خانه تحصیل در خارج شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا

بورسیه رشته های پزشکی و دندانپزشکی آمریکا
شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا

ایالات متحده آمریکا به علت دارا بودن سیستم آموزشی پیشرفته با بیش از 150 دانشکده پزشکی که از اعتبار جهانی بسیاری بالایی برخور دارند، هموراه متقاضیان بسیاری را در سراسر دنیا به سمت خود جذب می کند. علاوه بر این امکانات و تسهلات ویژه ای در اختیار دانشجویان قرار داده می شود که همین امر مسبب تلاش بیشتر متقاضیان به جهت اخذ پذیرش دانشگاه های این کشور می شود.

علاقه مندان به تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی این کشور باید بدانند، امکان ورود به این رشته ها هم پس از گذراندن کامل دوره دبیرستان و سپس ورود به رشته های علوم پایه پزشکی ( درصورت کسب نمرات عالی ) و هم در صورت فارغ التحصیلی در رشته های علوم پایه (که مدرک مربوطه باید در کشور های آمریکا و یا کانادا صادر شده باشد) فراهم است اما شرایط به خصوصی وجود دارد که در ادامه براساس شرایط  تحصیل در خارج از کشور به توضیح کامل آن ها پرداخته ایم.

برنامه های آموزشی و گرایش های موجود برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی در آمریکا از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است.

شرایط و نحوه اخذ پذیرش تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی آمریکا

تحصیل در دانشگاه های پزشکی آمریکا 4 سال به طول می انجامد و به دو دسته تقسیم می گردد: پیش بالینی (که مستلزم شرکت در دوره های علوم اصلی می باشد) و بالینی (که مستلزم شرکت در دوره های کارآموزی در بیمارستان ها است). این برنامه های در نظر گرفته شده برای پزشکان مغز و استخوان (D.O) یا پزشکان داروساز (M.D) بسیار مفید می باشد. بدون شک دانشجویانی که مدرک پزشکی و دندان پزشکی خود را از آمریکا اخذ می نمایند، با توجه به اینکه مدارک این دانشگاه مورد تأیید وزارت بهداشت ایران است می توانند این اطمینان را داشته باشند که در اکثر کشورهای دنیا نیز، این مدرک مورد تأیید است.

شرایط اختصاصی پزشکی 

  1. دوره pre_med یا پیش بالینی پزشکی در آمریکا 4 سال بوده که می بایست مدرک BA یا کارشناسی در یکی از رشته های زیست شناسی، شیمی یا عصب شناسی اخذ گردد.
  2. شرکت در آزمون MCAT (آزمونی که برای پذیرش در دانشگاه های پزشکی آمریکا نیاز است) و کسب نمره مطلوب الزامی است.
  3. مدت تحصیل پزشکی علاوه بر 4 سال دوره لیسانس، شامل 4 سال دوره تئوری و 3 الی 4 سال دوره انترنی و کارورزی است که پس از آن درصورت دریافت مجوز طبابت مشغول به کار می شوند.

شرایط اختصاصی دندانپزشکی 

  1. علاقه مندان به تحصیل در رشته دندان پزشکی می بایست دوره کارشناسی خود را از در یکی از رشته های زیست شناسی، شیمی آلی و آناتومی فک دریافت نمایند.
  2. داوطلبان باید در آزمون MCAT شرکت کنند. ( این آزمون توانایی تفکر انتقادی، حل مسائل، صریح نوشتن و میزان دانش افراد در مورد علوم مختلف را مورد ارزیابی قرار می دهد.)
  3. پس از اتمام دوره 4 ساله کارشناسی باید در یکی از دوره های پیش بالینی و یا بالینی (کارورزی در بیمارستان) به فعالیت پرداخت.

شرایط مشترک پزشکی و دندانپزشکی 

  • متقاضیان می بایست از یک دوره کارشناسی پذیرش داشته باشند.
  • دارا بودن معدل بالا در مقاطع دیپلم و پیش دانشگاهی.
  • برای اخذ پذیرش پس از اتمام دوره دبیرستان، سن متقاضی زیر 21 سال باشد.
  • دارا بودن مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره 5.5 یا تافل. ( بهتر از است با اطلاع از شرایط آزمون آیلتس و شرایط آزمون تافل، بهترین آمادگی را جهت شرکت در آزمون های مذکور کسب نمایند تا شانس پذیرش افزایش یابد)
  • متقاضیان در صورت نداشتن مدرک زبان، می توانند ابتدا در دوره های زبان به مدت یک تا دو ترم شرکت نمایند.

برنامه های آموزشی و گرایش های موجود برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی در آمریکا از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است اما همگی گرایش های زیست شناسی، شیمی و شیمی آلی را به عنوان علوم اصلی در نظر می گیرند. برخی از دانشگاه ها گرایش های علوم انسانی، زبان انگلیسی، ریاضیات و علوم دیگر را در بر می گیرند. ضمن اینکه فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی قادر به انتخاب صحیح قبل از ورود به دانشگاه های پزشکی آمریکا هستند.

طول مدت تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی آمریکا

بهتر است بدانیم به طور کلی تحصیل در رشته های پر طرفدار پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا چند سال به طول می انجامد؟ پیش از اینکه به این مورد اشاره کنیم باید در نظر داشته باشیم برخلاف سیستم آموزشی دانشگاه های ایران که در مقطع دکترای پیوسته در رشته های مذکور دانشجو می پذیرند، در آمریکا به این صورت نبوده و دوره های تحصیلی جدا از هم می باشند.

طول دوره تحصیل پزشکی: یک دوره 4 ساله علوم پایه و دریافت مدرک لیسانس، 4 سال تحصیل در دانشکده پزشکی و 3 الی 4 سال کارورزی که حدودا 12 سال به طول می انجامد. به علاوه اینکه در صورت ادامه تحصیل در مقطع تخصص ممکن است این دوره به تنهایی 3 الی 7 سال طول بکشد.

طول دوره تحصیل دندانپزشکی: این رشته نیز شامل 4 سال کارشناسی علوم پایه و 4 سال تحصیل در دانشکده دندانپزشکی بوده که درصورت تمایل به تحصیل در مقطع رزیدنتی نیز این مرحله 2 الی 6 سال به طول می انجامد. مجموعا می توان 8 الی 16 سال را تخمین زد.

هزینه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی آمریکا

در رابطه با میزان شهریه تحصیل در رشته پزشکی و دندان پزشکی در آمریکا لازم است بدانید که با توجه به اینکه هیچ گونه حمایت مالی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته نمی شود بنابراین هزینه تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در آمریکا بیشتر از دیگر کشور ها می باشد. دانشجویان متقاضی جهت تحصیل در رشته های پزشکی  ملزم به اثبات داشتن 250000 دلار در سال هستند.

دانشگاه های خصوصی

بسیاری از دانشگاه هایی که دانشجویان بین المللی را می پذیرند خصوصی هستند که شهریه آنان مبلغی حدود 50000 دلار در سال می باشد.

دانشگاه های دولتی 

میزان مبلغ شهریه در دانشگاه های پزشکی دولتی و خصوصی آمریکا در حدود 40000 دلار در سال می باشد. علاوه بر شهریه سالانه دانشگاه، دانشجویان می بایست مخارج و هزینه زندگی در حین تحصیل را مد نظر داشته باشند.

لازم به ذکر است، دانشجویانی که امکان زندگی و تحصیل با هزینه بالا در دانشگاه های پزشکی آمریکا را دارند، پس از اخذ مدرک پزشکی در آمریکا قادر به فعالیت در هر نقطه از جهان می باشند.

بورسیه تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا 

کشور آمریکا بورسیه ها و کمک هزینه های مختلفی را در اختیار متقاضیان قرار می دهد تا شرایط تحصیل در این کشور آسان تر شود اما باید در نظر داشت اخذ این کمک هزینه ها نیاز به رقابت با سایر دانشجویان دارد. با توجه به اینکه تعداد بورسیه و انوع آن ها زیاد است، در جدول زیر تنها به برخی از آن ها که دانشکده های پزشکی و یا موسسات مختلف در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهند اشاره کرده ایم.

انواع بورسیه دانشکده های پزشکی در آمریکا
نوع بورسیه موسسه مزایا/مبلغ بورس
بورسیه دانشگاه هاروارددانشگاه هاروارددانشجو از پرداخت شهریه معاف می شود
کمک هزینه به دانشجویان غیر آمریکاییدانشگاه جان هاپکینزمبلغ بورس متغیر است
بروسیه بنیادی دانشگاه استنفورددانشگاه استنفوردمبلغ بورس متغیر است
بورسیه شایستگیAHIMAمبلغ بورس متغیر است
بورسیه تحصیلی واگلوسدانشگاه کلمبیاهزینه زندگی و شهریه دانشگاه

تحصیل رایگان رشته های پزشکی در آمریکا

از جمله موارد مختص به تحصیل به در کشور آمریکا، بالا بودن هزینه های مربوطه می باشد. همانطور که پیش از این اشاره شده، دانشجویان باید مبلغی را علاوه بر هزینه زندگی به شهریه دانشگاه اختصاص دهند. اما آیا امکان دارد همانند برخی از کشور های اروپایی، هزینه های تحصیل در آمریکا نیز تا حدود صفر کاهش یابد؟

در پاسخ باید بگوییم در صورت بهره مندی از بورسیه هایی که به معرفی آن ها پرداخته ایم، می توان هزینه های دانشجویی را کاهش داد اما باید در نظر داشته باشید، رقابت بر سر دریافت این کمک هزینه های تحصیلی بسیار بالاست و نیازمند برخورداری از سطح علمی و عملکردی قابل قبول در رشته مورد نظر می باشد.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی آمریکا

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رشته پزشکی و دندان پزشکی در آمریکا و ورود به دانشگاه های پزشکی آمریکا به شرح زیر می باشد:

مدارک لازم برای دریافت پذیرش از دانشگاه های پزشکی آمریکا 
 پزشکی  دندانپزشکی 
تکیمل فرم درخواست پذیرش به صورت آنلاینتکیمل فرم درخواست پذیرش به صورت آنلاین
گواهی پایان دوره دبیرستانگواهی پایان دوره دبیرستان
مدرک کارشناسی علوم پایه ( صرفا از کشور های آمریکا و کانادا )مدرک چهار ساله گذراندن علوم پایه
کسب حداقل معدل کارشناسی 3.0مدارک زبان معتبر و مورد تایید
نمرات قابل قبول در آزمون زبان آیلتس یا تافلداشتن ریز نمرات
توصیه نامهتوصیه نامه
انگیزه نامهانگیزه نامه
نتیجه آزمون MCAT (ویژه ورود از مقطع کارشناسی به پزشکی در آمریکا و کانادا)نتیجه آزمون MCAT (ویژه ورود از مقطع کارشناسی به پزشکی در آمریکا و کانادا)
رزومه تحصیلیرزومه تحصیلی

مدارک اخذ ویزای تحصیلی

  • فرم ویزای تکمیل شده
  • پرداخت هزینه دریافت ویزا
  • عکس مخصوص پاسپورت
  • کپی از مدارک تحصیلی
  • مدرک متعبر زبان
  • نامه ای مبنی بر اخذ پذیرش دانشگاه
  • گواهی عدم سوء سابقه های کیفری
  • مدرک مبنی بر تمکن مالی

آزمون پذیرش کالج پزشکی یا MCAT چیست و چه شرایطی دارد؟

همانطور که گفته شد آزمون MCAT که مخف عبارت medical callege admission test به معنای آزمون پذیرش کالج پزشکی است به منظور کسب جواز ورود به دانشگاه های پزشکی، هرساله در بازه های زمانی متفاوتی برگزار می شود. دانشجویان متقاضی رشته های پزشکی و دندان پزشکی می بایست پس از اتمام دوره 4 ساله علوم پایه در این آزمون شرکت کرده، نمره قبولی را کسب کنند و سپس اقدام به پذیرش در دانشگاه های پزشکی نمایند.

ویژگی های آزمون

  • آزمونی با 320 سوال از مباحث:
  1. مبانی شیمی و فیزیک در سیستم های بیولوژیک
  2. تجزیه و تحلیل انتقادی و مهارت های استدلال
  3. مبانی زیستی و بیوشیمیایی سیستم های زندگی
  4. مبانی روانشناختی اجتماعی و رفتار شناسی
  • مدت زمان آزمون 7 ساعت و 30 دقیقه
  • دارای شباهت نسبی به آزمون لیسانس به پزشکی که در ایران برگزار می شود.
  • این آزمون معمولا 25 الی 30 بار در سال برگزار می گردد.
  • اعتبار این آزمون برحسب نوع دانشگاه 2 الی 3 است.
هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا
مزایا و معایب تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا

مزایا و معایب تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا

شرایط تحصیل در آمریکا به گونه ایست که علاوه بر مزایای عالی معایب و موانعی را نیز شامل می شود که در ادامه به شرح آن ها پرداخته ایم.

مزایا

  1. شما همواره از کیفیت آموزشی بسیار بالا به همراه جدیدترین تکنولوژی ها برخوردار خواهید بود.
  2. مدارک دانشگاهی اخد شده از دانشگاه های این کشور از اعتبار علمی بسیار بالایی در جهان برخور دارند.
  3. فرصت های مطالعاتی بی نظیری در اختیار شما قرار داده خواهد شد که استفاده از آن ها در پیشرفت تحصیلی و شغلی شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
  4. از مزایای فوق العاده تحصیل در آمریکا، تقویت مهارت های زبانی شما بوده که این مورد باعث می شود به راحتی در سایر کشور ها نیز امکان فعالیت در حیطه شغلی خود را داشته باشید.
  5. از موارد مثبتی که می توان به آن اشاره کرد، حمایت بسیار خوب آمریکا از دانشجویان بین المللی خود بوده که با در اختیار قرار دادن امکانات عالی باعث شکل گیری تجربه منحصر به فرد از تحصیل در این رشته می شود.
  6. از آنجایی کشور آمریکا همواره پذیرای فرهنگ های متفاوتی بوده؛ زندگی، کار و تحصیل در آن باعث آشنایی بیشتر با ملیت های مختلف می شود.

معایب

  • پذیرش سخت و وجود محدودیت در ظرفیت پذیرش
  • مشکلات اخذ ویزا برای شهروندان ایرانی
  • هزینه تحصیل بالا و طول دوره طولانی

آینده شغلی و درآمد رشته های پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا

همانطور که اشاره شد، این کشور به دلیل برخورداری از امکانات آموزشی فوق العاده و تکنولوژی های روز دنیا به تربیت دانش آموختگان با سطح علمی و عملی بالا می پردازد، همچنین با وجود فرصت های شغلی زیاد مشکلی از بابت یافتن شغل مناسب در زمینه کاری مربوطه وجود ندارد اما یکی از سوالاتی که همواره ذهن علاقه مندان به تحصیل در رشته های پزشکی آمریکا را به خود مشغول می کند، سطح در آمد در این کشور است. در ادامه به میزان تقریبی در آمد رشته های پزشکی و دندان پزشکی پرداخته ایم.

درآمد پزشکی

با توجه به اینکه درآمد پزشکان در هر کشوری وابسته به سطح کاری و میزان برخورداری آن ها از تخصص و مهارت های لازم است، در کشور آمریکا نیز درآمد پزشکان متغیر و از حدود سالانه 80 هزار دلار تا 500 هزار دلار است.

درآمد دندانپزشکی

به طور تقریبی می توان درآمد دندان پزشک را از حدود سالی 100 هزار دلار تا 400 هزار دلار تخمین زد که بسته به مهارت هر فرد این مقدار متغیر است.

شرایط ادامه تحصیل در تخصص های پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا

امکان تحصیل در تخصص های رشته های پزشکی و دندان پزشکی برای علاقه مندان به این حوزه شغلی فراهم می باشد که بر حسب شرایط اختصاصی مربوط به هر رشته باید اقدامات لازم را به انجام برسانند. در ادامه به توضیح روند این مسئله پرداخته ایم.

 آزمون USMLE

علاقه مندان به تحصیل در تخصص های پزشکی یا طبابت در آمریکا، ملزم به گذارندن آزمون ورودی تایید مهارت های پزشکی یا United States Medical Licensing Examination به طور مخفف USMLE می باشند. این آزمون که در چندین مرحله برگزار می شود در نهایت مجوز فعالیت در حیطه پزشکی و ادامه تحصیل در تخصص های مربوطه را فراهم می آورد. لازم به ذکر است داوطلبانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند باید در ابتدا باید توسط کمیسیون آموزشی فارغ التحصیلان پزشکی خارجی (ECFMG) مورد تایید واقع شوند.

لیست مهم ترین دانشگاه های پذیرنده رشته های علوم پزشکی در آمریکا

در جدول زیر به 10 مورد از برترین دانشگاه های علوم پزشکی آمریکا، جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان اشاره کرده ایم.

مهم ترین دانشگاه های علوم پزشکی آمریکا
نام دانشگاه محل تحصیل
 هارواردبوستون
 نیویورکنیویورک
 دوکدورهام
 کلمبیانیویورک
 استنفورداستنفورد
کالیفرنیا _ سن فرنسیسکوسن فرنسیسکو
 جان هاپکینزبالتیمور
واشینگتونسیاتل
 پنسیلوانیافیلا دلفیا
 شیکاگوشیکاگو

قوانین وزارت بهداشت برای تحصیل در خارج از کشور

بهتر است پیش از هرگونه اقدامی به جهت تحصیل در خارج از کشور با قوانین معین شده از سوی وزارت بهداشت آشنایی کامل داشته باشید.

  • شرکت در امتحان پیش کارورزی برای متقاضیانی که مدرک آنان توسط کارشناسان اداره کل دانش آموختگان تایید شده است الزامی می باشد.
  • جهت شرکت در امتحان کارورزی درصورتی که طول دوره تحصیلی (علوم پایه و بالینی) متقاضیان از 6 سال کمتر باشد، متقاضیان ملزم به طی کردن این دوره خواهند بود.
  •  طول دوره تحصیلی در مقطع دکترای پزشکی عمومی حداقل شش سال است که 2 سال مربوط به دوره علوم پایه و 4 سال مربوط به دوره بالینی می باشد.
  •  برخی از دانش آموختگان رشته پزشکی در خارج از کشور از گذراندن دوره کارورزی به مدت 18 ماه معاف می باشند البته به صورت مشروط. همچنین دانش آموختگان ملزم به گذراندن 3 ماه دوره کارورزی در یکی از دانشگاه های علوم پزشکی ایران درصورت آشنایی با نظام آموزشی بهداشتی درمانی کشور ایران هستند.
  • باتوجه به اینکه کمیسیون ارزشیابی پزشکی بخش های آموزشی دوره تحصیلی را تعیین می کند، بدین ترتیب دانش آموختگان رشته پزشکی عمومی در صورت قبولی در یکی از امتحانات ECFMG یا USMLE آمریکا و کانادا ،  PLAB رشته پزشکی انگلستان، کنکور انترنی فرانسه و امتحانات نهایی دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت از شرکت در امتحان پیش کارورزی معاف می باشند. ضمن اینکه این امتحانات تعیین کننده ی مدت زمان لازم جهت حضور در دوره طرح می باشد. لازم به ذکر است که مدت زمان لازم در دوره کارورزی در مقطع پزشکی عمومی حداقل 18 ماه می باشد. 

سوالات متداول

1- تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی آمریکا شامل چه مراحلی است؟

برای تحصیل در هر دو رشته باید ابتدا دوره 4 ساله کارشناسی علوم پایه را گذارنده و سپس در آزمون ورودی پزشکی MCAT شرکت نمایند. سایر مراحل اختصاصی هر رشته در متن مقاله آورده شده است.

2- هزینه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی آمریکا چه میزان است؟

این مقدار با توجه به نوع دانشگاه که خصوصی یا دولتی متفاوت است اما به هرحال داشتن پشتوانه مالی در حد سالی 250000 هزار دلار در سال الزامی است.

3- بورسیه های ارائه شده در دانشگاه های آمریکا چه هزینه هایی را تحت پوشش قرار می دهد؟

نوع بورسیه و مزایای مربوطه از لحاظ نوع دانشگاه متفاوت است. به برخی از آن ها در متن مقاله اشاره شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۸ نظر
  1. پژمان

    سلام این امکان وجود داره که در اواسط دوران تحصیل پزشکی یا دندون در ایران برای کشوری مثل انگلیس یا امریکا اقدام کرد و شرایط به چه شکلی هست
    ؟

  2. حسین

    سلام ببخشید برای ورود به رشته دندانپزشکی امریکا حتما باید ازمون mcat رو بدیم ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، بله شما برای ورود به دوره دندانپزشکی در آمریکا، باید در آزمون mcat شرکت کنید.

  3. سهیلا شیرازی

    باسلام،من۳۴ساله هستم ،فوق دیپلم دارم بامعدل بالای۱۵،اما دیپلم تجربی زیر ۱۵،ایا میتوانم در دندانپزشکی کانادا وارد شوم؟زبانم ضعیف هست

  4. mohsen

    سلام خسته نباشید
    معدل لازم برا پزشکی امرکا معدل کل باید بالای ۱۵ باشه یا معدل کل؟

    • ایران مشاوره

      با سلام
      از شرایط تحصیل پزشکی در آمریکا دارا بودن معدل کل بالای ۱۵ است. و هرچه معدل بالاتری داشته باشید، شانس بهتری برای پذیرش خواهید داشت.

  5. Parisa

    سلام من از توی یک سایت مشاوره دیگه خوندم که مدرک علوم پایه از ایران هم قبول میشه اشتباهه؟
    یه سوال دیگه هم داشتم اینکه اگه سن از ٢١ بیشتر باشه دیگه نمیشه اقدام کرد واسه رشته پزشکی؟

  6. پری

    سلام . یه سوال دارم .. نمره ی تافل حداقل بایدچند باشه ؟( مثلا برای دانشگاه واشنگتن ) و اینکه برای اقامت و ویزا چطوری باید اقدام کنم . ممنون میشم راهنماییم کنید .

  7. Mohammad karim

    سلام عرض شد دوستان من ۱۸ سالمه و به زبان مسلط نیستم ودیپلم تجربی دارم با معدل پایین و پیش دانشگاهی را خرداد ماه به اتمام میرسانم و با شهریه های کالج های امریکا اصلا مشکلی ندارم ایا میتونم در امریکا پزشکی بخونم؟ممنون از راهنماییتون

    • ایران مشاوره

      سلام. شرایط ورود به دانشگاه آمریکا برای تحصیل پزشکی عبارتند از: داشتن حداقل معدل ۱۵ مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی،داشتن مدرک آیلتس ۵.۵ یا تافل،شرط سنی زیر ۲۱ سال و پذیرش از طریق یک دوره کارشناسی صورت میگیرد که این ۴ سال جزو دوره هفت ساله ی پزشکی محسوب میشود. اما اگر مدرک زبان رو نداشته باشید امکان شرکت در دوره های زبان به مدت یک یا دو ترم وجود دارد.همچنین دانشجویان داوطلب پزشکی باید در آزمون MCAT هم شرکت کنند.

    • Mohammad karim

      اگر معدل زیر ۱۵ باشه چی هیچ راهی نداره واسه رفتن؟

    • ایران مشاوره

      سلام. معدل شما حداقل باید ۱۵ باشد در غیر این صورت راهی نیست چون یکی از شرایط مهم اعزام دانشجو به کشور آمریکا می باشد.

  8. Hadi

    سلام خسته نباشید من ۱۸ ساله هستم و دارم برای کنکور درس میخوانم میخواستم بدونم میتونم در کشور آمریکا ادامه تحصیل بدم.(مدرک تافل دارم با نمره ۹۳ و وضع مالی پدرم چندان خوب نیست)ممنون از راهنماییتون.❤

    • ایران مشاوره

      سلام. برای تحصیل در دانشگاه های پزشکی آمریکا علاوه بر داشتن شرایط برای تحصیل باید در آزمون MCAT که برای ورود به دانشگاه های پزشکی هستش شرکت کنید و در صورت قبولی وارد این دانشگاه ها بشید. موفق باشید.

  9. نیلوفر برزگری

    باعرض سلام
    دانشجوی انصرافی مهندسی صنایع دانشگاه تهران هستم
    فعلا درحال خواندن برای کنکورتجربی ۹۷هستم
    و به تحصیل پزشکی در خارج از کشور هم فکر میکنم
    چه کشورهایی و کدام دانشگاه ها برای تحصیل مناسب هستند و چه معیارهایی برای پذیرش دانشجو دارند؟(فعال بودن دانشگاه مورد نظر از نظر تحقیقاتی برایم بسیار حائز اهمیت است)

    • ایران مشاوره

      سلام. کشورهایی هستند از از نظر مدرک هم مورد قبول کشور ایران هستند و هر کدام برای پذیرش شرایط خاصی دارند اما به دلیل زیاد بودن و داشتن شرایط متفاوت متاسفانه امکان توضیح دادن وجود ندارد.

  10. پريا

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما
    سوالى ذهن منو مشغول کرده
    یعنى اگر دوره ى علوم پایه رو در ایران گذرونده باشیم نمیتونیم براى ادامه تحصیل در امریکا اقدام کنیم؟؟؟؟؟؟؟
    چه کار باید کرد پس؟؟؟؟؟؟؟؟
    ممنون میشم جوابمو برام ایمیل کنید

  11. شيرين ارشدي

    با عرض سلام مىخواستم ببینم واسه کسانى که کلاس ١١دبیرستان شته تجربی هستند با سطح انکلیسى پایین ونمرات درسیه خوبه مدرسه توصییه شما جهت رشته داروسازى قبل از دیپلم برن یا بعد از دیپلم

دریافت مشاوره پیج بورسیه تحصیلی