خانه مشاوره تحصیلی تفاوت مدرک رشته های با کنکور و بدون کنکور دانشگاه ها

تفاوت مدرک رشته های با کنکور و بدون کنکور دانشگاه ها

تفاوت مدرک رشته های با کنکور و بدون کنکور
تفاوت مدرک رشته های با کنکور و بدون کنکور دانشگاه ها

خوشبختانه در سال های اخیر تنها راه ورود به دانشگاه، شرکت در کنکور سراسری نمی باشد و این مسئله برای داوطلبانی که به هر دلیل موفق به ثبت نام کنکور سراسری نشده و یا نتیجه مطلوب خود را کسب نکرده اند، بسیار خوشایند است. شرایط لازم برای پذیرش علاقه مندان در بسیاری از رشته های علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم انسانی، هنر و زبان انگلیسی فراهم می باشد و طبق اطلاعیه سازمان سنجش، تحصیل در 85 درصد از رشته های دانشگاهی بدون شرکت در کنکور سراسری امکان پذیر است.

مبحث پذیرش دانشجویان به صورت بدون آزمون بیشتر برای ورود به مقاطع کاردانی و کارشناسی، مورد توجه داوطلبان قرار می گیرد. دانشگاه هایی که به صورت بدون آزمون در این مقاطع دانشجو می پذیرند، شامل برخی از دانشگاه های روزانه و شبانه، دانشگاه های پیام نور، آزاد، غیرانتفاعی، فنی و حرفه ای، دانشگاه های جامع علمی کاربردی و پردیس خودگردان می باشند.

ثبت نام بدون کنکور صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و معدل کتبی، معمولا در دو نمیسال مهر و بهمن انجام می شود و لازمه آن، داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی است. اما سوالی که ممکن است ذهن بسیاری را به خود مشغول کند، اعتبار و تفاوت مدارک رشته های با کنکور و بدون کنکور می باشد. اگر به دنبال پاسخ این سوال می باشید، توصیه می کنیم تا پایان مقاله همراه ما باشید.

دانشجویانی که صرفا بر اساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شده اند، بهتر است است بدانند که عنوان “بدون کنکور” در مدرک تحصیلی آن ها درج نخواهد شد.

تفاوت مدرک رشته های با کنکور و بدون کنکور 

بنابراین مدارک رشته های با کنکور و بدون کنکور هم هیچ تفاوتی با هم ندارند و عنوان “بدون کنکور” در مدرک هیچ یک از فارغ التحصیلان رشته های بدون آزمون درج نخواهد شد. از آن جایی که تمام دانشگاه های ارائه دهنده رشته های بدون کنکور مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشند، مدارکی که از طریق این دانشگاه ها چه در رشته های با کنکور و چه در رشته های بدون کنکور اعطا می گردند، مورد تایید این سازمان و دیگر ارگان ها می باشند. در نتیجه اگر داوطلب تحصیل در رشته های بدون کنکور هستید، دیگر نگران تفاوت مدرک خود با سایر داوطلبان نباشید.

جذب دانشجو به صورت بدون کنکور در بسیاری از دانشگاه های سراسری و آزاد انجام می شود و شما می توانید با توجه به لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری و آزاد، در موعد مقرر به سایت مربوطه مراجعه و نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایید. گاها ممکن است ثبت نام به صورت حضوری نیز انجام شود که در این صورت اطلاعات مورد نیاز در دفترچه هر نیمسال درج می گردد. شایان ذکر است ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ها، تنها محدود به دوره کاردانی و کارشناسی نیست و متقاضیان می توانند در صورت احراز شرایط لازم و با استفاده از سهمیه استعداد درخشان دکتری و سهمیه استعداد درخشان کارشناسی ارشد، به ادامه تحصیل در مقاطع مذکور بپردازند.

 

سوالات متداول

1- آیا در مدرک تحصیلی فارغ التحصیلانی که بر اساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شده اند، عنوان بدون کنکور درج خواهد شد؟

خیر، عنوان بدون کنکور در مدرک تحصیلی آن ها درج نخواهد شد.

2- پذیرش بدون کنکور بر اساس چه شرایطی انجام می شود؟

ثبت نام بدون کنکور صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و معدل کتبی انجام می شود.

3- ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ها در کدام دوره تحصیلی انحام می پذیرد؟

پذیرش بدون آزمون در دانشگاه ها معمولا در دو نمیسال مهر و بهمن انجام می شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره