خانه سامانه و سایت ورود به سامانه گنج ایرانداک

ورود به سامانه گنج ایرانداک

سایت گنج ایرانداک

پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج) که یکی از دستاورد های پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) می باشد و قدمت آن به دهه 40 باز می گردد که کار آن ساماندهی و گسترش اسناد علمی و فناورانه در مرکز تحقیقاتی می باشد. در این پایگاه علاوه بر پایان نامه و رساله ها، طرح‌های پژوهشی، مقاله‌های علمی و گزارش‌ های دولتی نیز به چشم می خورد. با عضویت در سایت ایرانداک می توانید مقالات و منابع علمی بی شماری را مشاهده کنید. تمامی افراد می توانند از این سامانه استفاده نمایند که بیشتر طرح های پژوهشی را به صورت گزارش،کتاب، مقاله، میزگرد، نشریه و سخنرانی ارائه می کند.

 

✅لینک مستقیم ورود به سامانه گنج ایرانداک

 

لینک های میانبر دسترسی به بخش های مختلف سایت گنج ایرانداک
سامانه ثبت پایان نامه، رساله و پیشنهاده
سامانه پیشینه پژوهش
سامانه همانندجو
سامانه آموزش های کوتاه مدت
راهنمای سایت

سامانه گنج ایرانداک به نشانی ganj.irandoc.ac.ir بزرگ‌ترین خزانه از نظر منابع علمی کشور و مرجع بسیاری از تحقیق کنندگان ایران و جهان است.

معرفی سامانه گنج ایرانداک

ایرانداک بنیان گذار و هماهنگ‌ کننده همکاری‌ های اطلاع‌ رسانی در ایران است و تنها در زمینه ثبت پایان‌ نامه، رساله، و پروپوزال فعالیت می کند. این پایگاه یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین پایگاه‌ های اطلاعات علمی و فنی کشور که منبع پایان نامه، رساله و پیشنهادات است، روزانه مراجعه کنندگان ایرانی و خارجی بی شماری دارد.

برای نخستین بار کار این پایگاه در دهه هفتاد در رایانه هایی چون “مین‌ فریم” و محیط نرم‌افزار «سی‌ دی‌ اس‌ آی‌ اس‌‌ آی‌ اس» شروع شد. پس از گذشت زمان، گسترش تکنولوژی و پیشرفت در زمینه فناوری اطلاعات، این پایگاه نیز رونق پیدا کرد و هم اکنون یکی از مهم ترین گنجینه های است که پژوهشگران می توانند در آن به جست و جوی هزاران منابع علمی بپردازند. همچنین کاربران می توانند پس از آشنایی با نحوه ثبت پایان نامه در سایت ایرانداک، نسبت به این امر از طریق مراجعه به سامانه مذکور اقدام نمایند.

با مراجعه به این سامانه می توانید به مقالات علمی دسترسی داشته باشید اما ابتدا می بایست نسبت به نحوه عملکرد و امکانات سایت آشنایی لازم را کسب نمایید.

معرفی سامانه ایرانداک

بخش 1

  • آیکون خانه: با کلیک بر روی این آیکون، صفحه مجددا رفرش می شود.
  • درباره: با مراجعه به این بخش، می توانید اطلاعات لازم در خصوص تاریخچه سامانه را مطالعه نمایید.
  • آمار: تمامی مقالات بر حسب مقاطع مختلف، نویسنده، سال انتشار، موضوع، رشته و… دسته بندی شده و آمار مربوط به هر دسته بندی قابل مشاهده می باشد.
  • پارسا در جهان: اطلاعات مربوط به مقالات بین المللی در این بخش درج شده است.
  • پرسش های همیشگی: در این صفحه، می توانید سوال خود را در فیلد مربوطه جستجو نموده و یا از سامانه های پرکاربرد که در پایین صفحه درج شده استفاده نمایید.
  • راهنما: در این قسمت، نمونه ای به جهت راهنمای نحوه جستجو تعبیه شده است.
  • بیانیه ها: نکات و ضوابط مهم در خصوص انتشار مقالات علمی در این بخش وجود دارد.
  • تماس با ما: در این قسمت، امکان ثبت درخواست، پیشنهاد و انتقادات وجود دارد.
  • نام نویسی/ورود: داوطلبان با مراجعه به این بخش می توانند در سایت نام نویسی کرده و یا چنانچه قبلا فرآیند ثبت نام را تکمیل نموده اند، با درج اطلاعات فردی خود به پروتال ورود پیدا کنند.

بخش 2

کاربر با درج عنوان مقاله موردنظر، انتخاب نوع فیلد و کلیک بر روی گزینه “جستجو” می تواند مطلب مورد نظر را دریافت نماید.

بخش 3

با انتخاب “جستجوی پیشرفته” می بایست تمامی کادرهای مربوطه را تکمیل کنید تا سامانه به صورت تخصصی اقدام به یافتن مقاله مورد نظر نماید.

بخش 4

در این کادرها، آماری از تعداد مقالات، پایانامه و رساله های مقاطع تخصصی موجود را در سایت را نمایش می دهد.

نحوه ورود به سامانه گنج ایرانداک

کاربران به منظور بهره مندی از خدمات سایت سایت ایرانداک لازم است که ابتدا نحوه ورود به آن را دریابند، ورود به گنج ایرانداک از دو روش مستقیم و غیر مستقیم امکان پذیر می باشد.

  • در مرحله اول، به سایت irandoc.ac.ir مراجعه نموده و بر روی عبارت گنج کلیک کنید و یا این که به صورت مستقیم وارد سایت پایگاه اطلاعات علمی ایران گنج به نشانی ganj.irandoc.ac.ir شوید، اگر برای بار اول وارد سایت می شوید نیاز است که ابتدا نام نویسی کنید، بنابراین روی گزینه “نام نویسی” را کلیک کنید.مرحله اول ورود به سایت گنج ایرانداک
  • اکنون گزینه ” کاربر تازه هستم” را انتخاب کنید.مرحله دوم ورود به سایت گنج ایرانداک
  • در این مرحله تمامی مشخصات لازم را وارد کرده و کلید “نام نویسی” را بفشارید. پس از آن، یک پیام اعتبارسنجی به ایمیل شما ارسال می شود که باید آن را تایید کنید.مرحله سوم ورود به سامانه گنج ایرانداک

مرحله سوم ورود به سامانه گنج ایرانداک

  •  مشخصات خود را طبق فرمت مورد نیاز تکمیل نموده و بعد همه گزینه های تکمیل شده گام بعدی فعال می شود تا به صفحه بعد منتقل شوید. اکنون لازم است رایانه و گذر واژه را وارد کنید و گزینه “ورود” رابزنید.مرحله چهارم ورود به سایت گنج ایرانداک

نحوه جستجو در گنج ایرانداک

کاربران به منظور دسترسی به مقاله مورد نظر خود می توانند از دو روش اقدام نمایند، در ادامه مقاله، نحوه جستجوی ساده و پیشرفته برای اطلاع شما عزیزان به تصویر کشیده شده است.

جستجوی ساده

جستجوی ساده همان طور که از عنوانش پیداست دارای مراحل پیچیده ای نبوده و آسان ترین روش برای یافتن مطلب می باشد.

  • پس از مراجعه به سابت ganj.irandoc.ac.ir می بایست کلید واژه مورد نظر را نوشته و پس از انتخاب فیلد مورد نظر گزینه “جست و جو” را فشار دهید.مرحله ششم ورود به سامانه گنج ایرانداک
  • در این قسمت شما به عنوان مثال می توانید کلمه “فساد اداری” را در کادر وارد کرده و مجددا گزینه “جست و جو” را انتخاب کنید.

مرحله هفتم ورود به سایت گنج ایرانداک

جستجوی پیشرفته

این روش نسبت به نوع ساده دارای مراحل بیشتری بوده و به صورت دقیق و تخصصی به جستجوی مطالب می پردازد.

پس از ورود به صفحه ganj.irandoc.ac.ir، بر روی گزینه “جستجوی پیشرفته” کلیک نمایید.

نحوه جستجو در سامانه گنج

  • در صفحه جدید می توانید در قسمت جست و جوی پیشرفته عنوان مقاله را درج کرده، سپس با تکمیل کادرهای مربوطه گزینه “جست وجو” را بفشارید.

مرحله هشتم ورود به سامانه گنج ایرانداک

  • پس از جست و جو، گزینه “دریافت تمام متن” را برگزینید و فایل مورد نظر را دانلود کنید.مرحله نهم ورود به سایت گنج ایرانداک

نکته: توجه داشته باشید که در یک بازه 7 روزه فقط می توانید 5 فایل را دانلود کنید.

نحوه بارگذاری مقاله در سامانه ایرانداک

پژوهشگران به منظور آپلود مقاله در این پایگاه اطلاعاتی می بایست نام نویسی خود را تکمیل نموده و سپس طی دستورالعمل ذیل فایل مطلب خود را بارگذاری نمایند.

  • ورود به گنج ایرانداک از طریق نشانی ganj.irandoc.ac.ir
  • انتخاب گزینه ”ثبت مدرک“ از منوی سمت راست صفحه
  • کلیک بروی گزینه ”پایان نامه، رساله/ داخل کشور“
  • ثبت و آپلود اطلاعات ذیل، تایید نهایی آن ها و دریافت کد رهگیری
  1. اطلاعات شخصی و تحصیلی
  2. اطلاعات پارسا
  3. محتوای پارسا
  4. بارگزاری فایل ها

نحوه دانلود پایان نامه از سایت گنج ایرانداک

از پرکاربردترین استفاده های سایت ایرانداک، دسترسی به پایان نامه ها و دانلود آن ها می باشد که جهت دریافت می بایست در ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. لازم به ذکر است که تعداد پایان نامه هایی که می توانید دانلود نمایید دارای محدودیت است و در هر هفته، تنها امکان مشاهده 5 پایان نامه را خواهید داشت. مراحل دانلود پایان نامه به شرح زیر است:

  • پس از ورود به گنج ایرانداک، کلید واژه مورد نظر را جست و جو نمایید.

مرحله ششم ورود به سامانه گنج ایرانداک

  • سپس با فیلترهای موجود، جست و جوی خود را محدودتر نمایید تا نتیجه دقیق تری را به دست آورید. به عنوان مثال اگر به دنبال پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد می باشید، از منوی کادر مقطع گزینه “کارشناسی ارشد” را برگزینید. همچنین می توانید مواردی مانند سال انتشار، رشته، دانشگاه، پدید آورنده و … را نیز مشخص نمایید.

  • پس از اینکه پایان نامه دلخواه خود را یافتید، می توانید با فشردن گزینه “دریافت تمام متن” به محتوای آن دسترسی پیدا کنید یا در صورت تمایل آن را دانلود نمایید.

مرحله نهم ورود به سایت گنج ایرانداک

نحوه ثبت پایان نامه در سایت ایرانداک

از آنجایی که تمامی دانشجویان دارای پایان نامه می بایست اقدام به ثبت پایان نامه خود در سایت ایرانداک نمایند تا بتوانند فارغ التحصیل شوند، در ادامه نحوه ثبت آن در این سامانه را شرح داده ایم:

  • در صفحه ابتدایی سامانه، بر روی گزینه “سامانه ملی ثبت پایان نامه، رساله و پیشنهاده” کلیک نمایید.

  • چنانچه بار اول است که وارد سامانه می شوید، گزینه “نام نویسی” را بفشارید. در غیر این صورت می توانید با وارد نمودن رایانامه (ایمیل) و گذرواژه، وارد سامانه ثبت پایان نامه شوید.

  • پس از ورود به گنج ایرانداک، می بایست با انتخاب گزینه “پایان نامه/رساله داخل کشور”، اقدام به تکمیل مشخصات فردی خود نمایید. سپس در قدم بعدی متن کامل پایان نامه را به همراه اطلاعات مورد نیاز شامل زبان پایان نامه، مشخصات استاد راهنما، چکیده، واژه های کلیدی و … را بارگذاری نمایید.

  • با اتمام موفقیت آمیز تمامی مراحل، سامانه یک کد پیگیری ده رقمی به شما خواهد داد. (تا زمانی که این کد را مشاهده نکردید، مراحل ثبت پایان نامه به اتمام نرسیده است.)

در نهایت پس از طی مراحل یاد شده، می بایست منتظر بررسی کارشناسان باشید. چنانچه پایان نامه مورد تایید باشد، به دانشگاه مربوطه ارسال می گردد؛ اما در صورتی که نیاز به اصلاح وجود داشته باشد، می بایست موارد مورد نیاز را ویرایش و مجددا اقدام به پرداخت هزینه نمایید. تمامی اطلاع رسانی های لازم درباره وضعیت پایان نامه، از طریق پیامک و یا ایمیل انجام می گیرد و یا می توانید با ورود مجدد به سامانه، وضعیت درخواست را پیگیری کنید.

بازیابی رمز ورود به گنج ایرانداک

کاربرانی که در این سایت نام نویسی کرده اند، تنها با استفاده از آدرس ایمیل و رمز عبور می توانند وارد پرتال شخصی خود شوند. حال اگر فرد به هر دلیلی رمز عبور خود را گم یا فراموش کرد، می تواند با مراجعه به سایت ایرانداک و طی مراحل ذیل نسبت به دریافت مجدد گذر واژه خود اقدام نماید.

  • مراجعه به صفحه ganj.irandoc.ac.ir و کلیک بر روی گزینه “نام نویسی/ورود”

مرحله اول ورود به سایت گنج ایرانداک

  • انتخاب عبارت “فراموشی گذرواژه”

مرحله دوم بازایابی رمز عبور در سامانه ایرانداک

  • درج آدرس ایمیل در کادر مربوطه

مرحله سوم بازایابی رمز عبور در سامانه ایرانداک

  • دریافت کد اعتبار سنجی از طریق ایمیل، درج کد و انتخاب گذرواژه جدید

 

سوالات متداول

1- سامانه گنج ایرانداک چیست؟

پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج)، یکی از دستاوردهای پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات می باشد و مهم ترین گنجیینه ای است که پژوهشگران می توانند در آن به جست و جوی هزاران منابع علمی بپردازند.

2- چه کسانی می توانند از سامانه گنج ایرانداک استفاده کنند؟

تمامی کسانی که می خواهند از منابع علمی جدید برای پایان نامه خود استفاده کنند می توانند از خدمات این سامانه بهره مند شوند.

3- نحوه ورود به سامانه گنج ایران داک به چه شکل است؟

برای وارد شدن به پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج) به نشانه ganj.irandoc.ac.ir مراجعه نموده و مطابق با راهنمای تصویری موجود در متن این مقاله عمل نمایید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. غضنفری

    سلام
    از کدوم قسمت میتونم بسته تماس با گوشی همراه بگیرم

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، در قسمت بالای صفحه، سمت راست، عنوان محصولات را باز کنید. می توانید از پایین سایت، بسته ی تخفیف مشاوره را مشاهده کنید.

دریافت مشاوره