خانه آزمون استخدامی مشاوره و پشتیبانی آزمون استخدامی ۱۴۰۲

مشاوره و پشتیبانی آزمون استخدامی ۱۴۰۲

ثبت نام آزمون استخدامی ۱۴۰۲
مشاوره و پشتیبانی آزمون استخدامی ۱۴۰۲

آزمون های استخدامی مختلفی در کشور برگزار می شود که از جمله آن ها می توان آزمون استخدامی آموزش و پرورش، دستگاه های اجرایی، بخش خصوصی، بانک ها، ارتش و… را نام برد. به طور معمول اکثر این آزمون ها یک مرتبه در سال برگزار می شوند و ارگان های مختلف از این طریق تعداد قابل توجهی نیروی مورد نیاز خود را تامین می کنند. داوطلبان برای نام نویسی در آزمون های استخدامی باید شرایط و مدارک مندرج در دفترچه راهنمای مربوط به آن آزمون را داشته باشند.

همچنین جهت استخدام در ارگان مورد نظر می بایست مراحلی نظیر ثبت نام و شرکت در آزمون مربوطه و همچنین کسب حدنصاب نمره قبولی در مرحله کتبی و مصاحبه را پشت سر بگذارند. ثبت نام در همه آزمون های استخدامی به جز ارتش، به صورت اینترنتی و از طریق سایتی که مجری برگزاری آن است، انجام می شود.

شرط معدل در اکثر آزمون های استخدامی سال ۱۴۰۲ اعم از آزمون استخدامی آموزش و پرورش حذف شده است.

آخرین اخبار آزمون استخدامی 1402

پیگیری اطلاعیه های منتشر شده برای ثبت نام در آزمون های استخدامی اولین کاریست که داوطلبان انجام می دهند. علاقه مندان به شرکت در آزمون های استخدامی باید از طریق ارگان مربوطه، سایت مجری برگزاری آزمون و یا خبرگزاری های معتبر به دنبال این اطلاعیه ها باشند. اما در ادامه مطلب، آخرین اخبار مربوط به آزمون های استخدامی در سال 1402 را درج کرده ایم.

خبر 2 خرداد ماه (آموزش و پرورش)

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ برای جذب دبیر و هنرآموز در آینده برگزار خواهد شد. همچنین این آزمون برای جذب مربی پرورشی و تربیتی نیز برنامه ریزی شده اما همزمان با آزمون دبیری و هنرآموزی نخواهد بود. برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای جذب مربی پرورشی و تربیتی 1402 بلافاصله پس از اتمام آزمون دبیری و هنرآموزی برای مقاطع متوسطه اول و دوم می باشد.

خبر 29 اردیبهشت ماه (وزارت نفت)

نتایج اولیه آزمون استخدامی شرکت نفت در نیمه دوم مرداد ماه ۱۴۰۲ خواهد بود که می توانید برای آگاهی از جزئیات آن بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

خبر 4 اردیبهشت ماه (دستگاه های اجرایی)

اصلاحیه دفترچه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 1402 منتشر شد. همچنین این آزمون قرار است در 12 خرداد ماه ۱۴۰۲ برگزار شود.

خبر 26 فروردین ماه (آموزش و پرورش)

آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال 1402 دو مرتبه برگزار می شود. اولین مرحله برای عناوین شغلی آموزگار ابتدایی و کودکان استثنائی است که در 8 اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگزار شد. دومین مرحله آن برای دبیری و هنرآموزی قرار است در اواخر خرداد ماه یا اوایل تیر ماه 1402 برگزار شود.

زمان ثبت نام آزمون استخدامی ۱۴۰۲

برای ثبت نام در آزمون های استخدامی، عموما یک بازه زمانی مشخص از طریق سایت مربوطه و یا دفترچه راهنمای آن اعلام می شود. در این زمانی که برای ثبت نام آزمون استخدامی مورد نظر اعلام شده، داوطلبان باید دفترچه راهنما را دریافت و به خوبی مطالعه کنند. اگر خود را واجد شرایط مندرج در دفترچه یافتند، باید با در دست داشتن مدارک لازم نسبت به ثبت نام اقدام کنند. در ادامه مطلب، تاریخ ثبت نام به تفکیک آزمون های استخدامی آموزش و پرورش، دستگاه های اجرایی، بخش خصوصی، بانک ها، ارتش، شرکت نفت و… ذکر شده است. برای تعدادی از آزمون ها زمان ثبت نام سال ۱۴۰۲ مشخص نشده لذا پیشنهاد می کنیم در کانال تلگرام آزمون های استخدامی ایران مشاوره عضویت داشته باشید تا در اسرع وقت از زمان بندی آزمون مطلع شوید.

زمان ثبت نام آزمون های استخدامی 1402
آزمونزمان ثبت نام
آزمون استخدامی آموزش و پرورشآموزگار ابتدایی و استثنایی: زمان ثبت نام به اتمام رسید و آزمون در 8 اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

دبیری و هنرآموزی: اواخر خرداد یا اوایل تیر ماه 1402

آزمون استخدامی دستگاه های اجراییزمان ثبت نام به اتمام رسید و آزمون در 12 خرداد ماه ۱۴۰۲ برگزار می شود.
آزمون استخدامی بخش خصوصیمشخص نشده
آزمون استخدامی وزارت بهداشتدهه اول خرداد ماه 1402
آزمون استخدامی وزارت علوممشخص نشده
آزمون استخدامی شرکت نفتزمان ثبت نام به اتمام رسید و آزمون در 29 اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.
آزمون استخدامی ارتشنیروی دریایی: زمان ثبت نام در دو مقطع درجه داری و افسری به اتمام رسیده است.

نیروی زمینی: از 5 فروردین ماه 1402 آغاز شده است.

نیروی هوایی: از ۹ اردیبهشت تا 10 خرداد ماه ۱۴۰۲

استخدام بانوان: مشخص نشده

آزمون استخدامی نیروی انتظامیآقایان: زمان ثبت نام به اتمام رسیده است.

بانوان: مشخص نشده

آزمون استخدامی متمرکز سازمان تامین اجتماعیمشخص نشده
آزمون استخدامی شرکت کار و تامینمشخص نشده
آزمون استخدامی آتش نشانیمشخص نشده
آزمون استخدامی کارشناسان رسمی دادگستریمشخص نشده
آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشورمشخص نشده
آزمون استخدامی سازمان اسناد و املاک کشورمشخص نشده
آزمون استخدامی بازرسی کل کشورمشخص نشده
آزمون استخدامی راه آهنمشخص نشده یه سری بانک ها

زمان ثبت نام آزمون استخدامی برخی ارگان ها و بانک ها در سال 1402 هنوز مشخص نشده است اما به محض اینکه اخباری در این زمینه منتشر شود، متن مقاله بروزرسانی می شود. همچنین با دنبال کردن پیج اینستاگرام آزمون های استخدامی ایران مشاوره می توانید در اسرع وقت از تاریخ دقیق ثبت نام آزمون های استخدامی از جمله بانک ها مطلع شوید.

مراحل پذیرش آزمون استخدامی 1402

استخدام در ارگان ها و دستگاه های اجرایی، آموزش و پرورش، بانک ها و… ملزم به طی کردن یک سری مراحل است. ابتدایی ترین مرحله، ثبت نام و احراز شرایط آزمون مربوطه می باشد که داوطلبان باید با توجه به زمان بندی اعلام شده اقدامات لازم را به صورت حضوری یا اینترنتی به انجام برسانند. مرحله بعدی، دریافت کارت ورود به جلسه و شرکت در آزمون کتبی است که افراد باید موفق به کسب حدنصاب نمره قبولی شوند.

در نهایت اگر داوطلبی حدنصاب نمره قبولی را اخذ کند، به مصاحبه دعوت خواهد شد. البته اکثر آزمون ها پذیرش دو مرحله ای یعنی شرکت در آزمون و مصاحبه را دارند اما یک سری از ارگان ها مثل برخی بانک ها، استثنا در برخی موارد صرفا با بررسی رزومه و سپس دعوت به مصاحبه، نیروی مورد نیاز خود را جذب می کنند.

مرحله آزمون کتبی

برای ثبت نام در آزمون استخدامی داوطلبان می بایست از طریق سایت مربوطه و یا به صورت حضوری برای این امر اقدام نمایند. ثبت نام تمامی آزمون های استخدامی به صورت اینترنتی است اما استخدام در نیروی زمینی، هوایی و دریایی ارتش به صورت حضوری در مراکز اعلام شده از طریق سایت استخدام ارتش به آدرس aja.ir انجام می شود.

همچنین کارت ورود به جلسه و زمان برگزاری آزمون های استخدامی در زمان مقرر از طریق سایت ثبت نامی آن منتشر می شود. زمان انتشار کارت ورود به جلسه نیز از طریق دفترچه راهنما و یا اطلاعیه های سایت ثبت نام در دسترس داوطلبان قرار می گیرد.

مرحله مصاحبه

اکثر آزمون های استخدامی دارای مصاحبه اند اما یک سری از آن ها مثل برخی بانک ها مرحله مصاحبه را ندارند. در این مرحله، از داوطلبانی که حدنصاب نمره قبولی آزمون کتبی را کسب کرده اند، دعوت به مصاحبه عمل می آید. دعوت شدگان پس از بررسی مدارک و احراز نمره قبولی آن ها، باید به سوالاتی نظیر عقیدتی -سیاسی، روانشناختی، علمی و… پاسخ دهند؛ همچنین اکثر آزمون ها در این مرحله معاینات پزشکی نیز دارند. در صورتی نمره لازم را در این مراحل به دست آورند، در ارگان مربوطه استخدام می شوند.

نحوه ثبت نام آزمون استخدامی ۱۴۰۲

جهت ثبت نام در آزمون های استخدامی به جز ارتش، باید به صورت اینترنتی به سایت مربوطه مراجعه نمایید. مراحل ثبت نام در آزمون های استخدامی به طور کلی، به شکل زیر می باشد.

ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش

مجری اکثر آزمون های استخدامی، سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org می باشد. در سال جاری ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش از طریق سایت مذکور انجام می شود که در ادامه، مراحل آن را توضیح داده ایم. البته تمامی آزمون های استخدامی که مجری آن ها سایت سازمان سنجش است، معمولا روند یکسانی همانند آن چه که در متن زیر توضیح داده ایم، دارند.

  • به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و بر روی گزینه “استخدامی متمرکز دستگاه اجرایی” کلیک کنید.

نکته: ثبت نام برخی از آزمون ها از طریق گزینه “استخدامی متمرکز دستگاه اجرایی” انجام می شود.

مرحله اول ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

  • بر روی لینک فعال “سیستم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش (ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی / آموزگار ابتدایی استثنائی) سال 1402” کلیک کنید.

مرحله دوم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

  • لینک فعال “سیستم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش (ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی / آموزگار ابتدایی استثنائی) سال ۱۴۰۲” را لمس کنید.

مرحله سوم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

مرحله چهارم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

  • عبارت “سریال ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش (ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی / آموزگار ابتدایی استثنائی) سال 1402” را انتخاب و کلید “تایید و ادامه” را بفشارید.

مرحله پنجم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

  • اطلاعات خود را در کادرهای مشخص شده وارد نموده و سپس گزینه “تایید و ادامه” را انتخاب کنند.

مرحله ششم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

  • کلید “ادامه روند پرداخت” را برگزینید.

مرحله هفتم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

  • مشخصات کارت بانکی را در کادرها درج کرده و دکمه “پرداخت” را فشار دهید.

مرحله هشتم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

  • به صفحه ابتدایی ثبت نام بازگشته و بر روی گزینه “تایید و ادامه – گام بعدی” کلیک کنید.

مرحله نهم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

  • شماره سریال کارت اعتباری و عبارت امنیتی وارد کنید و در نهایت کلید “ورود به سیستم” را بفشارید.

مرحله دهم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

  • فایل عکس اسکن شده را بارگذاری کرده و گزینه “تایید و ادامه – گام بعدی” را انتخاب نمایید.

 مرحله دهم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

  • اطلاعات خواسته شده را در فرم ثبت نام وارد کنید.

 مرحله یازدهم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

  • پس از تکمیل اطلاعات خود در فرم ثبت نام، گزینه “تایید” را انتخاب نمایید.

 مرحله یازدهم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

پس از ورود به سیستم باید اطلاعات خواسته شده را در فرم تقاضانامه درج نمایید. در صورت لزوم باید فایل اسکن شده عکس پرسنلی خود را با توجه به ویژگی های مندرج در دفترچه ثبت نام، بارگذاری کنید.

ثبت نام از طریق سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی

ثبت نام در برخی از آزمون ها نظیر دستگاه های اجرایی در سال ۱۴۰۲ از طریق سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس hrtc.ir انجام می شود. در ادامه مطلب به طور کلی، روند نام نویسی در این سایت را ذکر کرده ایم که البته در اینجا ثبت نام دستگاه های اجرایی 1402 را شرح داده ایم.

  • به سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به نشانی hrtc.ir مراجعه نموده و از منوی آزمون های فعال، بر روی آزمون مورد نظر خود کلیک کرده و سپس  گزینه “پرداخت هزینه” را انتخاب نمایید.

اولین مرحله نام نویسی آزمون استخدامی دستگاه اجرایی

  • اطلاعات مورد نیاز وارد کرده و کلید “پرداخت هزینه” را بفشارید.

دومین مرحله نام نویسی آزمون استخدامی دستگاه اجرایی

  • مشخصات کارت بانکی عضو شبکه شتاب را وارد کرده و  کلید “پرداخت” را برگزینید.

سومین مرحله نام نویسی آزمون استخدامی دستگاه اجرایی

  • بعد از پرداخت هزینه ثبت نام یک “توکن پرداخت” به شماره تلفن شما ارسال می شود. (آن را تا پایان فرآیند ثبت نام و دریافت کد رهگیری نزد خود نگه دارید.) به صفحه اصلی سایت بازگشته و عبارت “ثبت نام در آزمون” را لمس کنید.

چهارمین مرحله نام نویسی آزمون استخدامی دستگاه اجرایی

  • اطلاعاتی اعم از کد ملی، توکن مالی و.. را وارد کرده و کلید “ثبت نام” را بفشارید.

پنجمین مرحله نام نویسی آزمون استخدامی دستگاه اجرایی

بعد از این که به سیستم ثبت نام وارد شدید، می بایست اطلاعات و مشخصات فردی خود را به طور کامل در فرم تقاضانامه ثبت نمایید. اگر ثبت نام شما با موفقیت انجام شود، کد رهیگیری دریافت می کنید. در جدول زیر، سایت و نحوه نام نویسی و همچنین لینک مستقیم ثبت نام هر یک آزمون های استخدامی را قرار داده ایم که برای دسترسی به آن ها باید بر روی لینک موجود کلیک نمایید.

نحوه ثبت نام آزمون های استخدامی ۱۴۰۲
آزمونسایت ثبت ناملینک مستقیم مقاله مرتبط با ثبت نام
آزمون استخدامی آموزش و پرورشsanjesh.orgثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش
آزمون استخدامی دستگاه های اجراییhrtc.irثبت نام دستگاه های اجرایی
آزمون استخدامی بخش خصوصیinre.irثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی
آزمون استخدامی وزارت بهداشتsanjesh.orgثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت
آزمون استخدامی وزارت علومsanjesh.orgثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم
آزمون استخدامی شرکت نفتsanjesh.orgاستخدام شرکت نفت
آزمون استخدامی ارتشمراجعه به مراکز گزینش نیروی ارتش (آدرس ها از طریق سایت aja.ir اعلام می شود. شرایط استخدام ارتش
آزمون استخدامی نیروی انتظامیgozinesh.police.irاستخدام نیروی انتظامی
آزمون استخدامی متمرکز سازمان تامین اجتماعیsanjesh.orgثبت نام آزمون استخدامی متمرکز سازمان تامین اجتماعی
آزمون استخدامی شرکت کار و تامینsanjesh.orgثبت نام آزمون استخدامی شرکت کار و تامین
آزمون استخدامی آتش نشانیhrtc.irثبت نام آزمون استخدامی آتش نشانی
آزمون استخدامی کارشناسان رسمی دادگستریsanjesh.orgثبت نام آزمون استخدامی کارشناسان رسمی دادگستری
آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشورsanjesh.orgثبت نام آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور
آزمون استخدامی سازمان اسناد و املاک کشورhrtc.irثبت نام آزمون استخدامی سازمان اسناد و املاک کشور
آزمون استخدامی بازرسی کل کشورbazresi.irاستخدام سازمان بازرسی کل کشور 
آزمون استخدامی راه آهنazmoon.sbu.ac.irاستخدام راه آهن
آزمون استخدامی نهضت سوادآموزیhrtc.irثبت نام آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی
آزمون استخدامی بانک مرکزیsanjesh.orgاستخدام بانک مرکزی
آزمون استخدامی بانک ملیsanjesh.orgاستخدام بانک ملی
آزمون استخدامی بانک ملتbankmellat.irاستخدام بانک ملت
آزمون استخدامی بانک صادراتbsi.irاستخدام بانک صادرات
آزمون استخدامی بانک کشاورزیagri-bank.irاستخدام بانک کشاورزی
آزمون استخدامی بانک تجارتtejaratbank.irاستخدام بانک تجارت
آزمون استخدامی بانک سپهsanjesh.orgاستخدام بانک سپه
آزمون استخدامی بانک پاسارگادbpi.irاستخدام بانک پاسارگاد
آزمون استخدامی بانک مسکنbank-maskan.irاستخدام بانک مسکن
آزمون استخدامی بانک خاورمیانهmiddleeastbank.irاستخدام بانک خاورمیانه
آزمون استخدامی بانک شهرshahr-bank.irاستخدام بانک شهر
آزمون استخدامی بانک پارسیانparsian-bank.irاستخدام بانک پارسیان
آزمون استخدامی بانک سیناsinabank.irاستخدام بانک سینا
آزمون استخدامی بانک سرمایهsbank.irاستخدام بانک سرمایه
آزمون استخدامی بانک سامانsb24.irاستخدام بانک سامان
آزمون استخدامی بانک انصارansarbank.irاستخدام بانک انصار
آزمون استخدامی بانک آیندهba24.irاستخدام بانک آینده
آزمون استخدامی بانک دیbank-day.irاستخدام بانک دی
آزمون استخدامی بانک بانک رفاه کارگرانrefah-bank.irاستخدام بانک رفاه کارگران
آزمون استخدامی بانک ایران زمینizbank.irاستخدام بانک ایران زمین
آزمون استخدامی بانک گردشگریtourismbank.irاستخدام بانک گردشگری
آزمون استخدامی بانک اقتصاد نوینenbank.irاستخدام بانک اقتصاد نوین

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی 1402

ثبت نام در تمامی آزمون ها استخدامی اعم از بانک ها، دستگاه ای اجرایی، بخش خصوصی، آموزش و پرورش و… دارای یک سری شرایط است. این شرایط به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم بندی می شوند که در دفترچه ثبت نام هر آزمون به اطلاع داوطلبان می رسد. البته شرایط عمومی معمولا در همه آزمون ها یکسان است و شرایط سنی هم در برخی از آزمون ها دارای اهمیت می باشد که در ادامه آن ها را ذکر کرده ایم.

شرایط عمومی

  • تابعیت ایران
  • اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان نام برده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • پایبند به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • کارت پایان خدمت سربازی و یا معافیت برای آقایان
  • سلامت جسمانی و روانی کامل و توانایی برای انجام شغل انتخابی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات
  • نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر
  • نداشتن ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی از سوی مراجع قضایی

شرایط اختصاصی

شرایط اختصاصی برای هر آزمون استخدامی متفاوت است که در دفترچه ثبت نام هر یک به طور کامل قرار دارد. در ادامه، شرایط و ضوابط مندرج در مقاله شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش و ثبت نام استخدامی دستگاه های اجرایی سال 1402 را ذکر کرده ایم. برای اطلاع از شرایط باقی آزمون ها بر روی لینک مربوط به هر کدام کلیک نمایید.

شرایط اختصاصی آزمون استخدامی آموزش و پرورش

  • شرکت کنندگان عناوین شغلی هنرآموز، باید مدرک فوق دیپلم پیوسته داشته باشند.
  • دارندگان مدرک فوق دیپلم ناپیوسته باید دیپلم هنرستان داشته باشند.
  • داوطلبان نمی توانند محل خدمت تعیین شده در لینک دفترچه ثبت آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ را پس از قبولی نهایی را تغییر دهند.
  • افرادی که در شغل محل های عشایری دارای چند منطقه پذیرفته می شوند، بعد از اتمام دوره مهارت آموزی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 برحسب تشخیص اداره کل آموزش و پرورش و نیاز مناطق، محل دقیق خدمت آن ها اعلام می شود. برای اطلاع از دوره مهارت آموزی می توانید بر روی آن کلیک کنید.
  • داشتن مدارک روخوانی و و روان خوانی قرآن کریم و مدرک ICDL از مدارک لازم در هنگام ثبت نام یا قبل از اتمام دوره مهارت آموزی است.
  • فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم (سابق)، دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، نمی توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ثبت نام و شرکن نمایند.

شرایط اختصاصی آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

از آن جایی که شرایط مندرج در دفترچه استخدامی دستگاه های اجرایی برای هر ارگان متفاوت است، لینک مستقیم دریافت آن را در ادامه متن قرار داده ایم.

شرایط سنی

بسیاری از بخش های دولتی و خصوصی برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز خود، شرایط دیگری از جمله شرط معدل، شرط سنی و یا بومی بودن قرار می دهند. در ادامه، شرایط سنی آزمون استخدامی آموزش و پرورش و دستگاه های اجرایی را توضیح داده ایم. برای این که از جزئیات این موارد آگاه شوید، بر روی لینک مربوط به آزمون مورد نظر خود کلیک کنید.

شرایط سنی آزمون استخدامی آموزش و پرورش و دستگاه های اجرایی

  • حداقل 20 سال تمام برای تمامی مقاطع تحصیلی
  • حداکثر 40 سال برای فارغ التحصیلان کارشناسی و ارشد
  • حداکثر 45 سال برای دارندگان مدرک دکتری
  • معافیت از شرط سنی برای داوطلبان جانباز، آزاده، فرزند شهدا، فرزند جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر

نکته 1: تاریخ اخذ مدرک فارغ التحصیلی و کارت پایان خدمت باید قبل از آخرین روز ثبت نام باشد.

نکته 2: مدت زمان شاغل بودن افراد به صورت تمام وقت در واحدهای دولتی آموزشی و تربیتی به حداکثر شرط سنی اضافه می شود.

نکته 3: متقاضیان متاهل و دارای فرزند، بین 1 الی 5 سال به حداکثر شرط سنی آن ها اضافه می گردد.

جهت دستریسی به شرایط شرکت در هر یک از آزمون هاس استخدامی زیر، می توانید بر روی لینک آن کلیک نمایید.

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی 1402
شرایط ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصیشرایط استخدام شرکت نفت
شرایط استخدام ارتششرایط استخدام نیروی انتظامی
شرایط ثبت نام آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعیشرایط ثبت نام آزمون استخدامی آتش نشانی
شرایط ثبت نام آزمون استخدامی کارشناسان رسمی دادگستریشرایط ثبت نام آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور
شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشتشرایط ثبت نام آزمون استخدامی سازمان اسناد و املاک کشور
شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علومشرایط استخدام شرکت کار و تامین
استخدام بانکشرایط استخدام سازمان بازرسی کشور

مدارک ثبت نام آزمون استخدامی ۱۴۰۲

داوطلبانی ک قصد ثبت نام در آزمون های استخدامی سال ۱۴۰۲ دارند، باید علاوه بر احراز شرایط مندرج در دفترچه راهنما، مدارک مورد نیاز نام نویسی را داشته باشند. در ادامه مدارک ثبت نام آزمون ها را به طور کلی ذکر کرده ایم که برای دست یافتن به جزئیات آن ها می توانید به لینک های ثبت نام موجود در جدول متن فوق مراجعه کنید.

مدارک ثبت نام اینترنتی

  • اطلاعات شناسنامه ای و کارت ملی
  • فایل عکس پرسنلی
  • تاریخ فارغ التحصیلی از مدرک تحصیلی مورد نظر
  • محل اخذ مدرک تحصیلی
  • معدل (در برخی آزمون ها شرط معدل حذف شده است.)
  • آدرس محل سکونت
  • شماره تماس داوطلب
  • و…

مدارک ثبت نام حضوری

برای تکمیل فرآیند استخدام که به شکل حضوری است، داوطلبان باید اصل و کپی مدارکی مثل مدرک فارغ التحصیلی، شناسنامه و کارت ملی خود را به ارگان مربوطه ارائه دهند. در برخی ارگان ها مثل آموزش و پرورش ارائه مدرک روخوانی و روانخوانی قرآن و همچنین مدرک مهارت های هفتگانه ICDL الزامیست. با کلیک بر روی لینک جزوه مهارت هفتگانه ICDL آزمون استخدامی می توانید جروات مربوطه را مطالعه کرده و مدرک آن را دریافت نمایید.

برنامه ریزی آزمون استخدامی 1402

ثبت نام و شرکت در هر آزمونی اعم از آزمون های استخدامی، نیازمند داشتن یک برنامه ریزی برای مطالعه منایع و مواد امتحانی آن آزمون است. برخی از داوطلبان آزمون های استخدامی شاغل اند لذا به دنبال برنامه ای هستند که بین مطالعه منابع آزمون و کارشان تعادل ایجاد کند. به نوعی باید مدیریت زمان خود را در دست بگیرند تا در روزهای منتهی به آزمون دچار مشکل نشوند. همچنین افرادی که شاعل نیستند، زمان بیشتری برای مطالعه منابع دارند اما مواظب باشند که این زمان بیشتر به معنی تنبلی کردن نیست.

همه افراد اعم از شاغلین، باید برای مطالعه و آماده سازی خود جهت شرکت در آزمون استخدامی مدیریت زمان داشته باشند یعنی بین ساعت خواب، استراحت های طول روز، کار و… تناسب ایجاد شود. مثلا در هر 1 ساعت و 30 دقیقه مطالعه، 15 دقیقه استراحت داشته باشند و یا 8 ساعت خواب کافی برای داشتن یک روز پر انرژی نیاز است. همچنین داشتن منابع مفید برای مطالعه مواد امتحانی آزمون های استخدامی، می تواند این روند را سریع تر کند.

منابع آزمون استخدامی ۱۴۰۲

مواد امتحانی و منابع آزمون های استخدامی در دفترچه ثبت نام هر آزمون به طور مجزا منتشر می شود. اما منابعی هستند که می تواند در روند برنامه ریزی و آماده سازی داوطلبان برای شرکت در آزمون کمک کننده باشد. یعنی با استفاده از منابع و جزوه آزمون استخدامی در مدت زمان کوتاه تری می توان به نتیجه بهتری دست پیدا کرد. در ادامه، لینک مرتبط با منابع آزمون های استخدامی را قرار داده ایم که با کلیک بر روی آزمون مورد نظر خود می توانید به آن ها دست یابید.

معرفی منابع آزمون استخدامی 1402
منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورشمنابع آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی
منابع آزمون استخدامی وزارت بهداشتمنابع آزمون استخدامی بخش خصوصی
منابع آزمون استخدامی سازمان اسناد و املاک کشورمنابع آزمون استخدامی شرکت نفت
منابع آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعیمنابع آزمون استخدامی آتش نشانی
منابع آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشورمنابع آزمون استخدامی کارشناسان رسمی دادگستری
منابع آزمون استخدامی بانک سینامنابع آزمون استخدامی بانک ملی
منابع آزمون استخدامی بانک ملتمنابع آزمون استخدامی بانک صادرات
منابع آزمون استخدامی بانک تجارتمنابع آزمون استخدامی بانک کشاورزی

مشاوره و پشتیبانی آزمون استخدامی 1402

همان طور که گفته شد، آزمون های استخدامی ۱۴۰۲ برای تامین نیروهای مورد نیاز ارگان های مختلفی مثل آموزش و پرورش، دستگاه های اجرایی، بخش خصوصی، بانک ها و… برگزار می شوند. داوطلبان باید با مطالعه دفترچه ثبت نام مربوط به آزمون مورد نظر خود از جزئیاتی همچون شرایط، مدارک، رشته های مورد نیاز، نحوه و سایت نام نویسی، هزینه شرکت در آزمون و… مطلع شوند. در این میان متقاضیانی هستند که اطلاع چندانی از روند آزمون ها ندارند و یا نمی دانند که باید به کدام سایت مراجعه کنند تا این اطلاعات را دریافت نمایند.

پیشنهاد می کنیم که اگر تصمیم به ثبت نام و شرکت در آزمون های استخدامی گرفتید، در ابتدا با یک مشاور به صورت حضوری و یا تلفنی گفتگو نمایید. این امر به شما کمک کند تا از جزئیات ثبت نام تا برگزاری و استخدام در ارگان مربوطه آگاهی پیدا کنید. شما می توانید با برقراری تماس تلفنی از مشاوران مرکز ایران مشاوره در این باره کمک بگیرید.

مرکز ایران مشاوره در تمامی مراحل آزمون های استخدامی اعم از ثبت نام تا استخدام در ارگان مورد نظر، پشتیبان داوطلبان است. همچنین این پشتیبانی شامل مواردی همچون ارائه برنامه ریزی درسی، جزوات و نمونه سوالات آزمون استخدامی و… می باشد.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۲ چه زمانی است؟

برگزاری آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی در اواخر خرداد یا اوایل تیر ماه ۱۴۰۲ می باشد.

2- آیا برای ثبت نام در آزمون استخدامی شرط معدل وجود دارد؟

بله، برای برخی ارگان ها مثل ارتش و نیروی انتظامی شرط معدل لحاظ می شود اما آزمون آموزش و پرورش شرط معدل ندارد.

3- ثبت نام در آزمون های استخدامی سال به چه صورت است؟

در همه آزمون های استخدامی باید به صورت اینترنتی نام نویسی کرد اما برای ارتش باید به شکل حضوری اقدام نمایید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره استخدامی پیج استخدامی