خانه سامانه و سایت ورود به سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد | mums.ac.ir

ورود به سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد | mums.ac.ir

ورود به سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد | mums.ac.ir
ورود به سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد | mums.ac.ir

دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از دانشگاه های دولتی و تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. این دانشگاه دارای هفت دانشکده دندانپزشکی، داروسازی، بهداشت، پزشکی، پرستاری و مامایی، علوم پیراپزشکی و دانشکده طب ایرانی و مکمل می باشد و 20 شبکه بهداشتی و درمانی نیز در نقاط مختلف استان خراسان رضوی زیر نظر این دانشگاه فعالیت می کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد همانند تمامی دانشگاه های کشور سامانه ای را جهت ارائه انواع خدمات و انتشار اطلاعیه های مربوطه، در اختیار دانشجویان، اساتید، کارکنان و دیگر کاربران خود قرار داده است.

 

✅ لینک مستقیم ورود به سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد | mums.ac.ir

 

 لینک مستقیم ورود به بخش خدمات و امکانات سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد 
عنوانلینک مستقیم ورود
اساتیدmums.ac.ir
دانشجویانmums.ac.ir
کارکنانmums.ac.ir
همگانیmums.ac.ir
گردشگری و سلامتmums.ac.ir
چند رسانه ایmums.ac.ir
رایانامهmail.mums.ac.ir
اتوماسیون اداریitc-auto.mums.ac.ir
سایت قدیمmsite.mums.ac.ir
میز خدمتtahavoledari.mums.ac.ir
پایگاه خبری وب داwebda.mums.ac.ir
نویت دهیnobat.mums.ac.ir
کتابخانه مرکزیcentlib.mums.ac.ir

سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به نشانی mums.ac.ir، جهت ارائه خدمات غیرحضوری به کاربران ایجاد شده است.

معرفی سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد

سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به نشانی mums.ac.ir با هدف ارائه خدمات الکترونیکی به دانشجویان، اساتید، کارکنان و حتی مراجعان عمومی راه اندازی شده است و کاربران می توانند به راحتی با مراجعه به بخش های مختلف در سامانه، امور مورد نظر خود را به انجام برسانند.

علاوه بر خدمات گوناگون سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دسته بندی مناسب و دسترسی راحت به مهم ترین قسمت های سایت از ویزگی مثبت آن است. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با امکانات مختلف سایت این دانشگاه آشنا کنیم.

اساتید

معرفی خدمات اساتید سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد

بخش های دیگری نیز در سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفته که مختص استادان دانشگاه طراحی و مهیا شده اند. امکان انجام امور اداری اساتید، بررسی موارد پژوهشی و مطالعات پزشکی از جمله امکانات سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای اساتید و اعضای هیات علمی است. اساتید این دانشگاه از طریق همین سایت به درگاه سیپاد نیز دسترسی دارند و می تواند از امکانات آن نیز بهره مند شوند. در جدول زیر لینک مستقیم دسترسی به خدمات سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای اساتید قرار داده شده است.

 لینک مستقیم ورود به بخش خدمات ویژه اساتید
عنوانلینک مستقیم ورود
سامانه یکپارچه آموزش مداوم پزشکی کشورircme.ir
پژوهانresearch.mums.ac.ir
توانمند سازی اساتیدums.mums.ac.ir
ثبت فعالیت های استادان172.16.0.53
اعتبار پژوهشی هیات علمیv-research.mums.ac.ir
آموزش بازlms.mums.ac.ir
امور اداری هیات علمیfaculty.mums.ac.ir
درگاه دانشجویی (سیپاد)sipad.mums.ac.ir
مدیریت آموزشیv-education.mums.ac.ir
امور پژوهشیv-research.mums.ac.ir

دانشجویان

معرفی خدمات دانشجویان سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد

چنانچه به سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بخش “دانشجویان” مراجعه نمایید، لیستی از خدمات الکترونیکی مختص دانشجویان که در ادامه تعدادی از آن ها ذکر شده اند، مشاهده می کنید.

  1. علاوه بر لینک های دسترسی مهم به سامانه سیپاد، تقویم آموزشی هر دو نیمسال تحصیلی، فرم های مرتبط با دانشجویان و لیست دروس ارائه شده در این قسمت قابل مشاهده است. دانشجویان می توانند با انتخاب نیمسال تحصیلی مورد نظر خود، برنامه های آموزشی، و جزئیات لازم برای هر ترم را به طور کامل رویت و دریافت نمایند.
  2. این دسته از کاربران می توانند به همه سامانه های مرتبط با امور خود از ثبت نام اولیه تا تکمیل فرآیند فارغ التحصیلی و تسویه حساب در این بخش دسترسی یابند.
  3. امکان رهگیری درخواست های اداری و نامه های مرتبط با دانشجو از طریق بخش “ردیابی نامه و درخواست” وجود دارد.
  4. انجام پرداخت های دانشجویان، دریافت مدارک فارغ التحصیلی و ارتباط با اساتید نیز به وسیله لینک های موجود در بخش دانشجویان امکان پذیر است.
  5. جستجوی پایان نامه های قابل دسترس، بررسی نشریات علمی، ورود به کتابخانه مرکزی و دیجیتال، دسترسی به فروشگاه کتاب دانشگاه و انتشارات از جمله دیگر خدماتی هستند که در این قسمت از سامانه امکان دسترسی به آن ها فراهم شده است.

سامانه سیپاد

سامانه سیپاد

دانشگاه علوم پزشکی مشهد سامانه ای را تحت عنوان “سیپاد” به نشانی ums.mums.ac.ir راه اندازی کرده است که انجام برخی از امور مانند دریافت مدارک فارغ التحصیلی دانشجویان قدیمی، درخواست انتقالی از سایر دانشگاه ها و موسسات آزمون عالی، پذیرش و ثبت نام الکترونیکی دانشجویان ورودی جدید و… از طریق این سامانه صورت می گیرند.

کارکنان

معرفی خدمات کارکنان سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد

علاوه بر دانشجویان و اساتید، کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز می توانند از خدمات سایت مربوطه بهره مند شوند. امکان دسترسی به اتوماسیون اداری دانشگاه، سامانه حضور و غیاب، دسترسی به فیش حقوقی و تمامی امکانات اینترنتی کارمندان در این قسمت وجود دارد. لینک مستقیم خدمات کارکنان این دانشگاه در جدول زیر قرار داده شده اند.

 لینک مستقیم ورود به بخش خدمات ویژه کارکنان 
عنوانلینک مستقیم ورود
اتوماسیون اداریitc-auto.mums.ac.ir
آموزش کارکنانhrm.mums.ac.ir
جذب نیروemp.mums.ac.ir
سامانه حضور و غیابitc-timex.mums.ac.ir
درگاه نقلیهtransport.mums.ac.ir
فیش حقوقی اطلاع رسانی کارکنانemp1.mums.ac.ir
ارزشیابی کارکنانemp1.mums.ac.ir
مدیریت کاربرانhit.mums.ac.ir

همگانی

قسمتی از خدمات سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت عمومی عرضه می شوند و تمامی افراد خارج از دانشگاه نیز می توانند با مراجعه به قسمت “همگانی” از آن ها بهره مند گردند. امکان دریافت نوبت اینترنتی، مشاهده تعرفه خدمات پزشکی، مشاهده آخرین مناقصه های مربوط به دانشگاه از جمله این خدمات است که در جدول زیر به صورت لینک مستقیم امکان دسترسی به آن ها وجود دارد.

 لینک مستقیم ورود به بخش خدمات همگانی
عنوانلینک مستقیم ورود
نوبت دهی اینترنتیnobat.mums.ac.ir
تعرفه های پزشکیv-darman.mums.ac.ir
راهنمای مادران باردارdarman.mums.ac.ir
مناقصه و مزایده‌cft.mums.ac.ir
ثبت و دریافت کارت اهدا عضوhospital.mums.ac.ir

رایانامه

هریک از دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارای پست الکترونیک شخصی و با دامنه اختصاصی دانشگاه هستند. سایت مذکور  لینک مستقیم دسترسی به پایگاه پست الکترونیک دانشگاه را در این بخش قرار داده و کاربران می توانند با کلیک روی لینک مربوطه به سامانه مورد نظر وارد شوند. ورود به صندوق پست الکترونیک از طریق درج نام کاربری و رمز عبور امکان پذیر خواهد بود.

سایت قدیم

سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال های اخیر با آدرس فعلی و با طراحی متفاوت جهت ارائه خدمات بهتر در اختیار کاربران قرار گرفته است و سایت قدیم با نشانی msite.mums.ac.ir همچنان در دسترس می باشد. در صورتی که قصد استفاده از سایت قدیم را دارید، می تواند با مراجعه به این قسمت وارد آن شده و از خدمات آن بهره مند شوید.

میز خدمت

مدیریت توسعه سارمان و تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی مشهد جهت ارائه هرچه سریع تر و دقیق خدمات اقدام به راه اندازی میز خدمت الکترونیک نموده است. هدف از ایجاد این پایگاه، تحول و ارتقا توانمندی های نظام اداری و رفع مشکلات حوزه مدیریت و منابع انسانی است. کاربران با مراجعه به این قسمت امکان بهره مندی از خدمات الکترونیک ارائه شده و همچنین ارائه پیشنهادات و انتقادات خود را خواهند داشت.

پایگاه خبری وب دا

دانشگاه علوم پزشکی مشهد مانند بسیاری از مراکز علمی دارای یک پایگاه خبری اختصاصی برای اطلاع رسانی و اعلام مهم ترین اخبار تحت عنوان پایگاه خبری وب دا می باشد. محوریت اخبار موجود در این پایگاه خبری، اطلاعات پزشکی، سلامت، دستاوردهای دارویی و درمانی و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مراکز وابسته به آن می باشد.

نوبت دهی

خدمات سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تنها محدود به موارد آموزشی و اداری نیست و یکی از خدمات مهم آن دسترسی به سامانه نوبت دهی اینترنتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مراکز تحت نظر آن در تمامی شهرهای استان خراسان رضوی می باشد.

مراجعه کنندگان می توانند از طریق جستجوی گروه تخصصی، نام پزشک و بیمارستان مورد نظر در تاریخ معین، نوبت اینترنتی را با تهیه قبض الکترونیکی دریافت کرد. علاوه بر موارد یاد شده، امکان دسترسی به اطلاعات تماس بیمارستان ها و برنامه هفتگی درمانگاه ها یا بازیابی قبض نوبت اینترنتی نیز از طریق همین سامانه وجود دارد.

کتابخانه مرکزی

دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد جهت استفاده از کتابخانه دانشگاه می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی کتابخانه مرکزی جهت بهره مندی از خدمات مربوطه اقدام نمایند. امکان جستجوی منابع و پایان نامه های موجود، استفاده از اسلایدها و فیلم های آموزشی، راهنمای کارگاه ها و ورود به کتابخانه دیجیتال از طریق مراجعه به این سایت وجود دارد. مراجعه کنندگان همچنین می توانند نام و نشانی کتابخانه ها و راهنمای عضویت را از همین سایت دریافت نمایند. برای استفاده از برخی خدمات این سایت، عضویت در کتابخانه الزامی می باشد.

منوی دسترسی به سامانه ها و بیمارستان ها

دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارای معاونت ها، بیمارستان ها و درمانگاه هایی است که همگی زیر مجموعه های دانشگاه به شمار می روند. مراجعه کنندگان به سایت دانشگاه مورد بحث می توانند از طریق منوی سمت چپ صحه اصلی سایت به سایت های مربوط به مراکز مورد نظر خود دسترسی یابند.

ورود به سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد

همان طور که پیشتر عنوان شد، یکی از سامانه هایی که اغلب کاربران سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با آن سرو کار دارند، سامانه دانشجویی سیپاد است. اساتید و دانسجویان برای ورود به این سامانه و استفاده از خدمات اختصاصی آن می بایست اطلاعات کاربری خود را در اختیار داشته باشند.

ورود به سامانه سیپاد

از آنجایی که روش ورود به سامانه برای دانشجویان و اساتید به روش مشابه انجام می شود، در ادامه نحوه استفاده از سامانه برای دانشجویان شرح داده شده است. ورود به این سامانه طبق روش زیر قابل انجام است:

  • مراجعه به سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به نشانی mums.ac.ir و انتخاب گزینه “دانشجویان”

مرحله اول ورود به سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد

  • کلیک روی عبارت “پذیرش”

مرحله دوم ورود به سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد

  • برگزیدن لینک “ورود به سامانه”

مرحله سوم ورود به سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد

  • انتخاب یکی از روش های زیر برای ورود

روش اول: نام کاربری و رمز عبور، درج اطلاعات ورود به همراه کد امتیتی و سپس فشردن دکمه “ورود”

مرحله چهارم ورود به سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد

روش دوم: انتخاب روش شماره همراه، درج شماره تلفن همراه و انتخاب عبارت “ارسال کد به تلفن همراه” جهت دریافت پیامک حاوی کد ورود به سامانه

مرحله پنجم ورود به سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد

نکات مهم گذر واژه سیپاد

  • تغییر رمز عبور در فواصل زمانی مناسب و مرتب
  • عدم انتخاب رمز های آسان و قابل حدس
  • رعایت نکات امنیتی جهت برگزیدن رمز با امنیت بالا
  • دقت در وارد کردن رمز عبور و عدم ارائه به افراد دیگر

پرداخت های متفرقه

دانشجویان و کاربران سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد می توانند تمامی پرداخت های الکترونیک خود نظیر شهریه، تسویه حساب و پرداخت های دانش آموختگان را از طریق همین سایت مطابق دستورالعمل زیر انجام دهند.

  • ورود به سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با آدرس اینترنتی mums.ac.ir  و کلیک روی گزینه “دانشجویان”

مرحله اول ورود به سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد

  • انتخاب عبارت “پرداخت های متفرقه”

مرحله اول پرداخت متفرقه دانشگاه علوم پزشکی مشهد

  • انتخاب موضوع، آیتم و مبلغ پرداخت و سپس درج اطلاعات هویتی و دانشجویی نظیر رشته و مقطع تحصیل و سپس وارد نمود کد امتیتی تصویر و برگزیدن لینک “پرداخت”

مرحله دوم پرداخت متفرقه دانشگاه علوم پزشکی مشهد

ثبت اطلاعات بانکی و انجام فرآیند پرداخت الکترونیک

دریافت فیش حقوقی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سایت

از جمله امکانات پر کاربرد دیگر این سامانه، دریافت فیش حقوقی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد می باشد که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت.

  • پس از ورود به سایت mums.ac.ir، مطابق تصویر زیر بر روی آیکون “کارکنان” موجود در سمت راست صفحه، کلیک نمایید.

مرحله اول دریافت فیش حقوقی از سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد

  • در قدم بعدی گزینه “فیش حقوقی اطلاع رسانی کارکنان” را بفشارید.

مرحله دوم دریافت فیش حقوقی از سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد

  • سپس می بایست جهت ورود به سیستم، نام کاربری و کلمه عبور خود را درج و بر روی “ورود” کلیک کنید. لازم به ذکر است که چنانچه رمز عبور خود را فراموش کرده اید، امکان بازیابی آن از طریق انتخاب گزینه “رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟” و سپس پاسخ به سوالات احراز هویت، وجود دارد.

مرحله سوم دریافت فیش حقوقی از سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد

 

سوالات متداول

1- یرای ورود به سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد می بایست از چه طریقی اقدام کرد؟

سایت اختصاصی این دانشگاه با نشانی اینترنتی mums.ac.ir به کاربران خدمت رسانی می کند.

2- سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد چه امکاناتی دارد؟

ارائه خدمات اساتید، دانشجویان، کارمندان و همگانی به همراه دسترسی به سامانه های مورد نیاز کاربران از جمله امکانات آن است.

3- آیا سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تنها مختص به دانشگاهیان است؟

خیر، عموم مردم می توانند از اطلاع رسانی های بهداشتی و درمانی و همچنین نوبت دهی مراکز خدمات درمانی و... توسط این سایت بهر مند شوند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره