خانه سامانه و سایت ورود به سامانه مدرس حوزه علمیه خواهران | e.whc.ir

ورود به سامانه مدرس حوزه علمیه خواهران | e.whc.ir

سامانه مدرس حوزه علمیه خواهران
سامانه مدرس حوزه علمیه

مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با هدف برگزاری کلاس های آنلاین و آموزش غیر حضوری طلاب در روزهای بحرانی کرونا در کشور، سامانه مدرس را راه اندازی کرد. از طریق این سامانه امکان برگزاری کلاس ها به صورت آنلاین و مشارکتی میان طلاب و اساتید و بدون نیاز به مراجعه حضوری در مراکز علمیه فراهم شده است. همچنین در سامانه مدرس این بستر فراهم می باشد تا اساتید و کادر مراکز آموزشی بتوانند بر کمیت و کیفیت برگزاری این کلاس ها در سایت مذکور نظارت داشته باشند.

کلاس های حوزه علمیه خواهران در ایام کرونا، به صورت مجازی در سامانه مدرس به نشانی e.whc.ir برگزار می شود.

لینک مستقیم ورود به سامانه مدرس حوزه علمیه خواهران

معرفی سامانه مدرس حوزه علمیه خواهران

معرفی سامانه مدرس حوزه علمیه خواهران

بخش اول:

مرحله اول که شامل نواربالایی صفحه است شامل صفحه اصلی ویدئو های آموزشی، سوالات، اخبار و اطلاعیه ها، پیش نیاز ها، پیوند های مورد نیاز و توضیحی برای این که مدرس چیست، قابل مشاهده می باشد که متقاضیان با انتخاب هر قسمت می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند.

ویدئهای آموزشی: در این قسمت، آموزش مربوط به طلاب اساتید و همکاران می باشد که در آن افراد با توجه به کادر های مربوطه، اطلاعات لازم را کسب می نمایند.

سوالات متداول: در این بخش که دارای سوالات متداول می باشد، طلاب متقاضی می توانند انواع سوالات را مشاهده کرده و اگر در قسمتی به مشکل یرخوردند با توجه به توضیحات سوالات دیگران بتوانید آن را رفع کنند.

اخبار و اطلاعیه ها: آگاه شدن در قسمت اخبار و اطلاعیه ها از خبرهای مربوط به این سایت.

پیش نیاز ها: خود این قسمت شامل سه بخش می باشد: دسته های مطلب، دسته های دوره آموزشی و پیش نیاز های لازم برای استفاده از سامانه آموزش برخط –مَدرَس که شامل ابزار های مورد نیاز می باشد.

بخش دوم:

مخاطبین سایت مدرس به نشانی e.whc.ir به سه دسته طلاب، اساتید و همکار تقسیم می شوند که می بایست نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و پس از آن امکان برگزاری آنلاین کلاس، برگزاری امتحان میان ترم و پایان ترم، صحبت صوتی و تصویری میان استاد و طلبه، وجود تخته وایت برد، مباحثه میان طلاب، بارگزاری تکالیف، پوشه بندی مطالب را خواهند داشت.

نحوه ورود به سامانه مدرس حوزه علمیه خواهران

چنانچه قصد ورود به سامانه مدرس حوزه علمیه خواهران، جهت حضور در کلاس های آنلاین و یا مدیریت امور آموزشی را دارید، می توانید به روش زیر عمل نمایید.

  • ابتدا وارد سامانه مدرس به نشانی e.whc.ir شوید.

نحوه ورود به سامانه مدرس حوزه علمیه خواهران

  • پس از ورود به سامانه مذکور، عنوان مورد نظر جهت ورود به سامانه را انتخاب کنید. ( طلبه، استاد و یا همکار)
  • در کادرهای مربوطه، کد ملی و رمز کوثرنت خود را وارد نمایید.
  • بعد از ورود به سایت لیست دروس انتخاب شده به نمایش در خواهد آمد. چنانچه لیست دروس با دروس انتخابی انتخاب واحد شما یکی نبود می توانید با تیم پشتیبانی تماس بگیرید. در صورتی که در لیست دروس تغیراتی اعمال کنید این تغییرات طی 24 ساعت قابل مشاهده خواهد شد.

سایر امکانات سامانه مدرس حوزه علمیه خواهران

در روزهای کرونا که همه افراد جامعه ملزم به رعایت فاصله گذاری اجتماعی هستند، حوزه علمیه خواهران بنا به شرایط پیش آمده تصمیم به ارائه دروس و کلاس های طلاب به صورت آنلاین گرفت. برای اجرای این تصمیم نیاز به بستری مناسب بود که با طراحی سامانه مدرس، این بستر فراهم شد.

سامانه مدرس این امکان را به افراد طلاب می دهد که به طور همزمان در 2 کلاس حضور به عمل آورند اما از آن جایی که ممکن است در پروسه یادگیری نسبت به دروس، آسیب وارد شود بهتر است با همکاران آموزش، هماهنگی های لازم را به عمل آورده تا در صورت امکان ساعت برگزاری کلاس ها را جا به جا نمایند. همچنین بانوان طلبه شرایط شرکت در آزمون های دوره های مختلف حوزه علمیه و ارسال تکالیف طلاب به اساتید حوزه های علمیه خود را دارند.

از جمله مزیت های برگزاری کلاس ها در سامانه مذکور نسبت به شبکه های اجتماعی این است که اطلاعات دروس انتخاب واحد طلاب، مشخصات استاد و طلاب و زمان‌بندی برگزاری کلاس، به صورت کامل و صحیح از سامانه آموزش به سامانه مدرس، انتقال داده می‌شود و همچنین انتقال نمرات از سایت آموزش به سامانه مدرس به صورت خودکار صورت می گیرد.

همکاران کادر مدارس حوزوی نیز در این سامانه می توانند به مدیریت امور آموزشی بپردازند. لازم است بدانید که اینترنت مصرفی سامانه مذکور رایگان می باشد و فقط نیاز به حجم فعال اینترنت دارد، در حالی که از حجم اینترنت کاسته نمی شود. سایت مدرس امکان حضور هم زمان 12 هزار نفر به طور همزمان در این سامانه را فراهم کرده است.

همچنین پس از سپری شدن 24 ساعت از زمان انتخاب واحد می توانند دروس انتخابی خود را در سامانه مدرس مشاهده کرده و در صورت بروز مشکل در این زمینه می بایستی با پشتیبان سایت تماس حاصل نمایند. لازم به ذکر است که در صورت فراموشی رمز عبور خود می بایست با مراجعه به قسمت فراموشی رمز سامانه کوثرنت نسبت به بازیابی رمز عبور خود اقدام کنند.

اطلاعات موردنیاز ورود به سامانه مدرس حوزه علمیه

  • داشتن کد ملی و رمز عبور مربوط به سامانه کوثرنت
  • بانوان طلابی که در حوزه های علمیه درحال تحصیل می توانند از امکانات این سامانه استفاده کنند.
  • استفاده از مرورگر فایر فاکس
  • افراد طلابی که از اتباع خارجی می باشند، جهت ورود می بایست در فیلد نام کاربری کد اتباع را وارد نمایند.
  • متقاضیان برای بازیابی رمز عبور خویش که آن را فراموش کرده اند می بایست از سامانه کوثر نت استفاده نمایند.

 

سوالات متداول

 

1- آدرس الکترونیکی سامانه مدرس حوزه علمیه خواهران چیست؟

جهت ورود به این سمانه می بایست به آدرس اینترنتی e.whc.ir مراجعه نمایید.

2- هدف از راه اندازی سامانه مدرس حوزه علمیه خواهران چه می باشد؟

این سامانه با هدف برگزاری کلاس های آنلاین برگزار شده است که جزئیات کامل در رابطه با امکانات آن در متن این مقاله ارائه شده است.

3- برای ورود به سامانه مدرس حوزه علمیه خواهران به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟

برای ورود به حساب کاربری خود در این سامانه، به کد ملی و رمز کوثرنت نیاز دارید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره