خانه کنکور منابع کنکور ۱۴۰۲ | تجربی، ریاضی، انسانی، هنر، زبان

منابع کنکور ۱۴۰۲ | تجربی، ریاضی، انسانی، هنر، زبان

معرفی بهترین منابع کنکور سراسری
بهترین منابع کنکور 1402

کنکور، این غول سرنوشت ساز می تواند به راحتی یک نفر را به کاخ آرزوهایش رسانده و یا او را از رسیدن به رویاهایش باز دارد. هر ساله افراد زیادی در سراسر کشور، داوطلب شرکت در کنکور سراسری می باشند و یکی از دغدغه های همیشگی آن ها، یافتن راهی است که به موفقیت در این آزمون منتهی شود. عواملی که موفقیت آن ها را در آزمون مذکور به ارمغان می آورد، داشتن برنامه ریزی درسی در کنار استفاده از ابزارهای کمک آموزشی مانند آزمون های شبیه ساز، روش تست زنی، بهترین دی وی دی های کنکور، منابع مفید هر درس و اراده و پشتکار خود داوطلب می باشد. هر چند که بسیاری نیز ترجیح می دهند خود را با شرکت در کلاس ریاضی و یا باقی درس های این آزمون، خود را آماده شرکت در این رقابت کنند.

در این که بهترین منابع کنکور، کتاب های درسی هستند، شکی نیست اما اگر در کنار آن ها از کتب کمک آموزشی و تستی استفاده شود، داوطلبان از مهارت و تسلط بیشتری بر دروس خود بهره مند خواهند شد. به همین منظور پیشنهاد می کنیم که برای هر درس، یک منبع مفید را بسته به سطح دانش خود تهیه نمایید تا علاه بر تسلط بر روی مباحث، بتوانید زمان خود را مدیریت کنید. در ادامه مطلب، بهترین منابع کنکور را برای هر 5 گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان های خارجی معرفی کرده ایم.

جهت استفاده از منابع کمک آموزشی، باید ابتدا کتب درسی را مطالعه نمایید.

بهترین منابع کنکور سراسری تجربی 1402

یکی از پرمتقاضی ترین گروه های آزمایشی کنکور، رشته علوم تجربی است و داوطلبان زیادی با آرزوی پوشیدن روپوش سفید پزشکی وارد این رشته می شوند. برای موفقیت در کنکور سراسری تجربی علاوه بر داشتن برنامه ریزی، بایستی از کتب کمک آموزشی جهت یادگیری با جزئیات و مفهومی دروس استفاده نمایید چرا که از درسی همانند زیست شناسی که از مهم ترین دروس این رشته است، سوالات ترکیبی زیادی طرح می شوند که باید مهارت و دانش کافی برای پاسخ به آن ها را داشته باشید. شما می توانید با استفاده از لینک داخل جدول، بهترین منابع کنکور تجربی برای سال 1402 را مشاهده نمایید.

بهترین منابع کنکور سراسری تجربی 1402
مشاهده بهترین منابع کنکور تجربی 1402

(جهت مشاهده منابع، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

بهترین منابع کنکور سراسری ریاضی 1402

داوطلبانی که به قصد رشته های مهندسی وارد رشته ریاضی و فیزیک می شوند، باید برای موفقیت در کنکور آن تلاش و پشتکار خود را به کار گیرند. چند سالی است که تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری ریاضی به نسبت گروه آزمایشی تجربی، کمتر می باشد. اما به یاد داشته باشید که این به معنای تلاش نکردن نیست بلکه برای راه یافتن به رشته تاپ در دانشگاه های برتر کشور، بایستی تمامی عوامل موثر در موفقیت خود اعم از  برنامه ریزی کنکور، منابع مفید و… را مهیا نمایید. در ادامه متن، منابع خوبی را برای این رشته معرفی کرده ایم که می توانید با استفاده از لینکی که در جدول زیر تعبیه شده، به این منابع دسترسی پیدا کنید.

بهترین منابع کنکور سراسری ریاضی 1402
مشاهده بهترین منابع کنکور ریاضی 1402

(جهت مشاهده منابع، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

بهترین منابع کنکور سراسری انسانی 1402

رشته علوم انسانی از بیشترین دروس حفظی برخوردار است که برای یادگیری آن ها باید از منابع خوبی استفاده کرد. البته قبل از هر اقدامی، ابتدا کتاب های درسی خود را به طور عمقی مطالعه نمایید و سپس به سراغ منابع آن بروید. چرا که دروس حفظی به شدت فرار هستند و برای این که در طول مدت زمان مطالعه و شرکت در کنکور سراسری انسانی مطالبی که مورد خوانش قرار داده اید، فراموش نکنید بایستی از تکنیک هایی مثل مفهومی خواندن، مرور های پی در پی و… بهره مند شوید. در نتیجه به منابع کمک آموزشی موثری نیاز دارید تا در فهم مطالب و یادگیری بهتر آن ها به شما کمک کنند. لینک مشاهده منابع و کتب کمک آموزشی این رشته در ادامه متن قرار داده است.

بهترین منابع کنکور سراسری انسانی 1402
مشاهده بهترین منابع کنکور انسانی 1402

(جهت مشاهده منابع، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

بهترین منابع کنکور سراسری هنر 1402

رشته هنر و زبان های خارجی از گروه های آزمایشی فرعی کنکور می باشند؛ یعنی افرادی که در یکی از رشته های شاخه نظری اعم از ریاضی، تجربی و انسانی ثبت نام کنکور سراسری را انجام داده اند، می توانند در این دو رشته نیز نام نویسی کنند. هر کدام از دروس اختصاصی رشته هنر منابع مجزایی دارند که با مراجعه به لینک زیر می توانید به آن ها دسترسی یابید.

بهترین منابع کنکور سراسری هنر 1402
مشاهده بهترین منابع کنکور هنر 1402

(جهت مشاهده منابع، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

بهترین منابع کنکور سراسری زبان های خارجی 1402

کنکور زبان های خارجی شامل زبان آلمانی، فرانسه و انگلیسی می باشد که از مهارت های اصلی Speaking ،Listening ،Reading و Wrtiting سوال طرح می شود. به همین منظور بایستی در برنامه ریزی کنکور منحصرا زبان برای یادگیری هر یک از مهارت های 4 گانه، کتاب مجزایی تهیه کرده و یا از منایع جامعی که به طور کامل مباحث را پوشش می دهند، استفاده نمایید. در لینکی که در ادامه قرار داده ایم، برای یادگیری این مهارت ها در هر یک از آزمون های زبان آلمانی، فرانسه و انگلیسی کتب مفیدی معرفی شده است.

بهترین منابع کنکور سراسری زبان های خارجی 1402
مشاهده بهترین منابع کنکور زبان های خارجی 1402

(جهت مشاهده منابع، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

فهرست حذفیات کنکور سراسری 1402

هر ساله بخشی از مباحث کتاب ها و دروس کنکور از سوی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان حذفیات اعلام می شوند. فراموش نکنید که حتما فهرست حذفیات کنکور سراسری 1402 را که در موعد مقرر بر روی سایت مذکور منتشر می شود، مطالعه نمایید چرا که از بخش های نام برده در این فایل، هیچ گونه سوالی طرح نمی شود. در ادامه متن مقاله لینک مستقیم این فایل را قرار داده ایم که به محض انتشار فعال خواهد شد.

حذفیات کنکور سراسری 
حذفیات منابع کنکور سراسری 1402

(در صورت انتشار، لینک فوق فعال خواهد شد.)

علاوه بر کتاب های کمک آموزشی، می توانید از بهترین دی وی دی های کنکور نیز جهت تفهیم مطالب، استفاده نمایید. اما لازم است بدانید که این ابزار کمک آموزشی، همان طور که از نامشان پیداست تنها می توانند در راستای یادگیری بهتر، شما را یاری نمایند. چرا که اصلی ترین منبع کنکور چه برای طراحان سوال و چه برای داوطلبان کتاب های درسی هستند. از همین رو استفاده از ابزار کمک آموزشی در کنار کتب درسی، مطابق با برنامه ریزی کنکور می تواند نتیجه ای مطلوب به ارمغان آورد.

 

سوالات متداول

1- بهترین منابع کنکور سراسری ۱۴۰۲ برای 5 گروه آزمایشی چه کتاب هایی هستند؟

شما می توانید بنا به نیاز و سطح دانش خود این کتاب ها را تهیه نمایید که تعدادی از آن ها را در مقاله فوق معرفی کرده ایم.

2- استفاده از بهترین منابع کنکور سراسری چه مزایای دارد؟

برای دستیابی به نتیجه بهتر و مدیریت زمان خود می توانید در کنار برنامه ریزی اصولی از منابع دروس امتحانی بهره ببرید.

3- آیا از حذفیات کنکور سوالی طرح خواهد شد؟

خیر، برخی از بخش های موجود در کتاب درسی که فایل آن در این مطلب نیز قرار خواهد گرفت، مورد طراحی سوال در آزمون مربوطه قرار نمی گیرند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور