خانه دکتری وام دکتری دانشگاه آزاد 99 – 1400

وام دکتری دانشگاه آزاد 99 – 1400

نحوه دریافت وام دکتری دانشگاه آزاد 99 - 1400
وام دکتری دانشگاه آزاد 99 – 1400

در جهت حمایت از دانشجویان در پرداخت شهریه دکتری و برطرف نمودن مشکلات مالی دانشجویان این مقطع، وام های دانشجویی مختلفی به منظور ارائه تسهیلات به متقاضیان در نظر گرفته شده است. دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد نیز معمولا به واسطه پرداخت شهریه هایی با مبالغ بالا نیازمند دریافت وام ‌های دانشجویی و تسهیلات تعیین شده توسط این دانشگاه و صندوق رفاه دانشجویان هستند. از همین رو، صندوق رفاه دانشگاه آزاد برای دانشجویان دکتری این دانشگاه نیز وام و تسهیلات مختلفی را در نظر گرفته است که ارائه وام های مذکور برای دانشجویان این مقطع به شکل چهار ساله و در شروع هر ترم تحصیلی انجام می پذیرد. لازم به ذکر است که وام های دوره دکتری نیز جهت تامین نیازهای مالی دانشجویان همراه با رعایت کلیه شرایط دریافت وام دانشجویی به متقاضیان ارائه می گردد.

دانشجویان جهت دریافت وام های شهریه مقطع دکتری دانشگاه آزاد و همچنین صندوق رفاه دانشجویان می بایست مشغول به تحصیل در دوره آموزشی تمام وقت باشند.

وام های دکتری دانشگاه آزاد 99 – 1400

دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد جهت رفع مشکلات مالی خود و پرداخت شهریه، مشمول به دریافت وام های مختلفی از جمله وام کمک هزینه تحصیلی، وام شهریه، وام ازدواج، وام کمک هزینه مسکن و… می باشند که برخی از آن ها به داوطلبان سایر دانشگاه ها نیز اهدا می شود و برخی دیگر تنها به دانشجویان این دانشگاه تعلق می گیرد. تمامی وام ها و تسهیلات قابل دریافت برای دانشجویان دانشگاه آزاد در مقطع دکتری به شرح زیر می باشد.

وام ضروری

این نوع وام، همان که از نام آن پیداست در مواقع ضروری از جمله هزینه دارو در بیماری های خاص، عمل های جراحی واجب، زایمان و این قبیل مشکلات به افراد تعلق می گیرد. وام ضروری از جمله دسته وام های میان مدت است و مبلغ دریافتی آن 1 میلیون و 200 هزار تومان می باشد. همچنین حداکثر مدت زمان بازپرداخت وام دانشجویی ضروری، در طول زمان تحصیل 20 ماه تعیین شده است. زمان ثبت درخوایت برای این وام 20 بهمن 99 لغایت 25 اردیبهشت 1400 می باشد.

وام ازدواج

وام ازدواج را تنها دانشجویانی که در زمان دانشجویی متاهل شده باشند، دریافت می کنند و دانشجویانی که قبل یا بعد از پایان دوره متاهل شوند، مشمول دریافت وام ازدواج نمی باشند. مبلغ دریافتی این نوع وام نیز 2 میلیون تومان و در صورتی که هر دو طرف از زوجین در یک دانشگاه در حال تحصیل باشند، می توانند وام ازدواج با ضامن جداگانه دریافت کنند.

لازم به ذکر است که متقاضیان واجد شرایط حداکثر یک سال پس از تاریخ عقدنامه فرصت دریافت وام مذکور را دارند. وام ازدواج یک نوع وام میان مدت می باشد و همچنین حداکثر مدت زمان بازپرداخت آن نیز در طول زمان تحصیل، 20 ماه تعیین شده است.

وام کمک هزینه تحصیلی دانشگاه آزاد

وام تحصیلی دکتری دانشگاه آزاد نوعی وام میان مدت به شمار می رود و تنها یک بار در هر ترم تحصیلی به دانشجو تعلق می گیرد که متقاضی می بایست بدهی قبلی به دانشگاه نداشته باشد. همچنین کارمزد وام تحصیلی این دانشگاه 2/5 درصد می باشد که برای دانشجویان متاهل تا سقف 600 هزار تومان و دانشجویان مجرد 500 هزار تومان در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که بازپرداخت این نوع وام به مدت 9 ماه می باشد. زمان ثبت درخواست برای این وام 20 بهمن 99 لغایت 25 اردیبهشت 1400 می باشد.

وام مسکن

وام اجاره هزینه مسکن نیز وامی میان مدت محسوب می شود که به دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد بر اساس محل سکونت در شهرهای مختلف فقط یک بار در طول سال تحصیلی تعلق می گیرد. همچنین لازم است بدانید که مدت بازپرداخت این وام 12 ماه می باشد. زمان ثبت درخواست این وام از 20 بهمن 99 لغایت 25 اردیبهشت 1400 می باشد

وام تامین هزینه های سفر خارجی جهت ارائه مقاله

وام تامین هزینه های سفر خارجی وامی میان مدت است که جهت ارائه مقاله برای دانشجویان دکتری تنها یک بار در طول مدت تحصیل و با تایید معاونت پژوهشی و دانشجویی پرداخت می گردد. مبلغ قابل دریافت این وام  1میلیون تومان و مدت بازپرداخت اقساط آن نیز 20 ماه می باشد.

وام هزینه پایان نامه دکتری

وام هزینه پایان نامه دکتری از جمله وام های بلند مدت به شمار می رود که صرفا یک بار در طول مدت تحصیل در دانشگاه به دانشجویان تعلق می گیرد. میزان وام دریافتی 300 هزار تومان بوده و مدت بازپرداخت اقساط آن 20 ماه بعد از پایان دوره تحصیلی دانشجو می باشد.

وام دانش هسته ای

وام دانش هسته ای به دانشجویان در حال تحصیل در رشته یا گرایش هایی که زیرشاخه رشته انرژی هسته ای می باشند، تعلق می گیرد. همچنین مبلغ قابل دریافت این وام تا حداکثر 4 برابر وام شهریه مقطع دکتری تعیین شده است.

وام شهریه دانشگاه آزاد 

وام شهریه صندوق رفاه دانشجویان و دانشگاه آزاد از هم جدا بوده و به دو شکل مجزا به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می شود. این وام به سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم بندی شده است که دانشگاه آزاد وام کوتاه مدت و صندوق رفاه دانشجویی وام های میان مدت و کوتاه مدت را به دانشجویان پرداخت می کنند. زمان ثبت درخواست برای دریافت وام دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد 20 بهمن 99 لغایت 25 اردیبهشت 1400 (از منابع صندوق) و 20 بهمن ماه لغایت 15 تیر ماه 1400 (از بانک قرض الحسنه مهر ایران)  می باشد.

  • دانشجویان واجد شرایط می توانند حداکثر 7 ترم، وام میان مدت شهریه دکتری صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد را که نصف شهریه ترم جاری است را در ابتدای ترم جدید دریافت کنند. همچنین این وام کارمزد 2/5 درصد دارد و بازپرداخت آن از زمان دریافت وام به مدت 10 ماه می باشد.
  • وام بلند مدت شهریه دکتری دانشگاه آزاد صندوق رفاه نیز در ابتدای ترم جدید به دانشجویان این مقطع تعلق می گیرد. مبلغ دریافتی این وام، نصف شهریه ترم جاری در نظر گرفته شده است که کارمزدی برابر با 2/5 درصد دارد و دانشجویان می توانند از زمان دریافت وام تا بازه زمانی 20 تا 30 ماه نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام نمایند.
  • همچنین دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد می توانند در طول زمان تحصیل تنها یک بار از وام کوتاه مدت شهریه دکتری دانشگاه آزاد که توسط خود دانشگاه پرداخته می شود، استفاده نمایند. لازم است بدانید که میزان مبلغ این وام 10میلیون تومان با کارمزد 14 درصد می باشد.

شرایط دریافت وام دکتری دانشگاه آزاد 99 – 1400

همان طور که گفته شد، دانشجویان دانشگاه های آزاد جهت پرداخت شهریه در صورت واجد شرایط بودن می توانند از وام های ویژه دکتری بهره مند شوند. وام های ویژه مقطع دکتری به سه قسمت وام کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم می شود که شرایط دریافت آن به شرح زیر می باشد.

شرایط عمومی دریافت وام ویژه دکتری

  • شخص می بایست به یکی از دین های رسمی معرفی شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعتقاد داشته باشد.
  • دانشجو باید به تشخیص معاونت دانشجویی نیاز مالی جهت دریافت وام داشته باشد.
  • دارای بودن صلاحیت اخلاقی نیز از جمله شرایط عمومی اخذ وام به شمار می رود.
  • دانشجو نباید شامل هیچ گونه بورس تحصیلی، کمک و یا وام موسسات دیگر باشد.
  • شخص وام گیرنده، نباید مشغول به اشتغال کاری که مستلزم دریافت اجرت می باشد، باشد. (به استثنای کار دانشجویی)
  • ارائه سند تعهد، همراه با ضامن معتبر نیز از لازمه های دریافت این وام است.

شرایط آموزشی دریافت وام دانشجویی دکتری

  • دانشجو برای دریافت وام می بایست مشغول به تحصیل در دوره آموزشی تمام وقت باشد.
  • صرفا متقاضیانی که در سنوات مجاز تحصیلی خود به سر می برند، می توانند نسبت به دریافت این نوع وام اقدام نمایند. (دکتری حرفه ای حداکثر 6 سال تحصیلی، دکتری تخصصی ناپیوسته غیر بورسیه حداکثر 4 سال تحصیلی)

نحوه ثبت نام وام ویژه دکتری دانشگاه آزاد 99 – 1400

بنا بر آنچه ذکر شد، دانشگاه آزاد و صندوق رفاه دانشجویان برای متقاضیان در حال تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد با توجه به محل تحصیل و شرایط مذکور وام و تسهیلاتی را در نظر گرفته است و چنانچه دانشجو قصد دریافت یکی از انواع وام های دکتری را داشته باشد، می بایست از طریق سامانه وام دانشجویی صندوق رفاه و همچنین سامانه  ساجد، مراحل زیر را انجام دهد.

نحوه ثبت درخواست وام از طریق سایت جامع دانشگاه آزاد

دانشجویان دانشگاه آزاد که واجد شرایط دریافت وام می باشند، می توانند جهت بهره مندی از تسهیلات دانشجویی، از طریق سایت جامع دانشگاه آزاد نیز نسبت به ثبت درخواست وام مورد نظر خود اقدام نمایند. مراحل تقاضای وام در سایت فوق به صورت زیر می باشند.

  • ابتدا وارد سامانه  ساجد به نشانی sajed.iau.ir شوید و روی گزینه “ثبت نام دانشجویان” کلیک کنید. مرحله اول درخواست وام از طریق سایت جامع دانشگاه آزاد - ساجد
  • “کد ملی” و “شماره دانشجویی” خود را وارد نمایید و گزینه “جستجو دانشجو” را انتخاب کنید.مرحله دوم درخواست وام از طریق سایت جامع دانشگاه آزاد - ساجد
  • بعد از تایید اطلاعات مندرج در صفحه پیش رو،فرم موجود در قسمت پایین صفحه را تکمیل نموده و سپس گزینه “تایید اطلاعات و ادامه” را انتخاب کنید.مرحله سوم درخواست وام از طریق سایت جامع دانشگاه آزاد - ساجد
  • در این مرحله می توانید با انتخاب تصویری به عنوان عکس پرسنلی خود، مراحل ثبت نام در سامانه را تکمیل نمایید و با انتخاب گزینه “تایید” به صفحه اصلی ورود سامانه منتقل شوید.
    مرحله چهارم درخواست وام از طریق سایت جامع دانشگاه آزاد - ساجد
  • کد ملی خود را وارد نموده و گزینه “ورود” را انتخاب کنید.
    مرحله پنجم درخواست وام از طریق سایت جامع دانشگاه آزاد - ساجد
  • شماره تلفن خود را به جهت ارسال رمز موقت در کادر مربوطه وارد نموده و گزینه “ارسال” را بفشارید.
    مرحله ششم درخواست وام از طریق سایت جامع دانشگاه آزاد - ساجد
  • رمزی که به شماره تلفن شما ارسال گشته است را در کادر مربوط به رمز موقت وارد کنید و روی عبارت “بررسی” کلیک نمایید.
    مرحله هفتم درخواست وام از طریق سایت جامع دانشگاه آزاد - ساجد
  • در این صفحه می بایست رمز عبوری برای خود انتخاب نمایید که حداقل 6 کاراکتر داشته باشد و در کادر “تکرار رمز عبور” آن را تکرار کنید و سپس گزینه “بررسی” را انتخاب نمایید.مرحله هشتم درخواست وام از طریق سایت جامع دانشگاه آزاد - ساجد
  • کلمه عبور شما با موفقیت در سامانه ثبت شده است و برای وارد شدن به صفحه مد نظر، عبارت “انتقال به صفحه ورود” را انتخاب کنید.
    مرحله نهم درخواست وام از طریق سایت جامع دانشگاه آزاد - ساجد
  • داوطلبانی که از قبل اقدام به ثبت نام در سامانه نموده بودند، ورود به سایت درخواست وام برای آن ها از این مرحله آغاز می شود. داوطلبان با وارد نمودن کد ملی و انتخاب “ورود” به مرحله بعد منتقل خواهند شد.
    مرحله دهم درخواست وام از طریق سایت جامع دانشگاه آزاد - ساجد
  • رمز عبوری که در مرحله هشتم تعیین نموده اید، در کادر مربوطه وارد نمایید و گزینه “ورود” را انتخاب کنید.
    مرحله یازدهم درخواست وام از طریق سایت جامع دانشگاه آزاد - ساجد
  • در این مرحله، از قسمت “درخواست وام دانشجویی” نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایید. مرحله دوازدهم درخواست وام از طریق سایت جامع دانشگاه آزاد - ساجد
  • شما می توانید با کلیک روی آیکون های سبز رنگ موجود در سمت چپ صفحه، نوع وام خود را انتخاب کنید.
    مرحله سیزدهم درخواست وام از طریق سایت جامع دانشگاه آزاد - ساجد
  • در نهایت، پس از انجام مراحل ذکر شده، می توانید با انتخاب گزینه “لیست وام دانشجویی” موجود در صفحه مرحله دوازدهم، نسبت به تکمیل درخواست اقدام نمایید.

نحوه ثبت درخواست وام از طریق سایت صندوق رفاه دانشجویان

برای ثبت درخواست خود در سامانه وام دانشجویی مبنی بر اخذ وام، ابتدا می بایست در سایت مربوطه تشکیل پرونده دهید و سپس تقاضای خود را ثبت نمایید. جهت نام نویسی در سایت صندوق رفاه به ترتیب زیر عمل کنید.

  • ابتدا وارد سایت صندوق رفاه دانشجویان به نشانی swf.ir شوید و از منوی سمت چپ گزینه “پورتال دانشجویی” را انتخاب کنید.

مرحله اول ثبت نام و درخواست وام در سایت صندوق رفاه دانشجویان 99 - 1400

 

  • جهت ثبت نام در سامانه ، بر روی گزینه “تشکیل پرونده” کلیک کنید.

مرحله دوم ثبت نام و درخواست وام در سایت صندوق رفاه دانشجویان

  • “کد ملی” و “تاریخ تولد” خود را وارد نمایید.

مرحله سوم ثبت نام و درخواست وام در سایت صندوق رفاه دانشجویان

  • فرم اولیه ثبت نام را تکمیل کرده و گزینه “ذخیره” را انتخاب کنید.

مرحله چهارم ثبت نام و درخواست وام در سایت صندوق رفاه دانشجویان

  • در این مرحله به منظور ثبت درخواست وام خود، مرحله اول را مجددا تکرار کرده و سپس روی گزینه “ورود به پورتال” کلیک نمایید.

مرحله پنجم ثبت نام و درخواست وام در سایت صندوق رفاه دانشجویان

  • برای ورود به حساب کاربری خود، “کد ملی” و “رمز عبور” خود را وارد کنید.

مرحله ششم ثبت نام و درخواست وام در سایت صندوق رفاه دانشجویان

  • در این صفحه، “درخواست وام” را از بالای صفحه انتخاب نمایید.

مرحله هفتم ثبت نام و درخواست وام در سایت صندوق رفاه دانشجویان

  • پس از ورود به صفحه درخواست وام، می بایست نوع آن را انتخاب و اطلاعات خواسته شده را تکمیل نمایید و در نهایت، با فعال کردن گزینه پذیرفتن مقررات مربوط به پرداخت و بازپرداخت وام، درخواست خود را ثبت کنید.

مرحله هشتم ثبت نام و درخواست وام در سایت صندوق رفاه دانشجویان

پس از انجام مراحل فوق و تایید دانشگاه، پیامکی مبنی بر پذیرش درخواست وام دانشجو به شماره موبایل وی که در مراحل ثبت نام اعلام کرده است، ارسال می شود. پس از تایید تقاضای وام، دانشجو می بایست جهت تکمیل مراحل و دریافت وام مورد نظر خود، با در دست داشتن مدارک لازم و معرفی ضامن به شعبه بانکی که در صفحه درخواست وام در سایت انتخاب کرده است، مراجعه کند.

همان طور که در متن مقاله گفته شد، دانشجویان مقطع دکتری که تقاضای دریافت وام دانشجویی دانشگاه آزاد را دارند، چنانچه واجد شرایط دریافت وام دانشجویی باشند، می توانند با انجام فرآیند ثبت نام وام دانشجویی در موعد مقرر و همچنین ارائه مدارک خمورد نیاز شامل اصل و کپی کارت ملی، اصل و کپی کارت دانشجویی و سند تعهد محضری همراه با ضامن معتبر، وام دانشجویی مختص به مقطع تحصیلی خود را دریافت نمایند.

 

سوالات متداول

1- ثبت در خواست دریافت وام دکتری دانشگاه آزاد از چه طریقی انجام می شود؟

دریافت این وام برای دانشجویان دانشگاه آزاد از دو طریق سامانه ساجد و صندوق رفاه دانشجویان امکان پذیر می باشد.

2- چه وام هایی شامل وام دکتری دانشگاه آزاد می باشند؟

این وام شامل مواردی همچون وام کمک هزینه تحصیلی، وام شهریه، وام ازدواج، وام کمک هزینه مسکن و... می شود که جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است.

3- مدارک مورد نیاز جهت ثبت درخواست و دریافت وام دانشجویی دانشگاه آزاد به چه صورت است؟

این مدارک عبارت اند از اصل و کپی کارت ملی، اصل و کپی کارت دانشجویی و سند تعهد محضری همراه با ضامان معتبر

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری