خانه سامانه و سایت ورود به سامانه سیدا دانشگاه آزاد

ورود به سامانه سیدا دانشگاه آزاد

راهنمای ورود به سایت سیدا دانشگاه آزاد
راهنمای ورود به سامانه سیدا دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد یکی از پرجمهیت ترین و بزرگترین دانشگاه های موجود در کشور به حساب می آید و هر ساله دانشجویان زیادی در صورت دارا بودن شرایط ثبت نام در دانشگاه آزاد به دو صورت با آزمون و بدون آزمون در رشته ها و مقاطع تحصیلی این دانشگاه پذیرش می شوند. با توجه به گستردگی دانشگاه آزاد و زیر نظر داشتن 400 واحد دانشگاهی مستقل تحت عنوان دانشگاه آزاد اسلامی هر واحد، به سبب ارائه امکانات و خدمات آموزشی و اطلاع رسانی های دانشگاه، سامانه ای تحت عنوان سامانه سیدا طراحی و عرضه شده است.

در شرایط به وجود آمده به علت شیوع بیماری کرونا، انجام بسیاری از امور دانشجویان، اساتید و حتی پرسنل به صورت غیرحضوری و آنلاین انجام می شود که یکی از مهم ترین آن ها اجرا و برگزاری امتحانات دانشجویان دانشگاه آزاد می باشد. یکی از سامانه هایی که در دسترس واحدهای دانشگاه آزاد جهت برگزاری امتحانات غیرحضوری نیمسال تحصیلی قرار گرفته است، سامانه الکترونیکی سیدا می باشد.

لینک و آدرس اینترنتی سامانه سیدا دانشگاه آزاد برای برگزاری امتحانات غیر حضوری در هر واحد دانشگاهی، به صورت مجزا در نظر گرفته شده و با هم متفاوت می باشند.

معرفی سامانه سیدا دانشگاه آزاد اسلامی

پس از این که امکان برگزاری آزمون ها و امتحانات به صورت حضوری میسر نشد و با توجه به بهبود نیافتن اوضاع و نگرانی دانشجویان و خانواده آن ها در رابطه با خطر ابتلا به کرونا در صورت حضور پیدا کردن در دانشگاه ها، بحث برگزاری آنلاین امتحانات مطرح شد. پس از بررسی هایی که در این زمینه انجام شد و بنا بر تصمیمات اتخاذ شده توسط مسئولین، یک سامانه الکترونیکی تحت عنوان سامانه سیدا برای برگزاری امتحان غیرحضوری و مجازی این دانشگاه در نظر گرفته شد. علاوه بر امکان برگزاری و اجرای امتحانات، بخش های دیگری نیز تحت عناوین زیر برای ارائه خدمات متنوع به دانشجویان در سامانه سیدا طراحی شده اند.

لازم به ذکر است که ثبت نام غیرحضوری دانشجویان برای نیمسال تحصیلی مهر، بهمن و یا ترم تابستان نیز در این سامانه قابل انجام می باشد.

آدرس سامانه سیدا برخی از واحد های دانشگاه آزاد 

همان طور که در مقاله اشاره شده است، دانشگاه آزاد دانشگاهی گسترده می باشد و 400 واحد دانشگاهی را تحت مجموعه خود قرار داده است. اما نکته مهم آن است که هر واحد دانشگاهی به صورت جداگانه و مجزا دارای سایت الکترونیکی سیدا مختص به خود دانشگاه می باشد. در این بخش به تعدادی از لینک های واحد های معروف دانشگاه آزاد اشاره شده است.

آدرس اینترنتی سامانه سیدا برخی واحد های دانشگاه آزاد
نام واحد دانشگاهلینک سامانه سیدا
واحد علوم تحقیقاتsrbiau.ac.ir
واحد تهران مرکزstu.iauctb.ac.ir
واحد تهران شمالedu1.iau-tnb.ac.ir
واحد تهران شرقiauet.ac.ir
واحد تهران جنوبnewenroll.azad.ac.ir
واحد تهران غربedu.wtiau.ac.ir
واحد علوم پزشکیiautmu.ac.ir
واحد اسلامشهرiiau.ac.ir
واحد پیشواsida.iauvaramin.ac.ir
واحد دماوند sida1.damavandiau.ac.ir
واحد ورامینsida.iauvaramin.ac.ir
واحد کرجedu.kiau.ac.ir
واحد گرمسارedu.iau-garmsar.ac.ir
واحد گیلانedu.iaurasht.ac.ir
واحد گرگانgorganiau.ac.ir
واحد واحد سنندجenroll.iausdj.ac.ir
واحد اردبیلsida.iauardabil.ac.ir
واحد ارومیه amozesh.iaurmia.ac.ir
واحد تبریزserver1.iaut.ac.ir
واحد ایلامilam-iau.ac.ir
واحد بندرعباسsida1.iauba.ac.ir
واحد کرمانشاهsida10.iauksh.ac.ir
واحد کیشreg.iaukishint.ac.ir

نحوه ورود به بخش امتحانات غیر حضوری سامانه سیدا دانشگاه آزاد

حال برای ورود به سایت سیدا دانشگاه های آزاد باید به ترتیب مراحل زیر را طی نمایید تا بتوانید از امکانات و خدمات ارائه شده در این سامانه استفاده نمایید. اما اگر بخواهید به قسمت برگزاری آزمون مراجعه کرده و در امتحانات غیرحضوری و آنلاین شرکت کنید، ابتدا باید به بخش پرداخت شهریه ترم تحصیلی رفته و شهریه خود را بپردازید و سپس کارت ورورد به جلسه امتحانات را دریافت نمایید. در این قسمت از مقاله می خواهیم مراحل ورود به بخش برگزاری امتحانات مجازی سامانه سیدا را برای شما ذکر کنیم.

  1. آدرس سامانه سیدا مربوط به واحد دانشگاهی خود را در قسمت سرچ مرورگر خود تایپ نموده و به سایت وارد شوید. حال می بایست در قسمت بالای صفحه پیش رو، روی گزینه “دانشجویان” کلیک نمایید.مرحله اول ورود به بخش امتحانات سامانه سیدا
  2. در این مرحله لازم است از منوی نشان داده شده، گزینه “سیستم اتوماسیون آموزش” را انتخاب کنید.
    مرحله دوم ورود به بخش امتحانات سامانه سیدا
  3. در این بخش صفحه ای مطابق شکل زیر باز خواهد شد که باید یکی از گزینه های مربوط به “اتوماسیون آموزش و آزمون مجازی” که با فلش در تصویر زیر نشان داده شده است را انتخاب نمایید.
    مرحله سوم مرحله دوم ورود به بخش امتحانات سامانه سیدا ورود به بخش امتحانات سامانه سیدا
  4. در این صفحه، برای ورورد به پورتال دانشجویی باید “شناسه کاربری” و “رمز عبور خود” را وارد نمایید و سپس، دکمه “ورود” را بفشارید.
    مرحله چهارم ورود به بخش امتحانات سامانه سیدا ورود به بخش امتحانات سامانه سیدا
  5. پس از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، وارد صفحه زیر می شوید که می بایست گزینه “امور آموزشی – آموزش غیرحضوری” را انتخاب نمایید.
    مرحله پنجم 2 ورود به بخش امتحانات سامانه سیدا
  6. در این مرحله، لیستی از امتحانات دروس انتخابی نیمسال در حال تحصیل دانشجو، نشان داده می شود که به “نام درس”، “روز امتحان”، “تاریخ امتحان” و “ساعت امتحان” ذکر شده است.
    مرحله ششم ورود به بخش امتحانات سامانه سیدا
  7. با انتخاب دکمه “شروع” هر آزمون در روز و ساعت مشخص شده، وارد صفحه امتحان می شویم که در آن زمان در نظر گرفته شده برای امتحان و مشخصات درس ثبت شده است. به یاد داشته باشید که پس از پاسخ گویی به هر سوال، “گزینه ذخیره سوال” را بفشارید.
    مرحله هفتم ورود به بخش امتحانات سامانه سیدا

لازم به ذکر است که مراحل و مشخصات ظاهری سایت هر یک واحدهای دانشگاه آزاد با واحدهای دیگر متفاوت است که در این مقاله تنها به یک دانشگاه پرداخته شد، اما قالب کلی مراحلی که می بایست برای ورود به سامانه طی نمایید، در اکثر موارد به همین شکل می باشد. اگر در هر مرحله از ورود به سامانه سیدا دچار نقص و یا مشکلی شدید، کافی است با کارشناسان مجرب مرکز ایران مشاوره، تماس حاصل فرمایید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

دانشگاه آزاد یکی از معتبرترین داتشگاه های سراسر کشور می باشد و در رتبه بندی دانشگاه های ایران جز 20 دانشگاه برتر در سطح کشور به شمار می رود. پس قطعا جهت رسیدگی به امور آموزشی دانشگاه نیازمند به ارائه تمهیدات مطلوب و قابل اعتماد می باشد. سامانه سیدا دانشگاه آزاد اسلامی، یکی از سایت های پیشنهاد شده برای برگزاری امتحانات و انجام امور آموزشی دانشجویان است که به صورت غیرحضوری و مجازی امور مربوطه در آن قابل انجام می باشد. از دیگر روش هایی که برای برگزاری امتحانات دانشگاه آزاد به صورت آنلاین ارائه شده است، برنامه امن آزمون امتحانات دانشگاه آزاد می باشد که دانشجویان غیربومی هر منطقه می توانند با استفاده از آن به تغییر محل برگزاری امتحانات خود بپردارند.

 

سوالات متداول

1- آدرس اینترنتی سامانه سیدا چیست؟

هر یک از واحد دانشگاه آزاد دارای یک لینک مجزا و جداگانه ای برای ورود به سامانه سیدا می باشد.

2- آیا امکان برگزاری کلاس های آنلاین و مجازی در سامانه سیدا وجود دارد؟

بله، از امکانات دیگر سامانه سیدا دانشگاه آزاد برگزاری کلاس های مجازی، ارزشیابی اساتید، امور مالی و... می باشد.

3- آیا سامانه سیدا تنها برای دانشجویان در دانشگاه آزاد در نظر گرفته شده است؟

خیر، این سامانه برای استفاده اساتید و همکاران دانشگاه آزاد اسلامی نیز امکانات و خدمات ویژه ای را ارائه می دهد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره