خانه کنکور (سایت جدید) دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور my.medu.ir

(سایت جدید) دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور my.medu.ir

دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور

هر ساله با نزدیک شدن به زمان ثبت نام کنکور، برای بسیاری از داوطلبانی که دفترچه را مطالعه کرده و با عنوان کد سوابق تحصیلی مواجه شده اند، سوالاتی مطرح می شود. در ابتدا لازم است بدانید که منظور از سوابق تحصیلی در کنکور نظام جدید، معدل کتبی دیپلم می باشد. در دوره های گذشته، دریافت کد سوابق تحصیلی برای ثبت نام کنکور از طریق سایت دیپ کد به نشانی dipcode.medu.ir امکان پذیر بود اما این روند هم اکنون از سایت مای مدیو به نشانی my.medu.ir انجام می گیرد. اما چگونه می توان به کد سوابق تحصیلی دسترسی پیدا کرد؟

 

✅ لینک مستقیم دریافت کد سوابق تحصیلی برای کنکور 1403

سایت مای مدیو

 

داوطلبان می بایست پیش از ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی 19 رقمی خود در سایت my.medu.ir اقدام کنند.

منظور از سوابق تحصیلی در کنکور 1403 چیست؟

تاثیری که سوابق تحصیلی در نتایج کنکور سراسری دارد، بسته به نوع مدرک دیپلم متقاضی و گروه آزمایشی که در کنکور آن شرکت می کند متفاوت است. در واقع داوطلبانی که دیپلم آن ها غیر مرتبط با رشته گروه آزمایشی آن ها می باشد، از سوابق تحصیلی به میزان مختلفی بهره مند خواهند شد.

 

بنابراین منظور از سوابق تحصیلی در قانون تاثیر نمرات دوره تحصیل متوسطه برای کنکور سراسری، نمره هر یک از دروس مرتبط می باشد. لازم است بدانید که فقط نمرات امتحاناتی که به صورت نهایی و سراسری برگزار شده اند جزء سوابق تحصیلی محسوب می شوند.

میزان تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش کنکور

در آزمون سراسری 1403 که با توجه به تغییرات کنکور، یکی از مراحل آن در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می گردد، سوابق تحصیلی به صورت 50 درصد تاثیر قطعی برای داوطلبانی که نوع دیپلم و گروه آزمایشی آن ها یکسان می باشد، اعمال می گردد.

 

شایان ذکر است، افرادی که قصد شرکت در هر دو مرحله آزمون سراسری را دارند، با توجه به این که در کدام کنکور، رتبه بهتری کسب نموده اند، تاثیر سوابق برایشان لحاظ می گردد؛ یعنی سوابق بر رتبه مطلوب تر اعمال خواهد شد.

چه کسانی می توانند کد سوابق تحصیلی کنکور سراسری 1403 را دریافت نمایند؟

همان طور که گفته شد در کنکور سراسری 1403 سوابق تحصیلی به صورت 50 درصد تاثیر قطعی برای داوطلبانی که نوع دیپلم و گروه آزمایشی آن ها در کنکور یکسان می باشد، اعمال می گردد. اما سوال اینجاست که چه کسانی مشمول دریافت آن می شوند؟ و چه کسانی از آن بی بهره می مانند؟

مشمولین و غیر مشمولین دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور 1403
افراد مشمول دریافت کد سوابق تحصیلیافراد غیر مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی
تمامی فارغ التحصیلان نظام جدید که دیپلم خود را از سال 98 به بعد دریافت کرده اند.داوطلبانی که مدرک تحصیلی خود را قبل از سال ۸۴ دریافت کرده اند.
دانش آموزانی که دیپلم خود را در یکی از رشته‌های نظری (تجربی، ریاضی فیزیک و علوم انسانی) از سال 1384 به بعد اخذ نموده اند.متقاضیانی که فارغ التحصیل نظام ترمی واحدی نظام قدیم آموزش متوسطه می باشند.
دانش آموزان رشته‌های نظری که مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال ۱۳۹۱ به بعد دریافت کرده اند.دانش آموختگان شاخه فنی حرفه ای و کاردانشو همچنین فارغ التحصیلانی که دارای دیپلم رشته های غیر نظری هستند.
دانش آموزان فارغ التحصیل رشته های نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش برای شرکت در کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۱ باید داری مدرک دیپلم بوده تا بتوانند کد سوابق تحصیلی دیپلم خود را دریافت کنند.داوطلبان دارای مدرک دیپلم تطبیقی از مدارس غیر ایرانی خارج از کشور نیز دارای کد سوابق تحصیلی نبوده و مشمول این قانون نمی شوند.
فارغ التحصیلان دارای مدرک پیش دانشگاهی که مدرک خود را قبل از سال 91 اخذ نموده اند، مشمول این طرح نمی باشند.

علاوه بر این، داوطلبان مشمول خدمت سربازی نیز می بایست وضعیت نظام وظیفه خود را از طریق دریافت کد مربوطه مشخص کنند، چنانچه قصد دارید از نحوه دریافت کد نظام وظیفه مطلع گردید، توصیه می شود مطلب دریافت کد نظام وظیفه کنکور را مطالعه کنید.

زمان دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور 1403

طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی سایت سنجش، تمامی داوطلبان نظام 3 -3- 6 و نظام سالی واحدی/ترمی واحدی، فنی و حرفه‌ای، کار و دانش، طلاب حوزه علمیه و… می بایست به سایت my.medu.ir مراجعه کرده و کد 19 رقمی مختص به خود را دریافت نمایند. مطابق با آخرین اخبار منتشر شده، داوطلبانی که قصد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری و موسسات آموزش عالی، دوره های کاردانی فنی و حرفه ای، موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیرانتفاعی مهر ماه 1402 را دارند، باید کد 19 رقمی خود را پیش از کنکور دریافت کنند. زمان دریافت کد سوابق تحصیلی برای کنکور 1403 مشخص نیست ولی به محض اطلاع مطلب به روز خواهد شد. با عضویت در کانال تلگرام کنکور به محض مشخص شدن زمان دریافت کد سوابق تحصیلی از آن اگاه خواهید شد.

 

همچنین، داوطلبان در بازه زمانی تمدید مهلت زمان نام نویسی آزمون سراسری، نیز می توانند نسبت به دریافت کد خود اقدام نمایند، در صورت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مدت زمان تمدید نام نویسی می توانید به مقاله تمدید مهلت ثبت نام کنکور مراجعه کنید.

راهنمای دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور 1403

یکی از مدارک ثبت نام کنکور، کد سوابق تحصیلی می باشد. داوطلبانی که مشمول دریافت این کد هستند، می بایست در تاریخی که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می گردد به پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه نموده و سپس، طی مراحل زیر کد سوابق تحصیلی خود را دریافت نمایند.

 

دقت کنید که دانش آموزان می توانند پس از ورود به سامانه، انتخاب نقش “دانش آموز” و درج کد ملی و 6 رقم سریال شناسنامه بر روی لینک “ورود” کلیک نمایند. در ادامه نحوه ورود داوطلبان فارغ التحصیل و سایرین به طور کامل توضیح داده شده است.

  • ابتدا به سایت my.medu.ir مراجعه نموده و با انتخاب نقش “والدین و سایر، گزینه مربوط به “ورود از درگاه دولت” را انتخاب نمایید.

مرحله اول دریافت کد سوابق تحصیلی

  • شماره تلفن همراه به همراه کد امنیتی نشان داده شده در تصویر را وارد نموده و در نهایت دکمه “ارسال رمز یکبار مصرف” را بفشارید.

مرحله دوم دریافت کد سوابق تحصیلی

  • کد ارسالی به شماره تلفن خود را وارد نموده و گزینه نشان داده شده در قسمت زیر را انتخاب کنید.

مرحله سوم دریافت کد سوابق تحصیلی

  • اطلاعات هویتی خواسته شده را وارد نمایید. سپس بر دکمه “ثبت اطلاعات” کلیک کنید.

مرحله چهارم دریافت کد سوابق تحصیلی

  • کد پستی خود را وارد نمایید.

مرحله پنجم دریافت کد سوابق تحصیلی

  • از بین آیکون های تعبیه شده در سایت، بر روی گزینه “سوابق تحصیلی” کلیک کنید.

مرحله ششم دریافت کد سوابق تحصیلی

  • کد 19 رقمی سوابق تحصیلی داوطلب نشان داده خواهد شد. مرحله هفتم دریافت کد سوابق تحصیلی

درصوتی که داوطلب کنکور هستید و اعتراض به نتایج کنکور دارید، می بایست کد سوابق تحصیلی مربوطه را از این صفحه کپی کنید و در صفحه بعدی جای گذاری نمایید چراکه به آن نیاز خواهید داشت.

مدارک مورد نیاز دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور 1403

داوطلبان برای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم نظام جدید و یا قدیم خود برای شرکت در کنکور سراسری 1403 باید با وارد کردن اطلاعات خواسته شده نسبت به دریافت آن اقدام نمایند لذا این مدارک به شرح زیر می باشد.

  • شماره دانش آموزی
  • کد منطقه شهرداری مدرسه
  • تاریخ تولد
  • کد مدرسه
  • مشخص کردن پایه تحصیلی
  • مدارک شناسایی مثل کارت ملی یا شناسنامه

 

نکات مهم ⭐
  • تمامی داوطلبان نظام 3-3-6 ، نظام سالی واحدی/ ترمی واحدی، فنی و حرفه‌ای، کار و دانش، طلاب حوزه علمیه و… می بایست به سایت my.medu.ir مراجعه کرده و کد 19 رقمی سوابق تحصیلی خود را دریافت نمایند.
  • دانش آموزانی که مدرک دوره پیش دانشگاهی نظام جدید را دارند فاقد کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی بوده و فقط باید کد سوابق تحصیلی دیپلم خود را دریافت کنند.
  • در آزمون سراسری 1403 و پس از آن، برای داوطلبانی که سابقه تحصیلی ناقص داشته و یا کلا سابقه ای در این خصوص ندارند، نمره کل سوابق تحصیلی نسبت به سوابق موجود داوطلب در گروه درخواستی اعمال می شود و نمره آزمون اختصاصی جایگزین آن نخواهد شد.
  • چنانچه داوطلبی در امتحاناتی که وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد سوابق پیش بینی می کند، شرکت نکرده و اقدام به ایجاد سوابق تحصیلی برای دروس عمومی و اختصاصی ننماید، نمره آن درس برایش “صفر” لحاظ خواهد شد.

 

سوالات متداول

1- دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۳ در چه زمانی امکان پذیر می باشد؟

دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۳ هنوز مشخص نیست.

2- چگونه می توانم کد سوابق تحصیلی خود را دریافت نمایم؟

با مراجعه به سایت my.medu.ir وارد نمودن اطلاعات لازم می توانید به کد سوابق تحصیلی خود دسترسی پیدا کنید.

3- کد سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۳ چند رقمی است؟

این کد 19 رقمی بوده که یکی از مدارک مهم ثبت نام کنکور محسوب می شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴۹ نظر
  1. H

    سلام شما نمی‌دونید چجوری باید کد سوابق رو بگیریم چون فقط یه روز مونده و هنوز این بخش به سایت اضافه نشده؟

  2. مبینا زمانی

    سلام وقت بخیر من وارد سایت میشوم ولی جایی نیست که کد سوابق تحصیلیم رو پیدا کنیم امسال دوازدهم هستم میخاستم بدونم از منم ۱۹ رقمی هست یا کد ملی ام میشه کد سوابق تحصیلیم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، کد ۱۹ رقمی سوابق تحصیلی از سایت my.medu قابل دریافت است و به زودی فیلد دریافت کد سوابق ایجاد خواهد شد نگران نباشید.

  3. Masoume

    سلام من وارد سایت مای مدیو شدم فارغ التحصیلم کد سوابق تحصیلیم همون کد پارساله درسته؟
    کد سوابق تحصیلی برای ۱۴٠۲ با ۱۴٠۳ فرقی نداره که؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      کد سوابق تحصیلی تغییر پیدا نمیکند.

  4. زهرا

    سلام من یه درس امسال پاس نشدم باید دی امتحان بدم چجوری باید کنکور اردیبهشت شرکت کنم

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      در امتحانات دی ماه سابقه تحصیلی برای شما اعمال می شود.
      در صورت ایجاد سابقه تحصیلی برای درس های مدنظر خرداد ماه می توانید اقدام کنید.

    • Mahdiyeh

      سلام، من طبق مراحلی که گفتید پیش رفتم ولی توی سایت مای مدیو وقتی وارد حساب کاربری می‌شین؛ اصلا آیکون یا گزینه‌ای با عنوان “سوابق تحصیلی” نداریم!
      توی قسمت جستجو هم برای “سوابق تحصیلی” یا “کدسوابق تحصیلی” نتیجه‌ای پیدا نشد.

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، این آیکون در بازه های زمانی خاصی فعال می شود.
      با توجه به آغاز ثبت نام کنکور سراسری، به زودی فعال خواهد شد.

  5. مونا مختاری

    سلام وقت بخیر فارغ التحصیل نظام سالی واحدی دیپلم و پیش دانشگاهی قبل از ۸۴ هستم از طریق سایت مای مدیو توانستم کد ۱۹ رقمی سوابق تحصیلیرا دریافت کنم . آیا برای شرکت در کنکور ۴۰۳ بلید حتما در امتحانات ایجاد سابقه شرکت کنم چون فارغ‌التحصیل قبل از ۸۴ هستم؟ ولی کد سوابق ۱۹ رقمی برای من نشان داده می‌شود

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      در صورت دریافت کد سوابق تحصیلی نیازی به ایجاد سوابق تحصیلی نمی باشد.

  6. Ayoub

    سلام من مدرک لیسانس از دانشگاه ازاد نزدیک ۶ سال پیش گرفتم بدنبال ان خدمت سربازی نیز کردم حال برا سراسری میخوام ثبتنام کنم چه چیزی لازم هست راهنمایی بفرمایید

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در تاریخ مقرر اقدام به دریافت کد سوابق تحصیلی کنید و از طریق سایت سنجش ثبت نام و انتخاب رشته را انجام دهید.

  7. س

    سلام وقت بخیر من میخوام وارد سایت بشم که کد سرابق تحصیلی رو بگیرم باید از درگاه دولت وارد شم ولی متاسفانه میگه شماره ملی و شماره تلفن با همدیگه مغایرت نداره الان چ کار باید کرد؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، شما لازم است از طریق درگاه دولت وارد سامانه شوید و شما می توانید در این مورد با بخش پشتیبانی سامانه تماس بگیرید.

  8. امین

    سلام من از بستگانم دیپلمش رو قبل از سال ۸۴ گرفته و وقتی وارد سامانه میشن اصلا اون صفحه که آیکون سوابق تحصیلی توش هست براش باز نمیشه و یه صفحه دیگه باز میشه. برای خودم مشکلی نداره میتونم سوابق تحصیلیم رو ببینم ولی ایشون نه. مشکل چیه؟ کد سوابق برای فارغ التحصیلای قبل از ۸۴ تعریف نشده؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      بله، سوابق تحصیلی برای دارندگان دیپلم از سال ۸۴ به بعد اعمال می شود.

  9. امین

    سلام. فارغ التحصیلای قبل از سال ۸۴ چجوری باید کد سوابق تحصیلی بگیرن؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، دریافت کد سوابق تحصیلی از طریق سامانه my.medu.ir انجام می شود.

  10. Fm

    سلام از طریق درگاه دولت وارد میشم میگه یکشنبه درست میشه پس چرا درست نشده هنوز تا بتوتم سوابق تحصیلیمو ببینم!از اکانتمم نمیتونم برم میزنه خطای گذرواژه

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، این مشکل به دلیل مشکل سامانه می باشد.

  11. مجتبی

    سلام وقت بخیر ، مهلت ثبت نام بدون کنکور هم تا ۹ ام تمدید شده ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، بله زمان ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور تا ۱۴۰۲/۰۶/۰۹ تمدید شده است.

  12. آسیه

    سلام من وارد سامانه اش شدم قسمت سوابق تحصیلی که میزنم مینویسه این بخش به زودی فعال خواهد شد
    چیکار کنم فقط برای من اینجوریه یا برا همه دانش آموزا اینجوری شده؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، این درگاه در حال بروز رسانی می باشد و طبق اطلاعیه سازمان سنجش در روز های آینده فعال خواهد شد.

  13. reza

    سلام وقتتون بخیر… میخاستم بپرسم برای ثبت نام بدون ازمون پیام نور اگه به هر دلیلی نتونستم از طریق سنجش ثبت نام کنم…میتونم با مراجعه حضوری به دانشگاه ثبت نام کنم؟؟
    ممنون

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      خیر صرفا امکان انتخاب رشته و پذیرش از سامانه سنجش میسر است.

  14. Fm

    سلام من هرکار میکنم نمیتونم وارد بشم میزنه خطای ورودی باید چیکار کنم برای انتخاب رشته کد سوابقم رو میخام

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، این به دلیل مشکل سامانه می باشد، شما می توانید برای حل این مشکل با بخش پشتیبانی سامانه تماس بگیرید.

  15. ارغوان

    سلام وقت بخیر من دیپلمم رو سال ۸۲ و پیش تجربی رو سال ۸۳ گرفتم. سوابق تحصیلی برای من محاسبه نمیشه. برای ۴۰درصد دروس عمومی به عنوان سوابق تحصیلی چکار باید بکنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، طبق مصوبات سازمان سنجش به فارغ التحصیلان دوره متوسطه و دبیرستان (از سال ۸۴ به بعد) و دارندگان مدرک پیش دانشگاهی (از سال ۹۱ به بعد) اجازه ترمیم معدل داده می‌شود. برای دروس عمومی نمرات پیش دانشگاهی و سال سوم دبیرستانی که کسب کردید به عنوان سوابق تحصیلی مورد توجه قرار میگیرد.

  16. یاسمین

    سلام. اگه مدرک دیپلم برای سال ۸۴ باشه و مدرک پیش دانشگاهی برای سال ۸۵ آیا مشمول طرح سوابق تحصیلی میشود؟ و اگه نشود یعنی جای اونو رو در فرم ثبت نام خالی میزارن!؟

  17. باران

    سلام در زمان انتشار کارت ورود به جلسه امکان داره شهر و استان محل حوزه آزمون رو تغییر بدیم؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود، شما میتوانید در زمان مقرر با مراجعه به باجه های رفع نقص اینکار را انجام دهید.

  18. تارا

    کد دیپلم کجا نوشته میشه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، کد دیپلم در بالای کارنامه دیپلم شما درج شده است.

  19. Amiri

    سلام من الان ۲۰ام مرداد ماه هستم کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی رو نگرفتم الانم واسه انتخاب رشته ازم کد سوابق تحصیلی پیشدانشگاهی رو میخواد چیکار کنم ؟؟؟

  20. حسین

    سلام ،خسته نباشید…من امروز وارد سایت شدم تا کد سوابق پیش دانشگاهیم رو دریافت کنم اما با وجود اطلاعات درستی ک وارد میکنم کدی برای من نمیاد و مینویسه ک یکی از اطلاعات اشتباهه میشه کمکم کنید.

    • ایران مشاوره

      با سلام چند بار تلاش کنید و در صورت عدم نتیجه گیری به اموزش پرورش محل تحصیل خود مراجعه نمایید

  21. فرزانه

    سلام..امسال کنکور دارم و پیش دانشگاهی هستم کی میتونم کد سوابق تحصیلی چهارم وارد کنم؟

    • ایران مشاوره

      سلام شما میتوانید در تاریخ ۱۷ تیرماه کد سوابق تحصیلی خود را از سایت مربوط مشاهده کنید و از تاریخ ۱۷ تیرماه تا ۲۰تیرماه فرصت دارید اطلاعات خود را در سایت سنجش وارد کنید

    • مقصد

      سلام
      برای منم سوابق تحصیلی پیش رو ثبت نکردن مشکلی وجود نداره؟؟ بعد کنکور دادن باید ثبتش کنم؟

    • ایران مشاوره

      سلام شما میتوانید به سه روش اطلاعات خود را ویرایش کنید: ۱- از طریق سایت ویرایش انجام شود ۲- به باجه های رفع نقص مراجعه کنید ۳- نامه به سایت سازمان سنجش بزنید.

  22. زینب

    سلام خسته نباشید من رشتم کامپیوتره میخواستم بپرسم با رشته های فنی میشه وارد دانشگاه فوهنگیان شد؟ برا کنکور ۹۷ چون نظام عوض شده ممکنه با این رشتهه بتونم وارد شم؟

  23. ادریس

    سلام من قصد شرکت در کنکور ۹۷ دارم متولد دی ۷۱ هستم با این شرایط سنی میتونم تربیت معلم قبول شم

    • ایران مشاوره

      سلام. شرط سنی برای ورود به دانشگاه های فرهنگیان نهایتا تا ۲۲ سال هستش + شرایط دیگه، اما متاسفانه شما شرط سنی لازم رو ندارید مگر اینکه از راه های دیگه وارد کار تدریس بشید. موفق باشید.

  24. مریم سخاوتی

    سلام خسته نباشید من امسال کنکور دارم و همین شهریورم رفتم امتحان زیست دادم اما نمرم نه و نیم میشه
    احتمالا دانشگاه دولتی قبول میشم سوالم اینه با توجه به نمره ای ک میگیرم میتونم برم دانشگاه یا خیر و ایا تبصره جدیدی برا کسایی که در پیش دانشگاهی تو شهرطور قبول نمیشن هم اومده یا نه با تشکر

  25. S. Ahmad

    سلام خسته نباشىد…. ببخشىد ىه سوال داشتم ازتون… اگه من بنا به دلاىلى کد سوابق تحصىلى دوره پىش دانشگاهى رو درىافت نکرده باشم چه مشکلى برام تو انتخاب رشته به وجود مىاد؟ امکان داره اصلا نتونم انتخاب رشته کنم؟

مشاوره کنکور پیج کنکور