خانه سامانه و سایت سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان | szf.ir

سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان | szf.ir

سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان

سامانه صندوق ذخیره فرهگیان که با هدف بهبود شرایط معیشتی فرهنگیان در دوران بازنشستگی ایجاد شده است، بسیاری از خدمت مورد نیاز این افراد را به صورت الکترونیکی و با مراجعه به بخش های مختلف سایت ارائه می دهد و نیاز است که برای دریافت این خدمات به سامانه مذکور به نشانی اینترنتی szf.ir مراجعه نمود.

 

این امر نیاز به مراجعه های حضوری را به اداره های آموزش و پرورش مربوطه کاهش می دهد. اعضای صندوق می توانند به خدمات مختلفی در سایت دسترسی داشته باشند. همچنین امکان ثبت کد بورسی، تمدید عضویت، مشاهده وضعیت و همچنین پایان دادن به عضویت در این سامانه وجود دارد. قابل ذکر است که اخبار و اطلاعیه های مربوطه نیز برای دسترسی اعضای صندوق در این سایت منتشر می شود.

 

✅لینک ورود به سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان

سایت صندوق ذخیره فرهنگیانن

 

برای دسترسی به خدمات صندوق ذخیره فرهنگیان باید به سایت szf.ir مراجعه نمود.

معرفی صندوق ذخیره فرهنگیان

موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در سال 1374 به عنوان یک موسسه غیر دولتی تاسیس شد و هدف آن بهبود شرایط زندگی و رفاه فرهنگیان پس از خروج از خدمت و بازنشستگی بوده است. این صندوق به عنوان یک سازمان اقتصادی در تلاش است با فعالیت های اقتصادی، سطح رفاه فرهنگیان عضو را بهبود دهد.

 

این موسسه در چند بخش املاک و مستغلات، بانک و بیمه، بورس و سایر نهاد ها فعالیت می کند. سپرده گذاران موسسه شامل موارد زیر هستند

  • فرهنگیان عضو صندوق
  • کارکنان غیر رسمی
  • بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش و دیگر سازمان های وابسته
  • کارکنان صندوق

از مزایای عضویت در این صندوق می توان به بهره مندی از تسهیلات ارائه شده از طریق موسسه و شرکت های تابعه و همین طور برخورداری از سهم دولت به میزان سهم واریزی عضو، سود سهم عضو و سود سهم دولت نام برد. همچنین هر عضو سالانه بر اساس سهم واریزی خود می تواند از سود موسسه و سهم دولت بهره مند گردد چون دولت هر ساله اعتباری معادل سهم واریزی اعضا به صندوق پرداخت می کند.

روش قرارگیری سهام در اختیار فرهنگیان

طبق چیزی که اعلام شده است، سهام ها به صورت یونیت یا واحد به فرهنگیان داده می شود و در زمانی که فرهنگیان اقدام به خروج از صندوق می کنند، بر اساس محاسبه امتیازات ایشان، به آن ها واحد سهام واگذار خواهد شد که فرهنگیان می توانند به سه روش از آن استفاده نمایند:

  • فروش در بازار بورس به قیمت روز و تبدیل آن به پول نقد
  • نگهداری از سهام به عنوان سرمایه
  • سپردن یونیت ها به بیمه معلم و دریافت حقوق مکمل از این بیمه در زمان بازنشستگی

معرفی سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان

در سایت صندوق ذخیره فرهنگیان امکانات مختلفی وجود دارد که اعضای صندوق می توانند از آن ها بهره ببرند. علاوه بر اطلاعاتی که سایت درباره صندوق، هلدینگ های زیر مجموعه، اخبار و اطلاعیه ها در اختیار عضوها قرار می دهد، امکانات دیگری همچون عضویت در صندوق، مشاهده صورت وضعیت و ارتباط با ما نیز در دسترس است. در زیر بخش های مهم سایت را برایتان معرفی خواهیم کرد.

 

  • شماره 1:اطلاعات تماس صندوق ذخیره فرهنگیان را نیز می توانید در بخش “ارتباط با ما” مشاهده نمایید.
  • شماره 2: اخبار جدید و بروز در این زمینه ابتدا در این قسمت قرار خواهد گرفت.
  • شماره 3: اطلاعیه ها و بخشنامه ها در قسمت “چند رسانه ای” در دسترس است.
  • شماره 4: برای مشاهده انواع هلدینگ ها مراجعه به این بخش ضروری می باشد.
  • شماره 5:برای دیدن نحوه عضویت، ادامه عضویت، انصراف و خروج از صندوق باید به بخش “امور اعضا و استان ها” مراجعه کنید.
  • شماره 6: در منوی آبشاری “درباره موسسه” می توانید در ارتباط با بخش های مختلف و فعالیت های موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان اطلاعات کسب کنید به علاوه اینکه بخش “سوالات متداول” نیز در این قسمت قرار دارد.
  • شماره 7:برای آگاهی از نحوه افزایش “حق عضویت” به این بخش از سامانه بایستی مراجعه شود.
  • شماره 8: نحوه عضویت” در صندوق ذخیره فرهنگیان در این بخش آورده شده است.
  • شماره 9: “صورت وضعیت” اعضاء موسسه در این بخش قابل مشاهده می باشد.
  • شماره 10: پیشنهادات و انتقادات” در مورد بخش های مختلف سامانه از طریق این بخش میسر می باشد.
  • شماره 11: برای مشاهده انواع مختلف “نشریه” به این بخش از سامانه مراجعه کنید.
  • شماره 12: از جمله “مزایا های مختلف عضویت” در این سامانه به صورت کامل شرح داده شده است.
  • شماره 13: انواع “صورت های مالی” در سال های اخیر از طریق این بخش قابل مشاهده است.
  • شماره 14: نحوه ادامه عضویت در این قسمت ذکر شده است.

نحوه عضویت در سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان

پیش از هرچیز باید این نکته را ذکر کرد که عضویت در این صندوق برای کلیه شاغلان وزارت آموزش و پرورش به صورت اختیاری است و این امکان وجود دارد که با مراجعه به اداره آموزش و پرورش منطقه محل خدمت خود و با تکمیل فرم عضویت اقدام به عضو شدن در این صندوق بنمایند. این بدین معنی است که نیازی به ثبت نام آنلاین در سایت szf.ir وجود ندارد. در ضمن محدودیت زمانی برای عضو شدن در این صندوق وجود ندارد و فرهنگیان می توانند هر زمان که قصد عضویت دارند، برای این منظور اقدام کنند.

ادامه عضویت سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان

فرهنگیان در صورت عضویت در صندوق، پس از بازنشستگی می توانند همچنان به عضویت خود ادامه دهند، تنها تفاوت موجود، این است که سهم دولت به بازنشستگان تعلق نمی گیرد و تنها از سود های مربوط به فعالیت های اقتصادی موسسه برخوردار می شوند. فرهنگیان در آستانه بازنشستگی می توانند با مراجعه به اداره های آموزش و پرورش منطقه خدمت خود و پر کردن فرم ادامه عضویت، همچنان عضوی از اعضای صندوق باقی بمانند. در زیر می توانید نمونه ای از فرم ادامه عضویت را مشاهده کنید.

فرم استمرار عضویت در سامانه صندوق ذخیره فرهنگیانتسویه حساب و خروج از صندوق ذخیره فرهنگیان

افراد هر زمان که اراده کنند می توانند از عضویت صندوق خارج شده و سهم الشرکه خود را دریافت نمایند و محدودیتی در این زمینه وجود نخواهد داشت. برای این منظور فرهنگیان باید به ادارات آموزش و پرورش منطقه خود مراجعه و با پر کردن فرم مربوطه  انصراف خود را از عضویت اعلام کنند. این افراد سرمایه خود را که شامل واریزی های خود عضو و سود حاصل از فعالیت های اقتصادی آن را دریافت نمایند.

 

نکته ای که مطرح است این است که سرمایه انصراف دهندگان بعد از حدود سه ماه برای ایشان واریز می شود. اگر این افراد حداکثر تا سه ماه پس از انصراف اقدام به عضویت مجدد کنند، عضویت آن ها قطع نخواهد شد، در غیر این صورت در با انجام عضویت مجدد همانند یک عضو جدید محسوب خواهند شد که بر میزان سودی که به این افراد تعلق می گیرد تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

امکانات ارائه شده در سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان

پس انداز در هر مرحله از زندگی نقش به سزایی را به خصوص در آینده ایفا می کند. افراد شاغل در اداره آموزش و پرورش نیز می توانند با آینده نگری صحیح در این زمینه و با عضویت در سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان هر ماه مقداری از حقوق خود را به عنوان پس از انداز در سامانه مذکور ذخیره کنند.

 

این سامانه هزینه های دریافتی را در هلدینگ های متفاوت به کار گرفته و سود به دست آمده از فعالیت را در حساب افراد جایگذاری می کند. از امکانات دیگر آن می توان به افزایش حق عضویت، مشاهده صورت وضعیت، ثبت کد بورسی و… اشاره نمود. همچنین با عضویت در این سامانه می توانید از خدمات اقساطی چون بیمه شخص ثالث، خودرو های لیزینگی و طور های گردشگری و مسافرتی اشاره نمود.

ثبت کد بورسی در سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان

صندوق ذخیره فرهنگیان پس از وارد کردن هلدینگ های خود در بورس مانند هدلینگ های پترو فرهنگ، سرمایه گذاری فرهنگیان،ساختمانی معلم و هلدینگ تدبیرگران اطلس، از اعضای خود درخواست کرد تا کد بورسی خود را در این سامانه ثبت کنند. اعضا با دو روش امکان ثبت کد بورسی خود را در صندوق ذخیره فرهنگیان خواهند داشت؛ یک روش برای شاغلان و همینطور افرادی که پس از سال 1394 بازنشسته شده اند. دیگری برای فرهنگیانی است که پیش از سال 1394 زمان بازنشستگی شان فرا رسیده است. که یک به یک این موارد را همراه با مراحل مربوطه توضیح می دهیم. دو مرحله زیر برای هر دو گروه مشترک است که پس از آن مراحل اختصاصی را شرح خواهیم داد.

  1. نخست با وارد کردن آدرس سایت صندوق ذخیره فرهنگیان یعنی szf.ir وارد این سایت شده و با پایین رفتن در صفحه گزینه “ثبت کد بورسی” را انتخاب کنید.
  2. صفحه ای برای شما نمایش داده می شود که در آن دو گزینه دیده می شود که یکی مربوط به بازنشستگان پیش از سال 1394 با ورود به سایت saham.tadbir-atlas.ir باید مراحل را ادامه دهند و دیگری نیز مربوط به شاغلان و بازنشستگان بعد از سال 1394 است که با ورود به سامانه mb.szf.ir انجام می شود، از این قسمت به بعد مراحل متفاوت خواهد بود.

ثبت کد بورسی برای بازنشستگان پیش از سال 1394

پیش از توضیح مراحل نیاز به ذکر این مورد می باشد که در حال حاضر مهلت دو ماهه ثبت کد بورسی برای بازنشستگان پیش از سال 1394 پایان یافته است و طبق اطلاعیه سایت، برای گردآوری و بررسی موارد دریافتی، این سامانه به طور موقت بسته شده است و نحوه ویرایش و همینطور ثبت اطلاعات افراد جدید، اطلاع رسانی خواهد شد.

  1. پس از کلیک بر روی لینک saham.tadbir-atlas.ir صفحه ای باز می شود که از شما “کد ملی” و “شماره تلفن” شما را می خواهد. پس از وارد کردن این اطلاعات، دکمه “ارسال کد تایید” را بفشارید.
  2. در مرحله بعد، از شما اطلاعات شغلی مثل وضعیت، تاریخ بازنشستگی، عنوان شغل، تاریخ شروع به کار، محل خدمت و… خواسته می شود که باید در کادرهای مربوطه وارد شود. سپس با تکمیل اطلاعات دکمه “ثبت” را بزنید، توجه کنید که پس از زدن دکمه ثبت امکان ویرایش اطلاعات وجود ندارد.

ثبت کد بورسی برای بازنشستگان بعد از سال 1394

  1. پس از انتخاب گزینه شاغلان و افراد بازنشسته بعد از سال 1394 در سایت szf.ir برای ثبت کد بورسی وارد مرحله بعد می شویم.
  2. به صفحه ای وارد می شویم که نیاز به وارد کردن “کد پرسنلی” و “کد ملی” و همین طور “عبارت امنیتی” است. پس از وارد کردن این اطلاعات بر روی دکمه “ورود به سامانه” ضربه بزنید.
  3. به صفحه شخصی خود در سامانه وارد می شوید، در این صفحه کافیست بر روی “مشخصات پرسنلی” کلیک کنید.
  4. در پایین صفحه دو کادر به شما نمایش می دهد، در کادر اول “شماره تلفن همراه” و در کادر دوم “کد بورسی” خود را وارد نمایید.

مشاهده صورت وضعیت در صندوق ذخیره فرهنگیان

  • در صورتی که می خواهید وضعیت خود را در سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان szf.ir بررسی کنید، به پایین صفحه اصلی سایت رفته و بر روی گزینه “مشاهده صورت وضعیت” ضربه بزنید.

مرحله اول مشاهده صورت وضعیت اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان

  • در صفحه ای که باز می شود “کد پرسنلی”، “کد ملی” و “عبارت امنیتی” را وارد کنید و گزینه “ورود به سامانه” را بزنید تا امکان مشاهده وضعیت خود را داشته باشید.

مرحله دوم مشاهده صورت وضعیت اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان

4 نکته مهم در خصوص سامانه ذخیره فرهنگیان

  1. سهم پرداختی اعضا برای عضویت در صندوق 1.12 درصد از حقوق آن هاست که متناسب با همین میزان سهم آن ها از سود فعالیت های اقتصادی و سهم دولت نیز تعیین می گردد.
  2. افراد برای دریافت سود بیشتر می توانند درصد کسر از حقوق و به تبع آن درصد حق عضویت خود را افزایش دهند.
  3. سقف افزایش پرداختی اعضا و بهره مندی از سود دولت، میزان 5 درصد حقوق دریافتی آن ها خواهد بود.
  4. تفاوت دریافتی افراد پس از بازنشستگی ناشی از همین تفاوت موجودی ایشان نزد صندوق است.

 

سوالات متداول

1- نشانی سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان چیست؟

آدرس سایت صندوق ذخیره فرهنگیان szf.ir می باشد.

2- ثبت نام در صندوق ذخیره فرهنگیان چگونه است؟

برای ثبت نام در صندوق ذخیره فرهنگیان نیاز به مراجعه حضوری به ادارات آموزش و پرورش منطقه مورد خدمت است و نیازی به ثبت نام الکترونیکی نیست.

3- آیا امکان ثبت کد بورسی در سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان وجود دارد؟

این امکان هم برای بازنشستگان پیش از سال 1394 هم برای شاغلان و بازنشستگان پس از سال 1394 موجود است و مراحل آن به طور کامل در مقاله توضیح داده شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره