خانه تحصیل در خارج شرایط تحصیل در استرالیا

شرایط تحصیل در استرالیا

شرایط تحصیل در استرالیا
شرایط تحصیل در استرالیا

برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند، کشور استرالیا جزو گزینه هایی است که سخت می شود از آن گذشت. داشتن بالاترین سطح آموزش عالی پس از آمریکا و انگلیس باعث شده استرالیا به یکی از کشور های پر طرفدار برای دانشجویان خارجی تبدیل شود که در حال حاضر مهاجرت تحصیلی بهترین روش برای مهاجرت کردن به استرالیا است. در کنار این قضیه، داشتن آب و هوای خوب، خدمات شهروندی سطح بالا و وجود فرصت های شغلی فراوان در این کشور باعث گردیده سالیانه تعداد بسیار زیادی دانشجو از کشورهای مختلف به سمت استرالیا روانه شوند.

متقاضی تحصیل در استرالیا می بایست مدرک یکی از آزمون های معتبر زبان انگلیسی مانند آیلتس با نمره بالا (6.5) را داشته باشد.

درباره استرالیا

استرالیا از نظر مساحت ششمین کشور بزرگ دنیا می باشد که از قاره استرالیا، جزیره تاسمانی و تعدادی جزیره کوچک تشکیل شده است. پایتخت استرالیا، شهر کانبرا است. نکته جالب در خصوص کشور استرالیا این است که با هیچ کشوری مرز خاکی ندارد و اطراف آن را اقیانوس های آرام، هند و اقیانوس منجمد جنوبی فرا گرفته است. سیدنی و ملبورن از شهرهای مهم و مشهور این کشور می باشند.

زبان رسمی آن انگلیسی بوده و شرایط آب و هوایی آن معتدل، دارای تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های خنک.

چرا برای تحصیل، استرالیا را انتخاب کنیم؟

وجود شرایط عالی تحصیلی فقط مختص به دانشجویان کشور استرالیا نیست و در این کشور برای دانش آموزان زیر 18 سال هم شرایط بسیار خوبی فراهم گردیده است تا پس از گذراندن سال نهم در کالج های کشور استرالیا مشغول به تحصیل شوند. در این مقطع دانش آموزان اجازه دارند که تا زمانی که هنوز به سن قانونی 18 سال نرسیده اند ، والدین خود را به عنوان همراه به استرالیا ببرند. کالج های کشور استرالیا با در اختیار گذاشتن شرایطی چون:

  • بهترین شرایط آموزشی، ورزشی و تفریحی
  • پرورش نیروهای خلاق و با استعداد و مفید برای جامعه
  • تجربه زندگی و تحصیل در محیط بسیار مرفه و پیشرفته
  • پیشرفت زبان به دلیل انگلیسی زبان بودن این کشور
  • معتبر بودن مدرک دانشگاه های استرالیا از لحاظ میزان اعتبار مدرک دانشگاه های خارج از کشور
  •  امن و ایده‌آل بودن شهر های بزرگی چون سیدنی و ملبورن برای دانشجویان
  • امکان گرفتن ویزای تحصیلی برای کلیه مقاطع تحصیلی
  • امکان مجوز کار و Work Permit برای همسر متقاضی.
  • داشتن فرصت‌های شغلی پس از پایان یافتن تحصیل برای دانشجویان
  • اخذ اقامت دائم و شهروندی پس از مدتی کار در استرالیا

باعث شده است یکی از پرطرفدارترین کشورها جهت مهاجرت تحصیلی باشد. همچنین شرایط سنی تحصیل در کالج های استرالیا 15 تا 18 سال می باشد و برای کسانی که قصد ورود به دانشگاه را دارند موقعیت بسیار خوبی است که با گذراندن دوره های مختلف، علاوه بر تقویت زبان خود، در بسیاری از زمینه ها آمادگی ورود به دانشگاه را پیدا کنند.

همچنین کشور استرالیا دارای سیستم خدمات بیمه درمانی مخصوص دانشجویان بین المللی است که OSHC نام دارد. تمامی دانشجویان خارجی که وارد کشور استرالیا می گردند به جز دانشجویان کشورهای نروژ و سوئد باید دارای بیمه درمانی باشند. داشتن بیمه برای تمام مدت تحصیل از شروط الزامی برای صدور ویزا می باشد. بیمه درمانی جهت کمک به هزینه های بهداشت و درمان دانشجویان خارجی و استفاده مقرون به صرفه آنها از خدمات درمانی توسط دولت استرالیا در نظر گرفته شده است.

در صورت نیاز به اطلاعاتی چون شرایط تحصیل در ایتالیا، شرایط تحصیل در فرانسه و شرایط تحصیل در ترکیه می توانید بر روی لینک دل خواه، کلیک کنید.

بهترین روش مهاجرت به استرالیا، مهاجرت تحصیلی است.

کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می توانند از روش های مختلفی به این کشور مهاجرت نمایند اما از بین تمامی این راه ها، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و مهاجرت سرمایه گذاری و کارآفرینی بیشترین متقاضیان را به خود اختصاص می دهد.

حال چرا بهترین روش مهاجرت به استرالیا، مهاجرت تحصیلی است؟ برای پاسخ به این پرسش می بایست گفت راحت ترین و بهترین راهی که افراد می توانند ادامه تحصیل داده و هم شغل با درآمد بالا مرتبط با حرفه خویش را به دست آورند و به دنبال آن اقامت دائم و شهروندی کشور استرالیا را کسب کنند، همان مهاجرت تحصیلی است. زیرا در صورتی که در یکی از دانشگاه ها و یا مراکز آموزشی معتبر به تحصیل پرداخته باشند، می توانند مجوز کار پس از تحصیل را دریافت نموده و وارد بازار کار شده و پاسپورت استرالیا را به راحتی کسب نمایند.

جزئیات دریافت ویزای تحصیلی کشور استرالیا

ویزای تحصیلی کشور استرالیا مخصوص افرادی است که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند. پس از دریافت ویزای تحصیلی کشور استرالیا، فرد متقاضی می تواند به صورت فول تایم در این کشور به تحصیل بپردازد. همچنین این امکان فراهم است که همسر و فرزند، یا اعضای خانواده دانشجو او را همراهی کنند. البته پیش از اینکه برای دریافت ویزای استرالیا درخواست دهید باید از یکی از مراکز تحصیلی کشور استرالیا پذیرش تحصیلی اخد نموده باشید. علاوه بر این باید شرایط زندگی و تحصیل در این کشور را احراز نمایید.

انواع ویزای تحصیل در استرالیا

اگر بخواهید استرالیا را جهت ادامه تحصیل انتخاب کنید می بایست بدانید که مهاجرت تحصیلی به کشور استرالیا به دو دسته دانش آموز و دانشجو تقسیم می شود.

ویزای دانش آموزی

دانش آموزانی که خواستار تحصیل در مدارس این کشور هستند می بایست حداقل 6 سال تمام را داشته باشند تا والدین آن ها بتوانند ویزای دانش آموزی را درخواست داده و اقامت موقت 5 ساله استرالیا را دریافت نمایند.

لازم به ذکر است دانش آموز موظف است تاییدیه نام نویسی COE از طرف یک مدرسه یا موسسه آموزشی دارای اعتبار در استرالیا را ارئه دهد.

ویزای دانشجویی 

افراد متقاضی تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در صورت داشتن شرایط لازم می توانند این ویزا را دریافت کنند.

آیا متقاضیان خود می توانند برای اخذ پذیرش دانشگاه اقدام نمایند؟

برای پاسخ به این پرسش باید گفت:خیر، زیرا ارتباط داشتن با دانشگاه های مطرح استرالیا به وسیله نماینده ها (Agent) صورت می پذیرد و شخص برای طی نمودن مراحل اداری و تایید مدارک خود (Certify) به نماینده نیاز خواهد داشت.

شرایط اخذ ویزا برای اعضای خانواده دانشجو

یکی از مزایای ویزای تحصیلی کشور استرالیا این است که امکان همراهی اعضای خانواده فرد دانشجو وجود دارد. همچنین آن ها حق دارند که در هفته 20 ساعت کار نیمه وقت انجام دهند. البته در صورتی که فرد دانشجوی مقطع فوق لیسانس یا دکترا باشد، همسر وی از امکان کار بصورت نامحدود برخوردار است. مزیت دیگر ویزای تحصیلی این است که فرد دانشجو و همراهان او محدودیتی برای ورود و خروج از استرالیا ندارند.

مراحل اخذ پذیرش تحصیلی در استرالیا

چنانچه قصد دارید در استرالیا به ادامه تحصیل بپردازید باید برای آن برنامه ریزی کرده و مراحل را به درستی طی کنید.

اخذ مدرک زبان

متقاضی تحصیل در استرالیا می بایست مدرک یکی از آزمون های معتبر زبان انگلیسی مانند آیلتس با نمره بالا (6.5) را داشته باشد.

مدارک آزمون های معتبر زبان انگلیسی
نام آزمونحداقل نمره
آیلتس6.5
تافل46
CAE162
PTE42

در صورت کسب اطلاعات بیشتر نسبت به آزمون های ذکر شده می توانید بر روی لینک های شرایط آزمون IELTS، شرایط آزمون تافل (TOEFL) و ثبت نام آزمون CAE کلیک نمایید.

اخذ مدرک تحصیلی و آزادسازی آن

چنانچه شخص در حال تحصیل باشد باید معدل بالایی داشته و یا اگر آن را به اتمام رسانده است می بایست اقدام به آزاد سازی مدارک تحصیلی و ریز نمرات خود نماید.

انتخاب رشته

یکی از نکاتی که می بایست به آن توجه فراون نمود انتخاب رشته است. زیرا متقاضی می بایست رشته ای را انتخاب نماید که بتواند از پس آن برآید. شما می توانید از سایتی نظیر CRICOS استفاده نمایید و فهرست رشته های قابل اخذ توسط دانشجویان بین المللی که به تفکیک ایالت مورد نظر ارائه شده است را مشاهده نمایید.

انتخاب دانشگاه

مرحله بعدی پس از انتخاب رشته، انتخاب دانشگاهی است که از لحاظ  رتبه و اعتبار علمی، ارائه بورسیه، امکانات، موقعیت جغرافیای و … با رشته ای که انتخاب کرده اید سازگاری داشته باشد. به این منظور شما می توانید از سایت هایی نظیر Times Higher Education یا QS جهت رتبه بندی علمی دانشگاه استفاده کنید.

آماده سازی مدارک و ارسال درخواست

در این مرحله متقاضیان می بایست به سایت دانشگاه منتخب خود مراجعه کرده و تمامی مدارکی که دانشگاه از متقاضیان درخواست نموده است را تهیه نمایند و سپس آن ها را ترجمه کرده و به همراه درخواست، اقدام به ارسال مدارک نمایند.

اخذ ویزای تحصیلی

این آخرین مرحله از اخذ پذیرش در استرالیا است که پس از طی نمودن مراحل بالا اقدام به گرفتن ویزای تحصیلی نمایید.

برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا به چه مدارکی نیاز داریم؟

همان طور که برای تحصیل در ایران می بایست مدارکی را ارائه دهید، برای گرفتن ویزای تحصیلی در خارج از کشور نیز به مدارک زیر نیاز خواهید داشت.

  • مدارک شناسایی و هویتی
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک سوابق تحصیلی
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی
  • مدارک سوابق شغلی
  • فرم ها و واریزی‌های مربوط به اخذ پذیرش تحصیلی (پرداخت هزینه ثبت نام موسسه آموزشی مقصد و ارائه فیش واریزی پس از پرداخت)
  • فرم‌های مربوط به سفارت استرالیا
  • نامه پذیرش از یک دانشگاه یا موسسه آموزشی معتبر
  • ارائه مدارک تمکن مالی
  • انگیزه نامه، توصیه نامه، مقالات علمی چاپی
  • ارائه فرم متولی (ویژه متقاضیان زیر 18 سال)
هزینه تحصیل در کالج های استرالیا
هزینه تحصیل در کالج های استرالیا

هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا

کیفیت و سطح زندگی در کشور استرالیا جزء بهترین های دنیا می باشد اما از لحاظ هزینه ای باز هم هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور از کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس پایین تر است. اما بطور کلی مبلغ هزینه های تحصیل در استرالیا برای مقطع مختلف طبق جدول زیر است.

هزینه‌های زندگی در استرالیا
دوره آموزشیمتوسط هزینه دوره
دوره راهنمایی7800 تا 30،000 دلار در سال
دوره های آموزش زبان انگلیسیحدود 300 دلار در هفته ، بسته به مدت دوره
هنرستان و فنی حرفه ای4000 تا 22000 دلار در سال
آموزش فنی و تکمیلی (TAFE)4000 تا 22000 دلار در سال
دوره Foundation coursesدر کل 15000 تا 39000 دلار
مقطع کارشناسی15000 تا 35000 دلار در سال
کارشناسی ارشد20،000 تا 40،000 دلار در سال
مدرک دکترا18000 تا 42000 دلار در سال
MBA و آموزش مدیریت11000 تا 121000

آیا تحصیل در استرالیا به صورت رایگان ممکن است؟

کشور استرالیا دارای نظام تحصیلی خصوصی می باشد و برای تحصیل در این کشور باید هزینه پرداخت نمایید. تنها در شرایطی خاص و به شرطی که خود دانشجو و والدین او تبعه استرالیا باشند می تواند در مقاطعی بصورت رایگان تحصیل نماید و یا با دریافت بورسیه های تحصیلی بخشی از هزینه های تحصیل خود را جبران کند. اگر در این زمینه نیاز به راهنمایی دارید می توانید از به صورت تلفنی با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره در تماس باشید.

هزینه زندگی در استرالیا

زمانی که برای اخذ ویزای استرالیا اقدام می کنید باید ثابت کنید که امکان تامین تمامی هزینه های تحصیل و زندگی خود را دارید و نیازی ندارید که در استرالیا کار کنید. البته پس از دریافت ویزا می توانید در کنار تحصیل و به صورت محدود در این کشور کار دانشجویی انجام دهید. هزینه های زندگی در این کشور براساس شهر محل زندگی متغیر است.

هزینه‌های زندگی در استرالیا
مبلغ به دلار استرالیاشرح هزینه

140 تا 280 دلار

مواد غذایی (هفتگی)

10 تا 20 دلار

انرژی و تسهیلات(هفتگی)

15 تا 30 دلار

اینترنت و تلفن (هفتگی)

30 تا 60 دلار

حمل و نقل عمومی (هفتگی)

80 تا 150 دلار

تفریح و سرگرمی (هفتگی)

21,041 دلار

متوسط هزینه زندگی برای یک نفر (سالیانه)

7,362 دلار

تمکن لازم به ازای هر همراه (سالیانه)

3,152 دلار

تمکن لازم به ازای هر کودک (سالیانه)

شرایط تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در استرالیا

نظام آموزشی کشور استرالیا به 3 بخش دبستان، دبیرستان و دانشگاه تقسیم می‌شود.

تحصیل در مدارس استرالیا

کسانی که می خواهند در این مدارس ادامه تحصیل دهند می بایست یک بازه زمانی 13 ساله را طی کنند. این مدارس به دو دسته دولتی و غیر دولتی تقسیم می شود که مدارس غیردولتی شامل مدارس شبانه‌روزی می باشد که محصلان می بایست هزینه ای به عنوان شهریه پرداخت کنند. اکثر کسانی که به این کشور مهاجرت می کنند تا در این مدارس تحصیل کنند،  مدارس شبانه‌روزی را انتخاب می کنند  تا در دوره تحصیل نیازی به حضور والدین نباشد.

تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا

کشور استرالیا دانشگاه های معتبر زیادی دارد که در سطح جهان شناخته شده هستند ، از جمله دانشگاه های معتبر این کشور دانشگاه سیدنی، دانشگاه های گروه هشت و دانشگاه وسترن هستند که دانشگاه وسترن با داشتن رتبه 89 ، از بهترین دانشگاه های جهان محسوب می گردد.

 مقطع کارشناسی

دوره کارشناسی در کشور استرالیا 4 سال می باشد و بهترین حالت برای ورود به دوره کارشناسی کشور استرالیا گذراندن دوره فاندیشن در کالج های این کشور است که دانشجو را آماده تحصیل در دانشگاه می کند. به هر صورت برای پذیرش در دانشگاه به مدرک دیپلم دوره 12 ساله تحصیلی و ریز نمرات تمام سال ها نیاز دارید و حداقل معدل برای ورود به دانشگاه 15 است. برای ورود با دانشگاه در استرالیا مدرک آیلتس 6 هم نیاز است. مدرک تحصیلی ارائه شده از دانشگاه های استرالیا پس از پایان دوره کارشناسی، در سطح جهان از اعتبار بالایی برخوردار خواهد بود.

 مقطع کارشناسی ارشد

کشور استرالیا یکی از بهترین کشور های برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس است. دوره فوق لیسانس در استرالیا حدود 2 سال است و برای ورود به این مقطع باید مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه های معتبر دریافت نموده باشید. داشتن معدل بالا و نمره زبان بالا از دیگر شرایط ورود به مقطع کارشناسی ارشد استرالیا می باشد. در دوره فوق لیسانس دانشجویان باید در پایان دوره تحصیل ، پایان نامه خود را ارائه دهند که کیفیت و موضوع پایان نامه می تواند راه ورود به مقطع دکترا را برای دانشجو هموار کند و شانس او را برای پذیرش در این دوره افزایش دهد. در دوره کارشناسی دانشجویان مجوز 20 ساعت کار دانشجویی در هفته را دارند و البته در دوران تعطیلات هم می توانند بصورت تمام وقت کار کنند و خرج تحصیل خود را جبران کنند.

مقطع دکترا

دوره دکترا در این کشور حدود 3 تا 4 سال است. یکی از ملزومات پذیرش در مقطع دکترا در دانشگاه های کشور استرالیا، داشتن مدرک آیلتس 7 می باشد و بدون داشتن این مدرک قادر به اخذ پذیرش این مقطع نخواهید بود. ترجمه مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد و ریز نمرات این دوره ها هم از جمله مدارک مورد نیاز برای ورود به دوره دکترا است. دانشجویان مقطع دکترا مجاز به 30 ساعت کار نیمه وقت هستند و همچنین در دوران تعطیلات حق کار تمام وقت دارند.البته کشور استرالیا در بین کشورهای جهان بیشترین تعداد بورسیه دکترا را اعطا می نماید اما برای دریافت بورسیه باید شرایط ممتاز و خاصی برای ارائه داشته باشید.

نکته: در کشور استرالیا تمامی مقاطع تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می شوند و به همین خاطر ارائه مدرک زبان برای دریافت پذیرش دوره های مختلف ضروری می باشد. دوره های آموزشی و پشتیبانی زبان برای افرادی که زبان انگلیسی زبان دوم آنها می باشد ارائه می گردد.

نکته: مشاوره تحصیلی در خارج از کشور یکی از راه هایی است که با کلیک و مطالعه آن، شما را در جهت تحصیل در استرالیا یاری می کند.

استفاده از بورسیه برای تحصیل در استرالیا

دریافت بورسیه تحصیلی فرصت بسیار خوبی است تا افراد بتوانند هزینه های خود را برای ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی در خارج از کشور کاهش دهند. لازم به ذکر است برای اخذ بورسیه دانشگاه‌های استرالیا شرایط خاص و سختی وجود دارد که بیشترین درخواست برای مقطع دکتری می باشد.

بورسیه دکترا در کشور استرالیا ADS نامیده می شود و مختص به دانشجویان دکترا و فوق لیسانس می باشد. مبلغ بورسیه های تحصیلی این کشور در حدی می باشد که تمامی هزینه های تحصیلی، زندگی، مسکن، حمل و نقل و… را در بر می گیرد. از زمانی که درخواست بورسیه را ارائه می دهید تا بررسی و تایید گردد حدود یک سال زمان لازم است. شرایط اعطای بورسیه در دانشگاه های مختلف متفاوت می باشد مثلا برخی دانشگاه ها معدل محور هستند و بیشتر به معدل دانشجو اهمیت می دهند. برای دریافت بورسیه این دانشگاه ها باید معدل بالایی داشته باشید. برخی دیگر از دانشگاه ها بیشتر رزومه فرد را در نظر می گیرند و به نکاتی مانند مقالات بین المللی ، تالیفات کتاب و ثبت اختراع بیشتر اهمیت می دهند.

آیا امکان کار حین تحصیل در استرالیا برای دانشجویان وجود دارد؟

دانشجویان خارجی کشور استرالیا مجوز 20 ساعت کار دانشجویی بصورت هفتگی را دارا هستند. البته در صورتی که دانشجو مشغول تحصیل در دوره کارشناسی ارشد بصورت تحقیقاتی باشد و یا در دوره دکترا تحصیل کند، محدودیت ساعتی برای کار ندارد و می تواند بصورت نامحدود کار کند. همراهان دانشجو هم تحت شرایطی خاص به صورت هفتگی یا نامحدود اجازه کار خواهند داشت.

شرایط ورود به رشته پزشکی در استرالیا

بهترین رشته‌ها برای تحصیل در استرالیا

بهترین رشته ها برای تحصیل در استرالیا که می توانید در آن ادامه تحصیل دهید شامل موارد زیر می باشد که نگاه کوتاهی به آن می اندازیم.

رشته پزشکی

رشته پزشکی یکی از رشته های پر طرفدار در کشور استرالیا است و به همین خاطر شرایط ورود به این رشته بسیار رقابتی می باشد. برای ورود به رشته پزشکی کشور استرالیا باید معدل بالا داشته باشید، نمره شما در امتحان ISAT بالا باشد و رزومه قوی داشته باشید. پس از احراز نمودن تمامی این شرایط از شما برای مصاحبه دعوت می شود و در صورت قبولی در مصاحبه، موفق به دریافت پذیرش در رشته پزشکی می شوید.

برای اینکه بتوانید به عنوان پزشک در کشور استرالیا فعالیت کنید باید یک سال دوره internship را در بیمارستان های این کشور پشت سر بگذارید و این کار از طریق انجمن پزشکی کشور استرالیا انجام می شود.

رشته دندان پزشکی

دانشگاه های استرالیا دوره های دندان پزشکی 4 تا 5 ساله ارائه می دهند که شرط ورود به این دوره ها داشتن مدرک کارشناسی است. از پذیرش دندانپزشکی کشور استرالیا به عنوان سخت ترین نوع پذیرش در میان کشورهای دنیا یاد می شود. از میان تمامی افرادی که در این کشور تقاضا می دهند و واجد شرایط می باشند تنها یک درصد موفق به اخذ پذیرش می گردند. البته دریافت پذیرش دانشگاه های خصوصی از دانشگاه های دولتی راحت تر است اما باید حواستان باشد برای دانشگاهی درخواست دهید که مورد تایید وزارت علوم باشد. هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های خصوصی این کشور بالاتر از دانشگاه های دولتی می باشد.

نکته: دولت استرالیا هیچگونه بورسیه ای به دانشجویان خارجی رشته پزشکی و دندانپزشکی نمی دهد پس دانشجویان این رشته باید قبل از ورود به کشور استرالیا از منابع مالی خود اطمینان داشته باشند. مدرک پزشکی کشور استرالیا بسیار معتبر است و در تمام دنیا مورد قبول می باشد و وزارت بهداشت ایران هم تقریبا مدرک تمامی دانشگاه های پزشکی استرالیا را به رسمیت می شناسد.

مهندسی و فناوری

کسانی که به رشته هایی چون مهندسی شهری، فناوری اطلاعاتی، مهندسی الکترونیک، کاربردهای رایانه   مهندسی اتومبیل و … علاقه دارند می توانند به استرالیا مهاجرت کرده تا  از مزایایی مانند تسهیلات پژوهشی پیشرفته، عتبار جهانی مدارک دانشگاهی، بازار کار پس از فارغ‌التحصیلی و …برخوردار شوند.

آموزش و پرورش

اگر به آموزش علاقه دارید بهترین کشور با وجود دانشگاه هایی  چون سیدنی، کوئینزلند، موناش، ملبورن و دیکین، استرالیا می باشد که در رشته آموزش جزء برترین ها است.

علوم کامپیوتری و فناوری اطلاعات

وجود داشتن رشته های دوگانه در ترکیب با مدیریت و MBA یکی از  امتیاز های رشته علوم کامپیوتری و فناوری اطلاعات است که باعث شده است دانشجویان زیادی برای تحصیل در این رشته، کشور استرالیا را انتخاب کنند. افراد متقاضی می توانند در رشته هایی مانند کامپیوتر-MBA و یا MBA-فناوری اطلاعات به تحصیل پرداخته و پس از فارغ شدن از تحصیل در مشاغل مدیریتی مراکز پیشگام در صنعت فناوری و کامپیوتر مشغول به کار شوند.

دانشگاه‌های برتر استرالیا

شاید یکی از دلایل اصلی دانشجویان برای انتخاب این کشور رتبه بندی جهانی دانشگاه های استرالیا باشد.

دانشگاه‌های برتر استرالیا
 نام دانشگاهرتبه جهانی دانشگاهسال تاسیس و موقعیت جغرافیایی
Australian National University (ANU)24th1946 – کانبرا
University of Melbourne (UM)39th1853 – ملبورن
University of Sydney(USYD)42th1850 – سیدنی
University of New South Wales (UNSW)45th1841 – سیدنی
University of Queensland (UQ)48th1900 – کوئینزلند
Monash University (MON)59th1958 – ملبورن
University of Western Australia (UWA)91th1911 – پرث
University of Adelaide (AU)114th1874 – ادلاید
University of Technology Sydney (UTS)160th1998 – سیدنی
University of Newcastle (UON)214th1965 – نیوکاسل

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می توانید از مشاوره تحصیلی ایران مشاوره و یا مشاوره تلفنی استفاده نمایید.

 

سوالات متداول

1- چرا برای تحصیل، استرالیا را انتخاب کنیم؟

کالج های کشور استرالیا با در اختیار گذاشتن شرایطی چون بهترین شرایط آموزشی، ورزشی و تفریحی پرورش نیروهای خلاق و با استعداد و مفید برای جامعه و... باعث شده است یکی از پرطرفدارترین کشورها جهت مهاجرت تحصیلی باشد.

2- آیا می توان از دانشگاه های استرالیا بورسیه تحصیلی گرفت؟

بورسیه تحصیلی معمولاً در مقطع دکترا اعطا می شود.

3- آیا امکان کار در حین تحصیل در استرالیا برای دانشجویان وجود دارد؟

دانشجویان خارجی کشور استرالیا مجوز 20 ساعت کار دانشجویی بصورت هفتگی را دارا هستند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره پیج بورسیه تحصیلی