خانه دانشگاه آزاد هزینه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

هزینه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

هزینه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

پس از برگزاری و اعلام نتایج کنکور سراسری، آن دسته از افرادی که در کارنامه خود مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند در بازه زمانی مشخص شده نسبت به انجام این فرآیند اقدام کنند. انتخاب رشته دانشگاه سراسری و آزاد کاملا مجزا از یکدیگر هستند و هر کدام روند مخصوص به خود را دارند.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، برای شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد مستلزم پرداخت هزینه می باشند. در ادامه به میزان هزینه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد و سایر موارد در این خصوص می پردازیم.

پرداخت هزینه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1403 از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد انجام می شود.

صفر تا 100 انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

هزینه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

متقاضیانی که پس از شرکت در آزمون سراسری منتظر اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد هستند، در صورت کسب رتبه و تراز لازم می توانند در بازه تعیین شده به انتخاب رشته بپردازند، همان طور که قبلا اشاره کردیم، این فرایند برای دانشگاه آزاد به صورت مجزا از دانشگاه سراسری انجام می شود. بر همین اساس داوطلبانی که مایل به انتخاب رشته دانشگاه آزاد هستند می بایست با پرداخت هزینه ای جداگانه، کد رشته های ارائه شده در واحدهای این دانشگاه را در سایت مذکور به ثبت برسانند. مبلغ این هزینه برای سال 1402، 171 هزار تومان تعیین شده بود  البته بدیهی است این مبلغ در سال ۱۴۰۳ افزایش خواهد داشت.

نحوه پرداخت هزینه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1403

داوطلبان می بایست پیش از پرداخت هزینه انتخاب رشته یا هر اقدام دیگری، ابتدا شرایط و ضوابط مربوط به این امر را در دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد مطالعه نمایند، زیرا پس از پرداخت هزینه به هیچ وجه امکان باز پس گیری آن وجود نخواهد داشت. در ادامه، مراحل پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد را به صورت گام به گام شرح خواهیم داد.

  • به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ac.ir وارد شوید و بر روی لینک “ثبت نام و انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۳” کلیک نمایید.

مرحله اول نحوه پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

  •  اطلاعات کاربری خود شامل کد ملی (یا کد رهگیری اتباع غیر ایرانی) و شناسه دانشگاه آزاد (کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد، در انتهای کارنامه اولیه هر داوطلب درج شده است) را در جایگاه های مشخص شده وارد کنید.

مرحله دوم نحوه پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

  • اکنون باید با انتخاب درگاه بانکی مورد نظر خود، هزینه ثبت نام را طبق مراحلی که پیش روی شما قرار می گیرد، واریز نمایید. برای این کار بر روی گزینه “پرداخت” کلیک کنید.

مرحله سوم نحوه پرداخت هزینه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

  • در این مرحله، وارد صفحه پرداخت الکترونیکی هزینه انتخاب رشته خواهید شد. اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب، شامل شماره 16 رقمی درج شده روی کارت، رمز دوم، CVV2 و همچنین تاریخ انقضای درج شده روی کارت بانکی را وارد کرده و در پایان پس از وارد کردن کد امنیتی و ایمیل خود، گزینه “پرداخت” را انتخاب نمایید.

مرحله چهارم نحوه پرداخت هزینه انتخاب رشته کنکور دانشکاه آزاد ۱۴۰۳

  • در صورتی که فرآیند پرداخت با موفقیت صورت بگیرد، شماره پیگیری پرداخت صادر شده از سوی سامانه را چاپ کرده و نزد خود نگه دارید.

پس از پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد، نوبت به وارد کردن کد رشته محل های انتخابی داوطلب در فرم انتخاب رشته می رسد. برای این که انتخاب رشته بهتری داشته باشید پیشنهاد می کنیم از نرم افزار انتخاب رشته دانشگاه آزاد و همچنین نرم افزار تخمین رتبه دانشگاه آزاد استفاده کنید. این کار کمک می کند تا با بررسی و مقایسه تراز و رتبه خود با داوطلبان سال گذشته، شانس قبولی در رشته محلی خاص را تا حدودی تخمین بزنید. برای آگاهی از مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد  یا هر یک از عناوین فوق، بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

سوالات متداول

1- پرداخت هزینه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ به چه صورت می باشد؟

داوطلبان می بایست به صورت اینترنتی و از طریق سامانه مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد نسبت به پرداخت این هزینه اقدام کنند.

2- پرداخت هزینه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ چه زمانی آغاز می شود؟

پرداخت این هزینه با آغاز زمان انتخاب رشته یعنی در نیمه دوم مردادماه ۱۴۰۳ می باشد.

3- چه میزان هزینه ای برای انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ تعیین شده است؟

مبلغ دقیق مصوب برای انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد هنوز مشخص نمی باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره