خانه سامانه و سایت سامانه ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

سامانه ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

سامانه ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

مطابق با قانون طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان، دانش آموختگان مراکز آموزش عالی رشته های پزشکی و پیراپزشکی مکلف اند تا در مناطق مورد نیاز کشور و بر اساس تشخیص وزارت بهداشت، خدمت کنند. از همین رو فارغ التحصیلان این رشته ها می بایست در اولین فرصت آمادگی خود را مبنی بر گذراندن طرح نیروی انسانی اعلام کنند. برای شرکت در این طرح باید در زمان مقرر به سامانه تامین و توزیع نیروی انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نشانی اینترنتی tarhplus.behdasht.gov.ir مراجعه کنند و ضمن اطلاع از قوانین و مقررات مربوطه، اقدامات لازم را در راستای ثبت نام خود به انجام برسانند.

 

لینک مستقیم ورود به سامانه ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

 

لینک های میانبر دسترسی به بخش های مختلف سامانه ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت
ورود یا عضویت در سامانه
بررسی اصالت مدرک
ثبت نام مشمولین غیر پزشک و غیر دندانپزشک عمومی
ثبت نام مشمولین پزشک و دندانپزشک عمومی
ثبت نام پیام آوران بهداشت
ثبت نام دریافت گواهی پایان خدمت یا معافیت
پرسش و پاسخ و ثبت شکایات

مشمولین قانون طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان می توانند ثبت نام خود را به صورت اینترنتی و از طریق سامانه tarhplus.behdasht.gov.ir به انجام برسانند.

معرفی سامانه ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

پس از ورود به سامانه رشد وزارت بهداشت و پیش از آغاز ثبت نام، می بایست فایلی را که حاوی دستورالعمل های ثبت نام شامل شرایط عمومی و اختصاصی، مراحل نام نویسی و به کارگیری، مدارک مورد نیاز، مدت زمان انجام طرح و… می باشد را دریافت و به دقت مطالعه کنید. مطالعه این دفترچه به منظور جلوگیری از بروز هر گونه مشکل در ادامه مراحل و به کارگیری داوطلبان، اکیدا توصیه می شود.

فارغ التحصیلان رشته های پزشکی، دندانپزشکی و پیراپزشکی که مشمول طرح اجباری نیروی انسانی هستند، بایستی در موعد تعیین شده آمادگی خود را مبنی بر گذراندن آن اعلام کنند. ثبت نام در طرح قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان به صورت اینترنتی و از طریق سامانه تامین و توزیع نیروی انسانی وزارت بهداشت به آدرس tarhplus.behdasht.gov.ir صورت می گیرد.

این سایت که با عنوان سامانه رشد وزارت بهداشت نیز از آن یاد می شود، با هدف ثبت نام غیرحضوری مشمولان طرح خدمت نیروی انسانی این وزارت خانه راه اندازی شده است که خدمات متنوعی در این راستا به افراد ارائه می دهد.

معرفی سامانه ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

  • شماره 1: با کلیک بر روی گزینه “نسخه جدید سامانه – سامانه طرح +” می توانید به امکانات سایت در شکل جدیدتری دسترسی یابید. یکی از ویژگی های خوب این سامانه، طراحی آن در قالب برنامه های گوشی تلفن همراه است که لینک دانلود نرم افزار آن در قسمت شماره 1 تعبیه شده است.
  • شماره 2: دانش آموختگان رشته های پیراپزشکی دارای طرح، باید در قسمت “ثبت نام مشمولین غیرپزشک و غیردندانپزشک عمومی” اقدامات لازم را جهت نام نویسی خود انجام دهند. همچنین برای اطلاع از شرایط، ویرایش مشخصات، پیگیری و مشاهده وضعیت نام نویسی می توانید به همین بخش مراجعه کنید.
  • شماره 3: کلید “ثبت نام مشمولین پزشک و دندانپزشک عمومی” منحصرا جهت نام نویسی فارغ التحصیلان رشته های پزشکی و دندان پزشکی عمومی می باشد. البته تمامی نکات پیرامون این طرح اعم از زمان بندی دوره ها، شرایط، دانشگاه های اعزام کننده، ویرایش فرم اطلاعات و پیگیری وضعیت خود نیز در قسمت شماره 3 سامانه رشد درج شده است.
  • شماره 4: دانش آموختگان مرد رشته های پزشکی و پیراپزشکی که قصد دارند دوره خدمت سربازی خود را تحت عنوان پیام آور بهداشت طی کنند، باید از طریق فشردن دکمه “ثبت نام پیام آوران بهداشت” اعلام آمادگی کنند.
  • شماره 5: داوطلبانی که شرایط معافیت از طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت را دارند، بایستی با مراجعه به بخش “ثبت نام دریافت گواهی پایان خدمات یا معافیت” نام نویسی خود را به انجام برسانند.
  • شماره 6: در صورت داشتن هر گونه شکایت و یا نارضایتی از مراحل جذب، می توانید از طریق گزینه “پرسش و پاسخ و ثبت شکایت” موضوع مربوطه را مطرح کنید.
  • شماره 7: در بخش “نظرسنجی خدمات سایت” از شما سوالاتی اعم از میزان سرعت و دقت عملکرد سامانه و کیفیت خدمات ارائه شده پرسیده می شود و همچنین می توانید در کادر مربوطه، نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را ارسال کنید. با شرکت در این نظرسنجی به بهبود امکانات عرضه شده کمک شایانی خواهید کرد.
  • شماره 8: با وارد کردن “کد اصالت” خود در این بخش، می توانید اصالت مدارک ثبت شده در این سامانه را رویت کنید.

نکته: دانش آموختگان رشته های دارای طرح اجباری، تنها سه ماه پس از فراغت از تحصیل خود فرصت ثبت نام دارند و در صورت عدم نام نویسی به موقع، مشمول 3 تا 6 ماه اضافه خدمت در مناطق محروم (بر اساس رای دانشگاه) خواهند شد.

نحوه ثبت نام طرح وزارت بهداشت در سامانه رشد

در صفحه نخست سامانه ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت به نشانی اینترنتی tarhplus.behdasht.gov.ir گزینه های مختلفی قرار دارد که باید با توجه به رشته تحصیلی خود، یکی از لینک های مربوطه را انتخاب کنید. با کلیک بر روی هر یک از کلید های معرفی شده در بخش قبل، به صفحه نام نویسی آن ها هدایت می شوید که هر کدام خدماتی را در اختیار داوطلبان قرار می دهد. در ادامه مطلب، یک نمونه از ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت که مربوط به نام نویسی مشمولان غیرپزشک و غیردندانپزشک است، توضیح داده ایم.

  • پس از ورود به سایت tarhplus.behdasht.gov.ir، بر روی گزینه “ثبت نام مشمولین غیرپزشک و دندانپزشک عمومی” کلیک کنید.

مرحله اول ثبت نام در سامانه طرح وزارت بهداشت

  • سپس گزینه “ثبت نام” را انتخاب کنید.

مرحله دوم ثبت نام در سامانه طرح وزارت بهداشت

 

  • در قدم بعدی جهت ثبت نام در سامانه، گزینه “عضو شوید” را بفشارید.

  • در قدم بعدی کد ملی و شماره همراه خود را وارد نموده و بر روی “ادامه” کلیک کنید. سپس کد ارسال شده به تلفن همراه خود را در فیلد نمایان شده وارد نمایید تا ثبت نام شما در سامانه رشد تکمیل شود.

مرحله چهارم ثبت نام در سامانه طرح وزارت بهداشت

نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نامی در سامانه رشد وزارت بهداشت

داوطلبانی که بنا به هر دلیلی اطلاعات خود را به اشتباه وارد کرده اند، می توانند در مرحله دوم از طریق بخش ویرایش ثبت نام نسبت به اصلاح اشکالات به وجود آمده اقدام کنند. برای انجام این امر باید بر روی عبارت “ویرایش ثبت نام” کلیک کنید و سپس با وارد نمودن کد ملی و رمز عبور وارد سامانه شوید و اقدام به اصلاح اطلاعات کنید.

نحوه پیگیری و مشاهده وضعیت طرح وزارت بهداشت

پس از فرا رسیدن نوبت داوطلب، محل خدمت پیش بینی شده تعیین می شود و پیامکی جهت ثبت آن در سامانه برای وی ارسال می شود. پس از دریافت پیامک، متقاضی باید به سامانه مراجعه کرده و از قسمت “پیگیری و مشاهده وضعیت” موافقت خود را با محل به کارگیری و تعهدات مشخص شده اعلام کند. این امکان با وارد کردن کد رهگیری و کلیک روی عبارت “مشاهده وضعیت” مهیا است.

مشاهده وضعیت صف انتظار

داوطلبان از طریق این بخش و وارد کردن اطلاعاتی نظیر دوره های فعال و رشته شغلی خود، می توانند وضعیت خود را در صف انتظار مشاهده کنند. در صورتی که متقاضی بیش از 4 ماه (به صورت مداوم) در صف انتظار شروع طرح باشد و دانشگاه امکان به کارگیری وی را در هیچ یک از واحدهای تحت نظارت خود نداشته باشد، مازاد بر نیاز تلقی می شود. در این بخش می توانید با فعال کردن گزینه “صرفا مشاهده محل های دارای نیاز فوری” لیست مربوط به محل های مربوطه را مشاهده کنید.

مشاهده وضعیت صف انتظار ثبت نام در سامانه طرح وزارت بهداشت

اقدامات لازم پس از مشاهده وضعیت

داوطلب باید یک هفته پس از اعلام نتایج،  از معرفی نامه صادر شده از دانشگاه محل خدمت  که در قسمت “پیگیری وضعیت” در سامانه بارگذاری می شود، پرینت گرفته و به دانشگاه محل خدمت جهت شروع کار مراجعه کند. پس از پایان مدت طرح نیز داوطلب باید به همین سامانه مراجعه کرده و گواهی پایان خدمت خود را دریافت کند. همچنین لازم به ذکر است که اگر داوطلبی قصد ادامه طرح خود را داشته باشد، باید دوباره در سامانه ثبت نام نماید.

نکته: توجه داشته باشید این مدت زمان در صورتی قابل قبول است که داوطلب بومی یکی از شهرستان های تابع دانشگاه مورد نظر باشد. پس از اتمام دوره 4 ماهه و در صورت عدم به کارگیری، متقاضی می تواند نسبت به اخذ معافیت مازاد بر نیاز اقدام کند. مشاهده صف انتظار رسیدگی به درخواست ها به تفکیک دوره های فعال و رشته شغلی امکان پذیر است.

جهت بهره مندی از امکانات فوق در سامانه رشد، به کد رهگیری صادر شده از سوی سامانه که در زمان ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت دریافت کرده اید، نیاز دارید. در صورت فراموشی این کد می توانید با استفاده از گزینه “کد رهگیری خود را فراموش کرده ام” که در بخش های “ویرایش ثبت نام” و “پیگیری و مشاهده وضعیت” تعبیه شده است، کد مذکور را مجددا دریافت کنید.

چند نکته در مورد اعلام نتایج

  • اگر داوطلبی از محل پذیرش خود راضی نباشد و اعلام موافقت نکند، نوبت خود را از دست داده و به انتهای صف منتقل می شوند. همچنین از امتیازاتی که داشتند به مدت یک ماه محروم می شوند.
  • در صورتی که بعد از اعلام نتایج در هیچ دانشگاهی پذیرفته نشدید باید دوباره برای ثبت نام اقدام کنید.
  • اگر از ثبت نام منصرف شوید به مدت یک ماه از ثبت نام مجدد محروم خواهید شد و باید برای ثبت نام مجدد، یک ماه صبر کنید.

 

سوالات متداول

1- آدرس سامانه ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت چیست؟

نشانی این سامانه tarhplus.behdasht.gov.ir می باشد.

2- سامانه ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت دارای چه بخش های است؟

شامل بخش های ثبت نام مشمولین غیرپزشک و غیردندانپزشک عمومی، ثبت نام مشمولین پزشک و دندانپزشک عمومی، ثبت نام پیام آوران بهداشت و ثبت نام دریافت گواهی پایان خدمات یا معافیت از قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان می باشد.

3- آیا در سامانه مذکور امکان ویرایش اطلاعات ثبت نامی وجود دارد؟

بله، داوطلبان می توانند از طریق بخش ویرایش اطلاعات و با وارد نمودن کد رهگیری و کد ملی خود نسبت به این امر اقدام نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۷۰ نظر
  1. ستاره

    سلام وقتتون بخیر
    من تازه از رشته پرستاری فارغ التحصیل شدم میخواستم بپرسم اگر طرح نرویم میتوان با مدرک پرستاری کاری انجام داد؟یعنی مدرک داریم یا عملا اون ۴ سال ازبین میره؟
    مثلا مجوز کاشت مو و … گرفت؟
    ممنون میشم جواب بدید

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      در صورتی که طرح نیروی انسانی را نگذرانید آزمون های استخدامی را نمی توانید شرکت کنید و امکان ادامه تحصیل برای شما امکان پذیر نمی باشد.

  2. حامد

    سلام
    من تازه فارغ‌التحصیل شده ام میخوام برای طرح اقدام کنم تو سامانه tarhplus برای ثبتنام کهداقدام میکنم میگه پرونده شما هنوز ارسال نشده درحالی ک همه کارهای فارغ‌التحصیلی رو انجام دادم یک ماهم گذشته ، چیکار باید بکنم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      پیشنهاد می شود از طریق دانشگاه فارغ التحصیل شده پیگیر این موضوع باشید.

  3. دانیال

    با سلام، اینجانب دانشجو پرستاری و کارمند قرارداد مستقیم یکی از پتروشیمی های شهرستان عسلویه ( که دارای مرکز سلامت و طب کار و اورژانس و بهداشت و ایمنی و یک بیمارستان در شهر می باشد) هستم، به نحوی که بابت حضور در کار سفته و تعهد ده ساله داده ام، همچنین قبل از شروع به تحصیل مدت ۱۱ ماه را در ارتش خدمت کرده ام، پس از پایان تحصیل، طرح بنده به چه نحوی خواهد بود؟
    با تشکر

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      در صورت اعلام نیاز مرکز نام برده، امکان انجام مدت زمان طرح شما در این مرکز وجود دارد.

  4. Shygan

    سلام من فارغ‌التحصیل مهندسی پزشکی گرایش بیوالکتریک هستم اما گرایشم داخل مدرک قید نشده برای ثبت نام طرح باید با گرایش ثبت نام کنم یا مهندسی پزشکی خالی؟ چون تعداد افراد در صف باهم متفاوت هست.

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      در زمان ثبت نام نیاز است تا عنوان رشته قید شده بر روی مدرک تحصیلی خود را وارد کنید.

  5. مریم

    سلام وقت بخیر
    در قسمت بارگذاری مدارک برای من همش مشکل داره
    شما میدونید چجوری باید اینو حل کنم ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، شما می توانید برای پیگیری این مشکل، حضورا به ادارۀ طرح دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کنید.

  6. Zahra

    سلام وقت بخیر
    چطور باید متوجه شیم صف طرح یک رشته چقدر طولانیه و چقدر طول می‌کشه اسممون دراد؟
    رشته علوم تغذیه، طرحمون امسال اجباری شد
    شهر کرمان ترجیحا

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      این موضوع به عواملی متعددی وابسته است. نظیر: رشته دارای طرح، دانشگاه فارغ التحصیلی، محل فارغ التحصیلی، تعداد متقاضیان و…

  7. هادی

    سلام خسته نباشید من فارغ تحصیل پرستاری هستم آیا امکانش هست من تو سایت برای فوریت پزشکی ثبت نام کنم و طرح اجباریم رو تو فوریت بگذرونم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود خیر، عنوان مدرک شما ملاک ثبت نام می باشد.

  8. Negar Eftekhari

    سلام وقت بخیر
    من علوم پزشکی زنجان،کاردرمانی خوندم . برای برداشتن طرح هر شهری که بخوام میتونم ثبت نام کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      بله این مورد امکان پذیر می باشد. اما اولویت با منطقه بومی یا منطقه محل تحصیل شما می باشد.

  9. .....

    سلام وقت بخیر ببخشید من دانشجوی ترم آخر پرستاری هستم که سهمیه ثبت نام کنکورم سهمیه ۵% نیروهای مسلح بوده اما دانشگاهم منطقه ۳ هست . آیا میتونم برای طرح بیمارستان های تهران رو انتخاب کنم؟؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، خیر نمیتوانید اینکار را انجام دهید.

  10. هادی جاوید

    عرض سلام و ادب. احتراما با توجه به کسر خدمت همه سربازان به مدت سه ماه، آیا قانون طرح نیز اصلاح شده است یا خیر؟ یعنی کسی که به مدت ۱۸ ماه بدون کسر خدمت سربازی را گذرانده است باید طرح برود یا خیر؟ سپاس از شما

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      متاسفانه هنوز هیچ اطلاعیه رسمی ای در این باب منتشر نشده است.

  11. جمالی

    سلام من در رشته بهداشت خانواده فارغ التحصیل شدم اما طرح رانگذراندم ایا الان میشه طرح انجام داد

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود بله، هیچ منعی برای گذراندن طرح نخواهید داشت.

  12. جمالی

    سلام من چندین سال است در رشته بهداشت فارغ التحصیل شدم اما طرح را نگذراندم ایا الان میشه طرح انجام داد

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود بله، هیچ منعی برای گذراندن طرح نخواهید داشت.

  13. Homeyla

    سلام وقت بخیر.
    من قبلا لیسانس بهداشت خوندم و طرح رو هم گذروندم،ولی دوباره کنکور شرکت کردم و پرستاری قبول شدم،الان فارغ التحصیل شدم،میخوام بپرسم که آیا دوباره باید طرح رو بگذرونم یا نه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      چنانچه شخص در دوره قبلی طرح اججباری را گذرانده باشد مطابق قوانین فعلی نیاز به گذراندن مجدد طرح نخواهد داشت.

  14. فردین

    سلام وقت بخیر
    من ارشد مهندسی پزشکی دارم میخوام طرح ثبت نام کنم
    سوال من اینه اگه با پذیرش من موافقت بشه و مشغول گذراندن طرح باشم ، همزمان با طرح میتونم در مقطه دکتری ادامه تحصیل بدم؟
    ممنونم از پاسخگوییتون

  15. پریسا

    سلام وقت بخیر اگه از ثبت نام طرح تو سایت انصراف بدیم بعد مجددا امکان ثبت نام هست؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، بله این امکان وجود دارد اما نوبت شما یک ماه به تاخیر می افتد و در انتهای صف قرار می گیرید.

  16. پریسا حسن زاده

    سلام وقت بخیر
    شماره تماس خود وزارت بهداشت چنده ک بتونیم قبل دادن مدارکمون باهاشون تماس بگیریم

  17. ناشناس

    سلام وقت بخیر، من کارشناسی وزارت علوم رشته مهندسی هستم که شامل طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت هست آیا حقوقم از یک وزارت بهداشتی کمتره؟

    • ایران مشاوره

      باسلام ، تفاوت دریافتی وحقوق به دلیل فارغ التحصیلی در وزارت خانه های متفاوت وجود ندارد.

  18. سهیل

    سلام وقت بخیر
    ببخشید من یکساله پرستاریمو تموم کردم ولی طرح نرفتم و ساکن اصفهانم، میخواستم بدونم میتونم طرحمو شهرای دیگه بگذرونم،

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، مطابق با قوانین و مقررات ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت انتخاب منطقه طرح بر اساس سهمیه ی منطقه ی کنکور شما تعیین می شود. داوطلب منطقه ی ۱ می تواند در منطقه ی ۱ و ۲ و ۳ انتخاب داشته باشد.

  19. F.a

    عکس مدارک رو با گوشی فرستادم میخواستم بدونم مشکلی هست؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، برای اطمینان از ثبت مدارک، مجدد وارد سامانه شوید و از ابتدا مراحل را بررسی کنید. بعضاً ارسالی های گوشی با مشکل مواجه می شود. این مشکل همیشگی نیست.

نمایش دیدگاه های بیشتر
دریافت مشاوره