خانه سامانه و سایت سامانه تغذیه کالینان

سامانه تغذیه کالینان

لینک مستقیم دانلود نرم افزار کالینان
سامانه تغذیه کالینان

یکی از دغدغه های اصلی در دوران دانشجویی علی الخصوص برای دانشجویان غیربومی هزینه های زندگی دانشجویی مانند هزینه خوابگاه دانشجویی یا تهیه وعده های غذایی روزانه بوده که این مسئولیت خطیر برعهده اداره تغذیه دانشگاه بوده بر نحوه رزرو و دریافت غذا و دسترسی هرچه راحت تر به آن نظارت می نماید. لذا دانشگاه ها تصمیم گرفتند با همکاری شرکت های نرم افزاری، تمام خدمات سلف دانشگاه را به صورت الکترونیک و در بستر اینترنت ارائه دهند تا تمام دانشجویان از شرایط یکسان دسترسی و رزرو غذا برخوردار شده و خیالشان از بابت وعده های غذایی راحت باشد.

دانشجویان برخی از دانشگاه ها می توانند از طریق سامانه تغذیه کالینان، رزرو و خرید وعده های غذایی سلف را به صورت اینترنتی انجام دهند.

هدف از راه اندازی سامانه کالینان

وزارت علوم در سال های اخیر سامانه های مفیدی مانند سامانه سجاد را برای ارائه خدمات به دانشجویان در بخش های متنوعی فراهم نموده است. همچنین اداره تغذیه در دانشگاه های مختلف جهت رفاه حال دانشجویان و نظم یافتن وضعیت رزرو و دریافت غذا در سلف، اقدام به راه اندازی سامانه ای یه نام سامانه تغذیه کالینان نمود.

به کمک این سایت دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه و با برنامه ریزی هفتگی برای روزهایی که به غذای سلف احتیاج دارند، دیگر دغدغه ای بابت تهیه وعده های غذایی خود نخواهند داشت. از طرفی مکانیزه شدن امور سبب سرعت بخشیدن به این فرآیند شده و رضایت کارکنان سلف و همچنین دانشجویان را در پی داشته است.

لازم به ذکر است که ورود به این سایت و استفاده از آن تنها مختص دانشجویان دانشگاه هایی می باشد که ارائه خدمات تغذیه ای خود را به آن سپرده باشند و از آن جایی که هر سامانه جدیدی برای استفاده بهینه نیاز به آموزش دارد، تصمیم بر آن شد که در این مقاله، به معرفی سامانه مذکور بپردازیم.

لیست دانشگاه های متصل به سامانه کالینان

دانشگاه های بسیاری در سراسر کشور جهت آسایش دانشجویان خود شرایطی را فراهم می آورند مانند وام های دانشجویی، تسهیلات ازدواج و … تا از دغدغه های این قشر مهم کاسته و تمرکز آن ها معطوف به مطالعه و تحصیل باشد. سامانه کالینان نیز یکی از این امکانات فراهم شده جهت بهبود کیفیت خدمات دهی به دانشجویان می باشد. اما تاکنون بخشی از دانشگاه های کشور برنامه ریزی سلف خود را به سایت کالینان سپرده اند. در ادامه لینک مستقیم کالینان تعدادی از این دانشگاه ها را در جدول لیست می نماییم.

لینک مستقیم سامانه کالینان چند دانشگاه
سامانه تغذیه کالینان دانشگاه علوم پزشکی قزوین
سامانه تغذیه کالینان دانشگاه علوم پزشکی کاشان
سامانه تغذیه کالینان دانشگاه زابل
سامانه تغذیه کالینان دانشگاه فرهنگیان
سامانه تغذیه کالینان دانشگاه یزد
سامانه تعذیه دانشگاه شهید چمران اهواز
سامانه تعذیه دانشگاه اصفهان
سامانه تعذیه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

معرفی امکانات سامانه کالینان

سایت کالینان امکانات بسیاری نظیر خرید، پرداخت، رزرو و … را به تمام کاربران عضو این سایت ارائه می دهد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

معرفی صفحه اول سایت کالینان

  • شماره 1: این قسمت مشخصات فردی دارنده حساب کالینان و میزان اعتبار ریالی او برای رزرو غذا در این سایت را نشان می دهد.
  • شماره 2: قسمت “کالینان من” شامل چند زیرمجموعه می باشد که عبارتند از:
  1. “پروفایل من” که مشخصات فرد دارنده حساب را به نمایش درمی آورد.
  2. “تراکنش های من” که از طریق آن می توانید با انتخاب بازه زمانی تراکنش های مالی خود را در این سامانه مشاهده کنید.
  3. “پرداخت های اینترنتی من” که شامل تمام پرداخت هایی که برای افزایش اعتبار در تاریخ های اعلام شده، در کالینان انجام داده اید.
  4. “پیام های من” که در آن پیام های مهم در مورد تغییر وضعیت های مختلف سلف، اخطار پرداخت جریمه ها و… نمایش داده می شود.
  5. “تغییر کلمه عبور و تلفن همراه” که با استفاده از این زبانه قادر هستید کلمه عبور ابتدایی در سامانه و همچنین تلفن همراه خود را اصلاح نمایید علی الخصوص کسانی که برای دفعه اول وارد سایت می شوند.
  • شماره 3: قسمت اصلی سامانه کالینان “رزرو و خرید غذا” می باشد که خود متشکل از 3 بخش است که از طریق آن ها دانشجویان سفارش غذای خود را در سلف ثبت می نمایند و در تیترهای بعدی به طور کامل آن ها را شرح می دهیم.
  1. رزرو و خرید هفتگی غذا: این صفحه وعده های غذایی رزرو شده شما برای هفته کنونی را با جزئیات نشان می دهد و می توانید از این صفحه برای وعده های مختلف در هفته های آتی غذا رزرو نمایید.
  2. فیش فراموشی: این قسمت زمانی استفاده می شود که شما کارت خود را برای دریافت غذا فراموش کرده باشید و نیاز به دریافت کد رزرو غذا دارید.
  3. خرید روزفروش: امکان جدید سامانه کالینان می باشد که از طریق آن در همان روز می توانید غذا خریداری نمایید.
  • شماره 4: بخش سبد غذایی این امکان را به شما می دهد تا غذای از پیش سفارش داده خود را به سبد فروخته و هزینه آن را با کمی اختلاف دریافت نمایید. هم چنین درصورت عدم رزرو غذا می توانید در همان روز اگر دانشجویی غذای خود را لغو کرده باشد، آن را از سبد خریداری نمایید.
  • شماره 5: این قسمت امکان انتقال مقدار یا همه اعتبار خود را به فرد دانشجوی دیگری فراهم می آورد.
  • شماره 6: زمانی که تصمیم به رزرو و خرید غذا بگیرید، ابتدا بایستی حساب خود را شارژ نمایید که این امر از طریق زبانه پرداخت اینترنتی امکان پذیر خواهد بود.
  • شماره 7: این قسمت مخصوص سوالات نظرسنجی دانشگاه درباره عملکرد سیستم یا کیفیت غذا و … می باشد.
  • شماره 8: از آنجایی که سامانه کالینان یک سامانه سراسری است که بسیاری از دانشگاه ها از آن استفاده می نمایند و هر دانشگاه الگوی مخصوص خود را در این قسمت نمایش می دهد.

نحوه ورود و عضویت در سامانه کالینان

سامانه کالینان یک سایت انحصاری است که تنها دانشجویان دانشگاه هایی که اشتراک استفاده از آن را تهیه کرده اند، قادر به بهره بردن از آن می باشند. اگر دانشگاهی بخش سلف خود را به سامانه کالینان سپرده باشد، با سرچ نام آن دانشگاه در کنار کالینان صفحه زیر نمایش داده می شود. ممکن است هر دانشگاه آدرس متفاوتی برای سامانه تغذیه خود تعیین نموده باشد.

صفحه ورود به سایت کالینان

ورود در سایت با وارد کردن نام کاربری و گذرواژه صحیح و کلیک روی گزینه “ورود” میسر است که برای این افراد به دو دسته تقسیم می گردد:

دانشجویان جدید الورود

این افراد کسانی هستند که برای اولین بار وارد سامانه می شوند و قصد استفاده از امکانات آن را دارند. برای ورود این کاربران می بایست در قسمت نام کاربری شماره دانشجویی و در کادر کلمه عبور عدد یک را وارد نمایند. سپس به محض ورود می توانند از زبانه تغیییر کلمه عبور، یک رمز جدید و مناسب ایجاد نمایند.

دانشجویان قدیمی

دانشجویانی که قبلا از سیستم استفاده کرده اند نیز می توانند با وارد کردن شماره دانشجویی به عنوان نام کاربری و کلمه عبوری که پیش از این برای خود مشخص نموده اند، وارد سیستم گردند.

بازیابی گذرواژه

اگر در زمان ورود کلمه عبور خود را فراموش کرده بودید، می توانید از راهی که در ادامه بیان می کنیم برای دریافت آن تلاش کنید.

  • از قسمت بازیابی گذرواژه در پایین دکمه “ورود” اقدام نمایید.

گام اول بازیابی گذرواژه در کالینان

  • سپس نام کاربری که شماره دانشجویی شماست و تلفن همراهی که در سامانه گلستان ثبت شده است را وارد نموده و روی گزینه “بازیابی” کلیک کنید.

گام دوم بازیابی گذرواژه در کالینان

نحوه رزرو و خرید غذا در سامانه کالینان

اصلی ترین و مهم ترین بخش سامانه کالینان رزرو غذا می باشد که تمام مراحل آن از افزایش اعتبار گرفته تا دریافت فیش در سلف به صورت الکترونیکی انجام می گیرد. همانطور که پیش از این اشاره کردیم، این بخش شامل سه شیوه رزرو و دریافت وعده می باشد.

رزرو و خرید هفتگی غذا

  • شیوه اصلی رزرو به صورت هفتگی است که دانشجو با انتخاب هفته مورد نظر از قسمت انتخاب تاریخ در بالای صفحه، عملیات را شروع می کند.

گام اول رزرو و خرید غذا در کالینان

  • پس از آن وعده و سپس نوع غذا، تعداد و سلف موردنظر خود را انتخاب نموده و با توجه با اعتباری که دارد، همان طور که در تصویر میبینید، آن ها را تیک زده و گزینه “ذخیره” را کلیک می کند.

گام دوم رزرو و خرید غذا در کالینان

  • پیغام “عملیات موفق” نمایش داده شده و غذا برای شما رزرو می گردد.

فیش فراموشی

این بخش برای زمانی طراحی شده است که شما کارت دانشجویی خود را فراموش کرده اید. در این صورت می توانید با استفاده از روش زیر غذای خود را دریافت نمایید.

  • از زبانه رزرو و خرید غذا، “فیش فراموشی” را انتخاب نمایید.
  • در صفحه باز شده تاریخ، نوع رزرو و وعده غذایی خود را مشخص کنید و گزینه “تایید” را بفشارید.

فیش فراموشی در کالینان

  • سپس یک کد عددی نمایش داده می شود که می توانید با وارد کردن آن در دستگاه سلف، غذای خود را دریافت نمایید.

خرید روزفروش

روزهایی که فراموش کرده اید از قبل غذا رزرو کنید یا اتفاقی باعث می شود برای وعده ای در دانشگاه بمانید، می توانید از قسمت “خرید روزفروش” اقدام به گرفتن غذا نمایید.

افزایش و انتقال اعتبار

خرید یا رزرو در سامانه کالینان مستلزم داشتن اعتبار و شارژ حساب خود می باشد. این امر به دو طریق در این سایت انجام می شود که به آن ها می پردازیم:

افزایش اعتبار

  • افزایش اعتبار از منوی پرداخت های اینترنتی انجام می شود به این صورت که از این منوی، گزینه افزایش اعتبار اینترنتی را انتخاب نموده و صفحه زیر نشان داده می شود.

افزایش اعتبار در سایت کالینان

  • سپس مبلغ و درگاه پرداخت را انتخاب کرده و وارد صفحه پرداخت خواهید شد.

انتقال اعتبار

این گزینه زمانی پیش می آید که فردی امکان افزایش اعتبار با کارت بانکی را نداشته باشد و دانشجوی دیگری برای افزایش اعتبار به وی کمک کرده و از اعتبار خود به حساب او انتقال می دهد. به این صورت که:

  • ابتدا از منوی سمت راست با باز کردن زبانه “امکانات سیستم”، روی گزینه “انتقال اعتبار” کلیک می نماید.

افزایش اعتبار در سایت کالینان

  • پس از آن نوع اعتبار، مبلغ و شماره شناسایی گیرنده که همان شماره دانشجویی وی می باشد را وارد کرده و دکمه “بررسی” را میفرشاریم.

گام دوم انتقال اعتبار در سایت کالینان

  • آنگاه پس از تایید کاربر و مبلغ در منوی بعدی، “انتقال وجه” را کلیک می کنیم.

دانلود اپلیکیشن کالینان

شرکت پدیده عصر فناوری که مسئولیت راه اندازی سامانه کالینان را به عهده داشته است، این سامانه را به صورت اپلیکیشن موبایلی نیز در اختیار کاربران قرار داده تا دسترسی به آن را راحت تر از گذشته نماید. دانشجویان می توانند این برنامه را از صفحه ورود سایت کالینان دانشگاه (مطابق با تصویر زیر) دانلود و نصب نموده تا در زمان نیاز همراه خود داشته باشند.

دانلود نرم افزار کالینان

همچنین برای دسترسی آسان تر شما لینک دانلود نرم افزار در جدول زیر قرار داده شده است:

نسخه: 1.0.5
حجم: 2.82
دسته بندی: دانشگاهی
نوع: اندورید

 

سوالات متداول

1- سامانه کالینان چه خدماتی ارائه می دهد؟

تین سامانه خدماتی همچون رزرو و خرید غذا به صورت هفتگی یا روزانه، استفاده از فیش فراموشی و... را به صورت الکترونیک ارائه می دهد.

2- ورود به سامانه کالینان چگونه است؟

نحوه ورود به این سامانه در مقاله بالا به طور کامل توضیح داده شد.

3- نحوه رزرو غذا در سامانه کالینان به چه صورت می باشد؟

رزرو عذا در سایت کالینان به دو روش روز فروش و هفتگی انجام می شود.

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره