خانه کنکور کنکور زبان دی ماه 1401

کنکور زبان دی ماه 1401

ثبت نام کنکور زبان دی
کنکور زبان دی ماه

با توجه به  تغییرات کنکور در دی ماه سال جاری، نوبت اول آزمون سراسری برگزار خواهد شد که پس از آن، نوبت دوم کنکور نیز مانند سال های گذشته در تیرماه اجرا می شود. البته به جز این مورد، با تصمیم گیری مسئولان مربوطه، اصلاحات دیگری نیز در روند برگزاری کنکور شکل گرفته است. از جمله تغییرات می توان به حذف دروس عمومی کنکور، افزایش تاثیر سوابق تحصیلی، حذف زیرگروه رشته های دانشگاهی، تغییرات دفترچه سوالات کنکور و زمان بندی پاسخ دهی به پرسش ها اشاره نمود. در این مقاله به صورت اختصاصی به تمامی موارد مربوط به کنکور زبان دی ماه سال 1401 می پردازیم.

کنکور زبان دی ماه ۱۴۰۱، صرفا شامل 70 سوال زبان تخصصی و 115 دقیقه زمان پاسخ دهی می باشد.

زمان بندی کنکور زبان دی ماه 1401

معمولا زمان ثبت نام کنکور سراسری، تمدید می گردد تا به این ترتیب تمامی افراد علاقه مند بتوانند نام نویسی خود را به انجام برسانند. لازم به ذکر است که در بازه های زمانی مهلت مجدد، افرادی که پیش تر ثبت نام نموده اند، می توانند اقدام به ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری، (مانند تغییر حوزه امتحانی و یا سهمیه محاسبه شده) نمایند. پس از تکمیل نام نویسی، باید در مهلت معین شده کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایید زیرا حوزه امتحانی داوطلب بر روی آن درج شده و بدون همراه داشتن کارت مذکور، امکان ورود به جلسه امتحانی وجود ندارد. در جدول زیر می توانید زمان بندی تمام رویدادهای مربوط به کنکور اعم از زمان برگزاری کنکور، زمان اعلام نتایج کنکور سراسری دی  و همچنین دریافت کارنامه سبز کنکور و را ملاحظه نمایید:

زمان بندی کنکور زبان دی ماه ۱۴۰۱
رویدادزمان
مهلت اولیه ثبت نام8 الی 14 آبان ماه 1401
تمدید مهلت ثبت نامتا 18 آبان ۱۴۰۱
مهلت مجدد ثبت نام22 آبان 1401، از ساعت 8 صبح الی 5 بعد از ظهر
زمان دریافت کارت ورود به جلسه25 الی 28 دی ماه ۱۴۰۱
زمان برگزاری کنکور زباننوبت بعد از ظهر پنجشنبه 29 دی ۱۴۰۱
انتشار کارنامه اولیه9 اسفند 1401
انتشار کارنامه نهایی و انتخاب رشتهنیمه دوم مرداد 1402
اعلام نتایج انتخاب رشته و انتشار کارنامه سبزنیمه دوم شهریور ماه 1402

نحوه ثبت نام کنکور زبان دی ماه ۱۴۰۱

ثبت نام کنکور، از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. داوطلبان جهت نام نویسی، می بایست در زمان ثبت نام کنکور، به سایت sanjesh.org مراجعه نمایند و مانند مراحل زیر، عملیات نام نویسی را به انجام برسانند:

  • بر روی گزینه “سراسری” کلیک نمایید.

مرحله اول ثبت نام کنکور سراسری نوبت دی ماه

  • در صورتی که مطابق با زمان بندی ذکر شده به سایت مراجعه کنید، لینک “ثبت نام آزمون سراسری سال 1402 (دوره اول دی ماه 1401)” فعال خواهد بود و می بایست آن را بفشارید.

مرحله دوم ثبت نام کنکور سراسری نوبت دی ماه

  • مطابق با تصویر، از قسمت سمت راست “خرید سریال ثبت نام” را برگزینید.

مرحله سوم ثبت نام کنکور سراسری نوبت دی ماه

  • سپس سریال مربوط به کنکور سراسری دی ۱۴۰۱ را انتخاب نموده و بر روی “تایید” کلیک کنید.

مرحله چهارم ثبت نام کنکور سراسری نوبت دی ماه

  • در این صفحه پس از وارد نمودن اطلاعات مورد نیاز اعم از نام و نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت و همراه، درگاه بانکی مورد نظر خود را انتخاب نمایید و “تایید و ادامه” را بفشارید.

مرحله پنجم ثبت نام کنکور سراسری نوبت دی ماه

  • پس از یادداشت نمودن شماره پیگیری پرداخت، تیک گزینه پایین صفحه را فعال نموده و بر روی “ادامه روند پرداخت” کلیک نمایید.

مرحله ششم ثبت نام کنکور سراسری نوبت دی ماه

  • در صفحه پرداخت، اطلاعات کارت بانکی خود را وارد نمایید تا با پرداخت مبلغ سریال ثبت نامی، بتوانید باقی مراحل ثبت نام را ادامه دهید.

مرحله هفتم ثبت نام کنکور سراسری نوبت دی ماه

  • حال مجدد به صفحه زیر بازگردید اما این بار، “تایید و ادامه – گام بعدی” را انتخاب نمایید.

مرحله هشتم ثبت نام کنکور سراسری نوبت دی ماه

  • سریال ثبت نام 12 رقمی را به همراه نوع نظام تحصیلی خود وارد نمایید.

مرحله نهم ثبت نام کنکور سراسری نوبت دی ماه

سپس فرم تقاضانامه نمایان می شود که باید اطلاعات خواسته شده را به همراه عکس خود، وارد نمایید. پس از طی کردن موفقیت آمیز روند ثبت نام کنکور سراسری، شماره پرونده و کد پیگیری برای شما نمایش داده می شود که حتما باید آن را در جایی یادداشت و یا ذخیره نمایید؛ زیرا هنگام مشاهده نتایج، مورد نیاز خواهند بود.

شرایط ثبت نام کنکور زبان دی ماه 1401

با انتشار دفترچه ثبت نام کنکور سراسری دی ماه ۱۴۰۱، شرایط مورد نیاز داوطلبان جهت شرکت در آزمون سراسری، مشخص شده است. شرایط یاد شده به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم بندی می شوند. همچنین وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان آقا نیز دارای نکاتی می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص ضوابط، می توانید به مقاله شرایط ثبت نام کنکور سراسری دی ماه مراجعه نمایید.

شرایط عمومی

شرایط عمومی شرکت کنندگان آزمون سراسری، به شرح زیر است:

  • داشتن اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان ذکر شده در قانون اساسی
  • عدم احراز دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران (منظور از دشمنی، اعتراض نمی باشد.)
  • عدم عضویت فرد شرکت کننده و وابستگان وی در سازمان های غیرقانونی و فراماسونری
  • نداشتن فساد اخلاقی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی

شرایط اختصاصی مورد نیاز، جهت شرکت در کنکور سراسری دی ماه 1401، شامل این موارد است:

  • داوطلب باید یکی از مدارک تحصیلی رو به را داشته باشد: مدرک پیش دانشگاهی نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی، دیپلم نظام آموزشی جدید (3-3-6) در یکی شاحه های نظری، فنی حرفه ای یا کار و دانش، دیپلم چهارساله نظام آموزشی قدیم، مدرک کاردانی (فوق دیپلم).
  • مدارک تحصیلی درج شده در بالا، باید حداکثر تا تاریخ 31 شهریور سال 1402، دریافت شوند، البته برای افرادی که در نیمسال دوم سال 1403-1402 پذیرش شوند، دریافت مدرک کاردانی یا دیپلم تا 30 بهمن 1402 مجاز است.
  • فارغ التحصیلان مقطع کاردانی وزارت بهداشت که شامل طرح اجباری هستند، چنانچه خدمت خود را آغاز نکرده باشند و مشمول سهمیه بومی یا مناطق محروم نیز می توانند در کنکور سراسری سراسری شرکت نموده و با قبولی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، طرح اجباری خود را پس از فارغ التحصیلی در رشته جدید سپری نمایند.
  • افرادی که در کنکور تیر 1401 شرکت نموده و در رشته های روزانه نیز قبول شده اند، مجاز به ثبت نام و شرکت در کنکور دی ۱۴۰۱ نیز خواهند بود.
  • دانشجویان تمامی مقاطع و دانشگاه ها در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه، می توانند در کنکور سراسری دی 1401 شرکت نمایند. اما پس از قبولی در رشته جدید، باید از رشته و دانشگاه پیشین خود انصراف دهند.

شرایط نظام وظیفه

داوطلبان آقا، می بایست شرایطشان با یکی از کد های درج شده مطابقت داشته باشد و کد نظام وظیفه کنکور سراسری را در هنگام ثبت نام، وارد فرم تقاضانامه ی اینترنتی نمایند.

شرایط نظام وظیفه ثبت نام کنکور دی ۱۴۰۱
کدشرایط
1داوطلبانی که دارای کارت هوشمند پایان خدمت می باشند.
2متقاضیانی که کارت معافیت دائم هوشمند دارند.
3افراد مشمول دارای برگه معافیت موقت هولوگرام دار، که برگه معافیتشان دارای اعتبار است.
4دانش آموزان سال آخر که تا 31 شهریور فارغ التحصیل می شوند و معافیت تحصیلی دانش آموزی (حداکثر تا 20 سالگی) دارند.
5دانش آموزانی که پیش از رسیدن به سن 18 سالگی تمام، دیپلم نظام آموزشی جدید را دریافت کرده اند. (در صورت نداشتن غیبت)
6سربازان بدون غیبت اولیه، که دارای یکی از مدارک پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام جدید می باشند. (در صورتی که در مقطع کارشناسی یا بالاتر پذیرقته شوند.)
7سربازانی که دوره ضرورت ایشان تا 31 شهریور 1402 پایان می یابد. (این دسته از افراد، در زمان ثبت نام می باید کارت پایان خدمت دهند.)
8کارکنان پایوری که در نیروهای مسلح شاغل هستند. (با ارائه گواهی اشتغال و موافقت سازمان مربوطه)
9آن دسته از دانشجویان انصرافی که از زمان انصرافشان تا زمان پذیرش، بیش از 1 سال نگذشته باشد و پیش تر از امتیاز یک بار انصراف خود، استفاده نکرده باشند.

همچنین به نکات زیر نیز توجه فرمایید:

  • مشمولان غایب، به هیچ وجه مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود.
  • معافیت تحصیلی در هر مقطع تحصیلی، فقط یک بار صادر می گردد.
  • سربازانی که می خواهند ادامه تحصیل بدهند، ترخیص ایشان تنها زمانی ممکن خواهد بود که در مقطع کارشناسی یا بالاتر قبول شوند.
  • سربازان، نمی توانند همزمان با تحصیل، خدمت خود را ادامه دهند. (این افراد در صورت داشتن شرایط ادامه تحصیل، ترخیص خواهند شد.)
  • پذیرفته شدگان در آزمون سراسری، برای انجام ثبت نام خود در دانشگاه محل قبولی، باید با مراجعه به پلیس 10+، اقدام به دریافت معافیت تحصیلی نمایند. (در غیر این صورت ثبت نام نخواهند شد.)
  • سنوات تحصیلی مجاز برای مشمولان سربازی، شامل بازه زمانی زیر است:
سنوات تحصیلی مجاز مشمولان به تفکیک مقطع تحصیلی
مقطع تحصیلیسنوات مجاز
کاردانی2/5 سال
کارشناسی پیوسته5 سال
کارشناسی ارشد پیوسته6 سال
دکترای پیوسته8 سال

مدارک ثبت نام کنکور زبان دی ماه ۱۴۰۱

جهت شرکت در کنکور سراسری، دارا بودن مدارک زیر ضروری است:

  • مدرک تحصیلی دیپلم یا پیش دانشگاهی، کاردانی و یا سطح یک حوزه
  • کد سوابق تحصیلی دیپلم (داوطلبان نظام قدیم کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی را نیز لازم خواهند داشت.)
  • اطلاعات هویتی مربوط به شناسنامه و کارت ملی
  • کد وضعیت نظام وظیفه (ویژه داوطلبان آقا)
  • عکس اسکن شده از داوطلب (با حجم کمتر از 70 کیلوبایت، ابعاد 4×3 یا 4×6 و حجاب کامل برای بانوان)
  • مشخصات محل سکونت شرکت کننده
  • کد 13 رقمی اتباع (ویژه شرکت کنندگان غیر ایرانی)
  • سریال اعتباری شرکت در کنکور سراسری

چنانچه می خواهید از ویژگی ها و مدارک لازم برای نام نویسی نهایی مطع گردید، به مطلب مدارک ثبت نام کنکور سراسری مراجعه فرمایید.

دانلود دفترچه کنکور زبان دی ماه 1401

دفترچه کنکور سراسری شامل اطلاعاتی مهم و ضروری درباره شرایط و جزئیات نام نویسی و برگزاری آزمون می باشد. از همین رو مطالعه آن می توانند برای شرکت کنندگان بسیار سودمند باشد. جهت دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری می توانید به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایید و یا با کلیک بر روی لینک زیر، PDF آن را دریافت نمایید.

نکته: دفترچه مربوط به لیست رشته های کنکور زبان های خارجی، در مرداد ماه منتشر می شود.

ضرایب دروس در کنکور زبان دی ماه ۱۴۰۱

در کنکور دی ماه 1401، شاهد حذف دروس عمومی از کنکور هستیم و به این ترتیب داوطلبان کنکور زبان تنها می بایست به سوالات زبان تخصصی که شامل 70 سوال و 115 دقیقه زمان می باشد، پاسخ دهند که ضریب آن را در جدول زیر مشاهده می کنید:

ضرایب دروس کنکور زبان دی ماه 1401
نام درسضریب
زبان تخصصی1

البته با حذف دروس عمومی از کنکور، تاثیر آن ها بر سوابق تحصیلی داوطلبان همچنان ادامه دارد و سال به سال به صورت پلکانی افزایش می یابد. برای دی ماه سال ۱۴۰۱، میزان تاثیر سوابق تحصیلی، 40 درصد تاثیر قطعی برای نمرات پایه دوازدهم در نظر گرفته شده است. این موضوع بدان معناست که سوابق تحصیلی، فارغ از تاثیر مثبت یا منفی بر رتبه داوطلب اعمال می گردد و بر قبولی داوطلبان تاثیرگذار خواهند بود.

منابع کنکور زبان دی ماه 1401

همانطور که می دانید، بسیاری از افراد علاوه بر یک گروه آزمایشی نظری، در کنکورهای هنر و زبان نیز شرکت می کنند. طبیعتا مطالعه منبع درسی مناسب به همراه برنامه ریزی کنکور زبان به نحو صحیح، قبولی داوطلب را در رشته و دانشگاه مدنظر خود تا حد زیادی تضمین خواهد کرد. به همین دلیل توصیه می شود تا با مطالعه لینک درج شده، از بهترین منابع درسی کنکور زبان مطلع شوید:

منابع کنکور زبان دی ماه 1401
منابع کنکور منحصرا زبان

(جهت مشاهده، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

نکته: یکی از بهترین منابع جهت آماده سازی داوطلبان کنکور سراسری، استفاده از سوالات کنکور زبان دوره های پیشین می باشد که با کلیک بر روی لینک درج شده، می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید.

انتخاب رشته کنکور زبان دی ماه ۱۴۰۱

انتخاب رشته صحیح، مستلزم تصمیم گیری با در نظر گرفتن تمامی جوانب و دقت زیاد داوطلبان می باشد. شرکت کنندگان می بایست پیش از فرا رسیدن زمان محدود در نظر گرفته شده برای فرآیند انتخاب رشته، اطلاعات خود را در مورد رشته های دانشگاهی افزایش دهند و یا از مشاوره انتخاب رشته استفاده کنند.

نکات مهم انتخاب رشته

با توجه به میزان حساسیت فرآیند انتخاب رشته و تاثیری که بر روی آینده داوطلب دارد، معمولا باعث ایجاد استرس در افراد می گردد. رعایت نکات زیر در هنگام انتخاب رشته، می تواند کمک کننده باشد:

  • هنگام اولویت بندی رشته ها، به رتبه خود توجه کنید و بر اساس آن، از خوشبینانه ترین حالت های ممکن تا بدبینانه ترین احتمالات را به ترتیب بچینید. توجه داشته باشید که بیشتر انتخاب های شما باید به صورت واقع بینانه باشد که می توانید از نرم افزار انتخاب رشته کنکور جهت اطلاع از احتمال قبولی خود بر اساس رتبه کسب شده، استفاده کنید.
  • پیش از درج اولویت ها در سایت انتخاب رشته، آن ها را همراه با کد رشته ها به ترتیب بر روی کاغذ بنویسید تا احتمال خطا کاهش یابد.
  • حتما به صحت کد رشته های درج شده در هنگام انتخاب اولویت ها توجه داشته باشید، زیرا در صورت خطا ممکن است کد مربوط به رشته یا دانشگاه دیگری را وارد کرده باشید!
  • سیستم انتخاب رشته، اولویت های شما را به ترتیب از اولین انتخاب بررسی کرده و اولین کد رشته درج شده را که با توجه به رتبه شما دارای ظرفیت خالی است، به عنوان نتیجه قبولی اعلام می کند. به این ترتیب اولویت های پس از کد رشته قبولی دیگر خوانده نمی شود و به همین دلیل، حتما از اینکه اولویت ها را به ترتیب و بر اساس شرایط و علاقه خود انتخاب کرده اید، اطمینان حاصل کنید.
  • پس از انجام انتخاب رشته، یک کد پیگیری 15 رقمی برای شما صادر می شود که به منزله ی ثبت اولویت های شما می باشد. (تا زمانی که کد یاد شده را دریافت نکرده اید، فرآیند انتخاب رشته تکمیل نشده است.)
  • پس از انجام انتخاب رشته، حداکثر تا 8 بار امکان ویرایش اولویت ها در بازه زمانی معین شده، وجود دارد.

زمان انتخاب رشته

انتخاب رشته داوطلبان کنکور دی ماه 1401، چند روز پس از اعلام نتایج کنکور تیرماه 1402 آغاز می شود که البته امکان تمدید آن نیز وجود دارد. پیش بینی می شود فرآیند انتخاب رشته در نیمه دوم مرداد 1402 صورت بگیرد که زمان دقیق آن در حال حاضر مشخص نیست. در صورت انتشار اخباری درباره زمان انتخاب رشته یا تمدید مهلت آن، می توانید اطلاعیه مربوطه را در کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره دنبال فرمایید.

نحوه انتخاب رشته

انتخاب رشته دانشگاه های سراسری اعم از دوره های روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، غیر انتفاعی و پیام نور از طریق مراجعه به سایت sanjesh.org انجام می گیرد. اما سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد متفاوت می باشد و باید به نشانی اینترنتی azmoon.iau.ac.ir مراجعه فرمایید.

انتخاب رشته دانشگاه سراسری

جهت انجام عملیات انتخاب رشته دانشگاه سراسری، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مراجعه به نشانی sanjesh.org و فشردن گزینه “سراسری” از منوی موجود
  • کلیک بر روی لینک فعال “انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 1402” و وارد نمودن اطلاعات کاربری جهت ورود به سیستم
  • تکمیل اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی در صفحات نمایان شده
  • انجام عملیات انتخاب رشته بر اساس اولویت

توجه داشته باشید که می توانید حداکثر 150 رشته را انتخاب نمایید و در صورت تمایل برای انتخاب رشته در دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی، یا دانشگاه فرهنگیان می بایست سریال جداگانه تهیه کرده باشید.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد

جهت انتخاب رشته در دانشگاه آزاد، حداکثر امکان انتخاب 100 رشته وجود دارد و مراحل آن به ترتیب زیر است:

  • مراجعه به نشانی azmoon.iau.ac.ir و انتخاب گزینه “انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1402 دانشگاه آزاد اسلامی”
  • درج شماره داوطلبی و کد ملی جهت ورود به سامانه
  • پرداخت هزینه انتخاب رشته
  • انجام عملیات انتخاب رشته بر اساس اولویت ها و ثبت نهایی

اعلام نتایج انتخاب رشته

پیش بینی می شود که نتیجه انتخاب رشته داوطلبان کنکور دی 1401 و تیر 1402، به صورت همزمان و در نیمه دوم شهریور ماه منتشر گردد که البته زمان دقیق آن همچنان مشخص نیست.

توجه داشته باشید که نتیجه انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و رشته های داروسازی، پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی دانشگاه آزاد از طریق سایت سازمان سنجش انجام می گیرد اما اعلام نتیجه دیگر رشته های دانشگاه آزاد، از طریق سایت azmoon.iau.ir صورت خواهد گرفت. البته امکان اعتراض به نتایج کنکور دی ماه  نیز وجود دارد که جهت کسب اطلاعات بیشتر، می توانید بر روی لینک درج شده کلیک فرمایید.

 

سوالات متداول

1- زمان ثبت نام کنکور سراسری زبان دی ماه ۱۴۰۱، چه تاریخی است؟

داوطلبان از 8 الی 18 آبان ۱۴۰۱ و همچنین روز 22 آبان ۱۴۰۱، فرصت داشته اند تا از طریق سایت sanjesh.org، نام نویسی کنکور سراسری را انجام دهند.

2- شرایط ثبت نام در کنکور زبان دی ۱۴۰۱، شامل چه مواردی می باشد؟

شرایط مورد نیاز جهت نام نویسی آزمون سراسری زبان دی ماه ۱۴۰۱، در متن مقاله موجود است.

3- آیا پس از تکمیل ثبت نام در کنکور سراسری، امکان ویرایش سهمیه انتخابی یا حوزه امتحانی، وجود دارد؟

بله، داوطلبان می توانند در بازه های زمانی اولیه و تمدید شده مهلت ثبت نام کنکور سراسری، موارد یاد شده را ویرایش نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور