خانه دانشگاه آزاد ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

مراحل و شرایط نام نویسی آزمون دانشگاه آزاد 1403
ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

دانشگاه آزاد یکی از مراکز آموزش عالی معتبر و پرطرفدار کشور می باشد که آزمون ورودی آن طی چند سال اخیر با دانشگاه های سراسری ادغام شده است و متقاضیان برای نام نویسی می بایست نسبت به ثبت نام کنکور و دانشگاه آزاد، در موعد مقرر از طریق سایت سازمان سنجش اقدام نمایند.

علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه های سراسری و آزاد در یک آزمون شرکت می کنند اما پس از اعلام نتایج کنکور و در صورت مجاز شدن داوطلبان به انجام انتخاب رشته، مسیر انتخاب رشته کنکور و انتخاب رشته دانشگاه آزاد، از یکدیگر جدا می گردد. مطالعه این مقاله به داوطلبان در آشنایی با پروسه نام نویسی کنکور دانشگاه آزاد 1403 و نحوه پذیرش با آزمون این دانشگاه کمک می کند.

 

 لینک مستقیم ثبت نام نوبت اول کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ (نوبت اردیبهشت ماه)

(لینک در مهلت مجدد ثبت نام، فعال می گردد.) 

 

لینک مستقیم ثبت نام نوبت دوم کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ (نوبت تیر ماه)

(به محض شروع لینک فوق فعال می گردد)

 

 

مهلت مجدد ثبت نام و ویرایش نوبت اول کنکور دانشگاه آزاد 1403 در روز های 27 و 28 آذر ماه 1402 مشخص شده است.

تغییرات کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

قبل از آن که بخواهید به فکر ثبت نام در کنکور دانشگاه آزاد باشید، خوب است بدانید طبق آخرین اخبار منتشر شده در سایت سازمان سنجش، تغییرات کنکور، شامل موارد زیر می باشد:

  1. تاثیر قطعی سوابق تحصیلی
  2. شرط معدل (تاثیر معدل در کنکور) جهت ورود به هر دانشگاه
  3.  حذف دروس عمومی از کنکور
  4. برگزاری دو کنکور در سال
  5. افزایش اعتبار نتایج تا دوسال
  6. حذف زیرگروه ها و اهمیت تراز کنکور 

زمان ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1403

ثبت نام در کنکور سراسری و دانشگاه آزاد از طریق سایت سازمان سنجش انجام می پذیرد و داوطلبان می توانند در مهلت ثبت نام کنکور از طریق سامانه مذکور، فرم تقاضانامه مربوطه را به صورت اینترنتی تکمیل نمایند.

زمانبندی ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳
کنکور نوبت اول (اردیبهشت)
زمان ثبت نام5 تا 11 آذر ماه 1402
تمدید زمان ثبت نامتا 15 آذر ماه 1402
مهلت مجدد ثبت نام27 و 28 آذر ماه 1402
کنکور نوبت دوم (تیر)
زمان ثبت نام7 الی 12 فروردین ماه 1403
تمدید زمان ثبت ناممشخص نیست

نکته: با مشخص شدن تمدید مهلت ثبت نام کنکور برای آن دسته از کسانی که از مرحله ثبت نام جا مانده اند، امکان انجام فرآیند نام نویسی برای داوطلبان کنکور سراسری و دانشگاه آزاد وجود خواهد داشت.

نحوه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1403

فرآیند ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد از طریق سامانه رسمی سازمان سنجش آموزش کشور صورت می پذیرد و متقاضیان می توانند در مهلت اعلام شده با مراجعه به سایت مذکور و مطابق با مراحل زیر، اقدام به نام نویسی نمایند.

نکته : قبل از هر کاری ابتدا دفترچه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید.

  • در ابتدا به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه نمایید و گزینه “سراسری” را انتخاب کنید.

مرحله اول ثبت نام کنکور تیر

  • بر روی لینک فعال “سیستم ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول)” کلیک نمایید.

مرحله دوم ثبت نام کنکور تیر

  • عبارت “سیستم ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1403 (نوبت اول)” را انتخاب نمایید.

مرحله سوم ثبت نام کنکور تیر

  • در صورتی که قبلا برای ورود به ثبت نام اقدام نکرده اید، ابتدا در سامانه عضو شده و رمز عبور دریافت نمایید لذا دکمه “ثبت نام کنید” را بفشارید.

مرحله چهارم ثبت نام کنکور تیر

  • در این بخش اطلاعات هویتی خود را وارد نموده رمز عبوری در نظر بگیرید سپس کلید “عضویت” را لمس نمایید.

مرحله پنجم ثبت نام کنکور تیر

  • پس از ورود به سامانه عکس خود را بارگذاری نمایید.

مرحله ششم ثبت نام کنکور

  • در این قسمت اطلاعات هویتی شما نمایش داده شده است.

پس از درج اطلاعاتی از قبیل نظام آموزشی، کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی، کد دانش آموزی، عنوان مدرک دیپلم، معدل و… و کد سوابق تحصیلی 19 رقمی، سریال ثبت نام را که خریداری کرده اید، وارد نمایید.

نکته 1: برای شرکت در کنکور 1403 رشته های شناور (هنر و زبان) باید کارت اعتباری جداگانه خریداری شود. پس از خرید سریال ثبت نام برای گروه های آزمایشی مختلف و نیز خرید سریال علاقه مندی دانشگاه غیرانتفاعی و پیام نور، می توانید برای تکمیل فرم اینترنتی تقاضانامه ثبت نام اقدام کنید.

نکته 2: الزامی بودن کد سوابق پیش دانشگاهی برای دارندگان مدرک پیش دانشگاهی.

لازم به ذکر است که یک پیش نویس فرم ثبت نام کنکور در انتهای راهنمای دفترچه به چشم می خورد که جهت آشنایی متقاضیان با پروسه ثبت نام و مشخصاتی که در حین نام نویسی به آن نیاز دارند، در این دستورالعمل گنجانده شده است. برای مشاهده این فرم بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

شرایط ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

نام نویسی و شرکت در کنکور سراسری و دانشگاه آزاد مستلزم برخورداری از یک سری شرایط ثبت نام دانشگاه آزاد می باشد که کلیه داوطلبان می بایست از لحاظ دارا بودن آن مورد بررسی قرار گیرند. این شرایط به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم بندی می گردد که شرح آن به ترتیب زیر است.

شرایط عمومی

یکی از شرایطی که برای تمامی متقاضیان ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد یک سان است “شرایط عمومی” می باشد که به آن اشاره نموده ایم.

شرایط عمومی ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1403
 معتقد بودن به دین اسلام و یا یکی از ادیان مورد تایید نظام جمهوری اسلامی ایران
عدم سوء پیشینه اخلاقی
برخورداری از سلامت جسمی و روانی متناسب با رشته تحصیلی
عدم اظهار دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران

شرایط اختصاصی

علاوه بر داشتن شرایط عمومی، مواردی که در ادامه به آن اشاره شده است جز شرایط اختصصی می باشد.

  • الزامی بودن ارائه دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 (در شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش) تا تاریخ 31 شهریور 1403 و یا ارائه دیپلم 4 ساله نظام قدیم آموزش متوسطه یا مدرک کاردانی
  • کسانی که فارغ التحصیل مقطع کاردانی رشته های آموزش غیرپزشکی می باشند، چنانچه مدرک مربوط به خدمات قانونی خود را تا تاریخ 31 شهریور ماه 1403 و یا 30 بهمن ماه 1403 دریافت نمایند، می توانند در کنکور سراسری ثبت نام نمایند زیرا که ایشان ملزم به ارائه گواهی پایان دوره طرح نیرو انسانی خود در زمان ثبت نام دانشگاه ها می باشند.
  • دانشجویان دوره نوبت دوم (شبانه)، دانشگاه آزاد، نیمه حضوری، مجازی، ظرفیت مازاد و پردیس خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی و… می توانند بدون انصراف از دانشگاه، در کنکور سراسری شرکت نمایند. توجه نمایید که این دسته از داوطلبان چنانچه در کنکور موفق شده باشند می بایست قبل از ثبت نام در رشته محل جدید از دانشگاه قبلی خود انصراف قطعی داده و گواهی مربوط به آن را به موسسه پذیرنده تحویل دهند.
  • فارغ التحصیلان رشته های تحصیلی مورد نیاز وزارت بهداشت (مشمولین خدمات اجباری قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان در مقطع کارشناسی که باید حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه 1403 و یا 30 بهمن ماه 1403 خدمات خود را به پایان رسانده باشند، و در صورت قبولی در دوره دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، اجباری به گذراندن دوره طرح مجدد نخواهند داشت.
  • عدم ممنوعیت از تحصیل برای متقاضیان (آقا) از نظر سازمان نظام وظیفه
  • دریافت گواهی پایان خدمت سربازی و یا معافیت از آن (دائم و یا موقت) توسط

شرایط پیرامون مقررات وظیفه عمومی

این قسمت تنها مختص به داوطلبان آقا می باشد که در صورت لزوم می توانید بر روی لینک مشاوره نظام وظیفه کلیک کرده و اطلاعات مفیدی را در این زمینه کسب نمایید.

شرایط مربوط به وظیفه عمومی جهت ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳
دارا بودن کارت پایان خدمت سربازی و یا کارت معافیت سربازی دائم
داشتن برگ معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشکی، کفالت) در مدت اعتبار آن
مشمولانی که در سال آخر دوره متوسطه 1401 – 1403 در حال تحصیل بوده و در همین سال حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 1403 معافیت تحصیلی اخذ کنند، در سنوات مجاز فارغ التحصیل می شوند.
دانش آموزانی که قبل از سن مشمولیت دیپلم نظام آموزشی جدید خود را دریافت نمایند.
سربازان در حال خدمتی که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا دیپلم نظام آموزشی جدید (3 – 3 – 6) بوده و پذیرفته شده دوره کارشناسی و بالاتر باشند.

مدارک لازم جهت ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1403

همان طور که اشاره کردیم، روند ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد و سراسری از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود و در این میان مدارکی وجود دارد که حضور آن در حین تکمیل فرم تقاضانامه و درج اطلاعات در سامانه مذکور ضروری می باشد. بنابراین داوطلبان می بایست پیش از اقدام به ثبت نام نسبت به جمع آوری مدارک ثبت نام کنکور اقدام نمایند که به شرح زیر می باشد.

  • کد سوابق تحصیلی
  • شناسنامه و کارت ملی
  • فایل عکس اسکن شده داوطلب (فرمت فایل باید jpg باشد و اندازه آن بیشتر از 70 کیلوبایت نباشد. حداقل سایز استاندارد برای این تصویر 300×200 پیکسل و حداکثر اندازه قابل قبول 400×300 پیکسل تعیین شده است. پس زمینه سفید، وضوح کامل، رعایت حجاب کامل برای داوطلبان خانم، عدم وجود مهر، جای منگنه، لکه و… بر روی تصویر اسکن شده نیز از سایر ویژگی های لازم برای فایل مذکور است.)
  • کد منطقه و کد پستی محل سکونت
  • کد نظام وظیفه کنکور برای داوطلبان مرد
  • معدل کتبی و معدل کل دیپلم
  • کد پیگیری سهمیه رزمندگان و ایثارگران
  • کد رهگیری داوطلبان اتباع غیر ایرانی
  • شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده در حین ثبت نام

کد های مورد نیاز ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

کسانی که خواهان ثبت نام در کنکور دانشگاه آزاد هستند می بایست هنگام هنگام تکمیل فرم ثبت نام کنکور و دانشگاه آزاد، یک سری کد با عناوین مختلف را در آن وارد نموده و آگاهی از آنان جز ضروریات نام نویسی می باشد.

کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

کد سوابق تحصیلی یکی از مدارک ثبت نام کنکور بوده که از طریق سایت my.medu.ir قابل دریافت می باشد و تنها برای افراد ذیل صادر خواهد شد.

  • فارغ التحصیلان رشته های نظری که بعد از سال 84 مدرک دیپلم خود را دریافت کرده اند.
  • دانش آموختگان و دانش آموزان رشته های نظری سال دوازدهم که به آن ها نظام جدید نیز می گویند.
  • دانش آموزان فارغ التحصیل مقطع پیش دانشگاهی که مدرک پیش دانشگاهی خویش را بعد از سال 91 اخذ نموده اند.

کد بخش محل تولد

در خصوص نحوه تکمیل تقاضانامه اینترنتی، داوطلب باید کد بخش محل تولد خود را در این محل درج نماید. این کد از طریق مراجعه به دفترچه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد و در سیستم ثبت نام قابل رویت است.

کد دانش آموزی مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی

اطلاع از نحوه دریافت کد دانش آموزی با کد ملی برای آن دسته از شرکت کنندگانی ضروری می باشد که سوابق تحصیلی آن ها در نتیجه کنکور تاثیرگذار است، یعنی فارغ التحصیلان سال 84 به بعد. دانش آموزان برای دریافت آن می توانند با مراجعه به مدرسه محل تحصیل خود آن را به دست آورند.

کد استان و بخش محل اقامت

داوطلب می بایست کد استان و کد بخش محل اقامت خود را برای تعیین حوزه امتحانی استخراج و از چپ به راست در محل مربوطه درج نماید. متقاضیان برای دست یابی به این کد به جادول موجود در دفترچه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد مراجعه کنند.

کد 12 رقمی ایثارگران

مراجعه حضوری به یکی از ارگان های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت جهاد کشاورزی، ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش، سپاه پاسداران، وزارت دفاع، ناجا، نیروی مقاومت بسیج و تکمیل فرم استفاده از سهمیه ایثارگران جهت دریافت کد 12 رقمی ایثارگران بوده و تایید درخواست متقاضی از طرف سازمان مربوطه به منظور صدور کد رهگیری 12 رقمی الزامی است. همچنین افراد می توانند به صورت اینترنتی به سایت r.aja.www مراجعه نموده و اطلاعات مربوط به این فرایند را کسب کنند.

کد نظام وظیفه

کلیه داوطلبان مرد برای تکمیل فرآیند نام نویسی خود باید وضعیت نظام وظیفه خود را با استفاده از کدهای موجود در دفترچه ثبت نام مشخص نموده و از این طریق به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کنند. از این رو راهنمای دریافت کد نظام وظیفه کنکور می تواند به آنان در این مسیر کمک نماید.

کد منطقه محل اخذ مدرک دیپلم

این شماره بر اساس محل دریافت مدرک پیش دانشگاهی و یا دیپلم مشخص می شود و در بالای کارنامه داوطلبان نظام قدیم درج شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید بر روی لینک نحوه دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی کنکور کلیک نمایید.

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1403

سازمان سنجش آموزش کشور هر ساله با آغاز فرآیند ثبت نام کنکور، دستورالعملی را تحت عنوان دفترچه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد بر روی پایگاه اینترنتی sanjesh.org قرار می دهد که شامل کلیه قوانین و مقررات نام نویسی، شرایط شرکت در کنکور، فرم پیش نویس تقاضانامه، مدارک، نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور دانشگاه آزاد، قوانین پیرامون سهمیه های کنکور و… است. برای دانلود این دفترچه می توانید از طریق سایت سازمان سنجش و یا لینک مستقیم زیر اقدام کنید.

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1403 – نوبت اردیبهشت ماه (به محض انتشار فعال می گردد)

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1403 – نوبت تیر ماه (به محض انتشار فعال می گردد)

سوالات متداول

1- ثبت نام کنکور آزاد ۱۴۰۳ تا چه زمانی ادامه دارد؟

زمان ثبت نام نوبت اول و دوم کنکور 1403 به ترتیب 5 تا 11 آذر ماه 1402 و 7 الی 12 فروردین ماه 1403 بوده که برای زمان اولیه تمدید و مهلت مجدد در نظر گرفته شده است.

2- ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد از چه طریقی انجام می گردد؟

نام نویسی این آزمون به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود.

3- آیا می توان با داشتن مدرک دیپلم فنی و حرفه ای نظام قدیم و بدون دارا بودن گواهینامه پیش دانشگاهی در کنکور آزاد ثبت نام کرد؟

خیر، داوطلبانی که از رشته های فنی حرفه ای و کاردانش قصد شرکت در کنکور آزاد را دارند، باید مدرک دیپلم نظام جدید، مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم و یا یک مدرک کاردانی قابل قبول داشته باشند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. ولی

    سلام.اقا خواهش میکنم یکی بهم بگه این بهمن. دانشگاه آزاد کاردانی پیوسته رو پذیرش میکنه؟؟؟
    چون فقط توی اعلامیه هایش فقط به کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته اشاره شده و هیچ سخنی از کاردانی پیوسته نیست…

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      به احتمال زیاد بله

دریافت مشاوره