خانه سامانه و سایت ورود به سامانه صدور پروانه های وزارت بهداشت | parvaneh.behdasht.gov.ir

ورود به سامانه صدور پروانه های وزارت بهداشت | parvaneh.behdasht.gov.ir

لینک مستقیم ورود به سامانه صدور پروانه های وزارت بهداشت
ورود به سامانه صدور پروانه های وزارت بهداشت

اگر فارغ التحصیل یا دانشجوی رشته های پزشکی و پیراپزشکی هستید و در صورت برخورداری از شرایط لازم، قصد آغاز فعالیت و تاسیس موسسات مرتبط با رشته خود را دارید، می بایست ابتدا پروانه فعالیت خود را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور دریافت نمایید. در سال های گذشته این فرآیند به روش حضوری انجام می پذیرفت اما در راستای ارائه هرچه بهتر خدمات غیر حضوری برای اعطای مجوز به متقاضیان، سامانه ای تحت عنوان سایت صدور پروانه های وزارت بهداشت راه اندازی شده است.

داوطلبان موسسات پزشکی و پیراپزشکی می توانند درخواست فعالیت خود را در این سامانه ثبت نموده و منتظر دریافت پاسخ تقاضای خود باشند. همچنین امکان تمدید و یا ویرایش اطلاعات پروانه برای افرادی که پیش تر مجوز فعالیت خود را دریافت نموده اند نیز وجود دارد.

 

✅ لینک مستقیم ورود به سامانه صدور پروانه های وزارت بهداشت 

 

ثبت درخواست دریافت مجوز تاسیس مراکز پزشکی و درمانی از طریق سامانه صدور مجوز پروانه های وزارت بهداشت به نشانی parvaneh.behdasht.gov.ir انجام می پذیرد.

معرفی سامانه صدور پروانه های وزارت بهداشت

از اواسط سال 96 با راه اندازی سامانه صدور پروانه های وزارت بهداشت، تمامی امور مرتبط با دریافت، تمدید زمان یا ویرایش اطلاعات درج شده در پروانه فعالیت واجدین شرایط کسب آن، به صورت اینترنتی و غیر حضوری قابل انجام است. این سامانه که برای تسهیل و تسریع ارائه خدمات به افراد توسط وزارت بهداشت طراحی و راه اندازی شده است، امکان صدور انواع پروانه های مورد تایید وزارت بهداشت را برای کاربران خود فراهم می نماید. متقاضیان می بایست درخواست های مرتبط خود را پس از نام نویسی در سایت به ثبت رسانده و منتظر دریافت نتیجه باشند. در ادامه به معرفی تمامی امکانات این سامانه می پردازیم.

امکانات سامانه صدور پروانه های وزارت بهداشت

1) ارسال درخواست یا ورود به سامانه

با کلیک بر روی عبارت “ورود به سامانه” می توانید به امکانات این سامانه دسترسی پیدا کنید اما در صورتی که برای بار اول می خواهید از خدمات آن استفاده می نمایید، لازم است ابتدا نسبت به ثبت نام خود اقدام کنید. درج کد ملی، شماره تماس و ایمیل معتبر برای نام نویسی الزامی خواهد بود، چرا که مکاتبات بعدی سامانه با شما از طریق نشانی پست الکترونیک ثبت شده انجام می پذیرد. لازم به ذکر است با یک بار ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در این سامانه می توانید از تمامی امکانات سامانه بهره مند شوید. همچنین در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کرده باشید، نگران نباشید چرا که در همین قسمت امکان بازیابی کلمه عبور برای شما وجود دارد.

2) آیین نامه ها و منابع

در این قسمت از سامانه می توانید آیین نامه های مرتبط با تاسیس تمامی مراکز درمانی یا دفاتر کاری که درخواست دریافت پروانه آن ها از طریق این سامانه به ثبت می رسند، دریافت و مطالعه نمایید تا از جزئیات دقیق آخرین اصلاحات و قوانین حاکم بر فرآیند تاسیس مرکز مورد نظر مطلع شوید. به علاوه امکان دریافت دستورالعمل های مرتبط با جزئیات فعالیت مراکز و همچنین مراحل اجرای انواع درخواست ها به صورت فایل pdf وجود دارد. در جدول زیر تمامی مراکزی که پروانه فعالیت وزارت بهداشت آن ها از طریق این سامانه قابل دریافت است، ذکر شده اند.

اسامی موسسات واجد شرایط اخذ مجوز از سامانه صدور پروانه های وزارت بهداشت 
عنوان موسسهزیرشاخه ها و حوزه های فعالیت
بیمارستان ها و مراکز جراحیبیمارستان دندانپزشکی، مرکز جراحی محدود و سرپایی، بیمارستان محلی، مرکز درمان ناباروری
دفاتر کارشنوایی سنجی، مشاوره تغذیه، بینایی سنجی، گفتار درمانی، کایروپرکتیک، روانشناسی بالینی، کاردرمانی
مراکز پیش گیری و غربالگریآموزش بهداشت و ارتقا سلامت، پیشگیری و تشخیص زود هنگام بیماری های غیر واگیر و سرطان، تخصصی طب کار، مشاوره و ارائه خدمات مامایی
مراکز و موسسات توانبخشیبخش بازتوانی قلبی و عروق، لابراتوار پروتزهای دندانی، مرکز جامع توانبخشی، مرکز تحت حاد توانبخشی، موسسه ساخت و فروش عینک طبی، مرکز ارتوپدی فنی، موسسه فیزیوتراپی
گردشگری و سلامتشرکت های تسهیل گر خدمات تشخیصی و درمانی به گردشگران سلامت، خدمات گردشگری سلامت، واحد بیماران بین الملل در موسسات پزشکی
مراکز مراقبتیارائه خدمات مراقبتی درمانی طولانی مدت، سرپایی مراقبت های حمایتی و تسکینی سرطان، ارائه خدمات و مراقبت های بالینی در منزل، مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل، خدمات آمبولانس خصوصی
موسسات و مراکز پرتو پزشکیمرکز سرپایی شیمی درمانی، مراکز تصویربرداری و رادیولوژی پزشکی، موسسه پزشکی هسته ای
آزمایشگاه ها تشخیص طبی، پزشکی، تشخیص طبی ژنتیک
مراکز و درمانگاه های عمومی و تخصصی
مرکز تخصصی رشد و تکامل کودکان، درمانگاه تخصصی پزشکی ورزشی، درمانگاه تخصصی ایمونولوژی و آلرژی، سلامتکده طب سنتی ایرانی، مرکز تخصصی اختلالات خواب، کلینیک ویژه مستقل، مرکز جامع دیالیز، درمانگاه چند تخصصی ژنتیک، درمانگاه دندانپزشکی، درمانگاه عمومی، مرکز طب پیشگیری و ارتقا سلامت، درمانگاه تخصصی چشم، مرکز درمان سوء مصرف مواد، درمانگاه تخصصی بیماری های پوست و مو، درمانگاه چند تخصصی مغز و اعصاب و روان، درمانگاه تخصصی غیرتهاجمی قلب و عروق، درمانگاه تخصصی دیابت، درمانگاه تخصصی داخلی، درمانگاه تخصصی ایمونولوژی و آلرژی

3) دانلودهای ضروری

برای استفاده بهتر و عدم مواجه شدن با مشکلی در هنگام ورود به سامانه توصیه می شود جهت انجام امور مرتبط از دو مرورگر firefox و chrome استفاده نمایید که لینک دانلود آن در سایت صدور پروانه وزارت بهداشت وجود دارد. اپلیکیشن موبایلی درمانیاب نیز یکی از نرم افزارهایی است که نزدیک ترین مراکز درمانی به محل زندگی را به شما نشان می دهد.

4) سرویس ها و خدمات

امکان ارائه خدمات دیگری نیز از طریق سامانه صدور پروانه های وزارت بهداشت نیز وجود دارد که این خدمات عبارت اند از:

  • امکان دریافت و یا تمدید مدت زمان پروانه های بهره برداری و مسئول فنی
  • تغییر و ویرایش اطلاعات پروانه مانند نام موسس، تغییر مسئول فنی، افزایش بخش یا دریافت تجهیزات
  • دریافت موافقت اصولی جهت ارتقای تجهیزات سرمایه ای و بالابردن تعداد بخش ها
  • صدور مجوز و موافقت اصولی جهت راه اندازی موسسات پزشکی

5) اطلاعات و مدارک راهنما

ثبت درخواست اینترنتی صدور پروانه تاسیس هر یک از مراکز پزشکی و پیراپزشکی در این سامانه، احتیاج به در دسترس داشتن مدارک معینی دارد که بهترین راه برای اطلاع دقیق از این مدارک جهت آماده سازی پیش از شروع فرآیند ارسال درخواست، بررسی این بخش از سامانه است.

نحوه استفاده از سامانه صدور پروانه های وزارت بهداشت

در صورتی که واجد شرایط تاسیس یک مرکز درمانی باشید، می بایست برای دریافت پروانه فعالیت خود و یا انجام اصلاحات در آن از طریق ثبت نام و یا ورود به سامانه یاد شده اقدام نمایید. در صورتی که اولین بار است از این سامانه استفاده می کنید، ابتدا باید در سامانه ثبت نام نمایید. همچنین امکان بازیابی رمز عبور در صورت فراموشی آن و یا ویرایش اطلاعات نام نویسی نیز در این قسمت وجود دارد.

نحوه ثبت نام در سامانه

  • به سامانه صدور پروانه وزارت بهداشت به نشانی parvaneh.behdasht.gov.ir مراجعه نموده و عبارت “جهت عضویت کلیک فرمایید” را برگزینید.

مرحله اول از نحوه ثبت نام در سامانه صدور پروانه های وزارت بهداشت

  • نوع درخواست خود را مشخص کرده و پس از درج کد ملی و سال تولد خود به همراه کد امنیتی در کادرهای مربوطه، دکمه “جستجو” را بفشارید.

مرحله دوم از نحوه ثبت نام در سامانه صدور پروانه های وزارت بهداشت

  • شماره تلفن همراه خود را در بخش مورد نظر ثبت نموده و روی عبارت “دریافت کد فعالسازی” کلیک کنید.

مرحله سوم از نحوه ثبت نام در سامانه صدور پروانه های وزارت بهداشت

  • بعد از درح کد ارسال شده در کادر معین، دکمه “تایید” را بفشارید.

مرحله چهارم از نحوه ثبت نام در سامانه صدور پروانه های وزارت بهداشت

  • در صفحه مرتبط با ایجاد حساب کاربری با درج مشخصات خواسته شده مانند پست الکترونیک و اطلاعات هویتی لینک “تایید و ادامه ثبت نام” را برگزینید تا مراحل ثبت نام شما به پایان برسد.

 

نحوه ورود به سامانه

  • وارد سامانه صدور پروانه های وزارت بهداشت به آدرس parvaneh.behdasht.gov.ir شوید و عبارت “جهت ورود بر روی این لینک کلیک فرمایید” را برگزینید.

مرحله اول از نحوه ورود به سامانه صدور پروانه های وزارت بهداشت

  • نام کاربری (کد ملی) و کلمه عبور معین شده در زمان ثبت نام را به همراه عبارت امنیتی در کادر مرتبط درج نموده، سپس دکمه “ورود به سامانه” را بفشارید تا پنل کاربری شما به نمایش در آید و از طریق آن به ثبت درخواست و یا ویرایش اطلاعات خود بپردازید.

مرحله دوم از نحوه ورود به سامانه صدور پروانه های وزارت بهداشت

نحوه بازیابی رمز عبور در سامانه

  • در صفحه اصلی سامانه صدور پروانه وزارت بهداشت با نشانی اینترنتی parvaneh.behdasht.gov.ir، لینک “بازیابی رمز عبور” را انتخاب نمایید.

مرحله اول از نحوه بازیابی کلمه عبور ورود به سامانه صدور پروانه های وزارت بهداشت

  • پست الکترونیک و کد ملی خود را درج نموده و سپس دکمه “ارسال رمز عبور” را بفشارید. پس از چند دقیقه به نشانی الکترونیکی شما، ایمیلی ارسال خواهد شد که حاوی رمز عبور جدید می باشد.

مرحله دوم از نحوه بازیابی کلمه عبور ورود به سامانه صدور پروانه های وزارت بهداشت

چند نکته مهم

  • رمز عبور ارسال شده عددی 6 رقمی است.
  • بهتر است با اولین ورود به سامانه رمز عبور خود را تغییر دهید.
  • 2 ماه قبل از به پایان رسیدن اعتبار پروانه، نسبت به ارسال درخواست تمدید موافقت اصولی و یا ثبت درخواست تمدید پروانه بهره برداری و مسئول فنی خود اقدام کنید.
  • در صورت فراموشی رمز عبور و همچنین ایمیل ثبت شده در سامانه، به دانشگاه مراجعه نموده و از رییس اداره بخواهید که ایمیل شما را در سایت تغییر دهد.

میزان تعرفه صدور مجوز پروانه وزارت بهداشت

در قسمتی از سامانه صدور مجوز پروانه وزارت بهداشت بخشی با عنوان تعرفه وجود دارد. لذا افرادی که خواستار دریافت مجوز از این سامانه می باشند بایستی با مراجعه به این بخش از تعرفه های موجود اطلاع گردند و در صورت لزوم مبلغ مورد نظر را از طریق شماره حساب های ذکر شده در این بخش پرداخت نمایند. لازم به ذکر است که جهت صحولت کار شما در این مقاله نیز جدولی از میزان تعرفه را ذکر کرده ایم.

تعرفه های صدور پروانه موسسات پزشکی
نوع پروانهمبالغ لازم برای صدور پروانه فنی (ریال)
نوع موسسهتهران، مشهد، اصفهان،

تبریز، شیراز، کرج

شهر های دانشگاهیسایر شهر ها
بیمارستان زیر 100 تخت675000054000003525000
بیمارستان 100 – 300 تخت825000067500004950000
بیمارستان بالای 300 تخت975000082500006750000
مرکز جراحی محدود600000052500004500000
مرکز درمان ناباروری
درمان با اکسیژن هایپر بار
مرکز تصویر برداری
موسسه تشخیص
درمان سرطان (رادیوتراپی)
عمومی1050000975000900000
تخصصی
دندانپزشکی(درمانگاه عمومی)
موسسه رادیولوژی
 رادیولوژی فک و دهان و صورت
موسسه پزشکی هسته ای
مرکز آمبولانس خصوصی
آزمایشگاه تشخیص پزشکی2820000
سایر موسسات پزشکی750000525000375000
افزایش بخش های سرپایی180000180000180000
افزایش بخش های بستری180000180000180000

 

تعرفه های صدور پروانه موسسات پزشکی
نوع پروانهمبالغ لازم برای صدور پروانه بهره برداری (ریال)
نوع موسسهتهران، مشهد، اصفهان،

تبریز، شیراز، کرج

شهر های دانشگاهیسایر شهر ها
بیمارستان زیر 100 تخت1.095.000720000510000
بیمارستان 100 – 300 تخت
بیمارستان بالای 300 تخت
مرکز جراحی محدود1125000975000825000
مرکز درمان ناباروری
درمان با اکسیژن هایپر بار
مرکز تصویر برداری
موسسه تشخیص
درمان سرطان (رادیوتراپی)
عمومی1125000975000825000
تخصصی
دندانپزشکی(درمانگاه عمومی)
موسسه رادیولوژی
 رادیولوژی فک و دهان و صورت
موسسه پزشکی هسته ای
مرکز آمبولانس خصوصی
آزمایشگاه تشخیص پزشکی510000345000180000
سایر موسسات پزشکی510000345000180000
افزایش بخش های سرپایی180000180000180000
افزایش بخش های بستری180000180000180000

مدارک مورد نیاز جهت بارگذاری و دریافت مجوز صدور از سایت وزارت بهداشت 

تمامی افرادی که خواستار دریافت مجوز و صدور پروانه این سازمان می باشند، بایستی تمامی مدارک و شرایط مورد نیاز برای انجام این فرآیند را داشته باشند. لذا مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوز در سایت اختصاصی این سازمان به نشانی اینترنتی parvaneh.behdasht.gov.ir ذکر شده است. به صورت کلی این موارد به بخش های مدارک ملک، ارسال نقشه، گزارش پیشرفت کار، مدارک مسئول فنی، مدارک پرسنل، مدارک اختصاصی هر مرکز و… تقسیم می شود. شما می توانید با کلیک بر روی لینک زیر فایل قرار داده شده را دریافت نموده و پس از آگاهی دقیق از مدارک مورد نیاز، فرآیند خود را آغاز نمایید. به علاوه صدور پروانه منوط به پرداخت هزینه بر اساس نوع پروانه درخواستی و محل مورد نظر جهت راه اندازی موسسه می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پروانه وزارت بهداشت
مشاهده مدارک مورد نیاز جهت اخذ پروانه وزارت بهداشت

( جهت دریافت فایل بر روی لینک فوق ضربه بزنید.)

 

سوالات متداول

1- سامانه صدور پروانه وزارت بهداشت چه امکاناتی دارد؟

ثبت درخواست دریافت یا تمدید پروانه تاسیس مراکز پزشکی و موافقت اصولی جهت ارتقای تجهیزات سرمایه ای از جمله خدمات این سامانه است.

2- برای ورود به سامانه صدور پروانه وزارت بهداشت چه اطلاعاتی لازم است؟

درج کد ملی و رمز عبور مشخص شده در زمان ثبت نام برای ورود به این سامانه الزامی است.

3- آیا در صورت فراموشی رمز عبور سامانه صدور پروانه وزارت بهداشت، امکان بازیابی آن وجود دارد؟

بله، بازیابی رمز عبور مطابق با روند ذکر شده در این مقاله و با استقاده از کد ملی و پست الکترونیکی متقاضی، امکان پذیر است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۸ نظر
  1. میرزایی

    سلام.من سه روزه رمز عبورو زدم میگه اشتباه است برای بازیابی کد ملی و شماره تماس را وارد کردم ولی رمزی برام ارسال نشده. سه روزه که هیچ پیامی بابت رمز ارسال نمیشه. لطفا راهنمایی کنید.

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      صبور باشید ممکن است سامانه دچار اختلال باشد در زمان صبح مجددا امتحان نمایید زیرا برای شما رمز ارسال خواهد شد.

  2. ابراهیمی

    سلام
    من برای بازیابی رمز عبور کد ملی را وارد میکنم و مطعنم ک صحبح وارد میکنم
    اما سامانه خطا می زند که کد ملی یا کلمه عبور صحیح نمی باشد
    میخاستم علت رو بدونم.

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      ممکن است مشکل ایجاد شده به دلیل اختلالات سامانه ای باشد.
      پیشنهاد می شود در ساعات آینده مجددا امتحان نمایید.

  3. الیاسی

    با سلام در قسمت بازیابی رمز عبور ، ایمیل و شماره موبایل را وارد می کنم اما هیچ کدی ارسال نشد .
    چندین بار زدم ولی هیچگونه کد به ایمیل و شماره موبایل ارسال نشد.

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      احتمالا مشکل ایجاد شده به دلیل اختلالات سامانه و یا شبکه اینترنت شما می باشد.
      پیشنهاد می شود در ساعات آینده مجددا امتحان فرمایید.

  4. حسین نیک زاد

    با سلام.
    تعرفه ۱۳۱۲۵۰ ریال برای صدور مجوز موسسه در جدول نداریم و پیشنهاد می شود سامانه پرداخت بر خط در سامانه صدور پروانه را فعال کنید. با تشکر

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، سامانه ی صدور پروانه ها، به عهده ی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد.

دریافت مشاوره