نهم به دهم برگزار می شود که با توجه به تغییرات جدید ایجاد شده، روش ثبت نام تغییر کرده و از طریق سایت my.medu.ir انجام می شود.

با این وجود در ثبت نام استانی، دانش آموزان پایه نهم واجد شرایط برای نام نویسی در آن، بایستی به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کرده و رمز ورود همگام را دریافت نمایند.

رمز ورود همگام آزمون مدارس نمونه دولتی تنها به صورت حضوری و از طریق مراجعه به مدارس و یا اداره آموزش و پرورش ناحیه هر استان قابل دریافت می باشد.

نحوه دریافت رمز عبور همگام ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1401 – 1402

همان طور که گفته شد، برای انجام بسیاری از امور دانش آموزی در سامانه همگام از قبیل هدایت تحصیلی پایه نهم و در سال های گذشته، ثبت نام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی به رمز عبور همگام نیاز است. تمامی داوطلبان پایه نهم جهت ورود به مقطع دهم مدارس نمونه دولتی بایستی در آزمون آن شرکت کنند که برای انجام این امر باید ابتدا اقدامات لازم را برای نام نویسی در پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش با آدرس اینترنتی my.medu.ir به انجام برسانند.

در گذشته جهت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم علاوه بر دارا بودن شرایط لازم، باید رمز عبور همگام نیز در دسترس داوطلبان می بود تا بتوانند به سیستم ثبت نام وارد شوند. بنابراین متقاضیان برای داشتن این رمز باید به صورت حضوری به مدرسه محل تحصیل فعلی خود مراجعه کرده و این رمز را از مدیر دریافت می نمودند. البته دانش آموزان می توانند از طریق معاون فناوری و آموزش اداره آموزش و پرورش محل سکونت خود به رمز همگام دسترسی پیدا کنند. لازم به ذکر است که در حال حاضر برای دریافت این رمز هیچ گونه شیوه غیر حضوری و یا الکترونیکی وجود ندارد.

نکته: در صورتی که دانش آموزان به هر دلیلی رمز ورود همگام خود را فراموش کرده باشند، برای بازیابی آن می بایست صرفا به صورت حضوری به مدرسه و یا اداره آموزش و پرورش ناحیه استان محل زندگی خود مراجعه نموده و رمز جدید را دریافت کنند.

راهنمای ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1402 – 1403

دانش آموزان واجد شرایط ثبت نام آزمون نمونه دولتی می توانند پس از دانلود و مطالعه دفترچه راهنمای آن به صورت اینترنتی از طریق سایت my.medu.ir جهت تکمیل روند نام نویسی اقدام کنند. شایان ذکر است که تا سال ۱۴۰۱ – 1402، سامانه مربوط به ثبت نام هر استان متفاوت بود اما با تغییرات جدید به صورت هماهنگ از طریق یک سامانه واحد قابل انجام است.

امکان واریز هزینه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نیز از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب و درگاه پرداخت الکترونیکی هر یک از سامانه های مذکور فراهم می باشد.

  1. مراجعه به سایت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی و درج اطلاعات ورود از قبیل کدملی و سریال شناسنامه و سپس کلیک روی گزینه “ورود”
  2. تکمیل فرم ثبت نام با مشخصات خواسته شده
  3. بارگذاری عکس داوطلب
  4. پرداخت هزینه
  5. دریافت کد پیگیری

دریافت این رمز زمانی امکان پذیر است که نقش شما به عنوان دانش آموز و کاربر سامانه همگام توسط مدیر ثبت شده و کد برای شما تعریف شده باشد. برای جلوگیری از فراموشی رمز ورود همگام، می توانید آن را در سایت مذکور با انتخاب گزینه ورود کاربر که در منوی بالای سامانه قرار دارد، تغییر دهید. البته امکان جدیدی در سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان فراهم شده که در صورت فراموشی رمز می توانید به راحتی آن را با استفاده از کد ملی، سریال شناسنامه و شماره همراه بازیابی کنید.

 

سوالات متداول

1- جهت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲ - 403 به چه اطلاعاتی نیاز است؟

دانش آموزان برای نام نویسی در این آزمون به کد ملی و رمز عبور همگام خود نیاز دارند.

2- چگونه می توان رمز ورود همگام برای ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ را دریافت نمود؟

دریافت این رمز تنها به صورت حضوری از طریق مراجعه به مدارس و همچنین اداره آموزش و پرورش ناحیه هر استان امکان پذیر می باشد.

3- بازیابی رمز ورود همگام در صورت فراموشی به چه صورت امکان پذیر است؟

در صورتی که دانش آموزان به هر دلیلی رمز ورود همگام خود را فراموش کرده باشند، می توانند به صورت حضوری جهت دریافت رمز جدید به مدرسه و یا اداره آموزش و پرورش ناحیه استان محل زندگی خود مراجعه نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره نمونه دولتی پیج سمپاد