خانه سامانه و سایت سامانه حوزه علمیه خواهران | whc.ir

سامانه حوزه علمیه خواهران | whc.ir

سایت حوزه علمیه خواهران
سامانه حوزه علمیه خواهران

مرکز مدیریت حوزه‌ های علمیه خواهران با هدف گسترش و آموزش علوم اسلامی و حوزوی امکان تحصیل خواهران را در صدها واحد آموزشی _ تربیتی حوزوی در سراسر کشور از جمله استان های یزد، مرکزی، قم، همدان، چهارمحال بختیاری و… فراهم می نماید. در واقع می توان گفت که نظام آموزشی این ارگان بر حسب خصوصیات مختص به بانوان و نیازهای جامعه طراحی شده است. این مرکز همانند تمامی موسسات و مراکز آموزشی کشور برای سهولت در دسترسی طلاب (خواهران) به منابع، برنامه ها و اطلاعیه های حوزه علمیه سامانه ای با عنوان “سامانه حوزه علمیه خواهران” راه اندازی کرده است.

همچنین داوطلبان می توانند جهت ثبت نام حوزه علمیه خواهران به سایت نماد مراجعه نمایند. سامانه حوزه علمیه خواهران که به آدرس whc.ir می باشد، چندین بخش اساسی را شامل می شود؛ از قبیل این بخش های اساسی امکان دسترسی به تمامی مراکز واقع در حوزه، تحصیـل در حـوزه های علمیه خواهران، اخبار، خدمات الکترونیک، حوزه های علمیه خواهران در یک نگاه می باشد که در ادامه به نحوه کاربرد هر بخش می پردازیم.

لینک مستقیم ورود به سامانه حوزه علمیه خواهران

مطابق اطلاعیه های منتشر شده در سایت حوزه علمیه خواهران، تمامی کلاس ها و دوره های حوزه به صورت مجازی و از طریق سامانه حوزه علمیه خواهران به آدرس whc.ir تشکیل می شود.

معرفی بخش های سامانه حوزه علمیه خواهران

حوزه علمیه خواهران جهت سهولت دسترسی طلاب خانم و علاقه مندان به رشته های حوزوی، سامانه حوزه علمیه ویژه خواهران را به نشانی whc.ir راه اندازی نموده است. همچنین این سامانه شامل بخش های متعددی می باشد که هر یک از آن ها با توجه به کاربردی که دارند، خدمات متنوعی را در اختیار کاربران قرار می دهند.

مراکز واقع در حوزه این بخش از سامانه که در بالاترین قسمت سایت قرار گرفته است و به جهت دسترسی بهتر طلاب به هر یک از مراکز آموزشی _ خدماتی حوزه می باشد. قسمتی از این سامانه جهت آشنایی داوطلبان با مدارس حوزوی موجود در کشور با عنوان نقشه پراکنده حوزه علمیه می باشد و بخش دیگر در این سامانه به گزارش اخبار اختصاص داده شده است و شامل دو بخش اخبار استان ها و مدارس و اخبار مرکز می باشد که تمامی اطلاعیه ها و اخبار روز مرتبط در آن قرار می گیرد.

خدمات الکترونیک نیز یکی از بخش های موجود در سامانه است. این قسمت شامل بخش های مختلفی از جمله کلاس های مجازی، سامانه کتابداری، فراخوان های پژوهشی و… می باشد که جهت دسترسی آسان تر کاربر به خدمات الکترونیک حوزه علمیه خواهران طراحی شده است.

نحوه نام نویسی در سامانه حوزه علمیه خواهران

ثبت نام حوزه علمیه خواهران هر ساله پس از اعلام زمان نام نویسی از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به صورت اینترنتی از طریق سایت رسمی این حوزه انجام می پذیرد و متقاضیان جهت ثبت نام در مراکز آموزشی این ارگان می بایست در زمان تعیین شده به سایت مذکور مراجعه نمایند. داوطلبان می توانند پس از دریافت و مطالعه دفترچه راهنمای نام نویسی، فرآیند ثبت نام خود را طبق مراحل زیر به انجام برسانند.

  1. ابتدا به سایت پذیرش حوزه علمیه خواهران به آدرس whc.irمراجعه نموده و روی گزینه “پذیرش” کلیک نمایید.
  2. دفترچه راهنمای ثبت نام مقطع تحصیلی انتخابی خود را دانلود نموده و مندرجات آن را با دقت مورد مطالعه قرار دهید. همچنین امکان دریافت فایل مربوط به فهرست مدارس و حوزه های علمیه خواهران نیز از این طریق امکان پذیر می باشد.
  3. در این مرحله می بایست روی لینک فعال ثبت نام از مقطع مورد نظر خود (عمومی، عالی، تخصصی و یا بازپذیری) کلیک نمایید.
  4. پس از انتخاب گزینه “خرید کارت ثبت نام”، لازم است هزینه تعیین شده مطابق با مقطع انتخابی خود را پرداخت نمایید.
  5. شماره سریالی که سامانه پس از واریز وجه صادر نموده است را یادداشت نموده و نزد خود نگه دارید.
  6. به صفحه اصلی ثبت نام بازگردید و این بار گزینه “ادامه” را انتخاب نمایید.
  7. فرم تقاضانامه را طبق مدارک خواسته شده تکمیل کنید.
  8. پس از تکمیل فرم ثبت نام خود، اطلاعات را تایید و فرآیند نام نویسی را به اتمام برسانید.

در صورتی که هنگام تکمیل هر یک از مراحل فوق با مشکل مواجه شدید، می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره تماس حاصل فرمایید. لازم به ذکر است که برای ثبت نام حوزه علمیه خواهران در هر یک از مقاطع، دفترچه راهنمای جداگانه ای از طریق سایت paziresh.whc.ir در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. از همین رو، متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط پذیرش شرکت کنندگان پیش از طی فرآیند نام نویسی و پرداخت هزینه آزمون، دفترچه را از طریق سایت فوق دریافت و مطالعه نمایند.

 

سوالات متداول

1- پذیرش در حوزه علمیه خواهران در چه سامانه ای انجام می گیرد؟

ثبت نام در حوزه علمیه خواهران به شکل اینترنتی و از طریق سامانه حوزه علمیه به نشانی whc.ir انجام می گیرد.

2- چگونگی نحوه پذیرش و نام نویسی حوزه علمیه خواهران؟

داوطلبان می توانند در زمان مقرر که لینک ثبت نام در سامانه قرار می گیرد در قسمت پذیرش سامانه حوزه علمیه خواهران به نشانی whc.ir جهت ثبت نام خود اقدام نمایند.

3- سامانه حوزه علمیه خواهران شامل چه خدماتی می شود؟

همانطور که در مقاله ذکر شد، سامانه حوزه علمیه شامل بخش هایی مربوط به ثبت نام، اخبار و سایر خدمات الکترونیکی می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره