خانه کنکور زمان اعلام نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز ۱۴۰۳

زمان اعلام نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز ۱۴۰۳

تاریخ نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز 1402
زمان اعلام نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز 1403

قبولی در رشته های متمرکز دارای شرایط خاص منوط به گذراندن موفقیت آمیز دو مرحله می باشد. در واقع برای پذیرش در رشته های نیمه متمرکز سال ۱۴۰۳، علاوه بر کسب رتبه لازم در کنکور سراسری نیازمند طی کردن مراحل آزمون علمی و مصاحبه می باشید و داوطلبانی که کد این رشته ها را در انتخاب رشته خود قرار داده اند، پس از بررسی سوابق تحصیلی و رتبه کنکورشان توسط دانشگاه های ارائه دهنده این رشته ها، به صورت چند برابر ظرفیت رشته در زمان مصاحبه رشته های نیمه متمرکز 1403 دعوت می شوند و در صورتی که مرحله مصاحبه را نیز با موفقیت پشت سر بگذرانند، وارد دانشگاه می شوند. توجه داشته باشید که اطلاع از زمان اعلام نتایج اولیه جهت به انجام رساندن مراحل بعدی در موعد مقرر بسیار حائز اهمیت است لذا در ادامه به موارد مذکور می پردازیم.

تنها داوطلبانی می توانند رشته های متمرکز دارای شرایط خاص را انتخاب نمایند که با توجه به نتایج اولیه، رتبه مجاز برای انتخاب این رشته ها را به دست آورده باشند.

زمان اعلام نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز ۱۴۰۳

داوطلبانی که در نیمه دوم مرداد ماه 1403 رشته های نیمه متمرکز را در فرم انتخاب رشته خود وارد کرده اند، در صورت قبولی در آن ها باید خود را برای مصاحبه آماده کنند. نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز احتمالا همزمان با نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ منتشر می شود. در دفترچه ثبت نام کنکور 1403 نتایج انتخاب رشته در نیمه دوم شهریور ماه در دسترس داوطلبان قرار می گیرد لذا نتایج رشته های نیمه متمرکز نیز در همین تاریخ منتشر می شود.

البته زمان دقیق انتشار نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز ۱۴۰۳ هنوز مشخص نیست اما به محض این که اخبار جدیدی منتشر شود، متن مقاله بروز شده و اطلاعات لازم در کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره قرار می گیرد.

نحوه مشاهده نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز 1403

افراد جهت مشاهده و دریافت کارنامه اولیه خود به صورت غیرحضوری می بایست به سایت سازمان سنجش مراجعه نموده و با در دست داشتن اطلاعات ورود، مطابق با راهنمای زیر عمل کنند.

  • به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس اینترنتی sanjesh.org مراجعه نموده و از منوی تعبیه شده در سمت راست صفحه، گزینه “سراسری” را برگزینید.

مرحله اول مشاهده نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز

  • در ادامه بر روی لینک فعال “معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته های دارای شرایط خاص آزمون سراسری سال ۱۴۰۳” کلیک کنید.

مرحله دوم مشاهده نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز

  • در صفحه پیش رو می بایست یکی از دو روش در نظر گرفته شده را انتخاب نموده و پس از درج اطلاعات خواسته شده، بر روی عبارت “مشاهده نتیجه” کلیک کنید تا کارنامه اولیه شما نمایش داده شود.

مرحله سوم مشاهده نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز

جزئیات شرکت در رشته های نیمه متمرکز 1403

  • زمان انتخاب رشته های متمرکز دارای شرایط خاص همزمان با انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ می باشد و انتخاب رشته جداگانه ای ندارد، در واقع لیست رشته های مذکور در داخل دفترچه انتخاب رشته کنکور گروه آزمایشی مربوطه قرار دارد.
  • در انتخاب رشته های نیمه متمرکز محدودیتی از نظر تعداد وجود ندارد و اگر مجاز شده باشید می توانید به تعداد دلخواه هر چند رشته که می خواهید انتخاب نمایید اما در نهایت برای مصاحبه  و آزمون عملی حداکثر دو رشته دعوت می شوید.
  • فقط داوطلبانی می توانند رشته های نیمه متمرکز را انتخاب نمایند که با توجه به کارنامه اولیه خود رتبه مجاز برای انتخاب این رشته را به دست آورده باشند.
  • پذیرفته شدگان دوره روزانه رشته های متمرکز دارای شرایط خاص در سال جاری، مجاز به شرکت در کنکور سراسری سال آینده می باشند.
  • در فرآیندانتخاب رشته، رشته های متمرکز دارای شرایط خاص و متمرکز همزمان و در قالب یک انتخاب رشته انجام می شود، در واقع شما می توانید در 150 انتخاب خود کد رشته های متمرکز دارای شرایط خاص را نیز بگنجانید.
  • اگر  برای انتخاب رشته های نیمه متمرکز مجاز شده اید و به این رشته ها نیز علاقه دارید، کد این رشته ها را در اولویت های اول انتخابی خود قرار دهید تا برای مصاحبه دعوت شوید زیرا در صورتی که  کد رشته های متمرکز را در انتخاب های اول خود قرار دهید و در این رشته ها نیز پذیرفته شوید دیگر اولویت های بعدی شما بررسی نمی شود.
  • دعوت شدن به مصاحبه رشته های نیمه متمرکز ۱۴۰۳ به معنای پذیرش قطعی نمی باشد و فقط کسانی که مراحل مختلف مصاحبه و آزمون عملی را با موفقیت بگذرانند در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار می گیرند.
  • اگر برای مصاحبه رشته های متمرکز دارای شرایط خاص دعوت شده اید ولی علاقه ای به تحصیل در این رشته ها ندارید توصیه می شود از انجام مراحل بعدی مصاحبه و آزمون های علمی و عملی صرف نظر نمایید، زیرا در صورت قبول شدن در مرحله مصاحبه و انصراف از آن،  یکسال از تحصیل در دوره های روزانه محروم می شوید. البته ممکن است قانون مزبور دستخوش تغییر شود که در این صورت مقاله بروزرسانی می گردد.

 

سوالات متداول

1- نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز ۱۴۰۳ در چه تاریخی اعلام می شود؟

این نتایج احتمالا همزمان با نتایج نهایی آزمون سراسری در نیمه دوم شهریور ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

2- نتایج اولیه رشته های متمرکز دارای شرایط خاص ۱۴۰۳ از طریق چه سایتی اعلام می گردد؟

نتایج این رشته ها از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

3- مصاحبه رشته های نیمه متمرکز سال ۱۴۰۳ چه زمانی است؟

هنوز زمان مصاحبه رشته های نیمه متمرکز مشخص نیست.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور