خانه کنکور ثبت نام کنکور سراسری 97

ثبت نام کنکور سراسری 97

شرایط و زمان ثبت نام کنکور سراسری 97

ثبت نام کنکور سراسری 97
ثبت نام کنکور سراسری 97
ثبت نام کنکور سراسری 97 در پنج گروه آزمایشی ، علوم انسانی ، علوم تجربی ، ریاضی و فیزیک ، هنر و زبان برگزار می شود داوطلبان علاوه بر گروهی که خود انتخاب نموده اند می توانند در یکی از گروه های هنر و زبان نیز ثبت نام نموده و آزمون دهند. در رابطه با کنکور که یکی از بزرگترین دغدغه های دانش آموزان دبیرستانی و داوطلبانی است که مدرک دیپلم خود را کسب نموده اند بایستی بگوییم که در سال 97 می توانند نسبت به سال های گذشته انتخاب های بیشتری در کد رشته محل های بدون آزمون خود داشته باشند. کنکور مسئله ی بسیار مهمی در زندگی تمامی دانش آموزان است که آن را می توانیم سکوی پرتاب به سمت آینده ای موفق بدانیم. دانستن تمامی نکاتی که بایستی در ثبت نام و مراحل کنکور انجام بگیرد یکی از مواردی است که اضطراب را تا حدود زیادی از داوطلبان دور نموده و می توانند با ذهنی باز به مطالعه کتاب های درسی  بپردازند و خود را برای یک کنکور موفق آماده نمایند. مرکز ایران مشاوره این مقاله را به جهت آماده سازی شما داوطلبان در کنکور سراسری 97 فراهم نموده است با مطالعه دقیق آن ما را تا پایان همراهی نمایید.

شرایط ثبت نام کنکور سراسری 97

شرایط عمومی

  • داوطلب اعمالی برخلاف شئونات تحصیلی ، شغلی و اسلامی نداشته باشد.
  • داوطلب هیچ دشمنی با نظام جمهوری اسلامی نداشته باشد.
  • داوطلب بایستی معتقد به دین اسلام و یا یکی از ادیانی که در قانون اساسی تصریح شده است باشد.
  • عدم اعتیاد داوطلب به هرگونه مواد مخدر
  • داشتن سلامت جسمانی مناسی با رشته ی درخواستی
  • هر داوطلب بایستی در جلسه کنکور مناسب با دین خود واجبات را انجام داده و از محرمات بپرهیزد.

شرایط اختصاصی

  • کلیه افرادی که از سال 64 به بعد 2 بار از در کنکور سراسری در سالهای مختلف شرکت کرده و در دانشگاه های روزانه پذیرفته شده اند دیگر حق شرکت در کنکور 97 را ندارند.
  • داوطلبی که در دوره ی روزانه در یکی از مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می باشد دیگر نمی تواند در ثبت نام کنکور سراسری 97 شرکت نماید. تنها در صورتی می تواند شرکت شرکت نماید که تا 30 بهمن 96 از دانشگاه روزانه محل تحصیل خود انصراف دهد.
  • داوطلبانی که متقاضی شرکت در کنکور 97 هستند بایستی مدرک دیپلم 4 ساله نظام قدیم و مدرک کاردانی داشته باشد. آن دسته از داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را تا پایان شهریور ماه دریافت نمایند می توانند در ثبت نام کنکور 97 شرکت نمایند.
  • چنانچه داوطلبانی که در کنکور 96 در یکی از دانشگاه های غیر روزانه پذیرفته شده است می تواند بدون انصراف از دانشگاهی که تحصیل می کند در کنکور 97 شرکت نموده و پس از قبولی در کنکور از دانشگاه قبلی خود انصراف دهد.
  • آن دسته از افرادی که مدرک کاردانی خود را در یکی از رشته های علوم پزشکی دارند و قصد دارند که در ثبت نام کنکور سراسری 97شرکت نمایند بایستی حتما تا تاریخ 31 شهریور ماه 97 جهت ورودی بهمن ماه و 30 بهمن 97 جهت ورود بهمن ماه طرح نیروی انسانی خود را به پایان برسانند.
  • همه ی دانشجویانی که قصد شرکت در کنکور 97 را دارند و می خواهند از دانشگاه فعلیشان انصراف دهند بایستی فرم شماره 3 انصراف را تکمیل نمایند. همچنین تاریخ انصراف قطعی دانشجو بایستی قبل از 1 اسفند 96 باشد. در رابطه با شرایط انصراف از تحصیل و شرکت مجدد دانشگاه روزانه می توانید روی لینک کلیک نموده و یا با مرکز ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.
  • همچنین آقایانی که قصد شرکت در کنکور سراسری 97 را دارند حتما از شرایط معافیت تحصیلی باخبر شوند.
  • اگر اقایانی که قصد انصراف از دانشگاه فعلیشان را دارند و قبلا سابقه انصراف نداشته اند می توانند برای 1 سال از معافیت تحصیلی انصراف استفاده نمایند.
  • فارغ التحصیلان تمامی مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری می توانند در کنکور سراسری 97 شرکت نمایند

نحوه ثبت نام کنکور سراسری97

در ثبت نام کنکور سراسری 97 مانند سال های گذشته داوطلبان می توانند به وب سایت سازمان سنجش به صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز در کنکور 97 ثبت نام نمایند. دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی و در دست داشتن آن از موارد مهمی است که در هنگام ثبت نام نباید فراموش شود. تمامی داوطلبان برای ثبت نام در ابندا بایستی کارت اعتباری را خریداری نمایند. به این صورت که برای شرکت در هر گروه ازمایشی یک کارت اعتباری و دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی یک کارت اعتباری به صورت جداگانه تهیه نمایند. و پس از وارد کردن اطلاعاتی که در سایت در خواست شده است ثبت نام خود را انجام دهید. پس از پایان مراحل ثبت نام سیستم یک کد رهگیری به داوطلب ارائه می نماید که نگه داشتن آن کد تا زمان ثبت نام در دانشگاه به آن نیاز خواهد شد.

  • در رابطه با پرداخت هزینه کارت اعتباری بایستی بگوییم که به صورت اینترنتی به وسیله کارت های بانکی عضو شتاب که پرداخت الکتریکی آن فعال می باشد با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان میلغ 200.000 هزار ریال به عنوان وجه ثبت نام پرداخت کرده و می تواند کارت اعتباری یا همان شماره سریال 12 رقمی را دریافت نماید.

تاریخ و زمان ثبت نام کنکور سراسری 97

ثبت نام کنکور سراسری 97 مانند سال گذشته به احتمال زیاد از نیمه دوم بهمن ماه آغاز می شود. طبق روال سال های گذشته چند روزی داوطلبان زمان دارند تا بتوانند در کنکور 97 ثبت نام نمایند و همچنین احتمال دارد که در اسفند ماه برای افرادی که از ثبت نام جامانده اند زمان خاصی را در نظر بگیرند. توصیه می کنیم در زمانی که ارائه شده ثبت نام خود را انجام داده که مشکلی برایتان پیش نیاید. در رابطه با زمان دقیق ثبت نام کنکور سراسری 97 به محض اطلاع دقیق در همین صفحه به شما اعلام خواهیم نمود.

بروزرسانی: ثبت نام کنکور 97 از 1 بهمن تا 8 بهمن ماه ادامه داشت و طبق اطلاعیه سازمان سنجش تا روز چهارشنبه 11 بهمن ماه تمدید شد.
تذکر: ثبت نام تا روز جمعه 13 بهمن ماه در سایت سازمان سنجش امکان پذیر است.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام کنکور سراسری کلیک نمایید


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۸۲ نظر
  1. میلاد

    سلام
    ببخشید من متولد ۷۶ و دانشجوی ترم ۸ دانشگاه غیر انتفاعی ام و تا حالا انصراف ندادم. میخاستم بدونم میتونم بدون انصراف کنکور سراسری بدم و دانشگاه دلخواه قبول شم ؟ یا با توجه به این که سال چهارم تحصیلمه از نظر نظام وظیفه به مشکل میخورم؟

    • ایران مشاوره

      باسلام در صورتی که سقف واحد های مجاز کاردانی را گذرانده باشید مدرک معادل کاردانی به شما تعلق خواهد گرفت . در این صورت به دلیل استفاده از دوسال معافیت تحصیلی مقطع کاردانی ، امکان تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته وجود نخواهد داشت .شما می توانید در مقطع کارشناسی ناپیوسته تحصیل کنید .

  2. SNOW WHITE

    سلام من دانشجوی ترم سه دانشگاه روزانه هستم میخواستم بدونم میتونم تو کنکور۹۸ شرکت کنم و بعدا از دانشگاه انصراف بدم .اخه من شنیده بودم که میتونی تو کنکور شرکت کنی اما فقط دانشگاه آزاد حق انتخاب رشته داریو بعد قبولیتم میتونی بری انصراف بدی این جوریه یا نه ؟!توروخدا جواب بدین خیلی ضروریه

    • ایران مشاوره

      با سلام
      دانشجویان دانشگاه های روزانه مجاز به شرکت در ازمون سراسری نخواهند بود و جهت شرکت در ازمون سراسری لازم است انصراف خود را تا تاریخی که در دفترچه ازمون هر سال اعلام میشود(بهمن یا اسفند ماه) به دانشگاه در حال تحصیل خود اعلام نمایند؛مگر اینکه در ترم اخر تحصیلشان باشند.
      دانشجویان سایر دانشگاه ها میتوانند بدون انصراف از تحصیل در ازمون سراسری شرکت کرده و در صورت پذیرش نسبت به انصراف از دانشگاه قبلی اقدام نمایند.
      در ضمن داوطلبی که در دوره روزانه پذیرفته شده باشد اعم از اینکه در دانشگاه ثبت نام نکند و یا پس از ثبت نام اقدام به انصراف نماید از انتخاب دوره روزانه در ازمون سراسری به مدت یک سال محروم خواهد بود.

  3. یاسین میهمی

    سلام من دانشجوی ترم اخر مهندسی کامپیوتر روزانه دانشگاه رازی کرمانشاهم الان میخاهم بعد فارغ التحصیلی برای کنکور ۹۸ تجربی ثبت نام کنم بهم گفتن اگه در رشته های پزشکی قبول بشم حتی اگر دانشگاه هم روزانه باشه باید شهریه بدم چون فقط یک بار میشه از سهمیه تحصیل رایگان استفاده کرد خواستم ببینم این حقیقت داره و چنین قانونی هسست؟؟؟
    خواهش میکنم جواب بدین

    • ایران مشاوره

      با سلام .بله به همین صورت هست . برای بار دوم باید شهریه پرداخت بفرمایید حتی اگر در دانشگاه سراسری قبول شوید

  4. محمد فتاحی

    سلام
    من امروز این پیام برام اومده

    داوطلب گرامی با توجه به مغایرت بین عنوان دیپلم وگروه آزمایشی انتخابی شما درآزمون سراسری سال ۱۳۹۷ لازم است درصورت تاییدموضوع ، عدد ۱ رابه همین شماره پیامک ارسال نماییددرغیراینصورت دراسرع وقت وحداکثر تا تاریخ ۹۶/۱۲/۱۶ به سایت این سازمان، لینک مربوط به ثبت نام وویرایش اطلاعات درآزمون مذکور، منوی ویرایش اطلاعات مراجعه و در صورت اشتباه در انتخاب گروه آزمایشی (بند ۳۷تقاضانامه)آن را اصلاح نمایید.

    حالا باید چیکار کنم
    با تشکر

    • ایران مشاوره

      سلام. اگر شما خودتون عمدا، رشته گروه آزمایشی رو به غیر از رشته دیپلمتون وارد کردید و در واقع تغییر رشته انجام دادید و از این موضوع مطلع هستید،عدد ۱ را به شماره ای که برای شما پیامک ارسال کرده بفرستید اما اگر که از تفاوت رشته دیپلم و گروه آزمایشی بیخبر هستید و اشتباهی ثبت نام کردید باید حتما ویرایش کنید.

  5. اصغر

    سلام
    من مدرک لیسانس روزانه دارم ایا میتونم در کنکور سراسری انسانی شرکت کنم
    ممنون میشم راهنمایی کید

    • ایران مشاوره

      سلام. شما میتونید در هر گروه آزمایشی که مایل هستید شرکت کنید اما با توجه به اینکه لیسانس شما از دانشگاه روزانه هستش و هر فرد فقط یک بار در هر مقطع حق استفاده از دانشگاه روزانه را دارد اگر موفق به قبولی در دوره روزانه شوید این دوره برای شما رایگان محسوب نمی شود و باید شهریه پرداخت کنید.

  6. سید مهدی

    سلام من کاردانی رشته الکترونیک دارم با رتبه تک رقمی الانم که خدمتم تموم شده علاقه زیادی به رشته حقوق پیدا کردم چطوری میتونم این رشته رو بخونم لطفا به ایمیلم پیام بدید ممکنه جوابتونو پیدا نکنم تو سایت اینم شمارمه ۰۹۳۰۳۹۶۹۳۳۰مشکل مالی هم نیست تشکر

    • ایران مشاوره

      سلام. برای تحصیل در رشته حقوق در دانشگاه های معتبر و روزانه باید در کنکور انسانی شرکت کنید و در صورت داشتن رتبه لازم وارد دانشگاه و رشته حقوق بشید. موفق باشید.

  7. ناهید قربانی

    سلام

    من میخواستم بدونم واقعا رشته های پیراپزشکی بدون کنکور هست یا نه ؟

    اگه هست کدوم دانشگاه ؟

    با چه معدلی ؟

    • ایران مشاوره

      سلام. بله پیراپزشکی بدون کنکور وجود داره اما با شرایط خاص و اینکه خود دانشگاه های دولتی هستن که این رشته ها رو ارائه میدن و معدل کتبی لازم برای این رشته ها حداقل ۱۵هستش. موفق باشید.

  8. و

    باسلام اصلاحیه کنکور ۹۷کی هست بعضیاشو اشتباه زدیم میخاستم اصلاح کنم

    • ایران مشاوره

      سلام. زمان ویرایش احتمالا اسفندماه باشه اما هنوز تاریخ دقیقی براش نیست باید پیگیر باشید.

  9. وحید

    سلام من از کنکور جاموندم تورو خدا بگین بازم میشه اسفند ماه ثبتنتام کرد یانه

    • ایران مشاوره

      سلام. اسفندماه بین سیزدهم تا شانزدهم می تونید مجددا برای ثبت نام اقدام کنید. موفق باشید.

  10. ارمین

    ایا دانشجویان اخراجی هم میتوانن در کنکور ثبت نام کنن

  11. M

    سلام
    دفترچه زده تا ۲۰ اسفند باید انصراف بدیم ولی شما زدید ۳۰ بهمن؟مشکلی پیش میاد اوایل اسفند برا انصراف اقدام کنم؟

  12. پوریا

    سلام میخاستم بپرسم اونایی که دی قبول شدن کی میتونن واسه کنکور ثبت نام کنند؟

  13. zahra

    سلام من دانشجوی ترم دو رشته حسابداری دانشگاه پیام نور هستم خیلی دوست دارم در رشته بهداشت عمومی تحصیل کنم .اما میترسم این ترم مرخصی بگیرم واز طرفی قبول نشم یه ترم از دانشگاه عقب بمونم . این ترم ۲۰ واحد گرفتم به نظرتون امکان داره همزمان با تحصیل در دانشگاه برای کنکور۹۷ رشته تجربی بخونم و رشته مورد نظرم قبول شم؟ ممنون میشم کمکم کنید.

  14. دانیال

    سلام ، من دانشجوی ترم ۵ ریاضی هستم ، الان میخام دوباره کنکور بدم اما کد دانش آموزیم تایید نمیشه و نمیتونم ثبت نام کنم میشه بگید مشکل از کجاس ؟ممنون

  15. فاطمه

    سلام خسته نباشید,بنده مدرک پیش دانشگاهی خودراسا۹۰گرفته ام وامسال درازمون سراسری مجدداشرکت کردم(بعدازاخذمدرک کارشناسی)ولی به علت تغییرفامیلی قادربه ثبت نام بافامیل جدیدنشدم ومجبورشدم بافامیل قدیمی ثبت نام کنم ایاهنگام شرکت درازمون به من ایرادمیگیرن؟ایااشکالی نداره بافامیل قدیمی ثبت نام کردم؟باسپاس فراوان

  16. علی

    سلام ببخشید
    من در کنکور امسال ثبت نام کردم.
    رشته برق صنعتی
    ازم عنوان پیش دانشگاهی میخواستن
    نمیدونم چیه
    کسی میدونه از کجا باید بفهمم

    • ایران مشاوره

      سلام. برای عنوان باید رشته ای که پیش دانشگاهیش رو دارید بزنید مثلا ریاضی، انسانی و یا تجربی. موفق باشید

  17. omid

    سلام من سال سومی ک میخوام کنکور بدم و واس گرفتن معافیت موقت دانشگاه ازاد ثبت نام کردم و معافیت تحصیلی رو گرفتم میتونم امسال کنکور بدم؟ و واس ثبت نام باید کدوم کد مورد نظر وضعیت نظام وظیفه رو بزنم ؟ من کد ۳ رو زدم ولی شک دارم

  18. علی

    سلام من دیپلم کارودانش دارم وکارشناسی کامپیوتر ۳۵ سال دارم می خوام پزشکی شرکت کنم ۹۷
    امکانش هست؟

  19. رضا

    سلام خسته نباشید من دوتا درس فلسفه و ریاضی قبول نشدم میتونم کنکور شرکت کنم یا ن پیش دانشگاهی هست جواب بدید ممنون

  20. مریم

    سلام با تشکر از اطلاعاتتون،لطفا درباره بند ۴۱ فرم ثبت نام کنکور سراسری،دقیقا بفرمایید آیا برای دانشگاه آزاد،پردیس،فرهنگیان و بقیه الله باید این قسمت علامت زده شود؟یا فقط شامل پیام نور و غیر انتفاعی می شود؟

  21. مهرداد

    سلام
    کسی که دیپلم کار و دانش داره و در حال حاضر پیش دانشگاهی انسانی میخونه میتونه کنکور انسانی شرکت کنه ؟
    با تشکر

  22. مهرداد

    سلام
    کسی که دیپلم کار و دانش داره و در حال حاضر پیش دانشگاهی میخونه میتونه کنکور انسانی شرکت کنه ؟
    با تشکر .

  23. erfan

    سلام من دانشجوی دانشگاه ازادم که سال ۹۶ روزانه قبول نشدم
    برای ثپت نام کنکور کدوم کد نظام وظیفه رو باید وارد کنم
    دفترچه راهنما رو خوندم اما متوجه نشدم که کدوک کده.

  24. یکتا

    سلام .ببخشیدمن به دلایلی مجبورشدم اسمم رو توشناسنامه تغییربدم وچون مدارک جدیدم آماده نبود مجبورشدم بامدارک سابقم ثبت نام کنم.آیا اماکنش هست ک بعدبتونم اطلاعات جدیدم رو وارد کنم و ویرایش انجام بدم؟و دیگه اینکه من الان دانشجوی دانشگاه سما هستم کاردانی حسابداری میخونم واین ترم تمومم.میخوام تو کنکور۹۷شرکت کنم مشکلی نداره؟

  25. یوسف

    با سلام و خسته نباشید
    من کنکور ۹۶ شرکت کردم و مردود شدم ولی در دانشگاه آزاد یزد پزشکی قبول شدم و اقدام به ثبت نام کردم اما بعد حدود یک ماه انصراف دادم
    حالا برای ثبت نام کنکور۹۷ اقدام کردم ولی در قسمت بند ۴۵ فرم ثبت نام که مربوط به کد نظام وظیفه است نمیدانم کد ۶ بزنم یا ۱۲ ؟؟(با توجه به این که در سیستم پلیس+۱۰ برای من معافیت دانشگاه ازاد ثبت است)
    و همچنین در قسمت بند ۳۲ باید کدام گزینه را انتخاب کنم و ایا باید فرم ۳ که مربوط به انصراف است را پر کنم؟؟؟(با توجه به این که قبلا انصراف داده بودم و این که ایا این فرم برا دانشگاه ازاد ایت یا نه؟) متولد شهریور ۷۸ هستم

نمایش دیدگاه های بیشتر
مشاوره کنکور پیج کنکور