خانه آزمون زبان های خارجی ثبت نام آزمون GMAT سال 99

ثبت نام آزمون GMAT سال 99

زمان و نحوه ثبت نام آزمون GMAT سال 99
ثبت نام آزمون GMAT سال 99
GMAT مخفف عبارت Graduate Management Admission Test و یک آزمون استاندارد بین المللی می باشد. همچنین این آزمون از جمله مهم ترین آزمون های زبان برای سنجش میزان توانایی ها و مهارت های داوطلبان است. داشتن مدرک این آزمون برای علاقمندان به تحصیل در دانشگاه های مدیریت کشورهایی مانند آمریکا و کانادا ضروری می باشد. آزمون GMAT هر ماه چند مرتبه برگزار می شود ، در ادامه نحوه ثبت نام این آزمون را به طور کامل شرح خواهیم داد.

نام نویسی آزمون GMAT از طریق سایت mba.com انجام می گیرد و هزینه ثبت نام آن نیز 250 دلار آمریکا می باشد.

آزمون GMAT چیست ؟

آزمون GMAT از آزمون های معتبر زبان است که ویژه متقاضیان تحصیل در خارج از کشور به ویژه آمریکا و کانادا و برخی کشورهای اروپایی می باشد. نمره این آزمون از شرط های اصلی جهت پذیرش در اکثر مدارس کسب و کار ، دوره های MBA و مجموعه رشته های اقتصاد ، مدیریت و … است.

محل برگزاری آزمون GMAT

متاسفانه این آزمون در ایران برگزار نمی شود و متقاضیان ثبت نام در آزمون GMAT باید هنگام ثبت نام کشور دیگری را جهت شرکت در آزمون مشخص کنند. هیچ محدودیتی برای داوطلبان جهت ثبت نام در مراکز و کشورهای مختلف وجود ندارد. کشورهای همسایه مانند امارات ، قطر ، آذربایجان ، ارمنستان و گرجستان نیز گزینه های مناسبی برای داوطلبان ایرانی متقاضی شرکت در این آزمون می باشند. توجه داشته باشید که مسئولیت تهیه ویزا و … بر عهده ی داوطلبان می باشد.

ساختار آزمون GMAT

داوطلبان شرکت کننده در این آزمون باید به 4 دسته سوال پاسخ دهند.

1. ارزشیابی نوشتاری تحلیلی Analytical Writing Assessment :

در بخش ارزیابی نگارش ، شرکت کنندگان باید در مدت زمان 30 دقیقه یک نظریه را تجزیه و تحلیل کنند. نمره این بخش از 0 تا 6 می باشد و به صورت بازه های نیم نمره ای تغییر می کند. پاسخ های داوطلبان پس از آزمون توسط دو مصحح بررسی می شود. در ابتدا پاسخ ها توسط یک برنامه نرم افزاری پیشرفته مورد بررسی قرار می گیرند. این برنامه کامپیوتری متن پاسخ را از لحاظ تحلیل نگارش ، خطاهای دستوری و املایی ارزیابی می کند. مصحح دوم انسان می باشد و پاسخ ها را از نظر نحوه دسته بندی ، پرورش و نظم دادن به دیدگاه ها و … بررسی می کند.

2. استدلال یکپارچه Integrated Reasoning :

این قسمت از آزمون شامل 12 پرسش است و داوطلبان برای پاسخ گویی به آن ها 30 دقیقه دارند. در این قسمت توانایی شرکت کنندگان در ارزیابی و استدلال داده های ارائه شده مورد بررسی قرار می گیرد. این بخش با نمرات بین 1 تا 8 سنجیده می شود و دارای 4 بخش است :

  • تفسیر بصری :در این بخش متقاضی باید جاهای خالی را با توجه به تصاویر و نمودارها تکمیل کند.
  • تحلیل جدول : شرکت کنندگان ابتدا باید جدول داده شده در سوال را مرتب و سپس آن را تحلیل کنند و بعد از آن به سوالات چندبخشی با گزینه های صحیح و غلط پاسخ دهند.
  • استدلال چند منبعی : در این بخش از سوال ها چند منبع اطلاعاتی شامل نامه ها و متن های رسمی و اداری در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و آن ها می بایست با مطالعه این منابع به پرسش های طراحی شده در این قسمت پاسخ دهند.
  • تحلیل دو قسمتی : در این قسمت یک سوال دو قسمتی وجود دارد و داوطلبان باید پاسخ ها را از جدولی که گزینه ها را به صورت ستونی نمایش می دهد انتخاب کنند.

3. استدلال کمی Quantitative Reasoning :

این قسمت از آزمون محاسباتی بوده و شامل دو بخش است ، یکی حل مسئله که داوطلبان باید مسائل داده شده را حل کنند و دیگری نیز بخش کفایت داده است و در آن داوطلب باید تشخیص دهد که داده های صورت مسئله برای حل آن کافی هستند یا خیر. داوطلبان برای پاسخ گویی به 31 سوال این بخش ، مجموعا 62 دقیقه فرصت دارند. بازه نمرات این قسمت بین 6 الی 51 است و به صورت 1 نمره ، 1 نمره افزایش پیدا می کند.

4. استدلال کلامی Verbal Reasoning :

در این قسمت داوطلبان 65 دقیقه فرصت دارد تا به 36 سوال مطرح شده پاسخ دهند. سوالات قسمت استدلال کلامی شامل 3 بخش تحلیل انتقادی ، تصحیح جملات و درک مطلب می باشد که با نمره ای بین 6 تا 51 ارزیابی می شود.

نمره آزمون GMAT

در این آزمون نمره قبولی مشخصی وجود ندارد ، هر دانشگاه و مرکز آموزشی با توجه به اهداف و معیارهای خود می تواند نمرات متفاوتی را به عنوان حداقل نمره قبولی تعیین کند. در آزمون GMAT هر یک از بخش ها به صورت مجزا نمره دهی می شود و بازه نمرات بین 200 تا 800 می باشد. شما داوطلبان گرامی برای قبولی در دانشگاه های معتبر دنیا ، به طور میانگین به نمره ای بالای 700 نیاز خواهید داشت.

راهنمای ثبت نام آزمون GMAT

پیش از ثبت نام در سایت این آزمون ، ابتدا باید به عضویت سایت در آمده و حساب کاربری مخصوص به خود را ایجاد کنید تا بتوانید ثبت نام و سایر مراحل آزمون را از طریق اکانت خود انجام دهید. به همین خاطر ابتدا نحوه ساخت اکانت شخصی و سپس نحوه ثبت نام در سایت را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد.

ایجاد حساب کاربری

1. به سایت www.mba.com مراجعه کنید. در بخش GMAT روی ” Get started کلیک کنید تا وارد صفحه مربوط به این آزمون شوید.

گام اول

2.در صفحه جدید روی کادر کوچک زرد رنگ در سمت راست صفحه با عنوان ” REGISTER NOW “ کلیک نمایید.

گام دوم

3.در این قسمت باید نام و نام خانوادگی ، آدرس ایمیل و رمز عبور دلخواه خود را وارد نمایید. پس از تعیین رمز عبور از شما خواسته می شود تا مجددا آن را وارد کنید. در پایان روی ” Create Account “ کلیک کنید تا اکانت شخصی شما ساخته شود.

گام سوم

نحوه ثبت نام در سایت GMAT

1.مانند مرحله قبل وارد سایت www.mba.com شوید. در بخش GMAT روی ” Get started کلیک کنید.

2. مانند قسمت قبل روی گزینه ” REGISTER NOW ” کلیک کنید. با وارد کردن رمز عبور خود قادر خواهید بود تا پس از ورود به صفحه اصلی ثبت نام ، اطلاعات خود را وارد کرده و نام نویسی خود را انجام دهید.

گام چهارم

3. در بالای صفحه ثبت نام مراحل ثبت نام قابل مشاهده است ، مرحله اول ثبت نام ، وارد کردن اطلاعات شخصی می باشد و شما باید اطلاعات شخصی خود مانند نام ، نام خانوادگی و ایمیل و … را وارد نمایید. روی ” Next “ کلیک کنید.

گام پنجم

4.در وارد کردن اطلاعات شخصی دقت داشته باشید تا تمامی اطلاعات دقیق و مطابق پاسپورت شما باشد ، زیرا در غیر این صورت امکان ویرایش اطلاعات وجود نخواهد داشت.

5. در صفحه گشوده شده باید اطلاعات تکمیلی مانند : تاریخ تولد ، جنسیت ، زبان و نام کشور خود را وارد کنید.

6. پس از تکمیل اطلاعات روی ” Next ” کلیک کنید.

7. در این قسمت باید راه های ارتباطی جهت اطلاع رسانی های لازم برای آزمون را انتخاب نمایید.

8. پس از کلیک روی ” Next ” وارد صفحه ای خواهید شد که در آن می بایست رزومه و سوابق تحصیلی خود را جهت ارسال تکمیل کنید.

9. پس از انتخاب ” Next “ این بار وارد صفحه ای خواهید شد که سوابق کاری و تخصصی خود را می بایست در آن وارد کنید.

10. زمان برنامه ریزی برای تحصیلات تکمیلی خود را در قسمت ” Graduate Management Degree Information “ وارد نمایید. در صورتی که هنوز برنامه ریزی نکرده اید گزینه ” a graduate management “ را علامت گذاری کنید.

11. در بخش بعد در صورت تمایل باید به سوالاتی پاسخ دهید که صرفا جنبه آماری دارد. پس از این مرحله نیز روی گزینه ” Next ” کلیک کنید.

12. در صفحه بعد اطلاعاتی که در مراحل قبل وارد کرده اید جهت بررسی و تایید شما نمایش داده می شود. در صورتی که اطلاعات وارد شده ناقص و یا اشتباه است روی ” edit “ در همان قسمت کلیک کرده و آن را ویرایش کنید.

13. پس از مرور و در صورت لزوم ویرایش اطلاعات ، روی ” save profile “ کلیک نمایید.

14. حال نوبت به انتخاب محل برگزاری آزمون می رسد. در این صفحه مقصد مورد نظر خود برای برگزاری آزمون را در قسمت ” search “ وارد کرده و روی جستجو کلیک کنید تا مراکز برگزاری آزمون در کشور مورد نظرتان نمایش داده شود.

15. لیستی از آزمون ها و مراکز برگزاری آزمون در کشور مورد نظر شما گشوده خواهد شد ، جهت آگاهی از جزئیات محل برگزاری آزمون می توانید روی ” details “ کلیک کنید. مکان مورد نظر خود برای برگزاری آزمون را علامت گذاری و انتخاب کنید و سپس روی ” Next “ کلیک کنید.

16. در این صفحه دو روش جستجو برای تعیین نوع آزمون پیش روی شماست :

جستجو بر اساس تاریخ مورد نظر شما ” Show me appointments on or around this date ” و جستجو بر اساس اولین فرصت موجود برای امتحان ” Show me the next available appointments ” ، در صورت انجام جستجو به روش اول می بایست تاریخ مورد نظر خود را برای آزمون در قسمت تعیین شده مشخص کنید و ” Next “ را انتخاب کنید. تاریخی که امکان برگزاری آزمون در آن وجود دارد روی تقویم به رنگ سبز نشان داده می شود ، روی تاریخ مورد نظر خود کلیک کنید ، پس از این کار زمان های برگزاری آزمون در آن روز نمایش داده می شود. ساعت مورد نظر خود را انتخاب و سپس روی ” select “ کلیک نمایید.

17. در این صفحه تاییدیه محل آزمون به شما نمایش داده می شود. در صورتی که قصد تغییر مکان آزمون را دارید روی ” remove “ کلیک کرده و تمام مراحل انتخاب محل آزمون را دوباره طی کنید. در صورتی هم که محل برگزاری آزمون صحیح درج شده باشد باید روی گزینه ” Complete Order ” کلیک کنید تا سفارش شما کامل شود.

18. در این صفحه اطلاعات شخصی شما جهت تایید نهایی نمایش داده می شود ، در صورت نیاز به تغییر نهایی روی ” edit “ کلیک کرده و آن را ویرایش کنید. پس از بررسی و اطمینان از درستی اطلاعات روی ” Next ” کلیک بفرمایید.

19. در این صفحه قوانین و مقررات آزمون را مطالعه کرده و سپس با فعال کردن تیک جمله ” … I have read and agree “ ، موافقت خود را با این قوانین اعلام کنید. در نهایت روی ” Next “ کلیک کنید.

20. صفحه نهایی مربوط به پرداخت هزینه ثبت نام و صورتحساب می باشد. در این قسمت باید مشخصات ویزا کارت خود را وارد کنید تا پرداخت انجام بگیرد. پس از تکمیل پرداخت ، رسید پرداخت و ثبت نام به ایمیل شما ارسال می گردد.

چنانچه قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور و در رشته های مدیریت را دارید می بایست پس از آگاهی از شرایط آزمون GMAT ، در این آزمون ثبت نام کنید. مدرک آزمون GMAT به خصوص برای پذیرش در دانشگاه های آمریکا ، کانادا و برخی کشورهای اروپایی لازم است. به تازگی مدرک آزمون GRE نیز علاوه بر رشته های فنی و مهندسی ، برای رشته های مدیریت برخی از این دانشگاه ها معتبر ضروری می باشد. جهت آگاهی از شرایط آزمون GRE و نیز راهنمای کامل ثبت نام آزمون GRE می توانید روی لینک های آن ها کلیک نمایید.


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره