خانه آزمون استخدامی شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

علاقه مندان به فعالیت در عناوین شغلی آموزشی وزارت آموزش و پرورش می توانند از طریق ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش در این آزمون استخدامی که به منظور جذب نیروی مورد نیاز این ارگان برگزار می گردد، شرکت نمایند. لازمه نام نویسی داوطلبان، دارا بودن شرایط تعیین شده که به صورت عمومی و اختصاصی می باشد به طور دقیق در دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش جمع آوری شده است. در این مطلب قصد داریم شما را با شرایط استخدام آموزش و پرورش در عنوان های شغلی آموزگار ابتدایی و استثنایی، دبیری و هنرآموزی و مربی امور آموزش معلولین و پرورشی آشنا کنیم.

شرط حداقل معدل از شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ حذف شده است.

آخرین اخبار از ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 – 1403

خبر 11 بهمن ماه 1402

در روز 11 بهمن ماه اصلاحیه ای برای دفترچه ثبت نام آمورش و پرورش 1402 به انتشار در آمد که علاوه بر اصلاح مواردی مانند کد شغل محل ها و… زمان ثبت نام و ویرایش اطلاعات تیز تا تاریخ 16 بهمن ماه 1402 به تمدید در آمد.

خبر 8 بهمن ماه 1402

ثبت نام عنوان های شغلی آموزگار ابتدایی، استثنایی، دبیری و هنرآموزی آزمون استخدامی آموزش و پرورش به صورت همزمان از روز دوشنبه 9 بهمن ماه آغاز و تا روز شنبه 14 بهمن ماه ادامه خواهد داشت. دفترچه ثبت نام عناوین شغلی مذکور 9 بهمن ماه بر روی سایت سنجش قرار خواهد گرفت.

همچنین قرار است زمان برگزاری آزمون برای رشته های شغلی آموزگاری در روز جمعه 18 اسفند 1402 و برای رشته های شغلی دبیری و هنرآموز در روز جمعه 28 اردیبهشت ماه سال 1403 صورت پذیرد.

خبر 1 بهمن ماه 1402

زمان ثبت نام، برگزاری و اعلام نتایج آزمون های مختلف آموزش و پرورش 1402 با انتشار اطلاعیه ای از طریق سایت سازمان اداری و استخدامی مشخص گردید که موارد آن در قسمت زیر بیان شده است.

آزمون آموزگار ابتدایی و استثنایی

  • ثبت نام : بهمن ماه 1402
  • زمان برگزاری : 18 اسفند ماه 1402
  • اعلام نتایج : تا 24 فروردین 1403

آزمون دبیری و هنرآموزی

  • ثبت نام : بهمن ماه 1402
  • زمان برگزاری : 28 اردیبهشت ماه 1403
  • اعلام نتایج : تا 15 خرداد 1403

آزمون معاون پرورشی، تربیت بدنی و سلامت

  • ثبت نام : بهمن ماه 1402
  • زمان برگزاری : 17 اسفند 1402
  • اعلام نتایج اولیه : حداکثر تا نیمه فروردین ماه 1403

خبر ۱۹ دی ۱۴۰۲

قرار است آزمون استخدامی مربی پرورشی در اسفند ماه 1402 برگزار شود که با پیش بینی های در نظر گرفته شده، نتایج این آزمون نیز در بازه زمانی خرداد منتشر خواهد شد تا پذیرفته شدگان بتوانند تا قبل از مهر ماه آموزش های لازم را در دوره های مهارت آموزی دریافت کنند.

خبر 17 دی ۱۴۰۲

اخبار در خصوص آمار کمبود نیروی مربی پرورشی اعلام شده که این تعداد به 60 هزار مربی می رسد. با توجه به این خبر قرار است که با برگزاری آزمون استخدامی مربی پرورشی سال 1402، 19 هزار نفر از این تعداد نیرو در دوره جدید پذیرش و جذب شوند.

خبر 10 دی 1402

با برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در اسفند ماه، 72 هزار نفر از داوطلبان شرکت کننده که امتیاز لازم را در مرحله کتبی و مصاحبه را کسب کنند پذیرش نهایی می شوند. از میان این تعداد از ظرفیت اعلامی، ۱۹ هزار و ۱۰۰ نفر مشاور، مربی امور تربیتی، مربی بهداشت و تربیت بدنی و ۵۳ هزارنفر در رشته‌های دبیری و آموزگاری جذب نهایی خواهند شد.

آخرین تغییرات شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

طبق آخرین اخبار منتشر شده در خصوص آزمون استخدامی آموزش و پرورش، تغییراتی در مراحل جذب این نیرو ها صورت گرفته که آن را نسبت به دوره های گذشته متمایز کرده است. این تغییرات سه آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی و استثنایی، دبیری و هنرآموزی و مربی امور آموزش معلولین را دربر می گیرد. در ادامه مطلب می توانید تمامی این تغییرات را مطالعه نمایید.

  • تغییر شرایط سنی: داشتن حداقل 20 سال تمام و حداکثر 40 سال تمام فارغ از مقطع کارشناسی و ارشد برای داوطلبان لحاظ شده است.
  • میزان تاثیر مراحل پذیرش: آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی، استثنایی و آزمون استخدامی مربی امور آموزش معلولین: 40 درصد آزمون 60 درصد مصاحبه
  • میزان حد نصاب نمره قبولی: کسب حداقل 50 درصد میانگین نمره سه نفر اول با ارزش وزنی 40 درصد برای دروس عمومی و 60 درصد برای حیطه اختصاصی و تخصصی اعلام شده است.
  • تغییرات مواد و منابع آزمون: این مواد به سه حیطه عمومی، اختصاصی و تخصصی تقسیم شده و در پی آن منابع آزمون نیز تغییر یافته است.
  • تغییرات انتخاب رشته: داوطلبان آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی، استثنایی، دبیری و هنرآموزی می توانند یک کد شغل محل را در اولویت قرار دهند.
  • مرحله مصاحبه: داوطلبان می بایست از شایستگی های عمومی، اختصاصی، تخصصی به ترتیب و حداقل 95، 70، 40 امتیاز را در این مرحله کسب نمایند. این امتیاز در هر حیطه به شرح زیر می باشد:
امتیازات مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳
عنوان شغلیامتیاز
آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی و استثنایی، دبیری و هنرآموزیمیزان امتیاز در دروس عمومی: 200

میزان امیتاز در شایستگی های اختصاصی: 240

میزان امتیاز در دروس تخصصی: 160

آزمون استخدامی مربی امور آموزش معلولینمیزان امتیاز در دروس عمومی: 155

میزان امیتاز در شایستگی های اختصاصی: 165

میزان امتیاز در دروس تخصصی: 280

شرایط عمومی ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 – 1403

همان طور که گفته شد، در زمان انتشار دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرایط ثبت نام در این آزمون مشخص می شود و در قسمتی از این دفترچه به داوطلبان ارائه می گردد. شرایط استخدام آموزش و پرورش عنوان های شغلی آموزگار ابتدایی و استثنایی، دبیری و هنرآموزی، مربی امور آموزش معلولین به همراه ضوابط پذیرش متقاضیان در ادامه بیان شده است.

  • داشتن تابعیت ایران
  • معتقد بودن به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • پایبند بودن به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • داشتن کارت پایان خدمت سربازی و یا معافیت از آن برای آقایان
  • برخورداری از سلامت جسمانی و روانی کامل و توانایی برای انجام شغل انتخابی
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات
  • نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر
  • نداشتن ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی از سوی مراجع قضایی
  • عدم مشمولیت در جامعه بازنشستگان و نیروهای بازخرید خدمت دستگاه های اجرایی
  • عدم اشتغال به صورت رسمی یا پیمانی در سازمان یا دستگاه اجرایی پس از پذیرفته شدن در آزمون یا حین استخدام
  • داشتن حداقل 20 سال تمام و داشتن حداکثر 40 سال تمام (لیسانس و فوق لیسانس).

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

علاوه بر داشتن شرایط گفته شده در ابتدا مقاله، متقاضیان می بایست از دارا بودن یک سری از شرایط که مختص شرکت کنندگان در آزمون است اطمینان داشته باشند. در لیست شرایط اختصاصی نیز، عنوان های شغلی آموزگار ابتدایی و استثنایی، دبیری و هنرآموزی، مربی امور آموزش معلولین را در بر میگیرد.

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 – 1403
شمارهشرایط
1گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی توسط پذیرفته شدگان
2نحوه جذب در آموزش و پرورش بر اساس نیاز “برای بوم خدمت” خواهد بود که به صورت استانی صورت می پذیزد.
3امکان تغییر سمت و تغییر محل خدمت تعیین شده در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش، پس از قبولی نهایی و پیش از استخدام و اشتغال به کار وجود ندارد و پس از اشتغال نیز، این امر بر اساس ضوابط و قوانین نقل و انتقالات فرهنگیان خواهد بود.
4پذیرفته شدگانی که در شغل محل های عشایری دارای چند منطقه پذیرفته می شوند، پس از گذراندن دوره مهارت آموزی، برحسب تشخیص اداره کل آموزش و پرورش و نیاز مناطق، محل دقیق خدمت آن ها معین می گردد.
5افراد پذیرفته شده در پردیس های دانشگاه فرهنگیان می بایست به هنگام ثبت نام یا قبل از اتمام دوره مهارت آموزی می باییست مدارک روخوانی و و روانخوانی قرآن کریم و مدرک ICDL خود را ارائه دهند.
6فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم (سابق)، دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی که به وزارت آموزش و پرورش متعهد هستند، نمی توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند.
7گذارندن حداقل 120 ساعت ضمن خدمت مرتبط با امور تربیتی و مهارت های معلمی برای پذیرفته شدگان رشته های غیر امور تربیتی در دو سال نخست استخدام الزامی است.
8شهرستان هایی که در جدول فهرست شغل محل های اداره کل آموزش و پرورش استان ها، دارای چند منطقه آموزش و پرورش هستند، منطقه آموزش و پرورش فرد قبول شده ، توسط اداره کل آموزش و پرورش استان مربوطه در یکی از مناطق آموزش و پرورش همان شهرستان تعیین خواهد شد.

نکته1: داوطلبانی که مدرک تحصیلی آن ها جز موارد احراز شغل آموزگاری دفترچه ثبت نام ذکر نشده، تنها با داشتن حداقل 2 سال سـابقه کار و فعالیت آموزشی و تربیتی با حداقل 10 ساعت فعالیت در هفته براسـاس قرارداد معتبر آموزش و پرورش، امکان ثبت نام را خواهند داشت.

نکته 2: مطابق با اصلاحیه منتشر شده، حافظان درجات ١ تا ۵ قرآن کریم با شرط داشتن حداقل مدرک کارشناسی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا داشتن گواهینامه سطح ٢ و بالاتر تحصیلات حوزوی می توانند در آزمون آموزگاری ابتدایی و استثنایی شرکت کنند.

نکته 3: موارد 4، 6 و 7 مندرج در جدول فوق در شرایط اختصاصی دفترچه استخدامی مربی امور آموزش معلولین ذکر نشده است.

شرایط دوره مهارت آموزی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

  • داوطلبانی که جزء پذیرفته شدگان نهایی کلیه عنوان شغلی های فوق هستند، می بایست برای اطلاع از نحوه ثبت نام و شرکت در دوره مهارت آموزی استخدامی آموزش و پرورش به سایت دانشگاه فرهنگیان به نشانی cfu.ac.ir مراجعه نمایند.
  • گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی از موارد لازم برای استخدام نهایی داوطلبان در نظر گرفته شده است.
  • افرادی به عنوان پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش محسوب می شوند که در دوره مهارت آموزی شرکت کنند و موفق به کسب حدنصاب امتیاز لازم در آزمون جامع آن گردند.
  • داوطلبانی که در کلاس های درسی و امتحانات دوره مهارت آموزی و همچنین آزمون جامع شرکت نکنند، به منزله انصراف آن ها از ادامه روند استخدام تلقی می شود و می بایست مبلغی را به عنوان جریمه و هزینه دوره آموزشی پرداخت نمایند.
  • قسمتی از هزینه های دوره مهارت آموزی بر عهده داوطلب می باشد و در صورت انصراف او در مدت یک ساله آموزشی، وزارت آموزش و پرورش بنا بر صلاح دید خود می تواند نسبت به محاسبه و دریافت هزینه های مربوطه اقدام کند.
  • مکان دوره مهارت آموزی با توجه به شغل محل و پس از اعلام نتایج قطعی، مشخص می گردد.
  • تغییر محل دوره مهارت آموزی تنها در صورت وجود شغل مورد نظر و با رعایت جنسیت، از سوی دانشگاه فرهنگیان مورد بررسی قرار می گیرد.
  • متقاضیان می بایست در زمان ثبت نام برای شرکت در دوره مهارت آموزی که قرار است در سال ۱۴۰۲ برگزار گردد، مدرک روخوانی و روان خوانی قرآن کریم و همچنین مدرک ICDL خود را ارائه دهند. در غیر این صورت باید متعهد شوند که مدارک مورد نظر را تا قبل از آزمون جامع دوره مهارت آموزی دریافت و ارائه خواهند کرد.
  • پردیس های دانشگاه فرهنگیان، مسئولیتی در برابر تهیه مسکن و تغذیه افراد ندارند؛ اما در صورت تقاضای داوطلبان می توانند خدماتی را با دریافت هزینه مربوطه ارائه کنند.
  • مدت دوره یکساله مهارت آموری جزو سنوات خدمت محسوب نخواهد شد و گواهی آن دارای ارزش برای ادامه تحصیل نمی باشد.

 

توجه داشته باشید تنها در صورتی که از تمامی شرایط استخدام آموزش و پرورش برخوردار هستید نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش اقدام نمایید. چرا که مطابق با مندرجات دفترچه، چنانچه مشخص گردد داوطلب دارای یک یا تمامی این شرایط نبوده است، ثبت نام وی حتی در صورت قبولی در آزمون، بدون بازگردانی مبلغ واریز شده لغو خواهد شد.

شرایط سنی ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 – 1403

داشتن سن مناسب یکی از ملاک های مهم افرادی است که می خواهند در مهلت ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 نسبت به نام نویسی اقدام نمایند.

  •  شرایط سنی استخدام آموزش و پرورش حداقل 20 سال و حداکثر 40 سال برای فارغ التحصیلان کارشناسی و ارشد
  • داوطلبان جانباز، آزاده، فرزند شهدا، فرزند جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر می توانند بدون در نظر گرفتن حداکثر شرط سنی ثبت نام نمایند.
  • تاریخ مندرج بر روی مدرک فارغ التحصیلی و کارت پایان خدمت باید سه ماه پس از آخرین روز ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش باشد.
  • مدت زمانی که داوطلبان به صورت تمام وقت در واحدهای دولتی آموزشی و تربیتی همکاری نموده اند به حداکثر شرط سنی اضافه می گردد.
  • برای داوطلبان با وضعیت تاهل و داشتن هر فرزند، از 1 الی 5 سال به حداکثر شرط سنی تعیین شده اضافه می گردد.
  • حداکثر شرایط سنی افراد مذکور در قسمت زیر متفاوت خواهد بود:
    1. اضافه شدن 5 سال به حداکثر سن داوطلبانی که پدر، مادر، همسر و برادر شهید هستند.
    2. اضافه شدن حداکثر شرط سنی به اندازه مدت زمانی که افراد به طور داوطلبانه در جبهه حضور پیدا کرده، بستری شده یا استراحت پزشکی در اثر مجروحیت داشته اند.
    3. اضافه شدن شرط حداکثر سنی به میزان مدت اسارت دشمن بعثی یا گروه های ضد انقلابی در طول جنگ برای این دسته از داوطلبان.

حداقل معدل ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

شاید بسیاری از افراد علاقه مند و واجد شرایط ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ این سوال را در ذهن داشته باشند که حداقل معدل برای استخدام آموزش و پرورش چند است؟! لازم است بدانید تعیین شرط معدل در سال های گذشته در نظر گرفته می شود اما با بررسی های انجام شده، این روند از سال 99 لغو شده و برای نام نویسی داوطلبان با معدل مختلف مشکلی به وجود نخواهد آمد.

شرایط بومی بودن برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 – 1403

جذب افراد از طریق آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ در مشاغل مربوطه به صورت استانی و بومی (به جز شهر تهران و مراکز استان ها) است. در ادامه شرایط بومی بودن در آزمون های استخدامی را ذکر کرده ایم.

  • بومی بودن یعنی داوطلب متولد و یا ساکن شهرستان محل تقاضا با سابقه سکونت 10 سال باشد.
  • شهرستان محل تولد مندرج در شناسنامه با شهرستان مورد تقاضا باید یکی باشد.
  • تایید سکونت 10 ساله در شهرستان محل تقاضا با ارائه استشهاد محلی (بر اساس فرم پیوست داخل دفترچه ثبت نام) که ممهور به مهر نیروی انتظامی (پاسگاه یا کلانتری محل) است، امکان پذیر می باشد. این فرم را باید در زمانی که برای استخدام به دستگاه مورد نظر معرفی می شوند، ارائه دهند.
  • داوطلبان بومی شهرستانی به جز تهران و مراکز استان ها که مایل به استفاده از بومی گزینی هستند، باید در هنگام ثبت نام گزینه “من متقاضی استفاده از اولویت بومی هستم” را انتخاب نمایند.

اگر اختلاف نظر یا ابهامی در خصوص شهرستان محل تولد وجود داشته باشد، ملاک عمل، نظر اداره کل ثبت احوال استان مربوطه می باشد.

در صورتی که داوطلب گواهی تحصیل در دوره های ابتدایی و متوسطه اول و دوم (راهنمایی و دبیرستان نظام قدیم) با تایید اداره آموزش و پرورش در شهرستان مورد تقاضا اخذ نموده، می تواند به عنوان تمام یا بخشی از سابقه 10 سال سکونت در شهرستان مورد نظر استفاده شود. علاوه بر این باید فرم استشهاد محلی مبنی بر سکونت فعلی داوطلب در همان شهرستان را ارائه دهد.

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش با مدرک دیپلم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

برای استخدام در آموزش و پرورش به عنوان معلم 2 راه وجود دارد که شامل شرکت در کنکور سراسری و ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش است. توجه داشته باشید که با مدرک دیپلم نمی توانید در آموزش و پرورش به عنوان معلم استخدام شوید. البته صحبت هایی در خصوص جذب نیروی خدماتی این ارگان با مدرک دیپلم صورت گرفته که این مورد هم قطعی نمی باشد.

 

اولین راه برای استخدام در آموزش و پرورش به عنوان معلم، شرکت در کنکور سراسری است. برای ثبت نام در کنکور، داوطلبان باید مدرک دیپلم داشته باشند که در صورت کسب رتبه قبولی دانشگاه فرهنگیان، به این دانشگاه راه می یابند. در نهایت پس از گذراندن دوره کارشناسی که 4 سال می باشد، به عنوان معلم در آموزش و پرورش مشغول به کار می شود.

 

دومین راه ورود به شغل معلمی، شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش است. ثبت نام و شرکت در این آزمون با داشتن مدرک دانشگاهی حداقل کارشناسی امکان پذیر می باشد. در بیشتر رشته های مورد نیاز آزمون استخدامی آموزش و پرورش داشتن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد الزامیست. شایان ذکر است در بعضی موارد و رشته های خاص جذب استاد کار با مدرک کاردانی نیز صورت خواهد گرفت.

امتیازات و سهمیه های قانونی ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 – 1403

بخشی از دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش به درج  سهمیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش اختصاص داده شده است. این موارد به شرح زیر می باشند:

امتیازات و سهمیه های قانونی ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403
عنوان سهمیه یا امتیازشرایط
سهمیه ایثارگرانجذب ایثارگرن از محل سهمیه های قانونی 25 و 5 درصد انجام می پذیرد. مشمولینی که قصد استفاده از سهمیه 5 و 25 درصدی ایثارگران را دارند، می بایست حداقل 80 درصد حدنصاب علمی آخرین فرد پذیرش شده در سهمیه آزاد را به دست آورند.
سهمیه معلولین3 درصد سهمیه برای معلولان در نظر گرفته شده است و مشمولان این امتیاز می توانند با ارائه معرفی نامه از سازمان بهزیستی، از سهمیه 3 درصدی که برای آن ها در نظر گرفته شده، استفاده نمایند.
امتیاز حافظان قرآنبر اساس آخرین مصوبه شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، 10 درصد به امتیاز کسب شده حافظان قرآن دارای درجات 1 تا 3 اضافه خواهد شد.
امتیاز بومی شهرستانیدر صورتی که داوطلبان بومی شهرستان ها بتوانند در آزمون کتبی شامل دروس عمومی 40 درصد  و 60 درصد برای حیطه تخصصی کسب کند؛ نمره وی با ضریب 1/4 (یک و چهار دهم) محاسبه و ملاک عمل قرار می گیرد. لازم به ذکر است که این سهمیه برای تمامی شهرستان ها به استثنای شهر تهران  و مراکز استان ها اعمال می شود.
امتیاز متاهلینبه ازای تاهل و همچنین هر فرزند 2 درصد به امتیاز آزمون کتبی داوطلب اضافه می شود. البته نهایتا تا مجموع 10 درصد امکان اعمال سهمیه متاهیلین به امتیاز آزمون کتبی متقاضیان وجود دارد.

تقویم زمانی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403

  • مهلت اولیه ثبت نام آزمون آزموگاری : 9 تا 14 بهمن ماه 1402
  • تمدید مهلت ثبت نام آزمون آزموگاری : تا 16 بهمن ماه 1402
  • زمان برگزاری آزمون آموزگاری : 18 اسفند ماه 1402
  • زمان اعلام نتایج اولیه آزمون آموزگاری : حداکثر 24 فروردین ماه 1403
  • مهلت اولیه ثبت نام آزمون دبیری : 9 تا 14 بهمن ماه 1402
  • تمدید مهلت ثبت نام آزمون دبیری : تا 16 بهمن ماه 1402
  • زمان برگزاری آزمون دبیری : 28 اردیبهشت ماه 1403
  • زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دبیری : 15 خرداد ماه 1403
  • مهلت اولیه ثبت نام آزمون مشاغل کیفیت بخشی : 17 تا 24 بهمن 1402
  • تمدید مهلت ثبت نام آزمون مشاغل کیفیت بخشی : تا 28 بهمن 1402
  • زمان برگزاری آزمون مشاغل کیفیت بخشی : 14 اردیبهشت 1403
  • زمان اعلام نتایج اولیه آزمون مشاغل کیفیت بخشی : اواخر اردیبهشت 1403
    • نکات مهم ⭐
      • داشتن حداقل 20 سال تمام و حداکثر 40 سال تمام برای مقطع کارشناسی و ارشد لحاظ شده است.
      • شرط حداقل معدل برای استخدام آوزش و پرورش، از شرایط ثبت نام در این آزمون حذف شده است.
      • مواد آزمون در 3 بخش عمومی، اختصاصی و تخصصی می باشد.
      • داوطلبان آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی و استثنایی، دبیری و هنرآموزی می توانند در این دوره 1 کد شغل محل را به شرط یکسان بودن شغل در اولویت قرار دهند.
      • تمامی تغییرات و شرایط در دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش و مقاله فوق درج شده است.
      • جهت مطالعه منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

       

      سوالات متداول

      1- داوطلبان برای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ باید چند سال سن داشته باشند؟

      شرط سنی افراد حداقل 20 و حداکثر 40 سال می باشد.

      2- آیا شرایط اختصاصی و عمومی ثبت نام آزمون استخدامی دبیری و آموزگاری یکسان است؟

      بله، شرایط عمومی و اختصاصی این دو آزمون در یک دفترچه و به صورت مشرک منتشر شده است.

      3- آیا حداقل معدل برای استخدام آموزش و پرورش تعیین شده است؟

      خیر، ثبت نام و شرکت در این آزمون دارای شرط معدل نمی باشد.

      سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      ۳,۲۶۶ نظر
      1. Sara

        سلام
        آیا با مدرک ارشد بهداشت و ایمنی مواد غذایی هم میشه در آزمون استخدامی آموزش پرورش شرکت کرد؟

        • ایران مشاوره

          سلام و درود
          بله، امکان شرکت در آزمون مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش برای شما وجود داشت.

      2. زهرا محمدی

        با سلا من دکترا دارم و ۴۳ سال سن دارم می تونم در استدامی آموزش و پرورش شرکت کنم؟

        • ایران مشاوره

          با سلام و احترام، در حال حاضر آزمون استخدامی مربی پرورشی از رشته ی مشاوره و روان شناسی در مقطع دکتری پذیرش نیرو دارد.

      3. ریحانه

        سلام من دانشجوی کارشناسی ام، آزمون استخدامی آموزش و پرورش ثبت نام کردم چون گفته بودن گواهی فراغت از تحصیل تا سه ماه بعد بیاد میشه ثبت نام کرد. ولی الان انگار شده دو ماه و فقط تا شونزده فروردین وقت داره، این درسته؟

        • ایران مشاوره

          با سلام و احترام، بله، تاریخ فراغت از تحصیل تا ۱۴۰۳/۱/۱۶ می باشد.

      4. ملیکا

        سلام من دانشجوی ارشد هستم و قسمت پایان نامم هست میتونم مشاوره مدرسه ثبت نتم کنم

        • ایران مشاوره

          با سلام و درود، در صورتی که تا تاریخ ۲ ماه پس از آخرین روز ثبت نام، فارغ التحصیل خواهید شد، ثبت نام کنید.

      5. ملیکا

        سلام من دانشجوی ترم اخر هستم میتونم مشاوره مدرسه ثبت نام کنم

        • ایران مشاوره

          با سلام و درود، تنها در صورتی میتوانید ثبت نام کنید که نهایتا دو ماه تا دو ماه پس از تاریخ ثبت نام فارغ التحصیل شوید.

      نمایش دیدگاه های بیشتر
      مشاوره استخدامی پیج استخدامی